Транспортні системи та технології перевезень (ДІІТ)
Permanent URI for this community
UKR: Збірник наукових праць Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна "Транспортні системи та технології перевезень" ENG: Collection of scientific works of the Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after academician V. Lazaryan "Transport systems and transportation technologies"
Browse
Browsing Транспортні системи та технології перевезень (ДІІТ) by Title
Now showing 1 - 20 of 283
Results Per Page
Sort Options
Item 11 випуск. Транспортні системи та технології перевезень(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2016)UK: В статтях висвітлені результати наукових досліджень, виконаних авторами в Дніпропетровському національному університеті залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна та інших організаціях у сфері формування та забезпечення ефективної роботи складових елементів транспортного комплексу, розвитку його матеріально-технічної бази, удосконалення технологій експлуатаційної, вантажної та комерційної роботи транспорту. Збірник становить інтерес для співробітників науково-дослідних організацій, наукових та науково-педагогічних працівників, докторантів, аспірантів, магістрантів, студентів вищих навчальних закладів, інженерно-технічних працівників установ, організацій та підприємств транспортної галузі.Item Especially the Functioning of Railway Stations in the Conditions of the Organization of Transport Dangerous Goods(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2016) Kozachenko, Dmytro M.; Zhuravel, Irenа L.; Zhuravel, Vyacheslav V.ENG: Purpose. Ensuring a sufficient level of transport safety is an important task in the context of development of railway transport as a part of international transport corridors and under increasing freight traffic volumes. The intensification of the transport process when there is the significant depreciation of fixed assets actualizes the development and implementation of methods to of improving the safety of railway transportation of dangerous goods, as well as technological and organizational measures, which are directed decrease of risks of emergency situations with its goods. Methodology. The methods of system analysis and theory of the railways operating management were used. Findings. The regulatory framework of the dangerous goods transportation by rail was characterized. The main indicators of the dangerous goods transportation under modern conditions of railway transport functioning were investigated. A detailed structure of the factors, which influence on the stations operating conditions during the transportation of dangerous goods was developed, and the measures of the stations technology improving in order to increase the traffic safety were proposed. Originality. Authors had detailed features of the functioning of the railway stations functioning under the dangerous goods transportation management. Practical value. Taking into account the factors and implementation of the proposed measures will improve the safety level of dangerous goods processing at railway stations.Item Improvement of the Effectiveness of the Process of Separation of Composition on the Sorting Humps(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2019) Kudriashov, Andrii V.; Mazurenko, Oleksandr O.; Sharapaniuk, K.ENG:The purpose of the study is dedicated to improving the quality of sorting process using the developed method to determine rational regimes of the train breaking up. These modes provide maximum of reliability division of the wagon cuts at switches, as well as the possibility of implementing a safe speed collision of wagons in marshalling tracks. Methodology. Investigations of the separations of the cut of the train at switches were carried out using sim- ulation modeling. For research, we used the model for the running cut from sorting hump, which allows us to realize the set exit speeds from the brake positions when adjusting the braking zone of the cut. Findings. A quantitative as- sessment of the indicators of the sorting process was carried out using the developed method for optimizing the braking modes of the cuts to control the process of decomposition of trains on one of the sorting hump of Ukraine. The performed analysis of the results showed sufficient efficiency of the developed method, which can be recom- mended for calculating the exit speeds of cuts from brake positions in automation systems of the sorting process. The braking modes obtained as a result of optimization can provide a sufficiently high quality of interval regulation, as well as the possibility of realizing a safe approach speed of cuts to vagons on the sorting paths of automated humps. The scientific novelty of the work is to prove the effectiveness of the considered method of optimizing the composition breaking mode. Practical value of the thesis as well as developed models and methods can be used to create an automated process control system for breaking up of the stocks on sorting humps, as well as to assess the quality of the construction of projected sorting humps. Automation of humps will help to improve the economic per- formance of stations, reduce the cost of processing cars, save energy for braking cuts and hunting, improve working conditions and safety of workers of the sorting hump.Item Methodology of Railway Networks Research(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Chibisov, Yuriy V.; Mozolevych, Grygoriy Yа.; Мозолевич, Григорій ЯковичEN: The analysis of the relationships between speed, trainflow density and intensity of the train at the railway line was made. The interconnection between the incoming and outgoing flows of trains and the density of trains was established. There was also established the interconnection between the incoming flow and the speed; the average travel time of trains on the line and the accuracy of the speed. In the course of freight transportation its technological process is influenced by lots of random factors. Without the assessment of these factors with the help of determined models for planning and management of the transportation process its efficiency may decrease considerably.Item Reliability of Logistics Chains in Foreign Tradeoperations(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Luzhanska, Nataliia O.; Lebid, Iryna H.; Кravchenya, Iryna N.; Mazurenko, Oleksandr O.ENG: The aim of the paper is to justify the decision on cooperation with entities in the transport service market for foreign trade operations based on the assessment of logistics chain reliability and shipping time on different routes. The research findings will enable cargo owners and other stakeholders to make management decisions at the delivery planning stage optimizing all processes related to customs and logistics services. Methodology. We assess the reliability of four logistics chain types based on a simulation model developed in the GPSS software environment using the method of statistical testing. Results. Customs and logistics service users challenge entities in the transport service market with the task of performing foreign trade operations in compliance with the highest level of quality and service reliability minimizing the cost of delivery and shipping time. The proposed method allows determining the probability of timely delivery of goods in different transportation directions as well as the reliability of the studied process. Scientific novelty. The obtained simulation results will make it possible to work out proposals and recommendations for customs and logistics service users on the choice of an optimal logistics chain type, taking into account its impact on shipping time and reliability of goods delivery. Practical value. The practical value of the research is that the proposed method will allow foreign economic entities to form logistics chains, taking into account available resources and the need to use the services of other companies in international goods delivery. In this case, the efficiency of a logistics chain can be further assessed by the shipping time and reliability for ex-port/import operations.Item Researching Operation of the Railway Stations with Using of Their Ergatic Simulation Models(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Bobrovskyi, Volodymyr I.; Kozachenko, Dmytro M.; Vernigora, Roman V.ENG: The general scheme of railway station’s model and technique of formalizing the technologic processes at stations are described. Designed model can be used for optimization of technical and technological parameters of railway stations, including with using the grapho-analitical method.Item Techno-Economic Evaluation of the Efficiency of Improvement of Techniques Rationing Fixing Rolling Stock on the Station Tracks(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Kozachenko, Dmytro M.; Pasichnyi, Oleksandr M.ENG: Purpose. This is dedicated to evaluation of the efficiency of improvement of the advanced method of normalization of quantity of wheel chocks for fixing rolling stock on station tracks, which was proposed as a result of former study. Methodology. In this study the simulation modeling of station work is used for calculation of rolling stock downtime. The method of techno-economic comparison is used to evaluate the efficiency of improvement of the new method of rationing number of wheel chocks for fixing rolling stock. Findings. The effect of the proposed method to the conditions of work of the railway stations had been analyzed. It was revealed that the introduction of improved methods of rationing fixing rolling stock will lead to substantial savings in operating costs of the railway.Originality. The advanced method of normalization of quantity of wheel chocks for fixing rolling stock on station tracks is proposed at first, that’s why the techno-economic evaluation of its efficiency has also been made for the first time. Practical value. The result of this study shows that use of the advanced method of evaluation of wheel chocks number for fixing rolling stock will lead to savings in railway’s operating costs because of decreasing rolling stock downtime.Item Автоматизація розрахунку положення граничного стовпчика між суміжними коліями різної конструкції(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, Україна, 2023) Козаченко, Дмитро Миколайович; Божко, Микола Павлович; Березовий, Микола Іванович; Малашкін, Вячеслав ВіталійовичUKR: Мета дослідження, що полягає у розробці відповідних алгоритмів і процедур, які використовуються при імітаційному моделюванні переміщення розрахункового вагона по суміжних коліях. Вказані алгоритми дозволять автоматизувати процес розрахунку положення граничного стовпчика між суміжними коліями різної конструкції з заданою точністю та дотриманням вимог безпеки руху. Методика. В процесі дослідження використані методи імітаційного моделювання для моделювання переміщення розрахункового вагону по суміжним коліям. Для визначення основних геометричних характеристик вагону щодо взаємного його положення відносно осі колії використані методи аналітичної геометрії. Результати. В результаті виконаних досліджень отримані наступні висновки. Багатоваріантність конструкції суміжних колій у плані не дає можливості створення універсального аналітичного виразу для визначення положення граничного стовпчика. Існуючі методи розрахунку положення граничного стовпчика передбачають максимальне поширення габариту у кривих ділянках, що призводить в результаті до надлишкової відстані між граничним стовпчиком та стрілочним переводом і неефективного використання корисної довжини колій. Розроблені алгоритми та процедури визначення положення граничного стовпчика є універсальними і дозволяють автоматизувати процес розрахунку положення граничного стовпчика між суміжними коліями різної конструкції у плані навіть при зміні технічних нормативів чи параметрів розрахункових вагонів. При цьому змін потребують лише вихідні дані для розрахунку. Наукова новизна. Наукова новизна полягає у розробці алгоритмів та процедур для формалізації конструкції суміжних колій та імітаційного моделювання переміщення розрахункового рухомого складу по ним. Практична значимість. Розроблені алгоритми і процедури можуть бути реалізовані у вигляді програмного комплексу для автоматизованого розрахунку положення граничного стовпчика з високою точністю. Також одержані результати розрахунків можуть бути використані при аналізі та створенні аналітичного опису положення граничного стовпчика для складних конструкцій суміжних колій.Item Автоматизированное формирование функциональных моделей железнодорожных станций(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2014) Козаченко, Дмитрий Николаевич; Вернигора, Роман Витальевич; Малашкин, Вячеслав ВитальевичRUS: Эффективным средством анализа и количественной оценки показателей функционирования железнодорожных станций, является имитационное моделирование станционных процессов. При этом высокую адекватность обеспечивают эргатические модели, в которых человек принимает непосредственное участие в процессе моделирования, выполняя функции диспетчера станции. Для функционирования эргатической модели используются файлы данных специальной структуры, в которых в закодированном виде формализованы техническое оснащение и технологический процесс работы станции. Опыт создания таких моделей для конкретных станций показал, что формирование указанных файлов данных представляет собой достаточно сложную и трудоемкую задачу. Для унификации и ускорения процесса построения эргатических моделей для конкретных станций были разработаны специальные программно-инструментальные средства (редакторы), которые позволяют в автоматизированном режиме получить необходимые файлы данных с закодированной информацией о технико-технологических параметрах станций. Путевое развитие станции и система станционной автоматики формализованы на основе геометрических моделей, которые получают средствами автоматизированного проектирования. Основной проблемой, которая возникает при построении моделей для конкретных станций, является сложность формализации технологических процессов их работы, которые на каждой станции имеют множество своих отличительных особенностей. Для решения этой проблемы авторами была разработана методика формализации технологии работы железнодорожных станций на основе детерминированных конечных автоматов. Построение конечных автоматов для различных объектов, обслуживание которых выполняется на станции, осуществляется с использованием объектно-ориентированного подхода. С этой целью разработан специальный редактор, который позволяет в автоматизированном режиме строить конечные автоматы обслуживания объектов и формировать файл данных для модели технологического процесса станции. В статье рассмотрена технология автоматизированного построения эргатических моделей железнодорожных станций, приведены блок-схемы алгоритмов и примеры диалоговых окон редактора технологического процесса. Разработанная технология построения моделей является универсальной и применима к железнодорожным станциям любого типа.Item Автоматизована розробка і побудова графіків руху поїздів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Нестеренко, Галина Іванівна; Пасічний, Олександр МиколайовичUKR: Розглянуто стан питання автоматизації розробки графіків і розкладів руху поїздів, ведення графіків виконаного руху, а також поставлена і вирішується задача розробки системи автоматизованої побудови графіків руху поїздів на одноколійних дільницях, а також можливість впровадження її у навчальний процес та наукову роботу.Item Автоматизований комплекс для вимірювання температури обмоток тягових електромашин при їх випробуванні на нагрів(Український державний університет науки і технології, Дніпро, 2024) Афанасов, Андрій Михайлович; Шаповалов, Олександр СергійовичUKR: Мета. Розробка та впровадження автоматизованих комплексів для випробування тягових електричних машин рухомого складу на сучасному етапі є надзвичайно важливою задачею. Автоматизовані комплекси випробувань надають можливість значно підвищити якість та ефективність проведення тестів на тягові електричні машини. Завдяки використанню передових технологій ці комплекси забезпечують точне збирання та аналіз даних під час випробувань. Одним із основних переваг автоматизованих комплексів є зменшення собівартості та трудовитрат на проведення випробувань. Замість ручного втручання операторів, системи автоматизації можуть виконувати багато завдань автоматично, що дозволяє економити час і знижувати витрати на оплату праці. Методи. Методологічною основою дослідження є аналітичні методи дослідження, що базуються на складанні розрахункової системи диференційних рівнянь на основі прийнятої схеми випробувань, а також розробка алгоритму проведення випробувань на спроектованому стенді. Результати. Запропонований випробувальний комплекс дозволяє проводити випробування колекторних тягових електричних машин, визначати перевищення температури обмоток електричних машин без необхідності їх зупинки. Функціональна схема вимірювального комплексу дозволяє в автоматичному режимі фіксувати параметри випробовуваних електричних машин, а також при необхідності є можливість виведення результатів випробування на комп’ютер з наступним формуванням протоколу випробувань в електронному вигляді. Точність визначення виміряних параметрів забезпечується точністю вимірювальних приладів та алгоритмом роботи вимірюваного комплексу. Наукова новизна. Запропонований автоматизований вимірювальний комплекс є великим кроком у напрямку покращення ефективності та надійності випробувань на нагрівання тягових електричних машин. Однією з його ключових переваг є можливість проводити випробування без зупинки машини, що значно зменшує час та витрати на проведення тестів. Автоматична реєстрація виміряних параметрів дозволяє одночасно фіксувати кілька контрольованих показників, що забезпечує більш повну та об'єктивну оцінку стану електричної машини під час тестування. Цей комплекс не лише полегшує процес випробувань та зменшує витрати часу та ресурсів, але й підвищує надійність отриманих результатів, що є важливим для виробників та операторів транспортних систем. Загалом, автоматизований вимірювальний комплекс відкриває нові можливості для підвищення ефективності та надійності тестування тягових електричних машин, сприяючи подальшому розвитку технологій транспорту. Практична значимість. Впровадження отриманих результатів підприємствами з ремонту тягових електричних машин рухомого складу дозволить знизити матеріальні витрати на проведення ремонтів з одночасним підвищенням якості проведених випробувань.Item Адекватність математичної моделі для визначення раціональних капіталовкладень(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Харченко, Олеся ІванівнаUKR: Мета. Моделювання на сьогодні є одним із популярних методів досліджень, пов’язаних із підвищенням ефективності функціонування підрозділів залізничного транспорту, бо модель – замісник оригінального об’єкту, який допомагає вивчати його властивості. Відповідність результатів, отриманих за допомогою моделі, поведінці реального об’єкту є важливим питанням для моделювання, тому перевірка на адекватність є невід’ємною частиною даного процесу. Тож, метою даної статті є представлення методики перевірки адекватності моделі визначення раціональних капіталовкладень за позиціями сталого розвитку. Методика. Для моделей залежності функції еластичності капіталовкладень за напрямками сталого розвитку від характеристик попиту на послуги підрозділів проведена перевірка на адекватність на основі критерія Фішера. Для чого була сформована нуль-гіпотеза про рівність дисперсії неадекватності та дисперсії експерименту. Результати. Перевірка моделей на адекватність показала, що залежності функцій еластичності капіталовкладень за напрямками сталого розвитку від параметрів попиту на послуги адекватно описують експериментальні результати. Практична значимість. Виконана перевірка адекватності моделей підтвердила доцільність практичного використання моделей при управлінні підрозділами залізничного транспорту залежностей функцій еластичності капіталовкладень за напрямками сталого розвитку від характеристик попиту на послуги підрозділів.Item Алгоритм расчета схем размещения трубной продукци различного сортамента в кузовах автотранспортных средств(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2019) Жилинков, Александр Александрович; Березовый, Николай ИвановичRUS: В статье рассмотрены актуальные вопросы рационального размещения груза на подвижном составе в системе автомобильных перевозок трубного проката. Целью исследования является разработка алгоритма расчета схем размещения трубной продукции различного сортамента в кузовах автотранспортных средств с учетом свойств груза, параметров подвижного состава и условий перевозок. Дана подробная характеристика перевозимого груза по сортаменту, массе, габаритам пакетов. Выполнен анализ параметров подвижного состава и условий перевозок. В основу разработки приняты отдельные методы и методики стандартов, руководств, кодексов, правил перевозки, правил крепления грузов, действующих в европейских странах. Установлено, что в странах Евросоюза до сих пор нет единой методики размещения и крепления грузов в кузовах автотранспортных средств. Вопросы размещения и крепления трубной продукции различного сортамента и размеров на грузовых платформах автотранспортных средств в литературных источниках не рассмотрены. Разработанный алгоритм представляет собой совокупность действий по выбору, расчету и проверке различных параметров схемы размещения (погрузки) труб. Алгоритм включает несколько блоков, каждый из которых соответствует отдельной операции или группе операций. Основными этапами разработки являются: формирования пакета трубной продукции, определение размеров сечения груза по критерию максимальной грузоподъемности, расчеты величин осевых нагрузок, инерционных сил, действующих на автотранспортное средство, сил трения, сил предварительного натяжения, выбор и расчет количества средств крепления и реквизита. В ходе разработки выполняется также ряд проверочных расчетов по осевым нагрузкам и напряжениям. К научной новизне следует отнести отсутствие методов, моделей и алгоритмов при выборе и разработке рациональных схем размещения трубной продукции на грузовых платформах автотранспортных средств. Практическая значимость заключается в том, что внедрение более рациональных схем размещения трубной производительность подвижного состава на 6-12% и практически полностью исключить порчу товарного вида трубной продукции.Item Аналiз розподiлу елементiв робочого часу локомотивноу бригади у межах поуздки у вантажному русi(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2019) Гримак, Юрій Р.UK: В статтi видiлено основнi задачi, що повиннi вирiшуватись в умовах дефiциту магiстрального тягового рухомого складу у вантажних перевезеннях та вiдзначено, що одним з напрямкiв дослiджень, спрямованих на розумiння процесiв експлуатацiї локомотивiв та органiзацiї працi локомотивних бригад є дослiдження масивiв маршрутiв машинiстiв локомотивних депо у вантажному русi. У рамках аналiзу попереднiх дослiджень, спрямованих на удосконалення експлуатацiйної роботи локомотивних депо вiдзначено вiдсутнiсть дослiджень, що висвiтлюють складовi часу експлуатацiї локомотивiв та пов'язаного з цим режиму роботи локомотивних бригад. Вiдзначено акцентування авторами неефективностi iснуючої системи оперативного управлiння тяговим рухомим складом та необхiдностi розробки ефективних оперативних планiв пiдв'язки локомотивiв i рацiонального планування робочого часу локомотивних бригад. Виконаний аналiз структури маршруту машинiста показав, що основна iнформацiя, що пiдлягає статистичному аналiзу мiститься у роздiлах 2 та 5 маршруту машинiста i вiдображає тривалiсть робочого часу локомотивної бригади та послiдовнiсть i тривалiсть усiх операцiй, що виконуються локомотивною бригадою в процесi поїздки. Середнi значення тривалостi поїздки локомотивних бригад по чотирьох основних депо рiзних регiональних фiлiй Укрзалiзницi, отриманi шляхом статистичного аналiзу, показали рiзницю середнiх значень цього показника на 22%, що пов'язане зi специфiкою роботи окремих локомотивних депо. Оцiнка якостi використання локомотивiв та продуктивностi працi локомотивних бригад виконана шляхом аналiзу тривалостi знаходження локомотива пiд составом поїзда та тривалостi знаходження локомотива у русi з поїздом. Аналiз вказаних випадкових величин дозволив отримати їх статистичнi параметри, а також характер розподiлу. Встановлено, що час у русi має логнормальний розподiл, а тривалостi поїздки i знаходження локомотива пiд поздом – нормальнi закони розподiлу.Item Анализ влияния параметров продольного профиля сортировочной горки на динамику скатывания отцепов(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Бобровский, Владимир Ильич; Колесник, Антон ИгоревичRU: В настоящей статье приведены результаты исследований влияния конструкции продольного профиля сортировочной горки на динамику скатывания отцепов. Параметры профиля горки предложено оценивать степенью его вогнутости, которая существенно влияет на скорость движения плохого бегуна в расчетной точке. Полученные результаты целесообразно учитывать при проектировании новых и реконструкции существующих сортировочных горок.Item Анализ высоты и продольного профиля ряда действующих сортировочных горок(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2012) Кудряшов, Андрей Вадимович; Шиш, В. А.RUS: Выполнен анализ высоты и продольного профиля ряда действующих сортировочных горок. Получены значения величины интервалов на разделительных элементах и максимальной скорости роспуска по условию обеспечения интервального регулирования скорости скатывающихся отцепов.Item Анализ и оценка конструкции плана путевого развития горочных горловин(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені акдеміка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2011) Бобровский, Владимир Ильич; Дорош, Андрей Сергеевич; Колесник, Антон ИгоревичRUS: В работе рассмотрены конструкции горочных горловин сортировочных парков с разным числом путей в пучках и положением первой тормозной позиции. На основе имитационного моделирования выполнен сравнительный анализ и оценка эффективности разработанных конструкций сортировочных горок.Item Анализ развития пассажирского железнодорожного комплекса в странах ЕС(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Коробьева, Руслана ГеннадиевнаRUS: Цель. Целью работы является исследование влияния процессов реформирования рынка транспортных услуг на условия организации пассажирских железнодорожных перевозок в Европейском Союзе. Методика. Исследования выполнены на основании анализа литературных источников и отчетных данных о пассажирских перевозках в странах Европейского Союза. Результаты. Анализ условий работы железных дорог стран-участниц Европейского Союза показал, что основные направления развития железнодорожных пассажирских перевозок в Европейском Союзе связаны с обеспечением роста доли рельсового транспорта на рынке, а также улучшением взаимодействия железнодорожных транспортных систем отдельных государств. Реформирование системы обеспечения железнодорожных пассажирских перевозок осуществляется на межгосударственном уровне в разрезе развития всей транспортной системы Европейского Союза. Динамика статистических показателей работы транспорта свидетельствует об увеличении доли железнодорожного транспорта в пассажирских перевозках. Украина имеет сходные задачи со странами Европейского Союза в сфере пассажирских перевозок, однако ее реформирование рассматривается изолированно как внутриотраслевая проблема, что приводит к ухудшению показателей использования железнодорожного транспорта на рынке перевозок пассажиров.Item Анализ развития пассажирского железнодорожного комплекса в странах ЕЭП(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Коробьева, Руслана ГеннадиевнаRUS: Цель. Целью работы является исследование влияния процессов реформирования рынка транспортных услуг на условия организации пассажирских железнодорожных перевозок в странах Единого экономического пространства. Методика. Исследования выполнены на основании анализа литературных источников и отчетных данных о пассажирских перевозках в странах ЕЭП. Результаты. Анализ условий работы железных дорог стран-участниц ЕЭП показал, что в них отсутствует единая модель реформирования железнодорожного транспорта. Для Беларуси характерно сохранение рынка железнодорожных перевозок в монопольном состоянии и перекрестное субсидирование пассажирских перевозок за счет грузовых, в то время как реформирование железнодорожной отрасли в Российской Федерации и Республике Казахстан направлено на выделение функций управления железнодорожной инфраструктурой в монопольный сектор рынка и создание рыночной среды для пассажирских компаний. Анализ научных трудов по вопросам совершенствования организации пассажирских перевозок показывает, что данные проблемы в государствах ЕЭП решаются преимущественно традиционными методами. Доля независимых железнодорожных перевозчиков пассажиров на транспортном рынке в странах ЕЭП остается незначительной и их появление не оказало существенного влияния на принципы организации пассажирских перевозок.Item Анализ системы хранения украинского зерна(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Вернигора, Роман Витальевич; Рустамов, Рустам Ш.RUS: Цель. Анализ современного состояния и проблем функционирования системы хранения украинского зерна, как важного элемента логистической цепи его доставки в морские порты для экспорта. Поиск путей повышения эффективности железнодорожных перевозок зерна от линейных элеваторов в порты с точки зрения снижения логистических затрат. Основной материал. В течение нескольких последних лет Украина уверенно занимает лидирующие позиции как один из крупнейших производителей и экспортеров зерна. В сезоне 2016-2017 Украина экспортировала 44 млн т зерна, заняв 2-ю позицию в мире. Важной составляющей логистической цепи поставки зерна на экспорт является система его хранения в районах производства и перевалки. В настоящее время в Украине насчитывается более 1 000 линейных элеваторов и около 30 портовых терминалов с общим объемом единовременного хранения 48 млн т. Среди регионов, наиболее обеспеченных элеваторными мощностями, Полтавская, Одесская и Кировоградская области. Средняя обеспеченность элеваторами по Украине – 64 %. Мощность портовых терминалов по перевалке зерна составляет 60 млн т. Средняя стоимость обработки зерна на линейных элеваторах 8…15 USD/т. Потери украинских производителей зерна из-за неэффективной логистики составляют 20 USD/т. Основным перевозчиком зерновых грузов в Украине является железнодорожный транспорт. Основными проблемами железнодорожных перевозок зерна являются: недостаточная пропускная способность железнодорожной инфраструктуры в портах и на припортовых участках, дефицит и изношенность парка зерновозов, неэффективная организация логистики. Перспективным направлением совершенствования логистики железнодорожных перевозок зерновых грузов является отправительская маршрутизация. Организация такой технологии требует развития элеваторной инфраструктуры для концентрации погрузки зерновых маршрутов на узловых элеваторах. Выводы. Наличная элеваторная инфраструктура обеспечивает существующие объемы производства и экспорта украинского зерна. Внедрение маршрутизации перевозки зерна требует совместных действий, как инвесторов в области развития элеваторной инфраструктуры, так и государства в сфере либерализации тарифной политики на железнодорожные перевозки.