Кафедра Екологічна та цивільна безпека (З 2022 року кафедра створена шляхом злиття кафедри Хімія та інженерна екологія та кафедри Безпека життєдіяльності)
Permanent URI for this community
ENG: Department of Environmental and Civil Safety
Browse
Browsing Кафедра Екологічна та цивільна безпека (З 2022 року кафедра створена шляхом злиття кафедри Хімія та інженерна екологія та кафедри Безпека життєдіяльності) by Subject "analysis of causes and consequences"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Оцінка ризиків та надання рекомендацій щодо мінімізації їх виникнення під час перевезення вантажів залізничним транспортом(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Зеленько, Юлія Володимирівна; Калимбет, Микола ВолодимировичUKR: Оцінити ризики виникнення аварійних ситуацій та надати рекомендації щодо їх мінімізації під час перевезення вантажів залізничним транспортом. Методика. На базі методів порівняльної типології, експертних оцінок та системного аналізу для маршруту, що пролягає через промислові райони Кривого Рогу, використовуючи методики аналізу причин та наслідків ключової події, комбінованої діаграми Ісікави дерева ключової події, карт ризиків ключової події, аналізу скритих та прямих пріоритетів було визначено показник ризику комплексної дії негативних факторів аварійних ситуацій під час транспортування НВ. Результати. авторами було визначені найбільш вірогідні причини виникнення аварійної ситуації: 1) Ракетний снаряд, що пошкодив колію в результаті чого стався самовільний вихід вагонів; 2) Перевищення швидкості состава з цистернами; 3) Ожеледиця, що призвела до збільшення гальмівного шляху і аварії; 4) Недогляд перешкод для руху перед пересуванням цистерн, що в свою чергу може призвести до зупинки технологічного процесу, розливу вантажу та фінансових збитків. Проведено імовірнісну оцінку ризику на основі експертної оцінки оператора ризику та запропоновано заходи зменшення виникнення аварійних ситуацій з щорічними витратами на них, тис. грн. Після чого були створені карта імовірнісної оцінки ризику та карта імовірнісної оцінки ефектів управління ризиком, що дають можливість ефективного управління та менеджменту вірогідними причинами виникнення аварійної ситуації та обранням фінансових вкладень на заходи зменшення виникнення аварійних ситуацій. Після чого запропоновано, використання комбінованого вагону моделі 17-975(01) із усім необхідним обладнанням у якості засобу для швидкої локалізації та ліквідації наслідків розливів емісій небезпечних речовин під час перевезення їх залізничним транспортом у наслідок настання аварії. Також було обґрунтовано економічна доцільність використання запропонованого засобу. Наукова новизна полягає у створені моделі для аналізів оцінки ризиків виникнення аварійної ситуації, а також виявлення можливих причин та факторів виникнення аварійних ситуацій під час перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом, а також розробка рекомендацій для їх зниження. Практичною значимістю є впровадження розроблених рекомендацій, на основі створеної моделі, для формування спеціального вагону, для експлуатаційних потреб, із підбором необхідного обладнання для швидкого проведення 1 етапу локалізаційно-ліквідаційних заходів.Item Розробка нових ресурсозберігаючих та екологічно чистих технологій експлуатації залізничного транспорту(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Калимбет, Микола ВолодимировичUKR: Дисертаційна робота складається із вступу та чотирьох розділів. У вступі наведено загальну характеристику роботи та обґрунтування актуальності теми дисертації, сформульовано мету та завдання досліджень; описано наукову новизну та практичне значення отриманих результатів, інформацію про апробацію роботи. У першому розділі: виконано аналіз динаміки перевезень вантажів різними видами транспорту; зроблено огляд сучасного стану перевезення небезпечних вантажів; проаналізовано кількість аварійних ситуації на залізничному транспорті, динаміку кількості транспортних подій щодо обсягу перевезень за 2011–2021 роки; здійснено критичний аналіз нормативної документації та наукових досліджень у відповідній галузі. Аналіз стану наукових досліджень із питань запобігання аварійними ситуаціям та ліквідації їх наслідків під час перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом. У другому розділі описано методики для отримання універсального сорбенту, що входить до складу універсального сорбційного полотна («USS») та досліджено його кількісні та якісні показники. Третій розділ присвячений аналізу ризику виникнення аварійної ситуації під час перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом, виявленню прямих та прихованих пріоритетів для надання відповідних рекомендації щодо зменшення ризику її настання. У четвертому розділі описано процедуру виконання аналізу наслідків аварійних ситуацій з небезпечними вантажами під час їх перевезення залізничним транспортом для визначення порядку їх ліквідації; зроблено оцінювання результативності дій ліквідаційних підрозділів та їхніх оперативних з’єднань щодо відновлення безпечного стану й належного рівня екологічної безпеки залізничної транспортної системи; розглянуто різні схеми організації аварійно-відновлювальних робіт; зроблено оцінку впливу вагона-прикритя з «USS» на загальні та динамічні характеристики поїзда, а також надано рекомендації стосовно регенерації чи утилізації «USS».Item Розробка рекомендацій щодо підвищення ефективності взаємодії складових системи «відправник –перевізник –одержувач»(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2022) Зеленько, Юлія Володимирівна; Калимбет, Микола ВолодимировичUKR: Мета.Дослідження спрямованена розробку рекомендацій щодо підвищення ефективності роботи відповід-них підрозділів системи «відправник–перевізник–одержувач»із забезпеченнямбезпекина залізничному тран-спорті під час перевезення небезпечних вантажів або/та в разівиникнення аварійної ситуації. Методика.На основі графічних, аналітичних інструментів та за допомогою теорії вірогідності проведеноаналіз оцінки вини-кнення аварійної ситуації. Результати.Шляхом побудовикомбінованої діаграми Ісікави дерева ключовоїподіїта карти ризиків ключової події проведеноаналізів оцінки ризиків виникнення аварійної ситуації. Виявлено можливі причини та фактори виникнення аварійних ситуацій під час перевезення небезпечних вантажів заліз-ничним транспортом (влучанняракетного снаряда, ожеледиця, перевищення швидкості, перешкоди на заліз-ничній колії). Розроблено рекомендаціїдля зниження ризиків виникнення аварійної ситуації (співпраця АТ «Укрзалізниця»та відповідних центрів, що проводять спеціальне навчання з питань перевезення небезпеч-них вантажів, ефективна взаємодія всіх учасників системи «відправник–перевізник–одержувач», а також дос-коналий контроль за дотриманням правил безпеки). Поданопропозиціїщодо вдосконалення процедури взаємо-дії відповідних підрозділів системи «відправник–перевізник–одержувач», що можуть бути задіяні в ліквіда-ційних заходах(використання універсальних сорбційних полотен (USC) для локалізації розливів небезпечних вантажів, використання якприкриття вагонівмоделей 19–795 та 19–795–01 для перевезення USC, регенерація та повторне використання USC).Наукова новизна.Розробленорекомендації длямінімізації негативних наслід-ків аварій на базі системного аналізу йоцінки ризиківїхвиникнення під час перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом.Практична значимість.Усфері безпеки застосування цих рекомендацій сприяти-мезниженнюризиків на залізничному транспорті з точки зору недопущення ситуацій, що загрожуватимуть екологічному стану довкілля йжиттєдіяльності людини, особливо в умовах воєнногостану, що має місцена теренах нашої країни, а також оновленнюматеріально-технічних засобів ліквідації аварійних наслідків.