№ 08 (ЕСБЗТ)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing № 08 (ЕСБЗТ) by Author "Броварна, Ірина Олегівна"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Розробка системи автоматичного контролю вільності перегону на ділянках напівавтоматичного блокування з використанням відеоспостереження(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2014) Маловічко, Володимир Володимирович; Рибалка, Роман Володимирович; Броварна, Ірина ОлегівнаUKR: Мета. Дослідження та розробка методів і засобів автоматизації контролю прибуття поїзду в повному складі з використанням відеозображень останніх вагонів, що дозволить збільшити безпеку руху поїздів на ділянках з напівавтоматичним блокуванням. Методика. Для досліджень обрана множина зображень хвостових вагонів вантажних поїздів за різних погодних умов (сніг, туман), ракурсів, кольорів фонів вагонів тощо. В результаті апріорного аналізу зображень хвостових вагонів виявлено, що особливості функціонування запропонованої системи дозволяють спростити вимоги до розпізнавання сигнального знаку, за чутливістю до його розміру та розташування. Виконане дослідження виділення сигнального знаку за кольоровою ознакою виявило потребу в попередній обробці зображень за допомогою фільтру нижніх часто. Межі діапазону для виділення пікселів за кольором складають близько 25 % від середнього еталонного зразку кольору з червоного сигнального знаку. Результати. Запропоновано систему контролю вільності перегону з використанням відеозображень хвостового вагону (з двома та одним пристроєм відеоспостереження). Наукова новизна. Виявлено, що існує значна різниця між границями відхилення по кольору, при якому досить стійко виділяється шуканий знак, і відхиленням по кольору, при якому постерігається виділення областей, що значно виходять за межі знаку. Це дозволяє встановити границі за кольоровими складовими на рівні 25 % від середнього значення, що будуть однаковими для всіх аналізуємих зображень при різних погодних умовах, зафарбуванні вагонів тощо. Практична значимість. Використання системи контролю вільності перегону зменшить вплив людського фактору шляхом автоматичної фіксації вільності перегону. Поїзний диспетчер може дистанційно корегувати рішення про наявність знаку на хвостовому вагоні, шляхом суб’єктивного візуального аналізу зображень на терміналі автоматизованого робочого місця оператора.