Кафедра Фізичне виховання (ДІІТ)
Permanent URI for this community
RU: Кафедра "Физическое воспитание"
EN: Department "Physical Education"
EN: Department "Physical Education"
Browse
Browsing Кафедра Фізичне виховання (ДІІТ) by Subject "activity"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Understanding the Category of Volitional Qualities in the Context of Running Activity of Athletes(LLC Scientific Publishing Center «InterConf», 2024) Cherevko, Svitlana; Dorosh, Vira; Lutaeva, NadiaENG: The authors of this article consider the concept of will as a factor that determines the realization of human capabilities in physical activities. Given the fact that the best results in running disciplines are incredibly high, the problem of will as a manifestation of volitional qualities and issues related to its function are relevant in the field of research in modern sports psychology and are important for understanding and use in practical work. The desire of athletes to win competitions by displaying volitional qualities becomes a stronger motive than the desire to win by displaying physical qualities.Item Проблема виховання вольових якостей студентської молоді в процесі набуття вищої освіти(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2025) Черевко, Світлана Вікторівна; Дорош, Віра Анатоліївна; Лутаєва, Надія Валентинівна; Умеренко, Віктор ЛеонідовичUKR: Автори даної статті зібрали та проаналізували матеріали наукових робіт, які розглядають поняття волі, як фактору, що обумовлює реалізацію можливостей людини в різних видах діяльності. Розуміння концепції сили волі вимагає мультидисциплінарного підходу, спираючись на історичну, філософську, психологічну та нейронаукову точки зору. Ця теоретична основа надає фундаментального розуміння складних механізмів людської волі, забезпечує досягнення мети в різних сферах життя, як-то спорт, освіта, творчість, професійна діяльність. Виховання вольових якостей у студентів є важливою частиною освітнього процесу в контексті набуття певного рівня свідомої саморегуляції та рівня компетентності за рахунок проходження курсу фізичного виховання в закладах вищої освіти. Вольові якості формуються в процесі практичних занять за умов раціонального вибору тренувальних навантажень, що мають тенденцію до збільшення, з обов’язковим урахуванням особистого рівня фізичної підготовленості студентів. Глобальні світові процеси вносять суттєві зміни, які потребують подальшого пошуку шляхів підвищення ефективності виховання студентської молоді. Наразі виникає потреба в удосконаленні особистісних якостей студентів, формуванні здатності до дій та вчинків на основі свідомих спонукань, як вищих регуляторів поведінки людини, що традиційно співвідносяться з вольовими процесами. Здатність до самоконтролю передбачає самостійність в прийнятті рішень, ініціації дій та відповідальність щодо їх здійснення. Необхідною умовою для прояву і формування вольових якостей є конкретизація мети та розуміння перспектив діяльності, усвідомлення необхідності фізичних і психоемоційних навантажень, як природно обумовлених.Item Психологія розвитку і фізичне виховання(SPC «InterConf». Mondial, Umeå, 2023) Пічурін, Валерій Васильович; Умеренко, Віктор Леонідович; Дутко, Тарас РомановичUKR: Фізичне виховання є однією із сфер життєдіяльності людини, яка здійснює суттєвий вплив на розвиток особистості. Водночас, відповідно спрямованих концепцій і педагогічних технологій у цій сфері явно бракує. Їх розробка повинна проводитись з врахуванням теоретичних засад сучасної психології розвитку. Дослідження спрямоване на окреслення теоретичних передумов для розробки педагогічних концепцій і технологій щодо розвитку особистості у сфері фізичного виховання.Item Теоретичні передумови розробки педагогічних концепцій і технологій розвитку особистості у фізичному вихованні(Видавнича група «Наукові перспективи», 2022) Пічурін, Валерій ВасильовичUKR: Фізичне виховання є однією із сфер життєдіяльності людини, яка здійснює суттєвий вплив на розвиток особистості. Водночас, відповідно спрямованих концепцій і педагогічних технологій у цій сфері явно бракує. Їх розробка повинна проводитись з врахуванням теоретичних засад сучасної психології, педагогіки, філософії. Дослідження спрямоване на окреслення теоретичних передумов для розробки педагогічних концепцій і технологій щодо розвитку особистості у сфері фізичного виховання. До їх складу віднесено: 1) врахування факту відсутності серед психологів єдиного погляду на теорію особистості; 2) врахування того, що особистість являє собою синтез всіх характеристик індивіда в унікальну структуру, яка визначається і змінюється внаслідок адаптації до середовища, яке постійно змінюється; 3) врахування розуміння розвитку як змін, що відбуваються з часом в будові тіла, психіці і поведінці людини внаслідок біологічних процесів в організмі і впливу оточуючого середовища; 4) врахування того факту, що розвиток проходить у фізичній, когнітивній і психосоціальній сфері і відбувається одночасно та взаємопов ̓язано; 5) принцип розгляду процесів розвитку в єдності з завданнями управління ними на основі навчання, виховання, формування, психотерапії та психокорекції; 6) розгляд розвитку як якісного перетворення взаємозалежних, різноякісних психічних утворень, що входять в систему; 7) включення людини в значущу для неї діяльність як ключову умову формування нових психічних якостей; 8) уявлення про те, що різні рівні психологічної організації людини мають різну ступінь стійкості (змінності); 9) уявлення про те, що в процесі розвитку особистості зростає її активність, яка спрямована на управління власним розвитком. Зазначено, що діяльність людей у сфері фізичного виховання і спорту характеризується надзвичайно високою динамікою зміни подій, підвищеним навантаженням на психіку, необхідністю проявити емоційну стійкість, вольові якості, необхідністю швидко реагувати та пристосовуватись до зміни умов діяльності. Важливим завданням сучасних концепцій і педагогічних технологій щодо розвитку особистості у фізичному вихованні повинні стати: 1) пошук дієвих засобів (який враховує вікові особливості вихованців); 2) розробка відповідних навчальних програм з фізичного виховання; 3) розробка ефективних методик для використання в процесі навчальних занять та ін. Це створює сприятливі умови для розвитку особистості.