Інші праці КПММ
Permanent URI for this collection
ENG: Other Works
Browse
Browsing Інші праці КПММ by Title
Now showing 1 - 20 of 131
Results Per Page
Sort Options
Item Environmental Strategy of Multimodal Transportation(Copyright © Drawing up & Design. ScientificWorld-NetAkhatAV, 2023) Cherkudinov, Volodymyr E.; Zelenko, Yuliia V.ENG: Using a system analysis, methods for assessing existing problems and tasks are proposed, as well as a proper definition of environmental issues as the most important in the set of issues of the creation and functioning of the transport complex is presented. At the same time, the processes of energy redistribution were taken into account in the form of specific and generalized efficiency indicators, which can be used to meet the needs of multimodal transportation. Recommendations are also proposed for the comprehensive solution of transport planning tasks, increasing safety and reducing the negative impact of transport on the environment for further spreading the application of the most successful solutions in each of the regions.Item Fractographic Analysis of the Destroyed Side Frame of the Truck of a Wreight Wagon(ПОСВІТ, Дрогобич, 2020) Vakulenko, Ihor O.; Kuzin, Nickolai O.; Vakulenko, Leonid I.EN: The initial inspection of damaged frame in fracture revealed two sections with characteristic structural features. The area with traces of slight corrosion, representing a smooth surface, corresponds to the gradual movement of fatigue crack. The rest of fracture surface with signs of a dynamic destroy has a qualitatively different structure. The fatigue part occupies approximately 30% of the total cross-sectional area. The propagation front of fatigue crack, after reaching the outer and inner surfaces of vertical wall from the side of wheel, reaches half the length lower horizontal wall. The focus of origin fatigue crack, located in lower inner corner, when moving from vertical wall to horizontal part of the side frame, is difficult obtain access when visually inspecting the frame trolley.Item The Influence of Cableway Parameters on the Energy Efficiency Transportation Process(Український державний університет науки і технологій, ІВК «Системні технології», Дніпро, 2023) Kuropiatnyk, Oleksii S.; Krasnoshchok, Oleksandr L.ENG: The high importance of the development of alternative modes of transport, such as the cableways, leads the need to compare the various parameters and modes of this transport. It is rational to compare similar transportation systems in terms of energy efficiency parameters of the same type, such as drive type, capacity, travel speed, length, gradient angle, energy resources, ease of maintenance and upkeep. Electricity is currently the cleanest source of energy based on statistics. The drive has many parameters that affect its energy efficiency. A general method for calculating the energy efficiency of an electric motor for a cableway is presented. In order to ensure maximum energy efficiency in the process of transporting passengers by cableway, it is important when designing to correctly calculate the required maximum power.Item The Morphology Analysis of the Structure Aluminum Alloy at Friction Stir Welding(Посвит, Дрогобич, 2020) Plitchenko, Serhii; Vakulenko, Ihor O.EN: The main components of friction stir welding process of an aluminum-based alloy (AMg6) are considered. As a result of passage working tool along of connecting edges, formation a temperature gradient on their thickness determines development processes of structural changes. Based on this, in different layers of the weld, in accordance with the heating temperature, a different degree of plasticization alloy is achieved. Separate structural zones of the welded joint and their influence on the value of hardness are considered. The observed asymmetry of the weld is determined by the direction of rotation working surfaces of the tool. Based on the analysis of results of studies for the AMg6 alloy, an explanation is proposed for the formation gradient structures in the weld zone during friction stir welding.Item S-модель коливань стенду для випробування осей колісних пар рухомого складу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Антонов, Денис ІгоровичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 41 сторінках, містить 30 ілюстрацій, таблиць 2 та 20 джерел. Виконано огляд конструкцій і характеристик стендів для випробування осей колісних пар рухомого складу залізниць. Виконано ідеалізацію двох розрахункових схем для побудови математичної моделі випробувального стенду, що описує вимушені коливання його силових ланок. На основі побудованої математичний моделі, за допомогою технологій візуального програмування пакету Simulink системи Matlab побудовані та налагоджені дві s-моделі, що визначають власні частоти коливання ланок випробувального стенду. Побудовано залежність власних частот коливань стенду від маси важелів стенду. У четвертому розділі викладені положення про охорону праці під час воєнного стану і дій при знаходженні вибухонебезпечних об’єктів.Item S-моделі коливань мостового крану під час підйому вантажів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Дяченко, Іван МиколайовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 45 сторінках, містить 16 ілюстрацій, таблиць 2 та 16 джерел. Виконано огляд розрахункових схем які використовують при побудові математичних моделей, що описують коливання системи «кран – вантаж» під час підйому вантажу. Розглянуті поширені математичні моделі, що описують коливання вантажу під час його підйому. На основі математичних моделей, за допомогою інструментів візуального програмування пакету Simulink системи Matlab побудовані та налагоджені дві s-моделі коливання вантажу у «довідривної» та «післявідривної» стадіях підйому вантажу краном вантажопідйомністю 2 т. У розділу охорони праці дано опис вимог до безпечного виконання підоймо-вантажних робіт і до запобіжних систем у конструкціях кранів.Item Автоматичний редуктор(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2009) Главацький, Казимир Цезарович; Біневський, Микола Миколайович; Паєвський, Ярослав МиколайовичUK: Автоматичний редуктор, що містить корпус, ведучий та ведений вали, обгінну муфту та зубчасті колеса, який відрізняється тим, що він містить кулачкову муфту, півмуфти якої розміщені на ведучому валу та шестірні, а проміжний вал розташований співвісно з ведучим валом, на одному з кінців проміжного вала розміщена пружина, яка зв'язує проміжний вал з шестірнею.Item Аналіз виробничо-економічних показників роботи екскаваторних комплексів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Середа, Юрій ВікторовичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 68 сторінках, містить 19 ілюстрацій, 22 таблиці та 23 використаних джерела. Метою дослідження є підвищення продуктивності екскаваторних комплексів при виробництві земляних робіт шляхом вдосконалення методики їх підбору за критеріями продуктивності та економічної ефективності, методів розрахунку виробничо-економічних показників, відтворення та оновлення машинного парку. Проведено аналіз виробничо-економічних показників роботи екскаваторних комплексів. Запропоновано методика розрахунку показників роботи екскаваторних комплексів, при якому підбір комплекту машин проводиться з урахуванням організаційно-технологічної надійності будівництва об'єкта і проведена серія розрахунків. За результатами розрахунків встановлено сфери переваги екскаваторних комплексів в широкому технологічному діапазоні і при різній дальності транспортування ґрунту.Item Важільний віброущільнювач стінок технологічних порожнин у ґрунті(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2012) Главацький, Казимир Цезарович; Паєвський, Ярослав Миколайович; Посмітюха, Олександр Петрович; Проскурня Віталій МиколайовичUK: Винахід належить до ґрунтоущільнючих машин вібростатичної дії. Важільний віброущільнювач стінок технологічних порожнин у ґрунті містить робочий орган з розпірними плитами та тягами і систему його приводу. Система приводу складається з рухомо закріплених на стрілі базової машини і з'єднаних з поліспастом двосторонньої дії вібраційної системи і багатоступеневого редуктора, з'єднаних між собою. Робочий орган з'єднаний з вихідними співвісними валами багатоступеневого редуктора муфтою і складається з центрального вала, на торці якого встановлений опорний фланець зі змінним оголовком, навколо якого співвісно розміщені пустотілі середній і зовнішній вали з ходовою різьбою на їх зовнішніх поверхнях, що контактують з нижньою і верхньою ходовими гайками, причому до нижньої ходової гайки шарнірно приєднані тяги, шарнірно з'єднані з верхнім краєм нижніх розпірних плит, нижній край яких шарніно з'єднаний з опорним фланцем, а до верхньої ходової гайки шарнірно приєднані тяги, шарнірно з'єднані з верхнім краєм верхніх розпірних плит, нижній край яких шарнірно з'єднаний з шарніром з'єднання нижніх розпірних плит і тяг. Використання винаходу дозволить розширити технологічні можливості та спростити конструкцію, підвищити надійність робочого обладнання ґрунтоущільнючої машини, виконуючої початкову технологічну порожнину і подальше ущільнення ґрунту за рахунок збільшення початкового об'єму вказаної порожнини двоконтурним важільно-різьбовим вібраційним робочим обладнанням.Item Визначення виливу форми та частоти обертання бурової головки на зусилля проколювання горизонтально направленої пілотної свердловини(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Благовірний, Владислав ВіталійовичUK: Магістерська робота виконана на 96 сторшках, містить 38 рисунюв, б таблиць та 77 використані джерела. В роботі проведено огляд варіантів отримання горизонтальних отворів у rрунті для прокладання комунікацій, проведено патентний огляд варіантів керування траєкторією пілотної свердловини, та форми наконечника пілотного робочого органу РО. В процесі досліджень пілотних робочих наконечників були отримані розміри, що дають змогу найбільш ефективно виконувати проколювання Т І К та керування траєкторією. Визначено зусилля занурення РО в залежності від габаритних розмірів та типу rрунту та величина бічного зміщення РО в процесі керування траєкторіє, та вплив ваги штанг на керованість процесом. Встановлена мінімальна частота обертання РО, що обмежена характеристиками локаційної системи та можливостями установки для статичного проколювання. Проведено експериментально дослідження на лабораторній установці кафедри. Проведено аналіз небезпечних і шкідливих факторів, що діють на оператора при роботі установки. Видані рекомендації щодо розмірів пілотних наконечників робочих органів.Item Визначення зони впливу деформації ґрунту на сусідні комунікації в залежності від форми робочого органу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Плітка, Єгор ІгоровичUKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 77 сторінках, містить 36 ілюстрацій, 10- таблиць та 60 джерел. Метою кваліфікаційної роботи є проведення дослідження впливу форми робочого органу для статичного проколювання ґрунту, при прокладання групи футлярів, на поверхню ґрунту та сусідні комунікації прокладені у масиві поряд. Для досягнення поставленої задачі я скористався теорією описаною в роботах Кравця С. В., Супонєва В. М та Посмітюхи О. П. Використавши теоретичні викладки та лабораторний стенд провели практичне дослідження впливу форми робочого органу на комунікації та визначили величину зміщення щупів при проходженні робочого органу поруч. Дослідження показали, що переміщення контрольного щупа при використанні конічно-циліндричного робочого органу на 30% більша чим при клиново-призматичному наконечнику. Додатково спостерігається подальше зміщення контрольного щупа при збільшенні розміру конічно-циліндричного наконечника для прокладання більшої кількості футлярів, а з клиново-призматичними наконечниками - щуп не зміщується.Item Визначення та порівняльний аналіз кінематичних характеристик автоматичних трансмісій вантажного автомобіля(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Хорольський, Владислав ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 30 ілюстрацій, та 27 використаних джерел. Виконано огляд конструкцій і головних параметрів автоматичних і роботизованих коробок передач вантажних автомобілей відомих світових корпорацій, що займаються їх розробкою і виробництвом. Розглянути конструкції планетарних рядів, що входять в АКПП автомобілів. Представлені формули за якими визначаються передавальні числа цих механізмів. За допомогою інструментів візуального програмування додатку Simulink системи Matlab створена і налагоджена S-модель розподілу передавальних чисел коробки передач за законом геометричної прогресії з корекцією результату за лінійним законом.Item Використання клиново-призматичних робочих органів для прокладання підземних комунікацій способом статичного проколу ґрунту(ХНАДУ, Харків, 2023) Посмітюха, Олександр ПетровичUKR: Будівництво нових ліній електромереж в умовах сьогодення вимагає використання безтраншейних технологій, що забезпечують мінімальне руйнування міської інфраструктури, та знижують собівартість проведення робіт. Групове прокладання комунікацій передбачає розміщення в одній технологічній порожнині від 2 до 9 захисних футлярів, а форма перетину отвору циліндрична, що зумовлює наявність пустот. Використання робочих органів запропонованої клиново-призматичної форми зменшує площу пустот до 15% в порівнянні з традиційними конічно-циліндричними робочими органами, що в свою чергу зменшує лобовий опір проколюванню до 1,2…1,76 рази.Item Влияние температуры и величины горячей деформации на размер зерна аустенита при изготовлении железнодорожных колес(Czestochowa University of Technology, 2015) Вакуленко, Игорь Алексеевич; Перков, Олег Николаевич; Страдомски, З.RUS: Снижение температуры деформации металла от 1250 до 1150÷1100 °С будет увеличивать значение в центральных объемах обода железнодорожного колеса и будет способствовать равномерности структуры аустенита на его область.Item Вплив конструктивних параметрів кранових гальм на динамічні навантаження під час гальмування(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Васильєв, Дмитро СергійовичUKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 58 сторінках, містить 23 ілюстрації, 2 таблиці та 25 використаних джерел. Метою роботи є аналіз впливу динамічних навантажень, що діють на привод і металеву конструкцію вантажопідйомних машин при гальмуванні механізму пересування крана, шляхом застосування пружинно-гідравлічного гальма. Для досягнення визначеної мети вирішені наступні задачі: 1. Провести аналіз класифікації існуючих кранових гальм та напрямки їх вдосконалення. 2. Розглянути конструкції кранових гальм та виконати аналіз їх переваг та недоліків. 3. Провести порівняльну характеристику під час використання пружинно-гідравлічного гальма з постійною та перемінною жорсткостями відповідно до традиційних фрикційних гальм. 4. Розробити вимоги щодо безпеки під час експлуатації вантажопідйомних машин та роботі у зоні підвищеної небезпеки.Item Вплив типу ходової частини вантажних автомобілів на динаміку їх руху(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Ладчук, Василь СергійовичUKR: Бакалаврська кваліфікаційна робота виконана на 91 сторінках, містить 92 ілюстрації, 6 таблиць та 44 використаних джерел. Актуальність роботи обумовлена необхідністю проведення досліджень для встановлення кращих параметрів ходових частин вантажівок на рівні сучасних зразків. У кваліфікаційній роботі представлені технічні пояснення до необхідності сучасного і майбутнього розкриття та дослідження поставленої задачі. На основі аналізу і порівняння обрано найбільш оптимальну конструкцію ходової частини з трьох представлених вантажівок. Наведені відомості із загальної теорії руху автомобіля і розглянуті чинники, які впливають на економічні і динамічні характеристики автомобіля. Розглянуті методи дослідження ходової частини автомобіля на прикладі несучої системи за допомогою методу кінцевих елементів, спосіб створення реалістичної математичної моделі. На основі матеріалів, що надаються у кваліфікаційній роботі, зроблено висновки і надано пропозиції, щодо подальшого напряму розвитку дослідження. Мета кваліфікаційної роботи - дослідження конструкцій ходових частин вантажівок з наступним виявленням найбільш гідних серед них для визначення напрямку, по якому йде загальна робота над оптимізацією і способів, якими цього досягають, під час дослідження сучасних ходових систем вантажівок.Item Втома металевих матеріалів в конструкціях рухомого складу(Видавництво Маковецький Ю. В., 2011) Вакуленко, Ігор ОлексійовичUK: В навчальному посібнику, з використанням основних положень дислокаційного механізму пластичної деформації, викладені питання стосовно поведінки металевих матеріалів при втомі. Наведений матеріал спрямований на розуміння особливостей поведінки металів при циклічному навантаженні та залежності процесів втоми від структурних змін в металах. Навчальний посібник призначений для студентів вищих технічних навчальних закладів для поглибленого вивчення впливу структурного стану металевих матеріалів на розвиток процесів втоми.Item Вібраційний коток-модуль(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2014) Богомаз, Володимир Миколайович; Главацький, Казимир Цезарович; Посмітюха, Олександр Петрович; Проскурня, Віталій Миколайович; Середа, Оксана ВолодимирівнаUKR: У внутрішній порожнині корпуса вібраційного котка-модуля на водилах встановлені двигуни з керованою частотою і фазою обертання валів із закріпленими на їх консольних частинах валів дебалансами. Водила з'єднані з співвісними концентричними валами, до вихідних торців яких прикріплені циліндричні зубчасті колеса, які знаходяться в зачепленні з відповідними шестернями, встановленими на ведучих валах привідних двигунів. Причому на кожному зі співвісних концентричних валів встановлено одне або декілька водил, залежно від розмірів корпуса котка-модуля та від бажаних діапазонів вектора збурюючих сил, на кожній з консолей співвісних концентричних валів розміщені елементи незалежного керування двигунами, а корпус котка-модуля закріплений на допоміжній рамі. Технічний результат: створення можливості дистанційного регулювання вектора збурюючої сили за рахунок різної частоти і фази обертання дебалансів і валів та напрямку обертання дебалансів і водил.Item Вібраційний коток-модуль (патент 98359)(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2012) Богомаз, Володимир Миколайович; Главацький, Казимир Цезарович; Паєвський, Ярослав Миколайович; Посмітюха, Олександр Петрович; Проскурня, Віталій МиколайовичUKR: Вібраційний коток-модуль містить корпус, вали, дебаланси, зубчасті колеса та водила. На внутрішній поверхні корпусу симетрично закріплені сонячні циліндричні зубчасті колеса, в зачепленні з якими попарно знаходяться циліндричні зубчасті колеса зі знімними симетрично встановленими дебалансами, встановлені на водилах, з'єднаних з співвісними концентричними валами, до вихідних торців котрих прикріплені циліндричні зубчасті колеса, які знаходяться в зачепленні з відповідними шестернями, встановленими на ведучих валах приводних двигунів, причому на кожному з співвісних концентричних валів може бути встановлено одне або кілька водил залежно від розмірів корпусу котка-модуля та від бажаних діапазонів вектора збуджуючих сил, а корпус котка-модуля закріплений на допоміжній рамі. Технічний результат: спрощення конструкції, підвищення надійності при роботі на вібраційних режимах, створення можливості регулювання вектора збурюючої сили за рахунок різної частоти обертання дебалансів та підвищення якості ущільнення ґрунту.Item Відмови й несправності вантажних транспортних засобів Scania та Man, оцінка та аналіз(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Іващенко, Антон ЮрійовичUKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 133 сторінках, містить 102 ілюстрації, 2 таблиці та 77 використаних джерел. Актуальність роботи полягає у тому, що аналіз несправностей та відмов вантажних транспортних засобів дозволить акцентувати увагу на конструктивному та технологічному поліпшенні проблемних вузлів та деталей автомобілів. У кваліфікаційній роботі наведені технічні рекомендації щодо доцільності конструктивного і технічного аналізу причин появи несправностей та відмов вантажних автомобілів на основі даних діючого підприємства «Дніпро-Скан-Сервіс» з оцінки технічного стану автомобілів, розглянуті питання технології усунення несправностей у вигляді класичних та новітніх технологічних процесів, надані авторські пропозиції з поліпшення проблемних вузлів вантажівок Scania та Man, що включають нові технічні рішення вузлів, застосування при конструюванні т а виробництві сучасних матеріалів і технологій, кібернетичного оновлення деталей та складальних одиниць автомобіля. В подальшому доцільно виконати поглиблений аналіз несправностей та відмов вантажних транспортних засобів. Мета роботи – встановлення причинно-наслідкового зв’язку між несправностями та відмовами елементів автомобільних транспортних засобів типу Scania і Man та причинами їх появи, а також дослідження конструктивних частин вантажівок і виявлення найбільш раціональних напрямків оптимізації майбутніх конструктивних рішень з цього напрямку.