2017
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2017 by Author "Марценюк, Лариса Володимирівна"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Економіко-математична модель формування сфери залізничного туризму в Україні(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Пшінько, Олександр Миколайович; Бараш, Юрій Савелійович; Скалозуб, Владислав Васильович; Марценюк, Лариса ВолодимирівнаUKR: Мета. Стаття присвячена питанням розробки оптимізаційної економіко-математичної моделі, призначеної для формування засад розвитку сфери залізничного туризму в Україні. Відзначається, що завдання оптимального планування розвитку в зазначеній сфері з урахуванням можливих ризиків щодо його реалізації виконується вперше. Змістовно модель, що розробляється, дає можливість визначити оптимальний за критерієм максимальної рентабельності туристичний маршрут (групу маршрутів) на заданому полігоні вузькоколійної залізниці. Як система обмежень у моделі оптимального розвитку сфери залізничного туризму прийнято вимоги щодо рухомого складу, кількості туристів та рейсів, кількості визначених категорій маршрутів тощо. Методика. Для ефективного формування та розгортання сфери послуг залізничного туризму в Україні запропоновано економіко-математичну модель з оптимального вибору множини туристичних маршрутів із встановленого набору, які б забезпечили максимальну рентабельність операторів при виконанні множини умов здійснення туристичної діяльності. Пропонована методика базується на принципі незалежності функціонування окремих туристичних маршрутів, адитивності функцій оцінки показників діяльності операторів. Урахування можливих ризиків на етапі формування множини найбільш рентабельних туристичних маршрутів забезпечується шляхом застосування двоетапних моделей вибору та планування. Результати. Вперше для сфери залізничного туризму в Україні побудовано економіко-математичну модель дискретного оптимального планування, призначену для визначення наборів найбільш рентабельних маршрутів при встановленій системі вимог. Наукова новизна. Отримано нову економіко-математичну модель планування процесів діяльності туристичних операторів з урахуванням ризиків, представлену у вигляді дискретної двоетапної моделі оптимізації, яка забезпечує вибір набору найбільш рентабельних маршрутів залізничного туризму в Україні. Практична значимість. Результати досліджень забезпечують можливість підвищення ефективності роботи туристичних залізничних операторських компаній на етапі визначення та вибору сфери діяльності.Item Інноваційний розвиток пасажирської залізничної компанії: понятійний аспект(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Марценюк, Лариса ВолодимирівнаUKR: Мета. Робота присвячена розробці дефініції «інноваційний розвиток пасажирської компанії» на основі глибокого аналізу наявних підходів та визначень понять «розвиток», «інноваційний розвиток підприємства», «інноваційний розвиток залізничного транспорту». Методика. Для вирішення поставленого завдання в статті використано методи наукової абстракції, дедукції, логічної формалізації, системного аналізу. Результати. У роботі на основі аналізу існуючих визначень з використанням власних орієнтирів та розробленням структурної схеми декомпозиції поняття «інноваційний розвиток підприємства» визначено поняття «інноваційний розвиток пасажирської залізничної компанії». Наукова новизна. Вперше надано дефініцію поняття «інноваційний розвиток пасажирської залізничної компанії» з позиції системного та стейкхолдерського підходів та виокремлення джерел інновацій. Отже, інноваційний розвиток пасажирської залізничної компанії – це цілеспрямований систематичний процес позитивних змін якісного стану всіх її підсистем (виробничої, маркетингової, фінансової, управлінської та ін.) через впровадження інновацій (розроблених як власними силами підприємства, так і зовнішніми силами) у діяльність пасажирської компанії з метою досягнення як цілей інноваційної діяльності, так і стратегічних цілей компанії та покращення її привабливості для всіх стейкхолдерів (пасажирів, компанії, персоналу, інвесторів, держави). Практична значимість. Надане визначення стане базисом для розробки теоретико-методологічних засад системи забезпечення інноваційного розвитку пасажирської компанії, що дозволить підвищити ефективність її інноваційного розвитку.