2021
Permanent URI for this communityhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/13423
Browse
Item Дослідження наслідків використання патернів і загальноприйнятих підходів у побудові архітектури кросплатформних додатків(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2021) Горбова, Олександра Вікторівна; Сирота, Олександр АнатолійовичUKR: Мета. У наш час, коли важко уявити людину, яка не користувалась би смартфоном, основним напрямком при створенні багатьох додатків є саме такі операційні системи як iOS та Android. Одним із невід’ємних етапів життєвого циклу крос платформних додатків для I OS та Android є побудова архітектури. Важливо не тільки вміти будувати архітектуру, використовуючи відомі «інструменти», але й розуміти, у якій мірі це повинно бути реалізовано і який вплив це матиме на програмний продукт у подальшому. Основна мета роботи полягає в аналізі підходів до розробки з надмірним або недостатнім використанням принципів і шаблонів проєктування, а також аналіз результатів кінцевого продукту, крос платформного програмного забезпечення для операційних систем i OS та Android. Методика. Для поліпшення наявних програмних засобів спроєктовано та реалізовано статичний аналізатор, який орієнтовано на опрацювання архітектури в програмних засобах різного розміру та типу. Для створення програмного продукту було використано лише так і шаблони й підходи проєктування, які дозволили реалізувати необхідний функціонал, не ускладнюючи систему, та гарантувати легку підтримку, тестування й розширення функціоналу в разі необхідності. Результати. Під час проведення експериментів було виявлено, що в ході проєктування крос платформного програмного забезпечення для операційних систем I OS та Android спостерігається не лише нехтування патернами та загально прийнятими підходами проєктування, але й надмірне їх використання. Це ускладнює розробку, розширення, підтримку та тестування програмних асобів. Наукова новизна. Визначено необхідну міру та наслідки використання шаблонів проєктування, з’ясовано їхню користь та наведено приклади використання патернів і підходів у проєктуванні крос платформних додатків. Уперше було проведено аналіз необхідної міри використання шаблонів проєктування у різних за розміром та призначенням мобільних додатках. Практична значимість. Результати роботи дозволять програмісту краще розуміти, як проєктувати додатки для операційних систем i OS та Android, за яких умов застосувати відомі шаблони проєктування. Отримана інформація може бути використана викладачами закладів вищої освіти для наведення практичних прикладів та демонстрації здобувачам під час виконання практичних робіт, а також програмістами в реальних комерційних проєктах.