Випуск 11 (МТ)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск 11 (МТ) by Subject "deformation"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Моніторинг деформацій оправи Cирецько-Печерської лінії Київського метрополітену та заходи щодо їх зменшення(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Петренко, Володимир Дмитрович; Тютькін, Олексій Леонідович; Кулаженко, Євгеній Юрійович; Петренко, Володимир ІвановичUKR: Мета. В статті досліджено деформації в часі водонасиченої основи суцільно-секційної оправи перегінних тунелів Сирецько-Печерської лінії Київського метрополітену з метою з’ясування їх причин та запропонування заходів щодо їх зменшення. Методика. Для досягнення поставленої мети, авторами було проведено прив’язку до інженерно-геологічного розрізу осідань оправи, які отримані за результатами моніторингу протягом 8 років. Маркшейдерська зйомка проводилася нівелюванням з прив’язками до пікетів траси. Проаналізовано інженерно-геологічні умови залягання декількох проблемних дільниць Сирецько-Печерської лінії Київського метрополітену. Розроблено заходи зменшення деформацій основи. Результати. Після аналізу моніторингових даних, з’ясовано, що осідання основи частіш усього проходить рівномірно, без різкої зміни величини деформацій. Отримано максимальні значення деформацій водонасиченої основи із прив’язкою до геологічного розрізу. Відповідність характерної інтенсивності збільшення деформацій при зміні інженерно- геологічних умов підтверджує вірність прив’язки результатів вимірів до реальних умов. Побудовані графіки закономірностей деформацій у часі від метропоїзду. Наукова новизна. Встановлені закономірності деформування під дією метропоїзду різноманітних ґрунтів, у тому числі водонасичених. Прив’язка до існуючих інженерно-геологічних умов та висока ступінь достовірності апроксимації свідчить про їх функціональний характер. Практична значимість. Розроблено заходи щодо зменшення деформацій водонасиченої основи шляхом розробки нових прийомів будівництва перегінних тунелів із суцільно-секційною оправою, а також технологій підготовки водонасиченої основи.