Статті КУГПІС
Permanent URI for this collection
ENG: Articles
Browse
Browsing Статті КУГПІС by Author "Накашидзе, Ірина Сергіївна"
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
Item Канонічні жанри епохи cередньовіччя в ліриці Яра Славутича(2017) Накашидзе, Ірина СергіївнаUKR: У статті проаналізовані канонічні жанри, що походять з епохи середньовіччя, у творчості українського поета з Канади Яра Славутича. Це дослідження є продовженням низки публікацій про класичні жанри лірики поета і є концептуальним у вивченні жанрової своєрідності поезії української діаспори другої половини ХХ ст. Виявлено, що у творчості Яра Славутича найменше представлені жанри романсу і мадригалу (по одному віршу), найбільше – тріолет. Поет розширив традиційну тематику жанрів мадригалу та тріолета, увівши східну тематику. У жанрах романсу та кантати він звертається до теми «другої» (знайденої) батьківщини, окреслює особливості менталітету українців, протиставляючи їх представників інших народностей Канади. У жанрах ронделі та тріолету, що вимагають чіткої строфічної та ритмічної побудови, Яр Славутич дотримався усіх канонів, ствердивши їх придатність до умов української поетичної словесності та образності. Аналіз середньовічних жанрів підтвердив, що вірші Яра Славутича відзначаються звуковим багатством, свіжістю поетичної мови, різноманітністю ритміки, досконалістю форми.Item Канонічні жанри епохи cередньовіччя в ліриці Яра Славутича (препринт)(Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Луцьк, 2017) Накашидзе, Ірина СергіївнаUKR: У статті проаналізовані канонічні жанри, що походять з епохи середньовіччя, у творчості українського поета з Канади Яра Славутича. Це дослідження є продовженням низки публікацій про класичні жанри лірики поета і є концептуальним у вивченні жанрової своєрідності поезії української діаспори другої половини ХХ ст. Виявлено, що у творчості Яра Славутича найменше представлені жанри романсу і мадригалу (по одному віршу), найбільше – тріолет. Поет розширив традиційну тематику жанрів мадригалу та тріолета, увівши східну тематику. У жанрах романсу та кантати він звертається до теми «другої» (знайденої) батьківщини, окреслює особливості менталітету українців, протиставляючи їх представників інших народностей Канади. У жанрах ронделі та тріолету, що вимагають чіткої строфічної та ритмічної побудови, Яр Славутич дотримався усіх канонів, ствердивши їх придатність до умов української поетичної словесності та образності. Аналіз середньовічних жанрів підтвердив, що вірші Яра Славутича відзначаються звуковим багатством, свіжістю поетичної мови, різноманітністю ритміки, досконалістю форми.Item Лірика О. Зуєвського: особливості художнього вираження образу України-батьківщини(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Ужгород, 2016) Накашидзе, Ірина СергіївнаUKR: У статті досліджуються особливості художнього розкриття образу України-батьківщини у ліриці О. Зуєвського – україномовного поета Канади другої половини ХХ ст. Насамперед поет звертається до розкриття пейзажних образів, які співвідносяться з традиційними образами української літератури. У О. Зуєвського вони часто набирають символічного та метафоричного значення, як, наприклад, образи водних артерій України. Під час дослідження виявлено, що важливе місце у змалюванні образу України-батьківщини у творчості О. Зуєвського посідають мотиви туги за рідним краєм, неповернення на батьківщину, нездійсненності мрії та ін. Проте вони не є домінуючими у ліриці поета.Item Лірика О. Зуєвського: особливості художнього вираження образу України-батьківщини (препринт)(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Ужгород, 2016) Накашидзе, Ірина СергіївнаUKR: У статті досліджуються особливості художнього розкриття образу України-батьківщини у ліриці О. Зуєвського – україномовного поета Канади другої половини ХХ ст. Насамперед поет звертається до розкриття пейзажних образів, які співвідносяться з традиційними образами української літератури. У О. Зуєвського вони часто набирають символічного та метафоричного значення, як, наприклад, образи водних артерій України. Під час дослідження виявлено, що важливе місце у змалюванні образу України-батьківщини у творчості О. Зуєвського посідають мотиви туги за рідним краєм, неповернення на батьківщину, нездійсненності мрії та ін. Проте вони не є домінуючими у ліриці поета.Item Методологічний підхід до науково-дослідної роботи студентів як фактор розвитку творчого потенціалу майбутніх фахівців(Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, Переяслав-Хмельницький, 2017) Накашидзе, Ірина СергіївнаUKR: У статті обґрунтовується необхідність залучення студентів до науково-дослідної роботи відповідно до вимог вищої школи та чинного законодавства. Пропонуються шляхи ознайомлення студентів із методологією проведення наукових досліджень.Item На шляху до наукової творчості(Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара , Дніпро, 2017) Іваненко, Валентин Васильович; Кривчик, Геннадій Георгійович; Накашидзе, Ірина СергіївнаUKR: Розглянуто методику проведення наукових досліджень і написання наукових робіт, а також усного оприлюднення результатів наукових досліджень студентів, що здійснюються під керівництвом викладачів. Розраховано на студентів вищих навчальних закладів.Item Ономастичні засоби творення художнього образу міста у ліриці Ольги Пресіч(Университетско издателство «Св.св. Кирил и Методий», Велико Търново, 2018) Накашидзе, Ірина СергіївнаUKR: У статті досліджуються ономастичні засоби створення художнього образу міста в ліриці Ольги Пресіч – українсько-канадської поетеси. Визначено, що центральним місце у її творчості посідає столиця України – Київ. Це характерно для україномовної еміграційної поезії як прояв самоідентифікації. Зображення міста відбувається головним чином через топонімічні назви вулиць, будівель тощо. Виявлено, що в текстах віршів Ольги Пресіч також представлені світові назви, що допомагає вписати образ Батьківщини у світовий контекст.Item Особливості художнього розкриття теми голодомору в україномовній поезії Канади(Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, Хмельницький, 2016) Накашидзе, Ірина СергіївнаUKR: У статті розглянуто особливості художнього втілення теми голодомору у творчості поетів української діаспори Канади – І. Темертея, О. Гай-Головка, О. Смотрича, Б. Мазепи. Визначено, що окреслена тема тісно переплітається з біографіями митців. Досліджено основні образи, що надають ліричним творам трагічного пафосу.Item Особливості художнього розкриття теми голодомору в україномовній поезії Канади (препринт)(Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, Хмельницький, 2016) Накашидзе, Ірина СергіївнаUKR: У статті розглянуто особливості художнього втілення теми голодомору у творчості поетів української діаспори Канади – І. Темертея, О. Гай-Головка, О. Смотрича, Б. Мазепи. Визначено, що окреслена тема тісно переплітається з біографіями митців. Досліджено основні образи, що надають ліричним творам трагічного пафосу.Item Риси неокласицизму в україномовній поезії Канади другої половини ХХ ст.(Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, Львів, 2018) Накашидзе, Ірина СергіївнаUK: У статті досліджуються риси неокласицизму у ліриці Яра Славутича, О. Зуєвського, Р. Кедра. З’ясовано, що на становлення поетів-емігрантів вплинула творчість київських неокласиків. У ході дослідження виділені такі риси неокласицизму як звернення до класичних форм та античних образів і сюжетів.Item Сімейні орієнтири жінки кінця XX – початку XXI ст. (на матеріалі збірки новел Євгенії Кононенко «Повії теж виходять заміж»)(Національний університет "Острозька академія", Острог, 2018) Накашидзе, Ірина СергіївнаUK: У статті аналізуються сімейні орієнтири жінки у збірці новел Є. Кононенко «Повії теж виходять заміж». Характери героїнь розкриваються у контексті соціально-політичного становища у країні та низці подій у особистому житті. У кожної жінки є свої сімейні цінності, пов’язані із вихованням у родині, впливом суспільства. Відповідно до цього виокремлюються декілька іпостасей жінки, найяскравішими з яких є дружина, коханка, мати, повія, свекруха.Item Уведення в науково-педагогічну діяльність (препринт)(ПП "Ліра ЛТД", Дніпро, 2018) Іваненко, Валентин Васильович; Кривчик, Геннадій Георгійович; Накашидзе, Ірина СергіївнаUK: У посібнику розглянуто сучасні методологічні основи проведення науково-дослідних студій, передусім з історичних дисциплін. Надані вказівки щодо узагальнення й оприлюднення результатів досліджень у наукових виданнях. Також вміщено поради щодо методики проведення навчальних занять зі студентами. Розраховано на студентів старших курсів, аспірантів, молодих науковців і викладачів історичних та інших гуманітарних дисциплін вищих навчальних закладів.