2024
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2024 by Author "Вернигора, Роман Віталійович"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Дослідження та оцінка ефективності логістичних схем перевезення зернових вантажів на експорт в умовах військового стану(Український державний університет науки і технологій. Дніпро, 2024) Вернигора, Роман Віталійович; Окороков, Андрій Михайлович; Тітяпов, Віталій Ігорович; Латаш, Сергій ОлександровичUKR: Мета. Метою є дослідження ефективності різних логістичних схем доставки зернових вантажів на експорт від місць виробництва до пунктів його перевалки – до морських портів та до прикордонних терміналів на кордоні з країнами Європейського Союзу. Методика. В процесі дослідження використані методи аналізу і синтезу для вивчення змісту та основних положень наукових публікацій щодо стану логістичної системи перевезення українського зерна на експорт, теорія експлуатаційної роботи залізниць для розробки логістичних схем доставки зернових вантажів, методи математичної статистики для аналізу тарифів на автоперевезення, методи техніко-економічних розрахунків та визначення тарифів на перевезення. Результати. Для оцінки ефективності логістичних схем доставки зерна розглянуто маршрути від одного з районів найбільшої концентрації відправлення зернових вантажів до великого морського порту та до залізнично-автомобільного прикордонного пункту пропуску. При цьому обрано наступні логістичні схеми доставки зерна: автомобільні перевезення зерновозами та у контейнерах, залізничні перевезення вагонними та маршрутними відправленнями у вагонах-зерновозах та у контейнерах на фітингових платформах.Розрахунки показали, що витрати на перевезення у напрямку портів на 10...15% менші, ніж при перевезенні до сухопутних пунктів пропуску; залізничні перевезення в ціломуна 30...40% дешевші за автомобільні, а перевезення у контейнерах дозволяє зекономити 20...25% від вартості перевезення. Наукова новизна. Одержані результати дозволяють підвести наукове та економічне підґрунтя для розвитку та удосконалення системи перевезення зернових вантажів, а також для оптимізації параметрів її окремих ланок. Практична значимість. Аналіз та удосконалення логістичних схем перевезення зерна дозволить підвищити ефективність логістики його експорту, зменшити частку логістичної складової у кінцевій вартості українського зерна та відповідно збільшити як його конкурентоздатність на зовнішніх ринках, так валютні надходження до державного бюджету.Item Проблеми розподілу вантажопотоків на залізничних мережах(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Вернигора, Роман Віталійович; Коробйова, Руслана Геннадіївна; О. Прокопа: ORCID 0009-0009-6721-4605UKR: Мета. Метою статті є критичний аналіз існуючих методів розподілу вантажних вагонопотоків на залізничній мережі та визначення напрямків адаптації цих методів до умов функціонування залізничного транспорту України. Методика Дослідження виконані на підставі обробки літературних джерел у наукометричних базах Scopus та Google Scholar. Результати. Розподіл вагонопотоків на мережі залізниць є одним із етапів розробки плану формування поїздів. Методи вирішення цієї задачі, які використовуються наразі в практичній роботі залізничного транспорту, склалися за часів планової державної економіки. Вони ґрунтуються на вирішенні однокритеріальної задачі оптимізації, спрямованої на пошук такого розподілу вагонопотоків на мережі, що мінімізує собівартість перевезень для залізниці. Реформування ринку залізничних перевезень з метою впровадження конкуренції, вимагає ускладнення методів розв’язання задачі розподілу вагонопотоків для урахування суперечливих цілей незалежних між собою учасників перевізного процесу. Виконані дослідження показали, що основним методом моделювання структури залізничної транспортної мережі та обсягів вагонопотоків у ній є теорія графів; визначення пропускної спроможності елементів залізничної мережі здійснюється методами теорії експлуатації залізниць, імітаційного моделювання та кореляційного аналізу; визначення оптимального розподілу пропускної спроможності здійснюється шляхом порівняння конкуруючих варіантів, а також методами лінійного та нелінійного програмуванням, методами адаптивного управління із застосуванням нейронних мереж; поведінка учасників процесу перевезень під час розподілу пропускної спроможності досліджується методами теорії ігор. Встановлено, що в сучасних умовах додаткового дослідження вимагає задача визначення критерію рівноправного доступу до перевантажених дільниць на розгалуженій залізничній мережі та задача розподілу вагонопотоків на мережі в умовах коливання вагонопотоків при перевезеннях постійними поїздами та поїздами на замовлення. Наукова новизна. Наукова новизна роботи полягає у критичному аналізі та узагальненні сучасних методів, що використовуються для вирішення проблеми розподілу вантажних вагонопотоків на залізничній мережі. Практична значимість Практична значимість результатів полягає у визначенні невідповідності методів, які практично використовуються на залізницях України для розподілу вагонопотоків, сучасним умовам експлуатації залізничного транспорту. Встановлено наукові методи, що дозволяють удосконалити підходи до вирішення задачі раціонального розподілу вагонопотоків з урахуванням інтересів різних учасників перевізного процесу.