2021
Permanent URI for this communityhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/13423
Browse
Item Дослідження автомобільних потоків засобами імітаційного моделювання(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Горбова, Олександра Вікторівна; Мерзлий, Олексій ДмитровичUKR: Мета. Автомобільні перевезення вантажів і пасажирів стали важливою частиною загального процесу перевезення та взаємодії з усіма видами транспорту. Через збільшення автотранспортних потоків у транспортній мережі актуальною є проблема їх раціональної організації. Однак з урахуванням впливу різних чинників, таких як завантаженість і стан дороги, це завдання не може бути вирішене за допомогою аналітичних моделей, заснованих на графових моделях. Тому метою цієї статті є розробка безпечної моделі дорожнього руху на основі імітаційного моделювання координованих транспортних потоків у міській дорожній мережі із застосуванням системи комп’ютерного моделювання. Методика. Для пошуку ефективних стратегій управління транспортними потоками в мегаполісі, оптимальних рішень із проєктування вулично-дорожньої мережі та організації дорожнього руху необхідно враховувати широкий спектр характеристик транспортного потоку, закономірності впливу зовнішніх і внутрішніх факторів на динамічні характеристики змішаного транспортного потоку. Застосування моделювання і створення адекватної моделі транспортного потоку є актуальним завданням у процесі організації та управління дорожнім рухом. Методика досліджень дозволить створити комплексний підхід до розв’язання задач наведеного типу та міститиме симбіоз теоретичних та експериментальних положень. Результати. Під час проведення експериментів було виявлено, що в разі звичайної роботи транспортної мережі швидкість проїзду всього виду транспорту задовільна. У випадку появи чинників, які створюють велике навантаження, збільшується час проїзду всього виду транспорту. Було виділено фактори, які можуть вплинути на оптимальну роботу мережі навіть за великого навантаження. Наукова новизна. Уперше створено загальну методологію імітаційного моделювання та вдосконалено формалізацію методу агентного моделювання. Практична значимість. Результати роботи покладені в основу системи імітаційного моделювання транспортних потоків, що дозволяє аналізувати властивості наявних і проєктованих транспортних вузлів. Система реалізована у вигляді програмного комплексу, який може бути використаний в установах державного управління, проєктних організаціях і консалтингових компаніях, що займаються проектуванням і реорганізацією схем дорожнього руху. Запропонована модель агента може бути використана для більш складних імітаційних моделей організаційно-технічних систем.Item Дослідження наслідків використання патернів і загальноприйнятих підходів у побудові архітектури кросплатформних додатків(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2021) Горбова, Олександра Вікторівна; Сирота, Олександр АнатолійовичUKR: Мета. У наш час, коли важко уявити людину, яка не користувалась би смартфоном, основним напрямком при створенні багатьох додатків є саме такі операційні системи як iOS та Android. Одним із невід’ємних етапів життєвого циклу крос платформних додатків для I OS та Android є побудова архітектури. Важливо не тільки вміти будувати архітектуру, використовуючи відомі «інструменти», але й розуміти, у якій мірі це повинно бути реалізовано і який вплив це матиме на програмний продукт у подальшому. Основна мета роботи полягає в аналізі підходів до розробки з надмірним або недостатнім використанням принципів і шаблонів проєктування, а також аналіз результатів кінцевого продукту, крос платформного програмного забезпечення для операційних систем i OS та Android. Методика. Для поліпшення наявних програмних засобів спроєктовано та реалізовано статичний аналізатор, який орієнтовано на опрацювання архітектури в програмних засобах різного розміру та типу. Для створення програмного продукту було використано лише так і шаблони й підходи проєктування, які дозволили реалізувати необхідний функціонал, не ускладнюючи систему, та гарантувати легку підтримку, тестування й розширення функціоналу в разі необхідності. Результати. Під час проведення експериментів було виявлено, що в ході проєктування крос платформного програмного забезпечення для операційних систем I OS та Android спостерігається не лише нехтування патернами та загально прийнятими підходами проєктування, але й надмірне їх використання. Це ускладнює розробку, розширення, підтримку та тестування програмних асобів. Наукова новизна. Визначено необхідну міру та наслідки використання шаблонів проєктування, з’ясовано їхню користь та наведено приклади використання патернів і підходів у проєктуванні крос платформних додатків. Уперше було проведено аналіз необхідної міри використання шаблонів проєктування у різних за розміром та призначенням мобільних додатках. Практична значимість. Результати роботи дозволять програмісту краще розуміти, як проєктувати додатки для операційних систем i OS та Android, за яких умов застосувати відомі шаблони проєктування. Отримана інформація може бути використана викладачами закладів вищої освіти для наведення практичних прикладів та демонстрації здобувачам під час виконання практичних робіт, а також програмістами в реальних комерційних проєктах.Item Дослідження складних процесів на основі поетапного моделювання(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Горбова, Олександра Вікторівна; Муркович, Микола СергійовичUKR: Мета. Для вирішення практичних завдань, що вимагають створення й подальшого аналізу моделі, важливим критерієм є трудомісткість моделювання. У зв’язку з цим метою статті є формалізація процесу моделювання та використання методики поетапного моделювання для проєктування технологічних процесів. Такий підхід дозволяє проєктувати процеси та завдання за такими етапами: фізичне моделювання, математичне моделювання, дискретне комп’ютерне моделювання та імітаційне моделювання. Методика. Для розв’язку задачі використовують методологію поетапного моделювання. Для моделювання використовують алгоритм декомпозиції, тобто розглядають задачу від глобального до детального. На першому етапі цієї реалізації проводять збір необхідної інформації для експерименту. Цю інформацію представляють у вигляді статистики. На другому етапі здійснюють подальшу обробку інформації шляхом перевірки на відповідність вхідних даних і процесу та питання, як потрібно виконувати цей процес. На останньому етапі відбувається моделювання проходжень цього фрагмента, який представлений ланцюгом переходів, отримання статистики часової ефективності процесу, його слабких місць і можливість порівняти результати отримані під час моделювання та в реальному процесі, а також можливість спрогнозувати результати й дії в системі на майбутнє. Результати. Методика може бути використана для дослідження складних технологічних процесів на підприємстві. Вона дозволяє моделювати складні процеси для отримання інформації про часову ефективність виконання технологічної операції, знаходження слабких місць у ній та закономірностей у виниканні випадкових подій, що можуть вплинути на операцію. Використання цього підходу може бути досить ефективним у рамках систем, у яких необхідний постійний контроль у режимі реального часу, оскільки цей підхід можна модифікувати додаванням наборів датчиків, що будуть постійно надсилати інформацію до системи, або доповнити додатковою системою, що буде надавати вже готові пакети інформації. Наукова новизна. Удосконалено методику поетапного моделювання представлення, що полягає в одночасному використанні фізичного, математичного та імітаційного моделювання складних процесів з набором етапів їх реалізації. Практична значимість. Запропонована методика призначена для поетапного моделювання технологічного процесу з подальшою побудовою імітаційного програмування.