Кафедра Фізика та прикладна математика ДІІТ ( з 2024 року утворена шляхом з'єднання кафедри Прикладна математика та кафедри Фізика, КФПМ)
Permanent URI for this community
ENG: Department Physics and Applied Mathematics DIIT (formed in 2024 by merging the Department of Applied Mathematics and the Department of Physics)
Browse
Browsing Кафедра Фізика та прикладна математика ДІІТ ( з 2024 року утворена шляхом з'єднання кафедри Прикладна математика та кафедри Фізика, КФПМ) by Issue Date
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Механіка. Механічні коливання та хвилі(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Штапенко, Едуард Пилипович; Волнянський, Дмитро Михайлович; Гулівець, Олексій Миколайович; Гришечкін, Сергій АнатолійовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами денної та безвідривної форми навчання всіх спеціальностей УДУНТу під час виконання лабораторних робіт з фізики. Навчально-методичні рекомендації містять основи теорії помилок, описання вимірювальних приладів та тексти лабораторних робіт, інструкції до виконання лабораторних робіт, вимоги до аналізу результатів та оформлення робіт.Item Електрика. Магнетизм(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Штапенко, Едуард Пилипович; Волнянський, Дмитро Михайлович; Гулівець, Олексій Миколайович; Гришечкін, Сергій АнатолійовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами денної та безвідривної форми навчання всіх спеціальностей УДУНТу під час виконання лабораторних робіт з фізики. Навчально-методичні рекомендації містять основи теорії помилок, описання вимірювальних приладів та тексти лабораторних робіт, інструкції до виконання лабораторних робіт, вимоги до аналізу результатів та оформлення робіт.Item Математичний аналіз. Застосування визначеного інтеграла(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Максименкова, Юлія Анатоліївна; Михайлова, Тетяна Федорівна; Нечай, Ігор ВікторовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами денної та заочної форми навчання спеціальностей 121 «Інженерія програмного забезпечення», 121 «Аналіз великих даних», 123 «Комп’ютерна інженерія», 125 «Кібербезпека», 174 «Автоматика та автоматизація на транспорті», 273 «Системи керування рухом поїздів» під час практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Математичний аналіз». Навчально-методичні рекомендації містять основні теоретичні положення для засвоєння матеріалу, варіанти індивідуальних завдань.Item Квантово-механічні дослідження процесів електрокристалізації металів та композиційних матеріалів(ФОП Середняк Т.К., Дніпро, 2024) Штапенко, Едуард Пилипович; Титаренко, Валентина Василівна; Заблудовський, Володимир Олександрович; Воронков, Євген ОлеговичUKR: У монографії представлено результати розрахунків енергії зв'язку, енергії активації поверхневої дифузії, роботи переходу ад-атомів на поверхню підкладки, вивчення процесів дифузії на межі «плівка-підкладка», дослідження структури та властивостей, що дозволило встановити фізичні закономірності між кінетикою електрокристалізації, структурою та властивостями металевих плівок. Дослідження структури дозволило обґрунтовати моделі зростання металевих електроосаджених плівок. Встановлено механізми формування структури металевих плівок, отриманих осадженням за допомогою постійного та імпульсного струмів. Механізм локального лазерно-стимульованого осадження металевих плівок пояснено у термодинамічному підході до процесу електрокристалізації. З розвитком нанотехнологій великий інтерес проявляється до металевих покриттів із включеннями вуглецевих наночастинок (нанокомпозиційних покриттів). У монографії окрема увага приділяється дослідженням механізму співосадження іонів металу та частинок вуглецевого наноматеріалу з утворенням електролітичних композиційних покриттів. Авторами запропоновано квантово-механічні моделі формування металовуглецевих комплексів. Монографія буде корисна для науковців, спеціалістів-матеріалознавців та електрохіміків, які займаються електроосадженням металевих покриттів, а також для викладачів та студентів відповідних спеціальностей.Item Субоптимальне керування інтенсивним процесом електролізу(SC. Scientific conferences, 2024) Михайлова, Тетяна Федорівна; Максименкова, Юлія АнатоліївнаUKR: Мета. Запропоновано метод наближеного розв’язку сингулярно-збуреної задачі оптимального керування інтенсивним процесом електролізу. Методика. Процес знаходження оптимального керування, використовуючи принцип максимуму Понтрягіна, призводить до знаходження субоптимального значення функціоналу задачі. Результати Побудовано субоптимальне керування, що використовує асимптотику нульового порядку та оцінено близькість отриманого наближеного розв’язку до точного. Наукова новизна. Автори вперше провели для цього типу керування оцінку близькості субоптимального керування задачі до оптимального. Практична значимість. Запропонована методика дозволила побудувати асимптотику розв’язку задачі оптимального керування для сингулярно збуреного гіперболічного рівняння. Доцільно відмітити,що використання законів керування більш високого порядку,ніж нульовий, потребує додаткових досліджень на розв’язність відповідних самоспряжених задач і підвищення обмежень на гладкість функцій, що входять до задачі.Item Digital Identification and Pattern Recognition Capabilities using Machine Learning Methods, Navigation Systems, and Video Surveillance(TECHNOLOGY CENTER PC® , Kharkiv, 2024) Marchenko, Olena; Viunenko, Oleksandr; Nechai, IhorENG: The objects of the study are unmanned vehicles and branches of the bridge of the city of Kyiv (Ukraine), which connects the Great Ring Road, Zhytomyr Highway and Peremogy Avenue. The built routes were analyzed using the technology of recognition of road signs, people and vehicles. The important problem of this research is to analyze the possibilities of detecting obstacles by an unmanned vehicle using pattern recognition, which combines the methods of machine communication, navigation and real-time video surveillance. Based on the study, the results of detecting and avoiding obstacles on the road, where a study was conducted to investigate the main reasons that can cause time delays (traffic jams, weather conditions, accidents). The results of planning and navigation are obtained to determine the appropriate road route, which allows detecting and eliminating obstacles on the road, as well as building a map plan of the route in advance using online map services (Google Maps). It is shown that recognition of road signs (based on the classification using a road sign map consisting of 7 categories), people and vehicles minimizes the occurrence of road accidents, traffic jams and time delays. To recognize the images of road signs, people and vehicles, we studied the road sections connecting to the branched bridge. Thus, the authors have reviewed and analyzed the digital capabilities of pattern identification and recognition using machine learning methods, navigation and video surveillance systems, where the safety of vehicles with detection of road signs and obstacles on the way is of great importance. The results obtained can complement the possibilities of using unmanned vehicles to avoid obstacles and road accidents based on a trained pattern recognition system. This system, using convolutional neural networks and video surveillance navigation systems, will be able to provide the driver and the people around it with safe driving conditions.