Кафедра економіки та підприємництва ім. Т.Г. Беня (ДМетІ)
Permanent URI for this community
ENG: Economics and Entrepreneurship named after T. G. Ben`(DMetI)
Browse
Browsing Кафедра економіки та підприємництва ім. Т.Г. Беня (ДМетІ) by Author "Гулик, Тетяна Володимирівна"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Особливості та значення клієнтського капіталу в організаційно-економічному управлінні підприємством(Видавництво «Молодий вчений», Одеса, 2024) Гулик, Тетяна Володимирівна; Бодня, Дмитро АндрійовичUKR: Стаття присвячена вивченню теоретичних та практичних особливостей клієнтського капіталу та його впливу на організаційно-економічне управління підприємством. Досліджено поняття «клієнтський капітал» його значення та роль в економічній науці. Підприємство на протязі усього свого життєвого циклу приділяє максимальну увагу клієнтському капіталу, вивчаючи основні його складові для підвищення ефективності роботи підприємства в цілому. Механізм функціонування клієнтського капіталу дуже тісно пов'язаний з достатнім обсягом інформації накопиченій у клієнтській базі, яка складає одне з провідних місць загальної CRM-системи підприємства. Клієнтська база має бути структурованою, простою в оновлені даних (під чим розуміють додавання, видалення та зміну даних), висока швидкість вивантаження даних з бази на відповідний запит, незалежність даних, безпека даних у базі, адекватність відображення даних для відповідної предметної області, простий інтерфейс користування тощо. Економічна наука ще вивчає та накопичує знання про технології управління клієнтським капіталом, а отже дана область є дуже актуальною.Item Оцінка ризику як складова аналізу інвестиційного проекту при розробці комплексної антикризової стратегії(Видавничий дім «Гельветика», 2025) Гулик, Тетяна Володимирівна; Ковальов, К. О.UKR: У статті розглянуті тлумачення категорії «ризик» та визначено сутність поняття «інвестиційний проєкт». Наведено комплексна оцінка ризиків, яка передбачає застосування якісних методів – ідентифікація типу ризику, та кількісних методів – визначення числового значення ризику. Установлено, що обидва підходи мають свої переваги і недоліки, що на практиці призводить до отримання суперечливих результатів. Доведено, що в залежності від рівня ризикованості, інвестиційний проект може бути повністю безризиковим або допустимого, підвищеного, критичного та катастрофічного рівня ризику. Запропонована теоретична основа оцінки привабливості інвестиційного проєкту за допомогою критеріїв ефективності дає можливість одержувати достовірні результати навіть за умови невизначеності зовнішніх чинників економічного середовища при розробці комплексної антикризової стратегії і дає змогу майбутнім інвесторам приймати раціональні управлінські рішення.Item Розвиток креативності як конкурентної переваги підприємства(Видавничий дім «Гельветика», Одеса, 2024) Гулик, Тетяна Володимирівна; Жукова, Яніна Олександрівна; Жуков, Владлен ОлександровичUKR: Глобальні економічні світові потрясіння викликані двома хвилями пандемії COVID-19 та її наслідками сьогодні поглиблюються гострими викликами військового часу в Україні, та не зважаючи на безперечні складнощі світової економіки сьогодні, існує тенденція зростання прибутковості підприємств через підвищення уваги до розвитку креативності, креативного підприємства, креативного класу та креативних індустрій, адже креативна економіка призводить до всебічного економічного розвитку та створює інвестиційний клімат, приваблюючи та навіть, змушуючи шукати нові можливості та партнерства як на глобальному, так і локальному рівнях. Тож, креативність, як конкурентна перевага у розвитку прибутковості підприємства дає можливість відповідати викликам часу, й виходити на неочевидне на перший погляд, отримання прибутку.Item Розроблення стратегії просування легкових автомобілів на ринку України(Заклад вищої освіти «Міжнародний університет бізнесу і права», Херсон, Україна, 2022) Гулик, Тетяна Володимирівна; Найдовська, Ангеліна Олексіївна; Грабовецька, Катерина ВолодимирівнаUKR: Мета. Метою статті є розроблення рекомендацій щодо просування на українському ринку автомобілю моделі Alfa Romeo Giulietta з використанням інструментарію стратегічного менеджменту. Методика. З використанням інструментарію стратегічного менеджменту виконано стратегічний аналіз конкурентів моделі авто, побудовано карту стратегічних груп, виконано первісний аналіз сильних та слабких сторін моделі Alfa Romeo Giulietta. При проведені конкурентного аналізу використано експертний метод оцінки факторів та їх вагомості, запропоновано оцінювати шість факторів: історія компанії, репутація та досвід, канали збуту (кількість дилерських мереж), наявність сервісних центрів, маркетингова політика та упізнавання бренду, цінова політика. Результати. Визначено стратегічну позицію моделі авто Alfa Romeo Giulietta, надано рекомендації щодо рекламної кампанії як частини стратегії просування. Для просування на українському ринку компанії потрібно розробити агресивну стратегію про¬сування товару, спрямовану на ознайомлення широ¬кого загалу з основними характеристиками моделі Alfa Romeo Giulietta. При цьому в рекламних зверненнях потрібно робити акцент на ключові чинники успіху моделі, які виділяють її, а саме на екологічність авто¬мобіля (відповідність стандарту Е-6), його високий рівень безпеки та середню цінову стратегію. Основними формами рекламної кампанії у межах стратегії просування компанії Alfa Romeo S.p.A. реко¬мендується вибрати рекламу на ТБ, зовнішню рекламу та участь у спеціалізованих виставках, а також Інтер-нет-рекламу. Канали комунікації були виділені на основі основних сегментів для компанії Alfa Romeo S.p.A. Ці ресурси є найбільш популярними серед українських споживачів автомобілів типу «сім’янин», «біз¬несмен» та «стильні люди». Наукова новизна. Демонстрація комплексного підходу до проведення стратегічного аналізу положення продукції підприємства в галузевому ринку, підвищення обгрунтованості висновків щодо обрання стратегії просування продукції. Практична значимість. Зазначений у статті підхід до проведення стратегічного аналізу підприємства або його продукції може бути використаний у будь-якій галузі промисловості. Підхід дозволяє визначити інтегральне положення підприємства або його продукції в галузі з урахуванням декількох факторів конкуренції.Item Складові системи адаптації маркетингової стратегії(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Гулик, Тетяна Володимирівна; Найдовська, Ангеліна Олексіївна; Забігай, Владислав ВолодимировичUKR: Мета. Метою написання статті є аналіз наукових підходів щодо сутності маркетингових аспектів стратегічного управління, формування та використання адаптаційної моделі маркетингової стратегії підприємства, що дозволить підвисити конкурентоспроможність підприємства та сприятиме ефективної реалізації стратегії розвитку ринку (виходу на нові ринки та глибшому проникненню на освоєні ринки). Методика. Важливим етапом адаптації маркетингової стратегії є виявлення факторів, які впливають на роботу підприємства на різних ринках або їх сегментах, тобто проведення стратегічного аналізу зовнішнього середовища, у якому планує функціонувати підприємство. Основними факторами, що досліджуються є: потреби та бажання клієнтів, моделі поведінки, культурні умови використання; умови різної економічної ситуації; юридичні, податкові, політичні бар’єри; концентрація конкуренції; зовнішнє зростання та придбання іноземних місцевих брендів тощо. Адаптація дозволяє підприємству досягти успіху на окремих ринках, розвиваючи глибоке розуміння місцевих вимог та змінюючи різні аспекти маркетингової стратегії. Адаптація до ринку – комплекс маркетингових заходів, які реалізує підприємство з метою проникнення на новий ринок або збереження наявних позицій на ринку за зміни кон’юнктури. Адаптація може охоплювати всі складові комплексу маркетингу. Яку із складових маркетингу адаптувати – це вибір підприємства. Результати. Зазначено, що одночасно можуть адаптуватися всі компоненти комплексу маркетингу або два головних з них – продукт та просування (комунікація). Наведена можлива матриця адаптації комунікацій і продукту та методи, які можна використовувати в тій чи іншій ситуації. Наукова новизна. Забезпечення стійких конкурентних переваг підприємства, завоювання міцних ринкових позицій можливе тільки за умови адаптації до умов та специфіки тих ринків або сегментів, на яких планує працювати підприємство. Адаптація може відбуватися на рівні окремих стратегій 4Р або зачіпати всі складові 4Р. Тому доцільно говорити про адаптаційну модель маркетингової стратегії, яка враховує особливості присутності підприємства в кожному географічному сегменті. Практична значимість. Отримані висновки та виміри допоможуть під час виходу на нові географічні ринки. Розроблений підхід дає розуміння тих аспектів, які потрібно враховувати при розширені присутності підприємства на світовому ринку.Item Сфера застосування моделі CAPM у аналізі методів оцінки ризиків(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Гулик, Тетяна Володимирівна; Кравець, Вадим ВіталійовичUKR: У статті досліджується застосування моделі оцінки капітальних активів (CAPM) для аналізу інвестиційних ризиків. Це модель, розроблена для оцінки очікуваної дохідності активів, дозволяє з'ясувати ступінь ризику, пов'язаний з інвестиціями. CAPM широко використовується для прогнозування дохідності активів на основі кількох основних складових: безризикової ставки, бета-коефіцієнта, що показує чутливість активу до змін на ринку, а також премії за ризик, що є додатковим компонентом при оцінці вартості інвестицій. У статті аналізуються різні випадки застосування цієї моделі, включаючи специфічні умови ринків, зокрема на прикладі нових економічних реалій, таких як стартапи і технологічні компанії. Стаття також містить рекомендації щодо вдосконалення CAPM через інтеграцію нових економічних індикаторів і змінних, що дозволить збільшити точність оцінок ризиків у конкретних ситуаціях. Обґрунтовано існування потреби в інтеграції додаткових факторів ризику, таких як макроекономічні показники, зміни в інфляції, коливання валютних курсів і навіть політичні процеси, що можуть сильно впливати на стабільність ринків. Доведено, що прийняття фінансових рішень на основі адаптованих моделей дозволяє інвесторам знизити рівень невизначеності і підвищити ефективність інвестицій. Адаптація моделі CAPM до нових економічних реалій, врахування макроекономічних факторів і поєднання її з іншими фінансовими методами значно підвищує точність оцінки інвестиційних ризиків і дає можливість здійснювати більш обґрунтовані фінансові рішення, навіть у умовах високої економічної нестабільності, що є важливим аспектом для успіху інвестиційної діяльності в майбутньому.