Відкриті освітні ресурси
Permanent URI for this community
ENG: Open educational resources
Browse
Browsing Відкриті освітні ресурси by Title
Now showing 1 - 20 of 47
Results Per Page
Sort Options
Item CC licenses: Helping form the Ecosystem of Open Educational Resources (OER) in Ukraine(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2024) Wetzler, JennrynENG: The presentation describes the activities of the international non-profit organisation Creative Commons, the most recognisable part of its activities - Creative Commons licences, which are an important legal tool for open access to research results, scientific data, educational resources and digitised cultural heritage. The author discusses the relationship between copyright and open licences, between the rights of the author and the user. A list of links is provided to learn more about the work of the Creative Commons organisation.Item OER: Інформаційна підтримка освіти і науки в кризовий час(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2023) Колесникова, Тетяна ОлександрівнаUKR: Університети України вже майже 5 років перебувають в складних умовах невизначеності (пандемія COVID-2019 та російсько-українська війна як криза найвищого рівня) і переходу на дистанційну форму навчання. За цей час вони сформували певну концепцію: - Усвідомлення, що готовність до змін – це і візія, і ключова цінність ЗВО; - Зосередження на рішеннях, а не на проблемах Розвиток інформаційних технологій і перехід на дистанційну, онлайн чи змішану форми навчання потребують інформаційних ресурсів і послуг в цифровому форматі. Серед викликів для університетських спільнот: мотивація науково-педагогічних працівників; відсутність фінансування; подолання тривалого системного лінгвоциду української мови в підручниках для ЗВО; відсутність у комерційних видавців моделей роботи з електронними підручниками для бібліотек ЗВО України тощо. Авторка фокусувалась на питаннях: - OER – світові реалії і міфи; - чому саме зараз OER у фокусі, в т. ч. відкриті підручники?; - пілотні проєкти OER в Україні; - чи можливе стимулювання викладачів, бібліотекарів, інших причетних до створення OER та його збереження й поширення?; - чи є можливим формування в Україні екосистеми OER? Тощо. Ліцензовано за ліцензією Creative Commons Attribution (CC BY-NC-SA 4.0).Item Open experiences and strategies from Australia(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, Ukraine, 2024) Andersen, NikkiENG: The author of the presentation shares the experience of the University of Southern Queensland (Australia) in creating open textbooks, in adapting textbooks created in other institutions to local conditions, talks about the cooperation of Australian university librarians to create open educational resources, about the concept of promoting inclusion, diversity, equality and accessibility (IDEA) in open educational resources (OER).Item Reusing and Remixing Resources in Openly Licensed (...and Other Multimedia Resources as Well)(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2024) Corti, PaolaENG: The presentation explains what Massive Open Online Courses (MOOCs) are, who they are intended for and how they can be used in education (based on the example of the Milan Polytechnic). The presentation also highlights the process of reusing and remixing open licence resources to create massive open online courses (MOOCs). It discusses what to pay attention to at different stages of creating educational courses with a Creative Commons licence: at the design phase, during the production phase and the post-production phase, how the licences of reused materials should be aligned with the course licenceItem Англійська мова(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Мунтян, Антоніна ОлександрівнаUKR: Навчальний посібник містить лексичний та граматичний матеріал, що відповідає програмі Міністерства освіти і науки України. Кожен із 10 уроків складається з тексту, стисло викладеного граматичного матеріалу, лексико-граматичних завдань, словника. Тексти охоплюють побутові, соціальні та професійні теми. Матеріали посібника мають на меті розширення запасу науково- популярної і технічної лексики, формування у студентів міцних навичок читання, перекладу технічних текстів, осмислення професійно-орієнтованої англомовної літератури. Для аудиторної роботи студентів І курсів денної та заочної форм навчання за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти з усіх спеціальностей.Item Архітектура будівель та споруд. Архітектурно-конструктивно-технологічні рішення елементів цивільних будівель(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Зінкевич, Андрій Миколайович; Худенко, Валерій Федорович; Чернишенко, Любов Степанівна; Леоненко, Ольга Валеріївна; Ярош, Ольга МиколаївнаUKR: У цьому посібнику наведено приклади конструктивних і архітектурно-конструктивних рішень деяких елементів цивільних будівель, які застосовуються в практиці будівництва. Щоб створити якісно нове рішення потрібно ознайомитися з досвідом проєктування подібних елементів протягом останніх десятиліть. Тому цей посібник може бути цікавим як студентам денної та заочної форм навчання за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» під час виконання курсових проєктів, так і проєктувальникам. Ліцензовано за ліцензією Creative Commons Attribution (CC BY-NC-SA 4.0).Item Взаємодія видів транспорту(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Березовий, Микола Іванович; Болвановська, Тетяна Валентинівна; Малашкін, Вячеслав Віталійович; Боричева, Світлана Вікторівна; Стехін, Павло Іванович; Перепічко, Майя ЄвгенівнаUKR: У навчальному посібнику викладено теоретичні відомості щодо взаємодії видів транспорту при здійсненні вантажних перевезень, основи технології функціонування та взаємодії видів транспорту в перевантажувальних терміналах, морських та річкових портах. Призначений для вивчення теоретичного матеріалу студентами, що навчаються у закладах вищої освіти за напрямом 275 «Транспортні технології» і вивчають дисципліну «Взаємодія видів транспорту». Ліцензовано за ліцензією Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0).Item Вища математика. Лінійна алгебра. Векторна алгебра(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Бусарова, Тетяна Миколаївна; Гришечкіна, Тетяна Сергіївна; Звонарьова, Ольга Віталіївна; Семенець, Галина ІванівнаUKR: Посібник містить основний теоретичний матеріал, велику кількість розв’язаних прикладів (різного ступеня складності), приклади для самостійного розв’язання, варіанти індивідуальних завдань, а також приклади тестових завдань з відповідями. Для студентів першого курсу всіх спеціальностей.Item Вища математика. Математичний аналіз. Частина 1(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Бусарова, Тетяна Миколаївна; Гришечкіна, Тетяна Сергіївна; Звонарьова, Ольга Віталіївна; Семенець, Галина ІванівнаUKR: Посібник містить основний теоретичний матеріал розділу, велику кількість розв’язаних прикладів, приклади для самостійного розв’язання, варіанти індивідуальних завдань, а також приклади тестових завдань з наведеними відповідями. Для студентів першого курсу інженерно-технічних спеціальностей. Ліцензовано за ліцензією Creative Commons Attribution (CC BY-NC-SA 4.0).Item Відкрита наука / освітні ресурси: вплив та мотивація(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2023) Березко, Олександр ЛеонідовичUKR: Презентація присвячена відкритій науці, її таксономії, перевагам та досягненням, можливій ролі відкритої науки у відновленні країн, що постраждали внаслідок військових конфліктів. В презентації розглядається вплив наукових досліджень, засоби його збільшення та бар’єри на шляху відкритої науки; розповідається про проєкт «Open Practices, Transparency and Integrity for Modern Academia» (OPTIMA), назву якого можна перекласти як «Відкриті практики, прозорість та доброчесність для сучасної вищої школи», про Декларацію Сан-Франциско про оцінку наукових досліджень (DORA), про Коаліцію з просування оцінки досліджень (CoARA). Багато уваги приділяється проєкту Open4UA, мета якого - сприяння зростанню знаннєвої економіки України для післявоєнного відновлення шляхом реформування системи вищої освіти з наданням пріоритету відкритій науці на національному, інституційному та індивідуальному рівнях.Item Відкритий доступ та відкрита освіта(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Колесникова, Тетяна Олександрівна; Щербатюк, Тетяна ГригорівнаUKR: Відкритий доступ (ВД) та відкрита освіта (ВО) підкреслюють важливість забезпечення доступності інформації для людей по всьому світу, незалежно від матеріального становища чи соціального статусу. Це не зовсім окремі ідеї або несумісні практики. Цей слайд дає чітке уявлення про схожість і відмінності між ними. Також на слайді представлені причини, чому слід використовувати Відкритий доступ та відкриту освіту.Item Відкриті освітні ресурси та авторське право(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2024) Троцька, Валентина МиколаївнаUKR: В презентації обговорюється співвідношення понять «відкриті освітні ресурси» та «авторське право». Розглядається ліцензування відкритих освітніх ресурсів, використання публічних ліцензій Creative Commons та їх вибір. Велика увага приділяється тому, як можна використовувати відкриті освітні ресурси без порушення авторського права, яких обмежень слід дотримуватися по відношенню до творів з різними видами ліцензій.Item Відкриті освітні ресурси та бібліотекарі(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Колесникова, Тетяна Олександрівна; Щербатюк, Тетяна ГригорівнаUKR: Відкриті освітні ресурси (Open Educational Resources, OER) – це матеріали для викладання, навчання та досліджень в будь-якому форматі й на будь-якому носії (цифровому або іншому). Вони є складовою Відкритої освіти (Open Education, OE) і сприяють вільному та відкритому обміну знаннями в національній і глобальній освіті. В усіх країнах діяльність академічних бібліотек у напрямі OER цілком співпадає з найголовнішою характеристикою освіти як обміну знаннями, ідеями та інформацією з іншими, на основі яких можуть бути побудовані нові знання, навички, ідеї та розуміння. Українська освіта робить перші кроки у прийнятті OER. Тому бібліотекарям ЗВО України потрібне розуміння, які ролі в OER мають їх зарубіжні колеги. Ролі бібліотекарів: 1) інформаційні фахівці з теорії та практик відкритості; 2) фахівці з е-публікацій; 3) консультанти; 4) педагоги; 5) бібліотекарі; 6) автори; 7 користувачі; 8) креативні менеджери проектів; 9) організатори спільнот тощо.Item Відкриті освітні ресурси: чи все безкоштовне можна "присвоїти" собі?(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2023) Артюхов, Артем ЄвгеновичUKR: У презентації розглядається, які існують види доступу до освітніх ресурсів, як може інтерпретуватися поняття «відкритості» освітніх ресурсів, що таке «відкриті освітні практики» і які нові можливості вони створюють. Обговорюється важливість використання ліцензій Creative Commons (CC), їх дозволи і обмеження. В якості прикладу наводиться навчальний посібник «Відкриті наукові практики», створений у межах проєкту OPTIMA. Розглядається, які існують перешкоди для використання OER.Item Гідравлічні передачі локомотивів(ТОВ підприємство «Дріант», 2021) Боднар, Борис Євгенович; Бобирь, Дмитро Валерійович; Капіца, Михайло ІвановичUKR: У підручнику викладено відомості про передачі потужності тепловозів, розглянуті принципи устрою, роботи та регулювання гідромуфт і гідротрансформаторів, описана методика розрахунку і побудови їх характеристик. Дано опис гідропередач, що застосовуються на тепловозах і систем їх автоматичного регулювання. Наведено методики розрахунку гідропередач і тягово-економічних характеристик тепловозів з гідропередачею, правила їх експлуатації та випробування. Ліцензовано за ліцензією Creative Commons Attribution (CC BY-NC-SA 4.0).Item Експертиза залізнично-транспортних пригод(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Березовий, Микола Іванович; Козаченко, Дмитро Миколайович; Болжеларський, Ярослав Володимирович; Болвановська, Тетяна Валентинівна; Мілянич, Андрій РомановичUKR: У навчальному посібнику викладено правові аспекти судово-експертної діяльності в Україні та країнах ЄС. Розглянуто приклади побудови узагальнених моделей механізмів залізнично-транспортних пригод при проведенні судових експертиз та експертних досліджень, послідовність розробки методик експертних досліджень. Призначений для вивчення теоретичного матеріалу та виконання практичних і самостійних робіт студентами, що навчаються у закладах вищої освіти за напрямом 275 «Транспортні технології» і вивчають дисципліну «Експертиза залізнично-транспортних пригод». Ліцензовано за ліцензією Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0).Item Експлуатація локомотивів та локомотивне господарство. Організація ремонтного та екіпірувального господарства(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Боднар, Борис Євгенович; Капіца, Михайло Іванович; Боднар, Євген Борисович; Очкасов, Олександр БорисовичUKR: У підручнику розглянуто: агрегатний, крупноагрегатний та потокові методи ремонту; організація роботи дільниць, цехів та відділень; процес екіпірування локомотивів; розглянуті типи деповських будівель та принципи раціонального розташування ремонтних дільниць; компоновку тягової території депо; викладено методи розрахунку: штату робітників та інженерно-технічних працівників; необхідної кількості обладнання; необхідної кількості екіпірувальних позицій та запасів матеріалів; площі цехів та депо в цілому. Також запропоновані теоретичні основи визначення впливу системи ремонту та діагностування на надійність тягового рухомого складу. Підручник відповідає структурі та змісту робочої навчальної програми з дисципліни «Експлуатація локомотивів та локомотивне господарство» та призначений для закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку фахівців для залізничного транспорту. Ліцензовано за ліцензією Creative Commons Attribution (CC BY-NC-SA 4.0).Item Експлуатація локомотивів та локомотивне господарство. Організація роботи локомотивів та локомотивних бригад(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Боднар, Борис Євгенович; Капіца, Михайло Іванович; Боднар, Євген БорисовичUKR: У підручнику розглянуто: організацію та технологію експлуатації локомотивів; показники використання локомотивів; планування та організація роботи локомотивних бригад; енергозаощаджуючі режими ведення поїздів; автоматизована система управління локомотивним господарством та організація системи утримання локомотивів під час експлуатації. Викладено методи розрахунку: потреби локомотивного парку при перспективному та оперативному плануванні; показників використання локомотивного парку; штату локомотивних бригад. Також запропонована методика оцінки впливу чисельності парку локомотивів на їх систему утримання. Підручник відповідає структурі та змісту робочої навчальної програми з дисципліни «Експлуатація локомотивів та локомотивне господарство» та призначений для закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку фахівців для залізничного транспорту.Item Електричне обладнання тепловозів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бобирь, Дмитро Валерійович; Сердюк, Володимир Никандрович; Микуленко, Микола ВікторовичUKR: У підручнику описані принципи роботи електричної передачі, приведена конструкція тягових і допоміжних електричних машин, акумуляторних батарей та електричних апаратів тепловозів. Призначений для опанування освітньої компоненти «Електричне обладнання локомотивів» та дипломного проектування за спеціальністю 273 «Залізничний транспорт» для ОПП «Локомотиви та локомотивне господарство».Item Загальний курс транспорту(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Капіца, Михайло Іванович; Кислий, Дмитро Миколайович; Десяк, Андрій ЄвгенійовичUKR: У підручнику викладено загальні відомості про транспортну систему України та світу в цілому, також показаний зв'язок усіх видів транспорту між собою, який утворює єдину транспортну систему. Приведена техніко-економічна характеристика основних видів транспорту, основні переваги та недоліки, схеми та порівняння видів транспорту між собою. Розглянуті основні засади організації перевізного процесу, сучасні тенденції розвитку транспорту та транспортної системи в цілому, наукові проблеми та шляхи їх вирішення. Підручник призначений для опанування навчальної дисципліни «Загальний курс транспорту» зі спеціальності 073 «Менеджмент». Ліцензовано за ліцензією Creative Commons Attribution (CC BY-NC-SA 4.0).
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »