№ 1 (79)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing № 1 (79) by Subject "chemical composition"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Дослідження впливу хімічного складу конструкцій високовольтних кіл на виникнення пожеж на локомотивах(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2019) Коваленко, Валентина ВолодимирівнаUK: Мета. Робота спрямована на виявлення впливу невідповідності хімічного складу конструкцій високово-льтних кіл на механізм виникнення пожежі на локомотиві ВЛ-80к. Методика. Під час дослідження зразків матеріалів контактних затискачів застосовані макро- та мікроструктурний, фрактографічний, аналітичний аналізи. Результати. Аналітичний аналіз стану деталей дав змогу виявити первинні причини займання трансформаторного масла й подальшого повного вигоряння секції електровозу. Установлено, що зруйновані контактні затискачі мали такий хімічний склад, що не відповідає конструкторсько-технічній документації. Утворена під час руйнування затискачів контактів дуга між краями макротріщин не призвела до відключен-ня основного високовольтного реле, а внаслідок великої потужності сприяла загорянню великого об’єму трансформаторного масла, яке знаходилося знизу затискачів контактів. Таке загоряння може також виник-нути внаслідок послаблення від вібрації з’єднань силового кола локомотива. Попередити подібні випадки загоряння можна за допомогою ідентифікації критичних температур нагрівання контактів високо вольтної камери, контакторної й резисторної груп для негайного укріплення або заміни з’єднання. Наукова новизна. У роботі застосовано комплексний аналітичний і технічний підхід до виявлення причин виникнення пожежі на електровозі ВЛ-80к. Оцінено типовий механізм виникнення пожежі й максимальну кількість факторів, які могли вплинути на передчасне руйнування затискачів контактів. Показано, що сукупність факторів, які негативно вплинули на експлуатаційні характеристики затискачів контактів, одночасно досягла так званої «критичної маси» внаслідок нагрівання означених дефектних деталей. Упровадження додаткових факторів сигналізації про наднормове нагрівання досліджених та інших важливих деталей і конструкцій локомотивів дозволить попередити виникнення пожеж, вчасно ідентифікувати невідповідність хімічного складу деталей конструкторсько-технічній документації, а також виявляти зазори в з’єднаннях електричних кіл, які виникли або внаслідок недостатнього затягування, або ослаблення з’єднань у процесі вібрації під час руху локомотивів. Практична значимість. Запропонована додаткова сигналізація сприятиме збереженню не тільки парку локомотивів ПАТ «Укрзалізниця», а й життя та здоров’я працівників локомотивних бригад.