XVІІ Міжнародна конференція «Стратегія якості в промисловості і освіті»
Permanent URI for this collection
UKR: XVІІ Міжнародна конференція «Стратегія якості в промисловості і освіті», 5-8 червня 2023, Варна, Болгарія; ENG: XVІІ International Conference «Strategy of Quality in Industry and Education» June 5 - June 8, 2023, Varna, Bulgaria
Browse
Browsing XVІІ Міжнародна конференція «Стратегія якості в промисловості і освіті» by Author "Ступак, Юрій Олександрович"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Особливості використання навчального відео в умовах дистанційного навчання з використанням сервісу ZOOM (на прикладі дисциплін «Основи металургії» та «Основи обробки металів»)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро; Журфонд, 2023) Ступак, Юрій ОлександровичUKR: Мета. Показати можливості підвищення якості онлайн-навчання за рахунок використання в навчальному процесі навчальних відеоматеріалів як ефективного дидактичного інструменту для покращення формування важливих компетентностей у здобувачів вищої освіти. Методика. Застосування трансляції відео навчального призначення (переважно – власних розробок) під час проведення онлайн-лекцій за допомогою сервісу ZOOM з паралельним коментуванням викладачем-розробником контенту. Результати. Окреслено та узагальнено особливості використання навчального відео власної розробки, а також від сторонніх розробників, в навчальному процесі підготовки бакалаврів з металургії. Показано очевидні переваги відеоматеріалів власної розробки та умови, необхідні для їх виготовлення й використання. На прикладі викладання окремих навчальних дисциплін показано високу ефективність застосування навчального відео під час онлайн-занять з використанням сервісу ZOOM. Наукова новизна. Запропоновані моделі та способи використання в онлайн-навчальному процесі відео навчального призначення, що сприяють активізації пізнавальної активності. Практична значимість. Розроблені організаційні підходи щодо використання навчальних відеоматеріалів у навчальному процесі за дистанційною (онлайн) формою можуть бути використані як ефективні засоби навчання, що сприятимуть підвищенню якості навчального процесу та його результатів.Item Охорона праці, екологія та безпека життєдіяльності як важливі освітні компоненти освітньо-професійних програм підготовки фахівців(Український державний університет науки і технологій, Дніпро; Журфонд, 2023) Ступак, Юрій Олександрович; Кузнецов, Олександр Анатолійович; Гуцалова, Вікторія ІванівнаUKR: Мета. У зв’язку зі збройною агресією, розпочатою проти України, обґрунтувати необхідність доповнення робочої програми навчальної дисципліни Екологія та безпека життєдіяльності (БЖД) темами, що пов’язані з поведінкою персоналу підприємств та населення під час оголошення тривоги, під час руйнування потенційно-небезпечних об’єктів, об’єктів критичної інфраструктури тощо внаслідок атак з повітря. Наголосити на важливості висвітлення питань мінної безпеки та поводження з потенційно вибухонебезпечними предметами, питань надання першої невідкладної допомоги постраждалим внаслідок обстрілів (вибухів). Методика. Критичний аналіз існуючих робочих програм навчальних дисциплін та їх співставлення з чинними нормативно-правовими актами з питань, пов’язаних з охороною праці та БЖД з огляду на реалії, що склалися. Результати. Показано доцільність доповнення робочої програми дисципліни Екологія та безпека життєдіяльності темами, що пов’язані з поведінкою персоналу підприємств та населення під час оголошення тривоги, під час руйнування потенційно-небезпечних виробничих об’єктів, об’єктів критичної інфраструктури тощо. Слід також приділити увагу питанням мінної безпеки та поводження з потенційно вибухонебезпечними предметами, питанням надання першої невідкладної допомоги постраждалим внаслідок обстрілів (вибухів). Через значний обсяг додаткових питань, що потребують введення до програми, цілком логічним та обґрунтованим є розгляд можливості збільшення її обсягу до 4-х кредитів ЄКТС. Наукова новизна. Адаптивне (з урахуванням ситуації, що змінюється) та оперативне коригування робочої програми навчальної дисципліни з використанням чинних нормативно-правових актів з питань охорони праці та БЖД. Практична значимість. Коригування робочої програми навчальної дисципліни Екологія та безпека життєдіяльності з урахуванням поточної ситуації дозволить покращити формування у здобувачів вищої освіти актуальних компетентностей з безпекових питань та сприятиме підвищенню рівня готовності майбутніх фахівців до роботи та безпечної поведінки в умовах підвищеного ризику через руйнування потенційно-небезпечних виробничих об’єктів, об’єктів критичної інфраструктури, мінування територій, ураження персоналу тощо.