CRUST

Common Repository of the University of Science and Technologies

Welcome to the Common Repository of the University of Science and Technologies (CRUST)!

CRUST is an electronic archive created to publish, accumulate, store and provide free full-text access to publications.

These publications have a scientific, educational, and methodological purpose. They are created by teachers, researchers, employees, graduate students, or students of the university (student publications are published with the review of a supervisor).

CRUST also provides university employees with the opportunity to publish their own scientific papers.

For contacts: [email protected]

The institutional repository of the Ukrainian State University of Science and Technologies

Photo by @inspiredimages
 

Communities in CRUST

Select a community to browse its collections.

Recent Submissions

Item
Управління технічним освітньо-науковим кластером: виявлення та мінімізація ризиків
(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Бажан, Сергій Петрович
UKR: В рамках нашого дослідження був сформований кейс з ризиків, які можуть виникнути у процесі управління технічним освітньо-науковим кластером (надалі – ТОНК). Ризиковий кейс допоміг виявити можливі загрози, які можуть вплинути на досягнення цілей кластера. Це внутрішні фактори (наприклад, недостатнє фінансування, відсутність кваліфікованих кадрів), та зовнішні (зміни законодавства, зміна політичної ситуації, економічна криза). При формуванні ризикового кейсу в стратегічному плануванні управління ТОНК ми врахували специфіку галузі, особливості направленості кластера, інтереси зацікавлених сторін тощо. Як на нашу думку, то в управлінні ТОНК ключовим аспектом є врахування ризиків, які в будь-якому прояві впливають не тільки на сам процес управління, а й на функції ТОНК. Визначення ризиків є важливою складовою управління ТОНК. Це дозволяє оцінити ймовірність виникнення негативних подій, які можуть вплинути на функціонування ТОНК та його результативність. Існує ряд методів визначення ризиків, деякі використані нами в управлінні ТОНК. Так, метод аналізу SWOT, дозволив нам здійснити аналіз сильних та слабких сторін ТОНК, а також загроз та їх можливості, які існують в оточуючому середовищі. Метод експертних оцінок, дозволив залучити експертів для оцінки ризиків, пов'язаних з діяльністю ТОНК. Ризики, пов'язані з діяльністю ТОНК, ми класифікували за різними ознаками: за сферою виникнення - внутрішні та зовнішні ризики; за ймовірністю виникнення - низькі, середні, високі ризики; за наслідками - допустимі чи критичні ризики. Після класифікації ризиків нами була проведена їх оцінка, яка включала, визначення ймовірності виникнення ризику та визначення наслідків ризику. Для зниження ризиків, пов'язаних з діяльністю ТОНК, нами передбачено використання методу уникнення ризику - цей метод орієнтує на повне відмовлення від діяльності, що пов'язана з ризиком; метод зниження ризику - передбачає вжиття заходів, спрямованих на зниження ймовірності виникнення ризику або його наслідків; метод перенесення ризику - передбачає передачу ризику іншій стороні.
Item
Ефективне партнерство освіти та бізнесу: кластерна модель для України
(Видавнича група «Наукові перспективи», Київ, 2024) Бажан, Сергій Петрович
UKR: У статті розглядається кластерний підхід як перспективна модель взаємодії освіти та бізнесу. На основі теоретичного аналізу та емпіричного дослідження кластерів світу, визначено ключові фактори успішної співпраці, здійснено аналіз їх вплив на розвиток економіки та обґрунтовано переваги кластерів для розвитку інновацій, підвищення конкурентоспроможності регіонів та забезпечення безперервної освіти. Тут держава відіграє визначальну роль у створенні та розвитку кластерів. Її активна участь сприяє подоланню багатьох бар’єрів, які виникають у процесі формування ефективних кластерних систем, а саме: обмежені фінансові, матеріальні та кадрові ресурси; відсутність цільових програм, спрямованих на розвиток конкретних кластерів або кластерних ініціатив; нормативна неврегульованість дій учасників кластеру, складність процедури отримання дозволів і ліцензій на певні види діяльності, недосконала система оподаткування діяльності кластерів тощо. Зазначимо, що сприятливе законодавче середовище, створене державою, є необхідною умовою для ефективного розвитку кластерів. Де, розробка та впровадження законодавчих актів, які стимулюють створення і розвиток кластерів, спрощують процедури реєстрації та ведення бізнесу в умовах кластеру, забезпечують захист інтелектуальної власності, сприяє розвитку інфраструктури кластерів утворення технопарків, бізнес-інкубаторів. Мета яких полягає у проведенні спільних досліджень учасника кластеру, підготовки затребуваних на ринку праці кадрів тощо. Сьогодні, для України реформування системи освіти є надзвичайно актуальною проблемою, оскільки навчання й виховання підростаючого покоління яке буде розбудовувати державу після війни, це пріоритетне завдання Уряду в середньостроковій перспективі. Створення Урядом умов для ефективної співпраці освіти та бізнесу, це важливий крок в реформуванні системи освіти, що дозволяє поєднати теоретичні знання, отримані в закладах освіти, з практичними потребами ринку праці. Такий підхід сприяє розвитку інновацій та підвищує конкурентоспроможність випускників закладів освіти. Одним із основних інструментів державної політики у сфері освіти має бути розвиток кластерів, як інноваційних інфраструктурних об'єктів, що дозволять інтегрувати освіту в бізнес, стимулюватиме інновації, підвищуватиме якість освіти та сприятиме регіональному розвитку економіки.
Item
Роль штучного інтелекту в антропотехнічному вимірі освіти
(Видавнича група «Наукові перспективи», Київ, 2024) Бажан, Сергій Петрович
UKR: В статті обговорюються виклики та перспективи розвитку Штучного інтелекту (надалі - ШІ) в освіті. ШІ трансформує освіту, створюючи персоналізоване освітнє середовище, все глибше проникає в структуру управління освітою, трансформуючи традиційні методи навчання у інтерактивні та персоналізовані інтеракції. Проведено аналіз того, як ШІ залучає здобувача освіти до активної взаємодії з навчальним матеріалом та може підвищити ефективність навчання завдяки індивідуальним навчальним планам, автоматизації оцінювання та створенню інтерактивних симуляцій, віртуальних лабораторій та інших інноваційних матеріалів. Наші дослідження впливу технологій на людину в контексті антропотехніки освіти та штучного інтелекту надають можливість усвідомити два різних, але взаємопов'язаних аспекти - взаємодію людини (студента, викладача) і технологій в освітньому процесі та взаємодію людини і штучного інтелекту, який буде розуміти та відповідати на людські потреби та емоції. Хоча ці дві галузі мають різні фокуси, вони тісно пов'язані. Антропотехніка освіти використовує досягнення антропотехніки штучного інтелекту для створення інноваційних освітніх технологій. Наприклад, чат-боти на базі ШІ можуть надавати персоналізовану підтримку учням, а системи розуміння природної мови можуть аналізувати письмові роботи студентів. Досліджуючи трансформаційний потенціал штучного інтелекту в освіті, ми проаналізували, як ШІ створює персоналізовані освітні траєкторії, оптимізує процеси управління та трансформує традиційні методи навчання. Особлива увага приділялась ролі антропотехніки освіти у створенні ефективних інтеракцій між людиною та технологіями. Однак, широке впровадження ШІ в освіту породжує низку викликів, таких як цифрова нерівність, етичні проблеми та необхідність перепідготовки педагогічних кадрів. У контексті технічного освітньо-наукового кластера ці виклики можуть бути вирішені шляхом спільних зусиль університетів та бізнесу.
Item
Корпоративне управління в міжнародних компаніях : навчально-методичні рекомендації до вивчення дисципліни
(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Вишневська, Марія Костянтинівна; Крамаренко, Аліса Василівна
UKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання здобувачами денної форми навчання спеціальності D3 «Менеджмент», спеціалізації «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» (магістерський рівень) під час самостійного опрацювання теоретичного матеріалу і виконання самоперевірки знань з дисципліни «Корпоративне управління в міжнародних компаніях». Навчально-методичні рекомендації містять основні теоретичні положення для засвоєння матеріалу, завдання для системного контролю знань.
Item
Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності : навчально-методичні рекомендації до виконання курсової роботи
(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Крамаренко, Аліса Василівна; Вишневська, Марія Костянтинівна
UKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання здобувачами денної і заочної форми навчання спеціальності D3 «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» (магістерський рівень). Навчально-методичні рекомендації містять структуру курсової роботи, питання теоретичної частини, рекомендації до виконання практичної частини, інструкції до виконання та оформлення курсової роботи, перелік посилань.