Магістерські роботи кафедри Локомотиви (КЛ)
Permanent URI for this collectionhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/12590
UKR: Магістерські роботи кафедри Локомотиви
ENG: Master Thesis Locomotives
ENG: Master Thesis Locomotives
Browse
Item Поліпшення характеристик пружного підвішування локомотивів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Алтухов, Сергій АнатолійовичUK: Аналіз надійності локомотивів показує, що найбільша кількість пошкоджень приходиться на екіпажну частину. На вартість життєвого циклу тягового рухомого складу значно впливають пошкодження колісно-моторного блоку, безпосередньо пов'язані з конструкцією буксових зав’язків колісних пар з рамою візка. Відмова механізмів демпфування коливань першого ступеня пружного підвішування призводить до збільшення амплітуд коливань галопування і підстрибування візка, що викликає значне наднормативне зростання навантажень та пошкоджуваності вузлів і деталей екіпажної частини. У зв'язку з цим, одним з основних вузлів, що впливає на надійність екіпажної частини та локомотива у цілому є пружне підвішування буксового вузла. Удосконалення його схеми, конструкції і параметрів може благотворно вплинути на безпеку руху, вартість життєвого циклу, коефіцієнт експлуатаційної готовності. Аналіз виконаних досліджень по динаміці рухомого складу в цілому показує, що задовільні та стабільні ходові якості екіпажа можуть бути забезпечені шляхом вибору раціональних значень пружнодисипативних параметрів пружного підвішування. Виконано порівняльний аналіз існуючих схем пружного підвішування магістральних вантажних тепловозів, а також конструкції, сфери застосування та характеристик пружних елементів, що застосовуються у пружному підвішуванні. Слід зазначити, що пружне підвішування локомотивів нового покоління відрізняється у застосуванні багатофункціональних гвинтових пружин в центральній ступені підвішування і в відсутності листових ресор в буксовому ступені. Гідравлічні гасителі, широко використовувані в механічної частини локомотивів всіх останніх розробок, при великій інтенсивності коливань надресорної будови втрачають ефективність розсіювання надлишкової механічної енергії в резонансній області. Це характерно для високих швидкостей руху поїздів, зв'язок між буксами і візком в таких випадках стає більш жорстким. З іншого боку, в конструкціях локомотивів колишніх серій для розсіювання енергії коливань в буксової ступені пружного підвішування застосовувалися листові ресори. Тут подібний ефект з'являється, навпаки, при малих швидкостях, що пов'язано з явищами замикання листів ресори силами сухого тертя.Item Поліпшення ходових якостей вантажного тепловоза(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Савельєв, Артур ОлександровичUKR: Об’єкт роботи – пружне підвішування вантажного тепловоза. Предмет дослідження – демпфуючі характеристики пружного підвішування вантажного тепловоза. Мета роботи – поліпшенні характеристик пружного підвішування магістрального тепловоза шляхом математичного моделювання параметрів системи пружного підвішування та встановлення у першому ступені демпфера з оптимальними характеристиками. Виконано аналіз вертикальних коливань візкового екіпажу локомотива, здійснено розрахунок динамічного навантаження від колісної пари на рейки, розглянуто вплив демпфування вертикальних коливань у пружному підвішуванні, здійснено розрахунок параметрів гасників коливань енергетичним методом. Робота сил тертя демпферів має становити щонайменше 5…6 % від роботи пружних сил пружин. В результаті розрахунків встановлено, що гідравлічний демпфер з коефіцієнтом пропорційності забезпечує пружному підвішуванні необхідний демпфуючий ефект, а для фрикційного демпферу встановлено, що він різко знижує коливання підресореної маси. Запропоновано використання у пружному підвішуванні пневматичну ресору, для якої визначено оптимальні конструкційні параметри та параметри додаткового резервуара. За результатами розрахунку виконано схему пневматичного гасника коливань. При динамічному вписуванні тепловоза у криву із заданими характеристиками величина допустимої швидкості руху в кривій за умови комфортабельності по найбільшій величині незгашеного прискорення склала 105,9 км/год, що більше за конструкційну. Гранична величина швидкості руху у заданій кривій у відповідності з технічними вимогами на проектовані локомотиви за величиною бокового тиску склала 76,3 км/год. Результати роботи можуть бути застосовані під час проектування нових та модернізації існуючих серій електровозів.Item Удосконалення конструкції пружного підвішування електровоза(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Удовиченко, Віктор ІгоровичUKR: Об’єкт роботи – пружне підвішування електровоза. Предмет дослідження – пружні характеристики підвішування електровоза. Мета роботи – поліпшення характеристик пружного підвішування електровоза шляхом аналізу можливості використання в конструкції екіпажної частини пружин з поперечною рухливістю та розробка проекту встановлення таких пружин у пружне підвішування електровоза. У кваліфікаційній роботі виконано розробку проекту екіпажної частини електровоза змінного струму шляхом використання у другому ступені пружного підвішування перспективних пружин типу Флексікойл з метою поліпшення характеристик пружного підвішування. Виконано розрахунок екіпажної частини, а саме за заданими параметрами тягового двигуна визначено масогабаритні характеристики механічної частини електровоза з осьовою формулою 20-20-20. Також здійснено розрахунок буксового ступеню пружного підвішування на міцність і необхідний статичний прогин. Проаналізовано досвід використання пружин Флексікойл на залізничному транспорті, а також виконано розрахунок таких пружин на горизонтальну та вертикальну жорсткість та міцність. Розрахунок пружин проводився за допомогою програмного пакету системи комп’ютерної алгебри Maple. Також за його допомогою виконано аналіз впливу різних конструктивних параметрів пружин на їхню роботу. Виконано проект встановлення пружин типу Флексікойл у пружне підвішування електровоза. Це дозволить відмовитися від колискових підвісок, також виключається значна кількість вузлів із тертям, підвищується плавність ходу електровоза, знижуються шуми та вібрації, що діють на локомотивну бригаду. Результати роботи можуть бути застосовані під час проектування нових та модернізації існуючих серій електровозів.