Кафедра " Транспортна інфраструктура" ДІІТ (з 2022 року кафедра увійшла до складу факультета Будівництво, архітектура та інфраструктура <br> ( з 2021 року після об'єднання кафедр "Мости та тунелі"; "Колія та колійне господарство"; "Проєктування і будівництво доріг")
Permanent URI for this community
ENG:Department of "Transport Infrastructure"
(since 2021 after the merger of the departments "Bridges and Tunnels"; "Track and track economy"; "Design and construction of roads")
(since 2021 after the merger of the departments "Bridges and Tunnels"; "Track and track economy"; "Design and construction of roads")
Browse
Browsing Кафедра " Транспортна інфраструктура" ДІІТ (з 2022 року кафедра увійшла до складу факультета Будівництво, архітектура та інфраструктура <br> ( з 2021 року після об'єднання кафедр "Мости та тунелі"; "Колія та колійне господарство"; "Проєктування і будівництво доріг") by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 331
Results Per Page
Sort Options
Item Робочий орган бульдозера з обертальним відвалом(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2009) Храмцов, Анатолій Миколайович; Косяк, Вікторія Миколаївна; Щока, Ігор Миколайович; Татарко, Дмитро ГригоровичUK: Робочий орган бульдозера з обертальним відвалом, що складається з відвала прямокутної форми, який відрізняється тим, що він має верхню обертальну частину, шарнірно з'єднану з відвалом, яка має можливість фіксації, наприклад, металевим пальцем, для цього в конструкції передбачені отвори.Item Вплив розмірів складових ланок випробувального стенду для осей колісних пар на власні частоти коливань(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Ярковий, Дмитро МиколайовичUK: В магістерській роботі виконано огляд конструкцій для випробування осей колісних пар рухомого складу залізниць на витривалість. Дан опис методики побудови рівнянь рухів ланок стенду. Розраховані вихідні дані, що необхідні для визначення власних частот стенду. У пакеті Mathcad розроблений та налаштований алгоритм для визначення власних частот стенду. На математичній моделі виконані дослідження впливу на власні частоти розмірив важелів стенду. Побудовані графіки залежності власних частот стенда вид маси важелів, що пов’язана зі зміною розмірів їх перетину.Item Changing the Stress State of the Track Superstructure while Strengthening the Subgrade(VŠB – Technical University of Ostrava, 2020) Tiutkin, Oleksii L.; Neduzha, Larysa O.; Kalivoda, JanENG: Strengthening the subgrade with the help of various technologies significantly affects the stress state of the track superstructure. The strengthening of the subgrade with piles, leads to an abrupt stiffening of the track superstructure, which is problematic for its normal operation. Two finite element models were created to determine the change in the stress state of the track superstructure when strengthening the subgrade. They fully reflect the geometric, deformation and power characteristics of a real subgrade, which is strengthened by piles. Individual finite elements of the models are provided with the deformation characteristics of the steel rails, reinforced concrete sleepers, soil subgrade, ballast and soil-cement material of piles. The authors carried out the calculation of stress state of the track superstructure for two finite element models. Results are obtained and analyzed to help in choosing the most effective option for strengthening the subgrade.Item Напружено-деформований стан ділянок з перехідною жорсткістю на підходах до мостів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бобошко, Степан ГеннадійовичUKR: Дисертація присвячена вивченню та вирішенню питання ділянок з перехідним показником жорсткості на підходах до мостів аналітичним та експериментальним шляхом за допомогою використання чисельного аналізу, експериментального лоткового дослідження відцентровим методом та натурних випробувань. Наукова новизна отриманих результатів полягає у наступному: отримано нові закономірності напружено-деформованого стану перехідної ділянки у вигляді осідання, напруження та жорсткості, на основі яких можуть бути розроблені методи їх підсилення; вперше в Україні побудовано експериментальну модель перехідної ділянки для відцентрового моделювання, яка дозволяє отримати наслідки довготривалого впливу навантаження зі збереженням фізичних процесів, що відбуваються в насипу; удосконалено математичну модель перехідної ділянки, яка включає стоян мосту, насип за стояном, та (за необхідності) підсилення і дозволяє отримувати точні осідання та напруження в будь-якій точці перехідної ділянки; розроблено три нові методи підсилення перехідних ділянок на підходах до мостів, кожен з яких може бути використаний залежно від вихідних умов. Практичне значення отриманих результатів. Наукові результати, отримані в дисертаційній роботі можуть бути використані для моделювання перехідних ділянок та більш глибокого вивчення їх роботи. Побудовані математичні та експериментальні моделі можуть використовуватися для дослідження та розробки підсилення ґрунтових масивів, в тому числі перехідних ділянок. Розроблені методи підсилення можуть бути використані для збільшення жорсткості нових або вже існуючих перехідних ділянок залізничних чи автодорожніх мостів.Item Розробка конструкцій сплетіння колії з різною шириною колії(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Сотник, Станіслав СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 49 сторінках, містить 17 рисунків, 6 таблиць та 4 використані джерела. Розвиток економіки України на сучасному етапі вимагає подальшого розвитку залізничних сполучень з країнами Європи, які мають залізничну колію шириною 1 435 мм. Для скорочення обертів вагонів перевагу надають безупинному перетину кордонів з використанням суміщених колій, на яких одночасно експлуатується два стандарти ширини колії –S =1520 мм та 1 435 мм. Для з’єднання двох колій в єдину створені сплетення рейкових сполучень, які можуть бути як з гостряками, так і без їх використання в тих випадках, коли для цього є відповідні умови.Item Phase Composition of Galvanic Iron-Nickel Alloys Obtained Using Pulsed Current(Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 2021) Ganich, Ruslan F.; Zabludovsky, Volodymyr O.; Artemchuk, Viktor V.; Zelenko, Yuliia V.; Marcul, Ruslan V.ENG: The paper presents the results of studying the phase composition of iron-nickel alloys obtained by unsteady electrolysis. It was found that the use of a unipolar pulse current leads to a significant increase in the crystallization overvoltage at the crystallization front at the moment of the pulse action, which affects the component composition of the coatings. The phase composition of the alloys formed at the cathode differs from that shown in the iron-nickel equilibrium diagram.Item Обгрунтування основних параметрів траси при проєктуванні автомобільної дороги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Прокопенко, Іван ДмитровичUKR: Магістерська робота виконана на 72 сторінках, містить 18 рисунків, 6 таблиць та 41 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто норми проектування автомобільних доріг та проведено їх аналіз. Одним з ключових питань переходу національної транспортної інфраструктури є принципова відмінність підходу до проектування об’єктів інфраструктури. Було розглянуто відмінності між діючим приписувальним методом проектування і параметричною моделлю виконання проектних робіт, що використовується у європейських нормах та директивах. Мета дослідження полягає в дослідженні змін параметрів автомобільної дороги з розвитком нормативної документації та порівняння підходів до проектування автомобільних доріг. За результатами дослідження обґрунтувати доцільність переходу на параметричну модель проектування автомобільних доріг. Об’єкт дослідження – процес проектування автомобільної дороги.Item Фазовий склад гальванічних залізно-нікелевих сплавів, отриманих за допомогою імпульсного струму(Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2021) Ганич, Руслан Пилипович; Заблудовський, Володимир Олександрович; Артемчук, Віктор Васильович; Зеленько, Юлія Володимирівна; Маркуль, Руслан ВолодимировичUKR: У роботі наведені результати дослідження фазового складу сплавів залізо-нікель, отриманих при нестаціонарному електролізі. Встановлено, що використання уніполярного імпульсного струму призводить до значного збільшення кристалізаційної перенапруги на фронті кристалізації в момент дії імпульсу, що впливає на компонентний склад покриттів. Фазовий склад сплавів, що утворюється на катоді, відрізняється від представленого на рівноважній діаграмі стану залізо-нікель.Item Порівняльний аналіз технологій спорудження ескалаторного тунелю дніпровського метрополітену НАТМ(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Тютькін, Олексій Леонідович; Купрій, Володимир Павлович; Бєлікова, Софія ІванівнаUKR: Мета. На основі порівняльного аналізу провести обґрунтування найбільш доцільного і раціонального способу закріплення слабкого масиву при спорудженні NATM для ескалаторних тунелів Дніпровського метрополітену. Методика. Для досягнення поставленої мети проведений аналіз технологій спорудження в слабких ґрунтах. В якості найбільш застосованих технологій розглянуто технологію випереджаючого кріплення, штучне заморожування та хімічне закріплення (цементація). Проаналізовано особливості проведення кожної з технологій для умов похилої виробки. Визначено, яким чином кожна із технологій застосовується для ескалаторних тунелів та реалізує зміцнення слабкого ґрунту. Результати. Визначені переваги та недоліки трьох технологій закріплення слабкого ґрунту навколо ескалаторного тунелю. На основі порівняльного аналізу виявлено, що єдиною технологією, що забезпечує підвищені параметри міцності суглинистих ґрун-тів, характерних для верхньої частини ескалаторного тунелю Дніпровського метрополітену, є технологія хімічного закріплення (цементація). У деяких випадках за потреби короткі дільниці похилого ходу, що характеризуються особливо слабкими породами, можуть бути підкріплені декількома трубами, не створюючи суцільне випереджаюче кріплення. Результати аналізу є основою для подальшого обґрунтування цементації, яка створює багатошарову систему «підкріплений ґрунтовий масив – тимчасове кріплення – постійна оправа». Наукова новизна. На основі результатів порівняльного аналізу трьох технологій спорудження ескалаторного тунелю NATM доведено, що застосування цементації не тільки підвищує міцність породи під час проходки, але й надалі, в процесі експлуатації, слугує додатковим елементом багатошарової системи «підкріплений ґрунтовий масив – тимчасове кріплення – постійна оправа». Практична значимість. В ході досліджень проведене обґрунтування цементації як найбільш раціональної та ефективної технології зміцнення оточуючого слабкого масиву при спорудженні Дніпровського метрополітену.Item Дослідження ефективності усунення обмеження швидкості руху поїздів при реконструкції залізниці(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Бордюжа, Сергій ОлександровичUKR: Магістерська робота виконана на 79 сторінках, містить 28 ілюстрацій, 6 таблиць, 21 використане джерело та 3 додатки. Роботу виконано відповідно до головних напрямків, сформованих в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних щодо обмежень швидкості, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel. В роботі проаналізовано причини обмеження швидкості руху поїздів на ділянці, що досліджується, визначена ефективність усунення обмежень швидкості руху поїздів за параметрами плану лінії, розроблено пропозиції щодо доцільності усунення обмежень швидкості руху в залежності від конкретних умов експлуатації залізниці. Досліджено раціональність параметрів. Розроблено заходи з охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Об’єкт досліджень – параметри кривих. Предмет досліджень – криві на існуючій трасі, що обмежують швидкість руху поїздів. Мета роботи – вибір раціональних заходів з перебудови плану для підвищення швидкості руху поїздів.Item Дослідження впливу технічного стану й параметрів кривих на рівень максимальної швидкості руху поїздів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Каменєв, Ігор ВалерійовичUKR: Магістерська робота виконана на 90 сторінках, містить 42 рисунків, 12 таблиць та 16 використаних джерел. У магістерській роботі було розглянуто питання впливу параметрів кривих на допустиму швидкість руху поїзда. Проведено аналіз інфраструктури, поздовжнього профілю і плану лінії, установлені причини, що стримують підвищення швидкостей руху до 160 км/год. Запропоновані заходи з перебудови кривих, що дозволяють підвищити швидкість руху поїздів. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів ділянки Київ – Фастів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel.Item Використання глибокого послаблення збудження для тягових двигунів магістральних електровозів(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2021) Афанасов, Андрій Михайлович; Арпуль, Сергій Вікторович; Білухін, Дмитро Сергійович; Шемет, Андрій Ярославович; Васильєв, В'ячеслав Євгенович; Гололобова, Оксана Олексіївна; Маркуль, Руслан ВолодимировичUKR: Мета.Ураховуючи необхідність поліпшення експлуатаційних властивостей сучасного магістрального рухо-мого складу, автори передбачають проаналізувати можливості використання більш глибокого регулювання ослаблення збудження. Методика. Виконано аналіз роботи тиристорно-імпульсного перетворювача електропоїзда ЕР200. Установлено, що в режимі розгону на граничній тяговій характеристиці необхідно розглядати дві зони: зону сталого значення сили тяги йзону сталої потужності. Запропоновано методику визначення мінімального значення коефіцієнтаослаблення збудження для різних типів тягових двигунів постійного йпульсувального струму. Для аналізу використано методи теоретичного дослідження йаналітичного розрахунку електричних кіл, теоретичних основ електричної тяги, математичного моделювання електричних та енергетичних процесів. Результати.Проведений комплекс теоретичних досліджень і розрахунків дозволяє підтвердити технічну можливість використання глибокого ослаблення збудження для регулювання швидкості йотримання додаткових безреостатних позицій для рухомого складу з тяговими двигунами постійного йпульсувального струму. Визначено величину мінімального коефіцієнта ослаблення збудження длярізних типів тягових двигунів. Наукова новизна.Удосконалено методику визначення мінімального значення коефіцієнта ослаблення збудження для тягових двигунів магістральних електровозів участинівикористання більш глибокого регулювання магнітного потоку, заміни використання даних експериментальних досліджень теоретичними дослідженнями, суть яких полягає уформуваннінеобхідного виду граничної тягової характеристики за рахунок зменшення мінімально допустимого значення коефіцієнта збудження, що дозволить зменшити витрати електричної енергії. Отримали подальший розвиток дослідження з визначення кількісних показників витратиелектричної енергії для аналізу резервів енергозбереженняна магістральному транспорті. Практична значимість. Результати теоретичних досліджень можуть стати основою для модернізації магістральних електровозів постійного й пульсувального струму із системами глибокого регулювання ослаблення збудження. Проведені дослідження дозволять розробити рекомендації щодо проєктування систем регулювання магнітного потоку тягових двигунів із поліпшеними техніко-економічними характеристиками, які здатні підвищити ефективність перевізного процесу на магістральному транспорті.Item Обґрунтування заходів з підвищення швидкості руху пасажирських поїздів при реконструкції залізниці(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Розумний, Данило СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 102 сторінках, містить 45 рисунків, 12 таблиць та 17 використаних джерел. У магістерській роботі було розглянуто питання впливу параметрів кривих на допустиму швидкість руху поїзда. Проведено аналіз інфраструктури, поздовжнього профілю і плану лінії, установлені причини, що стримують підвищення швидкостей руху до 160 км/год. Запропоновані заходи з перебудови кривих, що дозволяють підвищити швидкість руху поїздів. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів ділянки Красне – Львів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel.Item Дослідження роботи рейок в складних умовах(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Бастанжиєв, Павло ІвановичUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 13 рисунків, 20 таблиць та 26 використаних джерел. У магістерській роботі досліджується робота рейок в складних умовах. Досліджується явище зносу рейок і визначається який фактор впливає на підвищений знос рейок в кривих малого радіусу. Актуальність теми обумовлена підвищеним зносом залізничної колії в місцях, де радіус кривої 450м та менше і поздовжні ухили 30‰ та більше. На підвищений знос рейок також можуть впливати такі фактори як: ширина колії, створені та введені в експлуатацію нові ремонтні профілі коліс рухомого складу, фізичний стан проміжних скріплень, вплив режимів гальмування рухомого складу. Досліджуючи та аналізуючи вплив різних факторів на знос рейок було з’ясовано, що найбільший вплив на знос рейок має вантажонапруженість. Але це стосується кривих малого радіусу. Якщо подивитись декілька досліджень зносу рейок в кривих при такій самій вантажонапруженості, але в кривих більшого радіусу, то приведений знос у них набагато менший. Тобто, вантажонапруженість має такий великий вплив на знос рейок лише у кривих малого радіусу. Радіус кривої впливає на приведений знос на 82,5% сильніше, ніж поздовжній ухил. Вирішенням цієї проблеми може бути перевлаштування кривих на криві більшого радіусу.Item Розробка заходів збільшення жорсткості земляного полотна при переході до мостів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Зелінський, Дмитро ВіталійовичUKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках, містить 25 рисунків, 4 таблиць та 11 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто проблеми роботи перехідних ділянок на підході до мостів. Основна проблема по цьому питанню – різна жорсткість земляного полотна та мостового полотна. Розглянуті методи збільшення жорсткості земляного полотна па підходах до мостів. Проведено розрахунок напружень та переміщень в земляному полотні до та після підвищення жорсткості. Надані рекомендації но цьому питанню.Item A Comprehensive Procedure for Estimating the Stressedstrained State of a Reinforced Concrete Bridge Under the Action of Variable Environmental Temperatures(РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, Kharkiv, Ukraine, 2021) Kovalchuk, Vitalii V.; Onyshchenko, Artur; Fedorenko, Olexander; Habrel, Mykola; Parneta, Bogdan Z.; Voznyak, Oleh M.; Markul, Ruslan V.; Parneta, Mariana; Rybak, RomanENG: This paper reports the full-scale experimental measurements of temperature distribution over the surfaces of bridges’ steel-concrete beams under the influence of positive and negative ambient temperatures. It has been established that the temperature is distributed unevenly along the vertical direction of a bridge’s steel-concrete beam. It was found that the metal beam accepted higher temperature values. The maximum registered temperature difference between a metal beam and a reinforced concrete slab at positive ambient temperatures was +9.0 °C, and the minimum temperature difference was −2.1 °C. The mathematical models for calculating a temperature field and a thermally strained state of bridges’ steel-concrete beams under the influence of variable climatic temperature changes in the environment have been improved, taking into consideration the uneven temperature distribution across a bridge’s reinforced concrete beam. The possibility has been established to consider a one-dimensional problem or to apply the three-dimensional estimated problem schemes as the estimation schemes for determining the thermoelastic state of reinforced concrete bridges. The temperature field and the stressed state of bridges’ reinforced concrete beams were determined. It was found that the maximum stresses arise at the place where a metal beam meets a reinforced concrete slab. These stresses amount to 73.4 MPa at positive ambient temperatures, and 69.3 MPa at negative ambient temperatures. The amount of stresses is up to 35 % of the permissible stress values. The overall stressed-strained state of a bridge’s reinforced concrete beams should be assessed at the joint action of temperature-in- duced climatic influences and loads from moving vehicles.Item Розробка заходів щодо збільшення несучої здатності грунтів насипів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Анікеєва, Анжеліка СергіївнаUKR: Магістерська робота виконана на 84 сторінках, містить 2 рисунків, 14 таблиць та 7 використаних джерел. В магістерській роботі розглядаються методи збільшення міцностних параметрів грунтів насипів за допомогою геотекстильних матеріалів. в роботі розглянуті експериментально-теоретичні передумови механіки ґрунтів. основні розрахункові моделі ґрунтів, основні вимоги до земляного полотна, надійність колії. приведені дефекти та деформації земляного полотна. виконані дослідження роботи геотекстильних Матеріалів як армуючого матеріла грунта а саме проведені випробування ґрунту на міцність.Item Дослідження впливу проектних рішень на навколишнє середовище при проектуванні високошвидкісної магістралі Одеса-Західний кордон України(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Чернов, Дмитро СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 160 сторінках, містить 53 рисунки, 7 таблиць та 36 використаних джерел. Автором роботи проведено огляд наукових досліджень з проблемних питань, що виникають при впровадження високошвидкісного транспорту. Показано, що актуальним завданням сьогодення є розробка теоретико-методологічних підходів і практичних рекомендацій щодо будівництва високошвидкісних магістралей в Україні. Для цього потрібно розробити технічні вимоги й норми проектування траси високошвидкісної магістралі, обґрунтувати максимально допустиму швидкість, раціональні конструкції колійної інфраструктури. В магістерській роботі проведені дослідження пов’язані з впливом проєктних рішень на навколишнє середовище. Наукова новизна роботи полягає в застосуванні системи САПР Autodesk AutoCAD Civil 3D при проектуванні траси ВШМ з використанням супутникової зйомки та цифрової моделі місцевості. Інтелектуальний зв'язок між профілем і планом лінії дозволяє динамічно оновлювати всі пов'язані об'єкти при внесенні змін до проектних рішень. Дослідження автора спрямоване на розробку методичних підходів щодо виявлення факторів, які впливають на вибір проєктних рішень з метою мінімізації впливу траси Одеса-Жмеринка на навколишнє середовище. На основі проведеного аналізу та виконаних в роботі досліджень показано що для більш повного задоволення попиту на ринку транспортних послуг необхідно впроваджувати в Україні високошвидкісний транспорт, який забезпечує безпеку, надійність і мінімальний негативний вплив на навколишнє середовище. Розв’язання окреслених в магістерській роботі завдань сприятиме підвищенню конкурентоспроможності залізничного транспорту, виведенню України на новий рівень економічної взаємодії з Європейським Союзом.Item Обґрунтування щитової проходки, що відбувається в слабкому масиві, із аналізом варіації оправи(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Агєєв, Антон ОлександровичUK: В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Проведене варіантне проєктування оправ перегінного тунелю та виконане техніко-економічне порівняння. Виконане дослідження міцності оправи перегінного тунелю методом скінченних елементів на основі модифікованого методу Метродіпротрансу. Виконаний аналіз варіації оправи із дослідженням силових факторів. Обґрунтовано технологію щитової проходки перегінного тунелю в слабкому масиві із застосуванням щита «Херренкнехт». Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при щитовій проходці. Мета дослідження – обґрунтування щитової проходки, що відбувається в слабкому масиві, із аналізом варіації оправи. Об’єкт дослідження – перегінний тунель. Предмет дослідження – силові фактори в оправі перегінного тунелю із урахуванням її варіації. Метод дослідження – метод скінченних елементів на основі модифікованого методу Метродіпротрансу.Item Закономірності напружено-деформованого стану при підвищенні вантажопідйомності залізобетонних прогонових будов автомобільного мосту автодороги П’ятихатки – Жовті Води(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Вус, Денис МиколайовичUK: Магістерська робота виконана на 90 сторінках та містить 54 ілюстрації, 12 таблиць, 25 літературних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Проведений розрахунок визначення вантажопідйомності прогонової будови. Проведений аналіз стану прогонової будови та її дефектів. Виконаний аналіз варіації способів підсилення балок прогонової будови мосту. Обґрунтовано техніко-економічні витрати вибраних варіантів підсилення балок прогонової будови. Виконано моделювання варіантів перерізів балки прогонової будови мосту. Проведений розрахунок визначення вантажопідйомності прогонової будови за варіантом підсилення балки . Розроблено розділ основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при реконструкції прогонових будов. Мета дослідження – визначення закономірностей напружено-деформованого стану при підвищенні вантажопідйомності залізобетонної прогонової будови автодорожніх мостів. Об’єкт дослідження – прогонова будова мосту(Т-подібна залізобетонна балка). Предмет дослідження – пошук закономірності напружень при зміні вантажопідйомності прогонової будови мосту. Метод дослідження – аналітичний метод, метод скінченних елементів .