Кафедра Фізика та прикладна математика
Permanent URI for this communityhttps://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/18199
UKR: У 2024 році утворена шляхом з'єднання кафедри "Прикладна математика" та кафедри "Фізика".
ENG: Department Physics and Applied Mathematics DIIT (formed in 2024 by merging the Department of Applied Mathematics and the Department of Physics)
ENG: Department Physics and Applied Mathematics DIIT (formed in 2024 by merging the Department of Applied Mathematics and the Department of Physics)
Browse
Item Електрика. Магнетизм(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Штапенко, Едуард Пилипович; Волнянський, Дмитро Михайлович; Гулівець, Олексій Миколайович; Гришечкін, Сергій АнатолійовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами денної та безвідривної форми навчання всіх спеціальностей УДУНТу під час виконання лабораторних робіт з фізики. Навчально-методичні рекомендації містять основи теорії помилок, описання вимірювальних приладів та тексти лабораторних робіт, інструкції до виконання лабораторних робіт, вимоги до аналізу результатів та оформлення робіт.Item Механіка. Механічні коливання та хвилі(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Штапенко, Едуард Пилипович; Волнянський, Дмитро Михайлович; Гулівець, Олексій Миколайович; Гришечкін, Сергій АнатолійовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами денної та безвідривної форми навчання всіх спеціальностей УДУНТу під час виконання лабораторних робіт з фізики. Навчально-методичні рекомендації містять основи теорії помилок, описання вимірювальних приладів та тексти лабораторних робіт, інструкції до виконання лабораторних робіт, вимоги до аналізу результатів та оформлення робіт.Item Розвиток критичного мислення у студентів через проблемно-орієнтоване навчання математики в контексті STEM(Видавнича група «Наукові перспективи», Київ, 2025) Михайлова, Тетяна Федорівна; Нечай, Ігор Вікторович; Максименкова, Юлія АнатоліївнаUKR: У сучасних умовах швидкого розвитку науки і техніки особливої актуальності набуває підготовка студентів, здатних критично мислити, аналізувати інформацію та знаходити ефективні рішення у складних ситуаціях. У статті зазначено, що одним із найбільш ефективних підходів до формування таких компетентностей є проблемно-орієнтоване навчання. Встановлено, що застосування проблемно-орієнтованого підходу у викладанні математики сприяє не лише глибокому засвоєнню теоретичних знань, а й розвитку навичок аналізу, синтезу та критичної оцінки інформації, що є ключовими складовими критичного мислення. Проблемно-орієнтоване навчання математики обумовлює залучення студентів до процесу вирішення реальних або наближених до реальності задач, що мають практичне значення. Такий підхід стимулює студентів до самостійного пошуку інформації, аналізу різних варіантів рішень та аргументо-ваного обґрунтування обраного методу. У контексті STEM-освіти це дозволяє інтегрувати математичні знання з іншими галузями, такими як фізика, інженерія чи інформаційні технології, що сприяє формуванню системного бачення проблем і навичок міждисциплінарного аналізу. Автор наголошує, що критичне мислення у процесі проблемно-орієнтованого навчання розвивається через постійне зіткнення студентів із новими викликами, які вимагають не лише відтворення вивченого матеріалу, а й творчого підходу до пошуку рішень. Студенти вчаться формулювати гіпотези, перевіряти їх, аналізувати результати та робити висновки, що базуються на логічних міркуваннях та фактичних даних. Важливим елементом такого підходу є робота в групах, що сприяє розвитку комунікативних навичок, уміння аргументовано відстоювати свою точку зору та враховувати альтернативні думки. Інтеграція STEM-підходів у навчання математики дозволяє створювати навчальні середовища, де студенти можуть застосовувати математичні моделі для вирішення інженерних завдань або аналізу технологічних процесів. У висновку узагальнено, що використання проблемно-орієнтованого навчання математики в контексті STEM є ефективним засобом розвитку критичного мислення у студентів.