Спеціалізоване конструкторсько-технологічне бюро "Мікропроцесорні системи управління та безпека на залізничному транспорті"
Permanent URI for this community
ENG: Specialized design and technology bureau "Microprocessor control systems and safety in railway transport"
Browse
Browsing Спеціалізоване конструкторсько-технологічне бюро "Мікропроцесорні системи управління та безпека на залізничному транспорті" by Subject "compressed-bent rod"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Influence of the Instability form on the Traffic Safety of Freight Rolling Stock(Mersin University Geomatics Engineering Department, Türkiye, 2023) Shvets, Angela O.ENG: The purpose of the paper is a theoretical study of the influence of longitudinal forces of a quasi-static nature and the instability form of freight wagons in a train on the wheel derailment stability. Knowledge of the laws of train movement under various control modes is necessary when programming the equations of train movement when it is necessary to determine the exact position of the train on the railway track and the stability of the wagons at the time of interest. As a result of theoretical studies, the values of the factor of stability against lift by longitudinal forces were obtained, taking into account the forms of instability. The relevance of this study relates to the need to control the longitudinal forces arising during the train movement, taking into account the increase in speeds, masses, and lengths of trains (especially freight trains) and the locomotive power increase.Item Визначення форми втрати стійкості вантажних вагонів з урахуванням зазору в рейковій колії(Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, 2022) Швець, Анжела ОлександрівнаUKR: Досліджується вплив поздовжніх квазістатичних стискаючих сил на форму втрати стійкості вантажних вагонів. Актуальність цього дослідження пов’язана з необхідністю контролювати величину поздовжньої сили. Наведена методика дозволить підвищити стійкість вантажного рухомого складу, обґрунтовувати причину сходу колісних пар, а також розробляти та реалізовувати технічні заходи направлені на запобігання витискання екіпажів, розпору та зсуву колії.