Магістерські роботи кафедри Локомотиви (КЛ)
Permanent URI for this collectionhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/12590
UKR: Магістерські роботи кафедри Локомотиви
ENG: Master Thesis Locomotives
ENG: Master Thesis Locomotives
Browse
Item Поліпшення ефективності систем охолодження локомотивів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Щербачук, Віталій АнатолійовичUK: Проведено огляд і аналіз причин, що призводять до зниження теплорозсіювальної здатності систем охолодження тепловозів, і показана необхідність удосконалення конструкції, контролю і оцінки економічних наслідків такою зниження. Проведено аналіз фактичного стану теплорозсіювальної здатності системи охолодження кількох магістральних тепловозів. В результаті встановлено, що теплорозсіювальна здатність системи охолодження тепловозів, які перебувають в експлуатації, може становити до 0,3 від номінальною значення, що на 65% нижче регламентованих допустимі значення. При оптимізації розташування пучка трубок по фронту, за критерієм аеродинамічного опору повітрю спроектовано одинадцять варіантів розміщення рядів краплеподібних трубок в пучку. Встановлено, що доцільно розташувати сусідні трубки по фронту, на відстані не більше ніж 27,5 мм одна від одної. При проектуванні нової конструкції секції радіатора тепловоза необхідно виходити з властивостей уніфікованості вузла охолоджувального пристрою. В даному випадку, особливу роль відіграють геометричні параметри кріплення радіатора до колекторів водяної системи, а саме висота радіатора і його ширина. Так найбільш раціональне значення розташування по фронту краплеподібних трубок, з кутом розвороту 15° і площею внутрішнього перерізу трубки 50 мм2, становить 23 мм. При цьому максимальна кількість рядів трубок по фронту дорівнює шести. Результати моделювання параметрів трубок різного профілю та різного напрямку повітряного потоку показали, що найкраще тепловідведення мають трубки краплеподібного профілю з продувкою з тупої сторони. Зниження температури в них на відстані 10 см від входу при початковій температурі 75°С води складає 11,2°С, зниження температури в звичайних плосковальних складає 8,3°С. Також, якщо розглядати секцію в цілому, то з епюр видно, що така схема розташування трубок сприяє більш рівномірному відводу тепла по всій секції радіатора.Item Поліпшення техніко-економічних та екологічних показників тепловозних силових енергетичних установок(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Півовар, Ілля МихайловичUKR: Об’єкт дослідження – 4-тактний дизельний двигун Д49 потужністю 2250 кВт. Предмет дослідження – режими роботи тепловозної силової установки. Мета магістерської дипломної роботи – поліпшення техніко-економічних та екологічних показників дизеля за рахунок покращення якості робочого процесу. Для досягнення мети поставлені такі задачі: провести огляд будови та технічних характеристик дизеля; виконати аналіз діаграм та робочого процесу дизеля Д49; проаналізувати будову та роботу паливної системи; розробити модернізовану паливну систему та допоміжних підсистем керування робочим процесом; провести моделювання роботи дизеля з модернізованою системою; порівняти результати моделювання з паспортними даними дизеля Д49; економічно обґрунтувати розробку. Згідно розглянутої системи common rail diesel injection розроблено складові частини, адаптовані до дизельного двигуна типу Д49 – паливний насос високого тиску в моновиконанні, форсунка, система електронного управління подачею палива. Для перевірки актуальності розробленої системи проведено вибір математичної моделі дизельного 4-тактного двигуна. Проведено розрахунки для масиву вихідних даних – частоти обертання 350 1000 хв-1; кута випередження подачі палива 1º 25º; циклової подачі палива 0,5 1 гр. За результатами розрахунків побудовано відповідні залежності та визначено оптимальні значення кута випередження подачі палива залежно від частоти обертання.Item Підвищення ефективності роботи силової установки маневрового тепловоза(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Питайло, Олег ОлександровичUK: Підтверджений розділ присвячений доцільності впровадження технологій ремоторизації маневрових тепловозів. Технології успішно реалізуються зусиллями ТРЗ вже декілька років. Ремоторизацію в Україні успішно пройшли тепловози деяких промислових підприємств Запоріжжя, Кривого Рогу, Дніпра. Запропонований спрощений варіант методики порівняльного розрахунку підтвердив достовірність заявленої інформації стосовно зниження експлуатаційних витрати дизельного палива. Сама методика потребує удосконалення і її програмної реалізації для Замовника. Крім питань, пов’язаних з витратою дизельного палива, методика мала б включати в себе і питання моторних змазок. Більш широке поле для розвитку і удосконалення подібних методик додали б проблемні питання технічних оглядів та поточних ремонтів ремоторизованих тепловозів.