Кафедра обробки металів тиском (ДМетІ)
Permanent URI for this community
UK: Кафедра обробки металів тиском ім. акад. О.П.Чекмарьова (Дніпровський металургійний інститут, ДМетІ)
EN: Department of Metal Forming (DMetI)
Browse
Browsing Кафедра обробки металів тиском (ДМетІ) by Subject "aluminum"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Вплив вихідної мікроструктури сплаву системи Al-Mg-Sc на утворення дефектів гарячекатаних штаб(Інститут чорної металургії ім. З. І. Некрасова НАН України, Дніпро, 2024) Коноводов, Дмитро Володимирович; Андреєв, Віталій Валерійович; Маслов, Дмитрій ОлександровичUKR: Актуальною проблемою сучасного виробництва у транспортній промисловості є забезпечення експлуатаційної надійності та довговічності виробів. Основною тенденцією сучасного розвитку транспорту є підвищення вимог до службових властивостей матеріалів. Це дозволяє забезпечити зменшення обсягів використання таких матеріалів та знизити масу виробів. В роботі розглянуто алюмінієві сплави системи Al-Mg-Sc, як клас матеріалів, що успішно застосовуються в техніці. Висока питома міцність алюмінієвих сплавів збільшує вантажопідйомність і зменшує експлуатаційні витрати пересувного транспорту. Висока корозійна стійкість матеріалу подовжує терміни експлуатації, розширює асортимент товарів, що перевозяться, включаючи рідини і гази з високою агресивної концентрацією. Сплави системи Al-Mg-Sc мають високу міцність, стійкість до корозії та гарно зварюються. У сучасному металургійному виробництві високу частку заготовок та виробів з вищевказаних сплавів, одержують методами обробки металів тиском. В даній роботі розглянуто процес прокатки, як вид обробки металів тиском, що має найбільшу продуктивність. Використання процесів обробки металів тиском при виготовленні заготовок та виробів відповідального призначення обумовлено можливістю отримання високих механічних властивостей матеріалу. Однак забезпечення високих механіко-експлуатаційних властивостей виробу залежить від рівномірності і ступеня проробки структури матеріалу. Це, в свою чергу, пов’язано з технологічними параметрами процесу прокатки такими, як ступінь та швидкість деформації, схеми головних напружень і деформацій, температурний інтервал обробки, швидкість охолодження тощо. Однак сплави алюмінію системи Al-Mg-Sc з вмістом магнію на рівні 5-6 % мають невисоку пластичність, що утруднює їх пластичну деформацію. Прийнято вважати, що для успішного проведення гарячої пластичної деформації необхідно створити найбільш сприятливі умови деформації. Експериментальні дослідження, які представлено в роботі, показали, що крім сприятливих умов деформації, на якість кінцевого продукту впливає мікроструктура металу вихідної заготовки. В роботі виконано аналіз мікроструктури зразків зі сплаву алюмінію 01570. На підставі аналізу встановлено наявність особливостей мікроструктури вихідної заготовки. Співставлення дефектів поверхні штаб після гарячої прокатки з результатами металографічного аналізу зразків, відібраних до та після прокатки, дозволило зробити висновки про вплив вихідної мікроструктури алюмінієвого сплаву на утворення цих дефектів.Item Дослідження зміни товщини алюмінієвих та магнієвих штаб при спільній пластичній деформації прокаткою(Український державний університет науки і технологій, ІВК «Системні технології», Дніпро, 2023) Коноводов, Дмитро Володимирович; Наконечний, Владислав ІгоровичUKR: Магнієві сплави мають хороші механічні властивості для застосування в автомобільній та аерокосмічній промисловості, де важливе зменшення ваги. На жаль, магнієві сплави дуже схильні до корозії, що обмежує їх використання. Одним із способів запобігання корозії є захист магнієвих шарів стрічкою з алюмінієвого сплаву. У цьому дослідженні методом спільного гарячого пластичного деформування на прокатному стані отримано тришарові смуги зі сплаву алюмінію та магнію. За допомогою оптичного мікроскопа досліджено зміну товщини шарів алюмінію та магнію після пластичної деформації. Аналіз деформації шарів в середині тришарових смуг показав, що при заданому ступені деформації 50 % шари магнієвого сплаву отримали меншу відносну деформацію, ніж шари алюмінієвого сплаву. Ця залежність встановлена як для пакетів товщиною 8 мм, так і для 12,8 мм.Item Експериментальне дослідження поведінки шарів алюмінію та магнію при прокатці тришарових штаб(Український державний університет науки і технологій, ННІ «Інститут промислових та бізнес технологій», ІВК «Системні технології», 2023) Коноводов, Дмитро Володимирович; Наконечний, Владислав ІгоровичUKR: Сучасні сплави магнію, які застосовуються у автомобільній та аерокосмічній промисловості, схильні до корозії, що обмежує їх використання. Одним з варіантів підвищення стійкості до корозії є використання штаб зі сплавів магнію всередині тришарових штаб, зовнішні шари яких складаються зі штаб іншого металу або сплаву. В роботі розглянуто тришарові штаби зі сплаву алюмінію та магнію, які були отримані методом спільної гарячої пластичної деформації на прокатному стані. Дослідження поведінки шарів різних металів в середині тришарової штаби було виконано з використанням оптичного мікроскопу. Встановлено, що зовнішні шари зі сплаву AW-2017A при прокатці тришарових штаб, обтискаються інтенсивніше, ніж внутрішні шари зі сплаву AZ31. При деформації заготовок із загальною початковою товщиною 12,8 мм зі ступенем деформації по висоті 50%, відносна деформація шарів зі сплаву алюмінію в середньому складає 50 – 52 %, а шарів зі сплаву магнію – 44%. Для штаб з початковою товщиною заготовки 8 мм, спостерігається подібне співвідношення у висотній деформації шарів.