Презентації НБ (Раніше Презентації НТБ)
Permanent URI for this collection
ENG: Presentations of library
Browse
Browsing Презентації НБ (Раніше Презентації НТБ) by Author "Kolesnykova, Tetiana O."
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Be(com)ing OE Librarians in Ukraine During Wartime: Taking Down Language Barriers and Practising Inclusion(Open/Technology in Education, Society, and Scholarship Association, Canada, 2023) Kolesnykova, Tetiana O.; Buist-Zhuk, Mira; Corti, PaolaENG: Ukrainian librarians are champions of positive change despite the ongoing war with Russia. The academic library of the Ukrainian State University of Science and Technologies has continued to support students and faculty, even while working remotely from home basements, sharing computers, and taking care of each others’ children, despite air-raid alarms and daily electricity and heating outages. However, this is just a part of their work. They take every opportunity to advance their open agenda by upskilling through peer-to-peer learning, participating in international networks, and adapting existing and creating new OER. They are building bridges between the present and the future: as soon as this war is over, Ukrainian librarians will facilitate enhanced teaching and learning opportunities with fresh, professional skills and external collaborations. All this while relentlessly facing language issues: rejecting Russia’s linguicide attempts and working with colleagues from other countries. The latter incentivises the international community to provide support. The former requires a different strategy: Ukrainian librarians are actively working to preserve their country’s language and heritage, ensuring that its history and culture are not forgotten, despite the war. This presentation offers an opportunity to hear their story and build new collaborative pathways while strengthening existing ones.Item USUST'S Library Publishing Programme during the Russian-Ukrainian War(Association of European University Presses, 2023) Kolesnykova, Tetiana O.; Demydovych, InnENG: The presentation describes the publishing activities of the Scientific Library of the USUST (Dnipro) in the context of a full-scale war with Russia. The library staff focused their activities on Open Educational Resources (OER), in particular Open Textbooks, as one of the methods of overcoming the Ukrainian linguistic genocide in educational resources.Item В фокусе университетской библиотеки военного времени – открытые образовательные ресурсы: на примере Украинского государственного университета науки и технологий(The Ministry of Science and Higher Education of the Republic of Kazakhstan; The Association of University Libraries in the Republic of Kazakhstan; Nazarbayev University, Kazakhstan, 2022) Kolesnykova, Tetiana O.UKR: У презентації показано, наскільки важливими в сьогоднішніх реаліях є принципи відкритості цифрових інфраструктур у контексті освіти та наукової діяльності. Зазначається, що війна стала каталізатором розвитку OER — відкритих освітніх ресурсів, які забезпечують доступність, інклюзивність та соціальну справедливість у здобутті вищої освіти. Показано досвід роботи Наукової бібліотеки УДУНТ у цьому напрямку починаючи з 2009 року до сьогодення, вже в умовах воєнного часу. Підкреслюється, що бібліотека має бути сполучною ланкою між викладачами та студентами, оскільки може допомагати у створенні, використанні та опублікуванні OER.Item Синергія відкритої науки та відкритої освіти в практиках університетських бібліотек(Ukrainian State University of Science and Technologies (USUST), 2024) Kolesnykova, Tetiana O.UKR: Втілення філософії відкритої науки в освітньому контексті – це відкрита освіта. Необхідність перевизначення «нормального» в академічному середовищі, тим більше – в кризовий час, є не лише моральним обов’язком, але також має значення з точки зору практичності та прогресу. Цифрова інфраструктура університетів потребує синергії відкритої науки і відкритої освіти. Вищі навчальні заклади повинні підтримувати та заохочувати розвиток навичок, технічної інфраструктури та організаційно-правових рамок для розвитку практик відкритої науки та відкритої освіти. Розглянуто синергетичні практики у відкритості знань університетських бібліотек світу та наукової бібліотеки Українського державного університету науки і технологій (УДУНТ, Дніпро, Україна). Доведено, що університетські бібліотеки світу та України давно і плідно працюють в цьому напрямі: адміністрування інституційних репозитаріїв, адвокація відкритого доступу, консультації щодо ліцензій СС, включення в процеси цифрового видавництва, наукометрична діяльність, академічна доброчесність тощо. Бібліотекарі закладів вищої освіти, крім технологічних аспектів, також повинні намагатися підвищити обізнаність про переваги відкритої науки та відкритої освіти, прагнути зробити результати і дані досліджень та академічні твори легкодоступними, відкритими і безкоштовними для всіх, а також надавати можливість повторного використання, збереження, перегляду, реміксування і перерозподілу відкритих освітніх ресурсів (OER). Зроблено висновки, що синергія між відкритою наукою та відкритою освітою має потенціал зробити академічну і наукову інформацію доступною та поширюваною через OER (відкриті освітні ресурси) та запропонувати застосування цих ресурсів у вигляді відкритих освітніх практик, відкритих курсів, відкритого викладання тощо.