№ 3 (140) (ТПМ ІПБТ)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing № 3 (140) (ТПМ ІПБТ) by Subject "TECHNOLOGY"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Аналіз руйнування призматичних усічено-конусних зразків гірської породи при симетричному та асиметричному навантаженні(НМетАУ, УДУНТ, Дніпро, 2023) Маліч, Микола Григорович; Катан, В. О.; Різо, Захар Миколайович; Кресс, Денис Володимирович; Авраменко, С. О.UKR: Мета. Аналіз руйнування призматичних усічено-конусних зразків гірської породи на підставі математичного моделювання з використанням встановлених закономірностей напружень та деформацій у гірській породі при симетричному та асиметричному навантаженні. Методика. Використано комплексний метод узагальнення закономірностей теорії пружності та пластичності, закономірності розподілу контактних нормальних та дотичних напружень, рівняння граничного стану матеріалів, заснованих на критерії міцності Кулону; теорії ліній ковзання; зіставлення теоретичних результатів з експериментальними діаграмами «нормальне напруження-подовжня деформація» зразків; факти та явища руйнування гірських порід; узагальнення теоретичних закономірностей, що виникають при силовому навантаженні породи в дробарках. Практична значущість. Створення асиметричних умов навантаження з використанням сил контактного тертя з врахуванням фрикційних та міцнісних характеристик матеріалу, що руйнується, дозволять планувати та знижувати енергоспоживання при дезінтеграції у дробарках.Item Побудова оптимальної траєкторії руху поїзда в координатах Шлях - Час(Національна металургійна академія України, Відділення матеріалознавства та металургії Академії інженерних наук України, 2023) Железнов, Констянтин Ігорович; Урсуляк, Людмила ВікторівнаUKR: Мета. Автори мають за мету створити методику побудови оптимальної траєкторії з використанням сітки в координатах Шлях – Час та довести адекватність отриманих результатів за допомогою числових експериментів з вантажними поїздами. Методика. Запропонована раціональна функція для апроксимації залежності швидкості поїзда від пройденої відстані, щоб уникнути необхідності рішення системи дифере- нційних рівнянь руху поїзда. Для побудови оптимальної траєкторії руху поїзду наведені критерії вибору па- раметрів сітки в координатах Шлях – Час. Обґрунтовані інтервали між вузлами сітки з урахуванням мож- ливих режимів ведення поїзду. Наведені особливості розрахунку значення кінцевої швидкості при прохо- дженні ділянки конкретної довжини за допомогою запропонованої функції. Наведена методика реалізації управління рухом поїзду та розрахунок параметрів переходу між вузлами сітки. Результати. Авторами отримані можливі криві швидкості під час прискорення та уповільнення поїзду для різних значень початкової швидкості або під час руху поїзду на ділянці великою довжиною зі зміною режимів управління за допомогою запропонованої раціональної функції , а також доведено їх добре узгодження з результатами числових експериментів за належним вибором параметрів функції. Отримана система рівнянь, з рішення якої можна отримати величину швидкості в кінцевому вузлі переходу. Наведені також залежності сили тяги поїзду від швидкості руху для різних параметрів запропонованої функції. Отримані результати теоретичних дослі- джень дозволяють збільшити швидкість виконання обчислювань за рахунок застосування спрощених спо- собів розрахунків стану поїзда, як керованої системи, та без використання диференціальних рівнянь руху. Це, у свою чергу, дозволить вирішувати завдання пошуку оптимального управління практично в режимі реального часу з урахуванням мінливих мов під час руху поїзда. Наукова новизна. Авторами вперше запро- понована методика побудови оптимальної траєкторії руху поїзду в координатах Шлях – Час. Практична значимість. На основі отриманих результатів доведено, що запропонована методика дозволяє отримати криві швидкості при будь-яких режимах управління поїздом, а також реалізувати отримане управління пої- здом. Запропоновані критерії дозволяють обмежити кількість варіантів рішень (режимів управління), що розглядаються на подальших етапах.