Інші праці НБ (раніше НТБ)
Permanent URI for this collection
UK: Інші праці НБ (раніше НТБ)
EN: Other works of SL (formerly STL)
Browse
Browsing Інші праці НБ (раніше НТБ) by Author "Колесникова, Тетяна Олександрівна"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item OER: Інформаційна підтримка освіти і науки в кризовий час(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2023) Колесникова, Тетяна ОлександрівнаUKR: Університети України вже майже 5 років перебувають в складних умовах невизначеності (пандемія COVID-2019 та російсько-українська війна як криза найвищого рівня) і переходу на дистанційну форму навчання. За цей час вони сформували певну концепцію: - Усвідомлення, що готовність до змін – це і візія, і ключова цінність ЗВО; - Зосередження на рішеннях, а не на проблемах Розвиток інформаційних технологій і перехід на дистанційну, онлайн чи змішану форми навчання потребують інформаційних ресурсів і послуг в цифровому форматі. Серед викликів для університетських спільнот: мотивація науково-педагогічних працівників; відсутність фінансування; подолання тривалого системного лінгвоциду української мови в підручниках для ЗВО; відсутність у комерційних видавців моделей роботи з електронними підручниками для бібліотек ЗВО України тощо. Авторка фокусувалась на питаннях: - OER – світові реалії і міфи; - чому саме зараз OER у фокусі, в т. ч. відкриті підручники?; - пілотні проєкти OER в Україні; - чи можливе стимулювання викладачів, бібліотекарів, інших причетних до створення OER та його збереження й поширення?; - чи є можливим формування в Україні екосистеми OER? Тощо. Ліцензовано за ліцензією Creative Commons Attribution (CC BY-NC-SA 4.0).Item Відкритий доступ та відкрита освіта(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Колесникова, Тетяна Олександрівна; Щербатюк, Тетяна ГригорівнаUKR: Відкритий доступ (ВД) та відкрита освіта (ВО) підкреслюють важливість забезпечення доступності інформації для людей по всьому світу, незалежно від матеріального становища чи соціального статусу. Це не зовсім окремі ідеї або несумісні практики. Цей слайд дає чітке уявлення про схожість і відмінності між ними. Також на слайді представлені причини, чому слід використовувати Відкритий доступ та відкриту освіту.Item Відкриті освітні ресурси та бібліотекарі(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Колесникова, Тетяна Олександрівна; Щербатюк, Тетяна ГригорівнаUKR: Відкриті освітні ресурси (Open Educational Resources, OER) – це матеріали для викладання, навчання та досліджень в будь-якому форматі й на будь-якому носії (цифровому або іншому). Вони є складовою Відкритої освіти (Open Education, OE) і сприяють вільному та відкритому обміну знаннями в національній і глобальній освіті. В усіх країнах діяльність академічних бібліотек у напрямі OER цілком співпадає з найголовнішою характеристикою освіти як обміну знаннями, ідеями та інформацією з іншими, на основі яких можуть бути побудовані нові знання, навички, ідеї та розуміння. Українська освіта робить перші кроки у прийнятті OER. Тому бібліотекарям ЗВО України потрібне розуміння, які ролі в OER мають їх зарубіжні колеги. Ролі бібліотекарів: 1) інформаційні фахівці з теорії та практик відкритості; 2) фахівці з е-публікацій; 3) консультанти; 4) педагоги; 5) бібліотекарі; 6) автори; 7 користувачі; 8) креативні менеджери проектів; 9) організатори спільнот тощо.Item Комунікаційні моделі діяльності бібліотек ВНЗ в умовах інформатизації(Харківська державна академія культури, 2012) Колесникова, Тетяна ОлександрівнаUKR: Дисертація присвячена визначенню тенденцій розвитку комунікаційних моделей діяльності бібліотек ВНЗ України під впливом інформатизації. Охарактеризовано умови формування нових моделей комунікаційної діяльності бібліотек, особливістю яких є можливість поєднання лінійного та нелінійного подання інформації. Досліджено, що в процесі еволюції на основі новітніх технологічних рішень лінійна (документально-комунікаційний рівень) комунікаційна модель діяльності бібліотеки змінюється на інтеракційну (інформаційно-комунікаційний рівень), а надалі — на інтеграційну (когнітивно-комунікаційний рівень). Доведено, що застосування комунікаційних моделей діяльності, які мають нелінійний характер, збільшує можливість якісних змін у разі неперервних змін параметрів діяльності бібліотек ВНЗ та інформаційного простору освіти і науки. Розглянуто стан та уточнено періодизацію інформатизації в бібліотеках ВНЗ України; обґрунтовано відповідність застосування визначеної комунікаційної моделі діяльності бібліотеки в різні періоди їх інформатизації.Item Комунікаційні моделі діяльності бібліотек ВНЗ в умовах інформатизації (дисертація)(Харківська державна академія культури, 2011) Колесникова, Тетяна ОлександрівнаUKR: Дисертація присвячена визначенню тенденцій розвитку комунікаційних моделей діяльності бібліотек ВНЗ України під впливом інформатизації. Охарактеризовано умови формування нових моделей комунікаційної діяльності бібліотек, особливістю яких є можливість поєднання лінійного та нелінійного подання інформації. Досліджено, що в процесі еволюції на основі новітніх технологічних рішень лінійна (документально-комунікаційний рівень) комунікаційна модель діяльності бібліотеки змінюється на інтеракційну (інформаційно-комунікаційний рівень), а надалі — на інтеграційну (когнітивно-комунікаційний рівень). Доведено, що застосування комунікаційних моделей діяльності, які мають нелінійний характер, збільшує можливість якісних змін у разі неперервних змін параметрів діяльності бібліотек ВНЗ та інформаційного простору освіти і науки. Розглянуто стан та уточнено періодизацію інформатизації в бібліотеках ВНЗ України; обґрунтовано відповідність застосування визначеної комунікаційної моделі діяльності бібліотеки в різні періоди їх інформатизації.Item Ліцензії Creative Commons(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Щербатюк, Тетяна Григорівна; Колесникова, Тетяна ОлександрівнаUKR: Ліцензії Creative Commons надають усім, від окремих авторів до великих установ, стандартизований спосіб надання публічного дозволу на використання їхніх творчих робіт відповідно до закону про авторське право. З точки зору повторного використання, наявність ліцензії Creative Commons на твір, захищений авторським правом, відповідає на запитання: «Що я можу робити з цим твором?». На слайді розглянуто: з яких елементів складаються ліцензії СС, шість різних типів ліцензій та що дозволено по кожній із них.Item Ліцензії Creative Commons (СС) і відкриті освітні ресурси (OER): Запитання та відповіді(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Колесникова, Тетяна ОлександрівнаUKR: Порадник як навчально-консультативне видання містить матеріали, отримані під час підготовки і проведення всеукраїнського вебінару за участю зарубіжних спікерів “Ліцензії СС – один із механізмів формування екосистеми відкритих освітніх ресурсів в Україні”, який відбувся 9 січня 2024 р. (Дніпро, УДУНТ). У виданні наведені запитання від учасників заходу та відповіді на них вітчизняних і зарубіжних фахівців. Порадник може бути цікавим для науково-педагогічних і наукових працівників, бібліотекарів, фахівців з ІТ та інтелектуальної власності, студентів, а також всім, хто спрямований на відкритість знань в освіті та науці.Item Перетин типів навчальних матеріалів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Колесникова, Тетяна Олександрівна; Щербатюк, Тетяна ГригорівнаUKR: OER підпадають під категорію доступних навчальних матеріалів, хоча не всі доступні навчальні матеріали є OER. На слайдіі це представлено, як діаграму Венна, де найширший рівень контенту - це "навчальні матеріали", і лише після того, як ви визначите та відфільтруєте ці матеріали на предмет доступності, вільного доступу та відкритої ліцензії з дозволом на ремікс, ви досягнете рівня, на якому знаходяться OER.Item Робота з профілями авторів і профілями наукових журналів в Google Scholar : методичні рекомендації для студентів, науково- педагогічних і наукових співробітників УДУНТ(Український державний університет науки і технологій, 2023) Колесникова, Тетяна Олександрівна; Щербатюк, Тетяна ГригорівнаUKR: Методичні рекомендації призначені для використання студентами, науково-педагогічними і науковими співробітниками Українського державного університету науки і технологій. Рекомендації містять інформацію про систему Google Scholar, а також покрокову інструкцію зі створення або редагування профілів авторів та наукових журналів, в тому числі в контексті об’єднання ЗВО.Item Словник ключових слів за темою «Залізничний транспорт» за відомостями міжнародних баз даних науково-технічної інформації(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2018) Колесникова, Тетяна Олександрівна; Юнаковська, Вікторія ВікторівнаUKR: У Словнику наведено ключові слова та словосполучення, які найчастіше вживаються при пошуку літератури залізничної тематики в міжнародних базах даних науково-технічної інформації (повнотекстових, реферативних, наукометричних та ін.). Словник містить короткі інструкції з пошуку інформації в БД SCOPUS, із отримання он-лайн списків наукових журналів згідно рейтинговим метрикам SNIP, а також українсько-англійський, російсько-англійський, англійсько-український та англійсько-російський словники ключових слів із залізничної тематики.