2014
Permanent URI for this communityhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/9935
Browse
Item Дослідження та оптимізація процесу перевезення вантажів залізничним транспортом(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2014) Яневич, Віталій Захарович; Окороков, Андрій МихайловичUKR: Мета. Існуюча система організації руху на залізницях України майже не дає можливості впровадження сучасних логістичних методів доставки вантажів та зменшення витрат на перевезення. Необхідний пошук альтернативних схем організації руху, які дадуть можливість як підвищити конкурентоспроможність залізничного транспорту, так і зменшити витрати на перевезення вантажів. Методика. Запропонований метод формування диференційованих мас поїздів базується на визначенні економії вагоно-годин накопичення за умови скорочення нормативної маси поїзда на певну величину, що залежить від інтенсивності вагонопотоку на призначенні. Результати. Встановлено, що для скорочення тривалості простою вагонів під накопиченням більш доцільно використовувати диференційовані вагові норми для різних призначень, оскільки інші методи не завжди дають адекватні результати. Наукова новизна. Запропонована методика дає можливість встановити раціональні вагові норми поїздів для різних напрямків. Практичне значення. Використання диференційованих норм ваги поїздів дає можливість скоротити простій вагонів під накопиченням на технічних станціях, що в свою чергу вплине на тривалість виконання перевезення, зменшить кількість випадків порушення строку доставки вантажів та здешевить перевезення.Item Дослідження та оцінка логістичних систем постачання сировини на підприємства сходу України(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2014) Окороков, Андрій МихайловичUKR: Мета. Проведення антитерористичної операції на сході України викликало пошкодження значної кількості об’єктів транспортної інфраструктури та унеможливило використання цілого ряду об’єктів сировинної бази. В цих умовах виникає питання щодо забезпечення функціонування підприємств в першу чергу металургійного комплексу – безперервних виробництв, які знаходяться як в зоні АТО, так і у безпосередній близькості від неї. У статті розглядається питання забезпечення вихідною сировиною металургійних підприємств міста Маріуполь. Методика. Розроблено альтернативні варіанти логістичних ланцюгів з постачання сировини на підприємства Маріуполя. Запропонована методика оцінки витрат на логістичні операції на шляху переміщення вантажу по логістичному ланцюгу. В якості критерію оптимальності використовуються мінімальні витрати. Завдяки використанню диференційованого коефіцієнту страхових зборів враховується у грошовій формі потенційний ризик постачань. Результати. Попередніми розрахунками встановлено, що на-явна система постачання сировини не є оптимальною з точки зору витрат на логістичні операції, отже система працює недосконало. Наукова новизна. Запропонована методика дає можливість визначити раціональну схему постачання сировини з точки зору логістичних витрат. Практичне значення. Використання альтернативних систем постачання сировини, обраних за допомогою запропонованої методики дозволить скоротити витрати на транспортування, а також обрати варіант з мінімальним ступенем ризику. В свою чергу зменшення витрат на транспортування дозволить скоротити виробничі витрати та зменшити кінцеву вартість продукції, що підвищує її конкурентоспроможність.