Кафедра " Транспортна інфраструктура" ДІІТ (з 2022 року кафедра увійшла до складу факультета Будівництво, архітектура та інфраструктура <br> ( з 2021 року після об'єднання кафедр "Мости та тунелі"; "Колія та колійне господарство"; "Проєктування і будівництво доріг")
Permanent URI for this community
ENG:Department of "Transport Infrastructure"
(since 2021 after the merger of the departments "Bridges and Tunnels"; "Track and track economy"; "Design and construction of roads")
(since 2021 after the merger of the departments "Bridges and Tunnels"; "Track and track economy"; "Design and construction of roads")
Browse
Browsing Кафедра " Транспортна інфраструктура" ДІІТ (з 2022 року кафедра увійшла до складу факультета Будівництво, архітектура та інфраструктура <br> ( з 2021 року після об'єднання кафедр "Мости та тунелі"; "Колія та колійне господарство"; "Проєктування і будівництво доріг") by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 378
Results Per Page
Sort Options
Item Робочий орган бульдозера з обертальним відвалом(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2009) Храмцов, Анатолій Миколайович; Косяк, Вікторія Миколаївна; Щока, Ігор Миколайович; Татарко, Дмитро ГригоровичUK: Робочий орган бульдозера з обертальним відвалом, що складається з відвала прямокутної форми, який відрізняється тим, що він має верхню обертальну частину, шарнірно з'єднану з відвалом, яка має можливість фіксації, наприклад, металевим пальцем, для цього в конструкції передбачені отвори.Item Changing the Stress State of the Track Superstructure while Strengthening the Subgrade(VŠB – Technical University of Ostrava, 2020) Tiutkin, Oleksii L.; Neduzha, Larysa O.; Kalivoda, JanENG: Strengthening the subgrade with the help of various technologies significantly affects the stress state of the track superstructure. The strengthening of the subgrade with piles, leads to an abrupt stiffening of the track superstructure, which is problematic for its normal operation. Two finite element models were created to determine the change in the stress state of the track superstructure when strengthening the subgrade. They fully reflect the geometric, deformation and power characteristics of a real subgrade, which is strengthened by piles. Individual finite elements of the models are provided with the deformation characteristics of the steel rails, reinforced concrete sleepers, soil subgrade, ballast and soil-cement material of piles. The authors carried out the calculation of stress state of the track superstructure for two finite element models. Results are obtained and analyzed to help in choosing the most effective option for strengthening the subgrade.Item Напружено-деформований стан ділянок з перехідною жорсткістю на підходах до мостів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бобошко, Степан ГеннадійовичUKR: Дисертація присвячена вивченню та вирішенню питання ділянок з перехідним показником жорсткості на підходах до мостів аналітичним та експериментальним шляхом за допомогою використання чисельного аналізу, експериментального лоткового дослідження відцентровим методом та натурних випробувань. Наукова новизна отриманих результатів полягає у наступному: отримано нові закономірності напружено-деформованого стану перехідної ділянки у вигляді осідання, напруження та жорсткості, на основі яких можуть бути розроблені методи їх підсилення; вперше в Україні побудовано експериментальну модель перехідної ділянки для відцентрового моделювання, яка дозволяє отримати наслідки довготривалого впливу навантаження зі збереженням фізичних процесів, що відбуваються в насипу; удосконалено математичну модель перехідної ділянки, яка включає стоян мосту, насип за стояном, та (за необхідності) підсилення і дозволяє отримувати точні осідання та напруження в будь-якій точці перехідної ділянки; розроблено три нові методи підсилення перехідних ділянок на підходах до мостів, кожен з яких може бути використаний залежно від вихідних умов. Практичне значення отриманих результатів. Наукові результати, отримані в дисертаційній роботі можуть бути використані для моделювання перехідних ділянок та більш глибокого вивчення їх роботи. Побудовані математичні та експериментальні моделі можуть використовуватися для дослідження та розробки підсилення ґрунтових масивів, в тому числі перехідних ділянок. Розроблені методи підсилення можуть бути використані для збільшення жорсткості нових або вже існуючих перехідних ділянок залізничних чи автодорожніх мостів.Item Вплив розмірів складових ланок випробувального стенду для осей колісних пар на власні частоти коливань(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Ярковий, Дмитро МиколайовичUK: В магістерській роботі виконано огляд конструкцій для випробування осей колісних пар рухомого складу залізниць на витривалість. Дан опис методики побудови рівнянь рухів ланок стенду. Розраховані вихідні дані, що необхідні для визначення власних частот стенду. У пакеті Mathcad розроблений та налаштований алгоритм для визначення власних частот стенду. На математичній моделі виконані дослідження впливу на власні частоти розмірив важелів стенду. Побудовані графіки залежності власних частот стенда вид маси важелів, що пов’язана зі зміною розмірів їх перетину.Item Дослідження впливу рівня максимальної швидкості руху поїздів на вартість перебудови кривих(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Стригальова, Маргарита ІгорівнаUKR: Магістерська робота виконана на 77 сторінках, містить 37 ілюстрацій, 12 таблиць, 20 використаних джерел та 3 додатки. В роботі був проведений аналіз поздовжнього профілю і плану лінії, загальний стан ділянки, розглянуто причини, за якими можливе обмеження швидкості руху поїздів. Запропоновані заходи, які дозволяють підвищити швидкість руху. Розглянуто питання охорони праці при виконанні перебудови кривих. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів ділянки Рудня-Почаївська – Здолбунів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel. Об’єкт досліджень – дослідження впливу кривих на максимальну шквидкість. Предмет досліджень – параметри ділянки залізниці Рудня–Почаївська – Здолбунів. Мета роботи – дослідити питання збільшення швидкості на ділянці.Item Обґрунтування способу будівництва трьохсклепінчастої станції метрополітену з урахуванням напружено-деформованого стану ґрунтового масиву в процесі будівництва. Розрахунок параметрів напружено-деформованого стану (комплексна дипломна магістерська робота)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Вотченко, Діана ЮріївнаUK: Магістерська робота виконана на 66 сторінках, містить 35 ілюстрацій, 1 таблиця та 37 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних умов будівництва трьохсклепінчастої станції. Проведений розрахунок конструкції трьохсклепінчастої станції пілонного типу. Обґрунтовано спосіб проходки на суцільну виробку станційного тунелю з тимчасовим кріпленням та монтажем постійної оправи станційних тунелів з відставанням від забою. Виконаний аналіз напружено-деформованого стану тимчасового кріплення станційних тунелів в зоні їх взаємного впливу при будівництві з урахуванням послідовності зведення конструкцій трьохсклепінчастої станції метрополітену. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при проведенні вибухових робіт та під час проходки тунелю. Мета дослідження – отримати закономірності напружено-деформованого стану ґрунтового масиву та тимчасового кріплення на проміжних етапах спорудження станційних тунелів, на які впливають будівельні процеси розробки ґрунту та зведення тимчасового кріплення. Об’єкт дослідження – трьохсклепінчаста станція пілонного типу глибокого закладення. Метод дослідження – моделювання напружено-деформованого стану тимчасового кріплення станційних тунелів та ґрунтового масиву на проміжних етапах будівництва методом скінченних елементів за допомогою програмного комплексу Lira for Windows.Item Дослідження горизонтальної жорсткості рейко-шпальної решітки(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Балдін, Ілля ВасильовичUKR: Магістерська робота виконана на 83 сторінках, містить 47 рисунків, 9 таблиць та 10 використані джерела. Колія повинна постійно забезпечувати безперебійний і безпечний рух поїздів із встановленими швидкостями та навантаженнями, які передаються від колісної пари на рейки. Формування горизонтальних нерівностей та утворення хвилі вигину рейко-шпальної решітки при викиді плітей безстикової колії залежать від горизонтальної жорсткості. При високій жорсткості горизонтальні нерівності мають меншу амплітуду. Викид безстикової колії буде менш ймовірний при високій горизонтальній жорсткості рейко-шпальної решітки. В даній роботі проведено дослідження жорсткості рейко-шпальної решітки різної конструкції, в різному технічному стані, та розроблено рекомендації для покращення стабільності колії. В роботі запропонована конструкція регульованої діагоналі жорсткості, її спосіб встановлення та схема частоти і положення діагоналей рейко-шпальної решітки, що дозволить підняти горизонтальну жорсткість мінімум в 4 рази.Item Дослідження утримання плітей безстикової колії в межах станції(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Калантай, Ілля ВалерійовичUKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках, містить 25 рисунків, 11 таблиць та 11 використані джерела. Головна суть безстикової колії полягає в тому, що добре закріплені рейкові пліті при підвищенні або зниженні їх температури не можуть змінювати свою довжину. Через це в них виникають значні поздовжні температурні зусилля, які в найгарячішу літню спеку можуть призвести до викиду колії, а в зимові морозні дні — до розривів рейок або стиків у зрівнювальних прольотах через зріз болтів. Ці особливості безстикової колії вимагають дотримання особливих правил їх укладання, утримання та ремонту. Головні колії станції є продовженням колій на перегонах. Безстикова колія на них влаштовується як і на перегонах. Експлуатації безстикової колії на станції ускладнена певними особливостями роботи та експлуатації станційних колій. На основі досліджень утримання плітей безстикової колії в межах станції, проведених в даній роботі, надані рекомендації.Item Досвід спорудження пальово-плитного фундаментув складних інженерно-геологічних умовах(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Петренко, Володимир Дмитрович; Крисан, Віталій Володимирович; Крисан, Володимир Іванович; Чегодаєв, І. С.UKR: Мета. Актуальним питанням для будівництва фундаментів в складних інженерно-геологічних умовах є розробка нових технологій спорудження та моніторингу будинків, що споруджені в глибоких балках. Ме-тою даної статті є розробкатехнології ліквідації порожнин з допомогою вертикальних жорстких ґрунтоцементних елементів. Методика. Використовуючи надбаний досвід проєктування фундаментів в складних інженерно-геологічних умовах, було запропоновано реалізувати новий тип пальово-плитного фундаменту. Він включає в себе армовані вертикальні висячі палі, що створені на основі бурозмішувальної технології, та плитний фундамент. Також запропонований алгоритм моніторингу будинків, що споруджені в глибоких балках, та пальово-плитнихфундаментів за допомогою системи свердловин та марок. Результати. Виконано наукове обґрунтування технології будівництва в Солом’янському районі м. Києва, де наявні такі території, які, з урахуванням змінної висоти та насиченістю різними відходами, значно важко застосовувати під забудову, особливо при спорудженні будинків з великою площиною та висотою в межах 9...16 поверхів. Надані результати будівництва десятиповерхового житлового будинку каркасного типу з підпіллям довжиною 102,5 м і шириною 14,0 м. В результаті виконання дослідних робіт була отримана можливість спорудження в складних топографічних та інженерно-геологічних умовах на схилах та в центрі глибокої балки. Наукова новизна. На основі виконаних розрахунків отримано залежності деформованого стану пальово-плитного фундаментів під час будівництва високих житлових будівель. Доведено, що при застосуванні технології створення вертикальних висячих паль значення граничнодопустимих деформацій будинку та фундаменту відповідають вимогам діючих нормативних документівУкраїни. Практична значимість. Застосування пальово-плитного фундаменту в складних інженерно-геологічних умовах надало змоги розробити технологію спорудження десятиповерхового будинку.Item Керування напружено-деформованим станом вертикальних виробів при застосуванніІ різних видів кріплення(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Мірошник, Віталій АнатолійовичUKR: Дисертація присвячена розробці наукової ідеї керування напружено-деформованим станом вертикальної виробки, представленої в роботі шахтним стовбуром метрополітену. Керування концептуально розуміється як можливість прогнозування зміни напружень і деформацій системи «тимчасове кріплення – оправа – оточуючий масив» при зміні видів кріплення. Актуальність досліджень в цій області обумовлена потребою наукового обґрунтування параметрів вертикальних виробок (шахтних стовбурів) при збільшенні обсягів підземного будівництва, зокрема метрополітенів в містах Дніпрі та Києві. Процес керування напружено-деформованого стану вертикальної виробки реалізується шляхом узагальнення результатів чисельного аналізу різних станів в процесі заморожування ґрунтів або створення огородження з буросічних паль та їх подальшої екстраполяції на різні варіанти роботи вертикальної виробки. Основою керування є закономірності напружено-деформованого стану конструкції шахтного стовбуру, а їх пошук є метою дисертаційної роботи. Для її досягнення в дисертаційній роботі проведено аналіз стану досліджень, розглянуто специфіку будівництва метрополітенів в Україні та особливості аналітичного, експериментального та чисельного підходів до пошуку закономірностей напружень та деформацій вертикальних виробок. На основі результатів критичного аналізу обрано чисельний підхід як такий, що найбільш адекватний для пошуку закономірностей напружено-деформованого стану. Створено скінченно-елементні моделі шахтних стовбурів, що споруджуються під час будівництва Дніпровського та Київського 3 метрополітенів, кожна з яких дозволила варіювати види оправи (залізобетонні блоки, тюбінги з сірого чавуну та тюбінги з модифікованого сірого чавуну), діаметр буросічних паль та властивості ґрунту при різних температурах. На основі створених скінченно-елементних моделей проведено чисельний аналіз шахтного стовбуру, закріпленого буросічними палями із варіацією їх діаметру. За результатами аналізу вперше отримано закономірності переміщень та силових факторів із високим рівнем апроксимації (R2=0,992…0,999), які є поліномами другого порядку, окрім закономірності згинальних моментів по осі Х, що є лінійною. Ці закономірності характеризують наукову новизну дисертаційної роботи. В ході геодезичного моніторингу під час будівництва вертикальних виробок Дніпровського метрополітену були виміряні горизонтальні та вертикальні деформації оправи стовбура № 16-біс, значення яких досягали 1…2 мм. Порівняння цих даних свідчить про співпадіння із горизонтальними деформаціями, отриманими в ході чисельного аналізу стовбура № 16-біс, в якому деформації складають 1…2 мм, із максимальним значенням 2,57 мм в області 7-9 залізобетонних поясів оправи шахтного стовбуру. За допомогою створених скінченно-елементних моделей вперше отримано закономірності компонент напруженого стану від модуля пружності замороженого ґрунту та модуля пружності оправи шахтного стовбуру, що є поліномами другого ступеня із високим рівнем апроксимації (R2=0,964…0,999). Отримані закономірності складають наукову новизну дисертаційної роботи. Побудовано просторові поверхні, які, при рішенні прямої або зворотної задач, дозволяють керувати напружено-деформованим станом оправи вертикальної виробки, що складає практичне значення дисертаційної роботи. В ході чисельного аналізу отримано закономірності напруженого стану вертикальної виробки при порушенні технології заморожування ґрунту, які свідчать, що процеси нерівномірного заморожування або розморожування збільшують напруження в оправі в 1,1…1,5 рази, тому їх слід враховувати при проєктуванні вертикальних виробок.Item Phase Composition of Galvanic Iron-Nickel Alloys Obtained Using Pulsed Current(Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 2021) Ganich, Ruslan F.; Zabludovsky, Volodymyr O.; Artemchuk, Viktor V.; Zelenko, Yuliia V.; Marcul, Ruslan V.ENG: The paper presents the results of studying the phase composition of iron-nickel alloys obtained by unsteady electrolysis. It was found that the use of a unipolar pulse current leads to a significant increase in the crystallization overvoltage at the crystallization front at the moment of the pulse action, which affects the component composition of the coatings. The phase composition of the alloys formed at the cathode differs from that shown in the iron-nickel equilibrium diagram.Item Комплексна методика оцінювання напружено-деформованого стану сталезалізобетонних мостів при дії змінних температур навколишнього середовища(ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР", м. Харків, Україна, 2021) Ковальчук, Віталій Володимирович; Онищенко, Артур Миколайович; Федоренко, Олександр Володимирович; Габрель, Микола Михайлович; Парнета, Богдан Зіновійович; Возняк, Олег Михайлович; Маркуль, Руслан Володимирович; Парнета, Мар’яна Богданівна; Рибак, Роман ТарасовичUKR: Проведено натурні експериментальні вимірювання розподілу температури на поверхнях сталезалізобетонних балок мостів при дії додатних та від’ємних температур навколишнього середовища. Встановлено, що температура розподіляється нерівномірно у вертикальному напрямі сталезалізобетонної балки моста. Встановлено, що вищі значення температури має металева балка. Максимальна зафіксована різниця температур між металевою балкою та залізобетонною плитою при додатних температурах навколишнього середовища склала +9,0 °С, а мінімальна різниця температур склала –2,1 °С. Удосконалено математичні моделі розрахунку температурного поля та термонапруженого стану сталезалізобетонних балок мостів при дії змінних кліматичних температурних перепадів навколишнього середовища із врахуванням нерівномірного розподілу температури сталезалізобетонною балкою моста. Встановлено, що у якості розрахункових схем визначення термопружного стану сталезалізобетонних мостів можна розглядати одновимірну задачу, або застосовувати тривимірні розрахункові схеми задачі. Проведено визначення температурного поля та напруженого стану сталезалізобетонних балок мостів. Встановлено, що максимальні напруження виникають у місці об’єднання металевої балки із залізобетонною плитою. Величина цих напружень складає 73,4 МПа при додатних температурах і 69,3 МПа при від’ємних температурах навколишнього середовища. Величина напружень становить до 35 % від допустимих значень напружень. Загальний напружено-деформований стан сталезалізобетонних балок моста слід оцінювати при сумісній дії температурних кліматичних впливів і навантажень від рухомих одиниць транспортних засобів.Item A Comprehensive Procedure for Estimating the Stressedstrained State of a Reinforced Concrete Bridge Under the Action of Variable Environmental Temperatures(РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, Kharkiv, Ukraine, 2021) Kovalchuk, Vitalii V.; Onyshchenko, Artur; Fedorenko, Olexander; Habrel, Mykola; Parneta, Bogdan Z.; Voznyak, Oleh M.; Markul, Ruslan V.; Parneta, Mariana; Rybak, RomanENG: This paper reports the full-scale experimental measurements of temperature distribution over the surfaces of bridges’ steel-concrete beams under the influence of positive and negative ambient temperatures. It has been established that the temperature is distributed unevenly along the vertical direction of a bridge’s steel-concrete beam. It was found that the metal beam accepted higher temperature values. The maximum registered temperature difference between a metal beam and a reinforced concrete slab at positive ambient temperatures was +9.0 °C, and the minimum temperature difference was −2.1 °C. The mathematical models for calculating a temperature field and a thermally strained state of bridges’ steel-concrete beams under the influence of variable climatic temperature changes in the environment have been improved, taking into consideration the uneven temperature distribution across a bridge’s reinforced concrete beam. The possibility has been established to consider a one-dimensional problem or to apply the three-dimensional estimated problem schemes as the estimation schemes for determining the thermoelastic state of reinforced concrete bridges. The temperature field and the stressed state of bridges’ reinforced concrete beams were determined. It was found that the maximum stresses arise at the place where a metal beam meets a reinforced concrete slab. These stresses amount to 73.4 MPa at positive ambient temperatures, and 69.3 MPa at negative ambient temperatures. The amount of stresses is up to 35 % of the permissible stress values. The overall stressed-strained state of a bridge’s reinforced concrete beams should be assessed at the joint action of temperature-in- duced climatic influences and loads from moving vehicles.Item Розробка заходів щодо збільшення несучої здатності грунтів насипів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Анікеєва, Анжеліка СергіївнаUKR: Магістерська робота виконана на 84 сторінках, містить 2 рисунків, 14 таблиць та 7 використаних джерел. В магістерській роботі розглядаються методи збільшення міцностних параметрів грунтів насипів за допомогою геотекстильних матеріалів. в роботі розглянуті експериментально-теоретичні передумови механіки ґрунтів. основні розрахункові моделі ґрунтів, основні вимоги до земляного полотна, надійність колії. приведені дефекти та деформації земляного полотна. виконані дослідження роботи геотекстильних Матеріалів як армуючого матеріла грунта а саме проведені випробування ґрунту на міцність.Item Perspectives of High-Speed Train Traffic in Ukraine at the Stage of Integration with the European Network(Kaunas University of Technology, Kaunas, Lithuania, 2021) Kurhan, Mykola ; Kurhan, Dmytro ; Husak, Marina ; Hmelevska, NelyaENG: The extension concept of the high-speed network for Eastern European countries has been formulated the implementation of which will allow integrating the railways of Ukraine into a high-speed network of Europe. Based on the analysis of long-term tasks, the following issues are subject to the rationale: the implementation of speed (161-200 km/h) and high- speed (250-350 km/h) train traffic in Ukraine, transition to a new track, which in its parameters will ensure the implementation of high-speed train traffic, the use of rolling stock with the tilting of car bodies, constructing the uropean standard gauge. Based on the results of scientific developments, the authors outlined the ways to solve the problem concerning the designing route of the high-speed network and the creation of aItem Розробка раціональних рішень при капітальному ремонті балкового залізобетонного автодорожнього шляхопроводу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Алхімов, Олександр ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 125 сторінках, містить 63 ілюстрацій, 30 таблиць та 30 використаних джерел. В магістерській роботі розроблено проект «Розробка раціональних рішень при капітальному ремонті балкового залізобетонного автодорожнього шляхопроводу». Робота містить аналіз варіантів капітального ремонту та аналіз варіантів армування монолітної плити прогонової будови. Для аналізу армування монолітної плити прогонової будови виконується за допомогою програмного комплексу ПК «ЛІРА». Виходячи із досліджень, що були виконані, та навантажень, на які був розрахований шляхопровід, приймається оптимальне рішення по його капітальному ремонту. Об’єктом дослідження є капітальний ремонт шляхопроводу на перетині вул. М. Бойчука з залізницею станції «Київ-Московський». Предмет дослідження – зусилля в температурно-нерозрізній прогоновій будові. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Comparative Analysis of the Results of Calculating the Stability of a Reinforced Subgrade with Geosynthetic Materials(Kaunas University of Technology, 2021) Andrieiev, Volodymyr S.; Tiutkin, Oleksii L.; Hubar, Oleksіy V.; Markul, Ruslan V.ENG: Тhе article presents the results of studies of the stress-strain state of the reinforced and unreinforced railway subgrade. Тhis study compares changes in the distribution of stresses and displacements in а railway subgrade. Comparisons of stresses and displacements made it ossible to obtain: - comparative analysis of the work of the main site of the subgrade under increased load with reinforcement and without reinforcement; - comparative assessment ofthe efficiency ofthe reinforced subgrade at increased load; - isolines and isofields of displacements and stresses in the body ofthe embankment at an increased load.Item Зниження інтенсивності розладів залізничної колії за рахунок удосконалення параметрів плану лінії під час паспортизації кривих(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2021) Курган, Микола Борисович; Курган, Дмитро Миколайович; Хмелевська, Неля Петрівна; Байдак, Сергій Юрійович; Новік, Руслан БорисовичUKR: Мета. У роботі передбачено за рахунок удосконалення параметрів плану лінії досягти зниження інтенсивності розладів залізничної колії і, в остаточному підсумку, забезпечити безпеку, плавність і комфортабельність їзди на напрямках швидкісного руху поїздів. Методика. Для отримання вихідних даних щодо параметрів плану наявних залізниць автори провели огляд світової літератури за темою дослідження, а також моніторинг роботи залізничної колії на основі даних технічних паспортів дистанцій колії. У прийнятих математичних моделях наявного плану використано припущення, що три суміжні точки кривої лежать на колі. На такому принципі побудована робота виправлювально-підбивно-рихтувальних машин. У результаті виправлювальних робіт із метою зменшення об’ємів зсувів крива не відповідає вихідним паспортним даним. Методика передбачає аналіз і систематизацію даних побудови відповідних графіків і встановлення аналітичних залежностей. Результати. Недостовірне визначення параметрів кривих призводить до необґрунтованого обмеження швидкості руху або до великих обсягів рихтувальних робіт. Тому розроблено пропозиції щодо зниження інтенсивності розладу колії за рахунок приведення параметрів кривих до нормативних вимог, що діють в Україні на напрямках упровадження швидкісного руху поїздів. За розрахунками, які базуються на аналіз і способу зйомки кривих, який застосовують у дистанціях колії, з’ясовано вплив точності отриманих даних на встановлення параметрів кривих і допустимої швидкості руху поїздів. Розроблено рекомендації, що сприятимуть ефективності проєктних рішень, визначатимуть якість проєкту реконструкції залізниц і на діючих напрямках. Наукова новизна. Набули подальшого розвитку наукові підходи до оцінки стану кривих, визначення їх раціональних параметрів і допустимої швидкості на напрямках упровадження швидкісного руху поїздів в Україні. Практична значимість. Отримані результати будуть корисні для проведення заходів щодо поліпшення плавності руху поїздів, підвищення швидкості й рівня комфортабельності їзди в кривих ділянках колії, особливо на напрямках упровадження швидкісного руху поїздів.Item Дослідження роботи рейок в складних умовах(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Бастанжиєв, Павло ІвановичUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 13 рисунків, 20 таблиць та 26 використаних джерел. У магістерській роботі досліджується робота рейок в складних умовах. Досліджується явище зносу рейок і визначається який фактор впливає на підвищений знос рейок в кривих малого радіусу. Актуальність теми обумовлена підвищеним зносом залізничної колії в місцях, де радіус кривої 450м та менше і поздовжні ухили 30‰ та більше. На підвищений знос рейок також можуть впливати такі фактори як: ширина колії, створені та введені в експлуатацію нові ремонтні профілі коліс рухомого складу, фізичний стан проміжних скріплень, вплив режимів гальмування рухомого складу. Досліджуючи та аналізуючи вплив різних факторів на знос рейок було з’ясовано, що найбільший вплив на знос рейок має вантажонапруженість. Але це стосується кривих малого радіусу. Якщо подивитись декілька досліджень зносу рейок в кривих при такій самій вантажонапруженості, але в кривих більшого радіусу, то приведений знос у них набагато менший. Тобто, вантажонапруженість має такий великий вплив на знос рейок лише у кривих малого радіусу. Радіус кривої впливає на приведений знос на 82,5% сильніше, ніж поздовжній ухил. Вирішенням цієї проблеми може бути перевлаштування кривих на криві більшого радіусу.Item Розробка заходів збільшення жорсткості земляного полотна при переході до мостів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Зелінський, Дмитро ВіталійовичUKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках, містить 25 рисунків, 4 таблиць та 11 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто проблеми роботи перехідних ділянок на підході до мостів. Основна проблема по цьому питанню – різна жорсткість земляного полотна та мостового полотна. Розглянуті методи збільшення жорсткості земляного полотна па підходах до мостів. Проведено розрахунок напружень та переміщень в земляному полотні до та після підвищення жорсткості. Надані рекомендації но цьому питанню.