2025
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2025 by Author "Баркалова, Наталія Олександрівна"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Аналіз логістичних ризиків при перевезенні імпортних навалювальних вантажів транспортим підприємством через митні термінали та місця незагального користування(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Папахов, Олександр Юрійович; Баркалова, Наталія Олександрівна; Сергієнко, Максим Іванович; Компанієць, Ростислав МиколайовичUKR: Метою статті є визначення логістичних ризиків та надання рекомендацій, які з’являються при транспортно-експедиторському обслуговуванні імпортних перевезень залізовмісних відходів залізничним чи автомобільним транспортом. В статті розглядаються перевезення окалини сталеплавильного та прокатного виробництв з металургійного комбінату Молдови на феросплавний завод в Україну. Логістичні ризики з’являються при митному оформленні вантажу на кордоні в пункті пропуску на митну територію України та при митному очищенні товару в пункті призначення вантажу при випуску товару у вільний обіг. Надані рекомендації щодо інших процедур на місцях незагального користування за рахунок подання періодичної декларації. Методи. Комплексний аналіз сумісної технології роботи залізничного транспорту з митними органами, аналітичне моделювання процесу перевезення, актово-претензійна робота вантажоодержувача з органами державної влади. Результати. Встановлено, що при імпортному перевезенні залізовмісних відходів, в пункту пропуску на державному кордоні України та при митному оформлені вантажу в місці призначення вантажоодержувачем можуть з’являтися логістичні ризики, пов’язані з додатковою затримкою транспортних засобів. До них можливо віднести ризики, пов’язані з: проставлянням на перевізному документі в пункті пропуску на митну територію України інспекторами Державної екологічної інспекції печатки «Контроль за місцем надходження»; з прибуттям вантажу на станцію у вихідні чи святкові дні під час яких митниця не працює, чи працює в особовому режимі; з вимогами митниці проведення досліджень для підтвердження показників, вказаних в сертифікаті відповідності товару, який видає вантажовідправник; встановлення додаткових характеристик вантажу; підтвердження коду УКТ ЗЕД; з митним оформленням товару з метою збільшення митних платежів. Наданні рекомендації для вантажоодержувачів, на основі яких документів можливо віднести витрати, пов’язані з додатковим простоєм транспортних засобів, на митні органи. Наукова новизна. В статті вперше визначені та об’єднані логістичні ризики, які з’являються при транспортно-експедиторському і митному оформлені імпортних вантажів та надані рекомендації щодо їх зменшення і ведення актово-претензійної роботи для зменшення витрат вантажоодержувачів. Практична значимість. Отримані результати можуть бути використані при транспортно-експедиторському обслуговуванні імпортних вантажів та при актово-претензійній роботі з залізницею та митними органамиItem Аналіз соціально-економічних положень сталого розвитку підприємств транспорту(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Карапиш, Антон Сергійович; Харченко, Олеся Іванівна; Баркалова, Наталія ОлександрівнаUKR: Мета. У сучасних умовах сталий розвиток підприємств транспорту має вирішальне значення для забезпечення економічного зростання, інтеграції України в європейський простір та підтримки соціальної стабільності. Сталий розвиток підприємств транспорту є ключовим чинником забезпечення конкурентоспроможності економіки, покращення якості життя населення та збереження екологічного балансу. Сучасний транспортний комплекс у умовах глобалізації значно ускладнюється через необхідність інтеграції соціальних, економічних та екологічних складових сталого розвитку. З урахуванням глобальних трендів екологічного транспорту, інтеграції логістичних рішень та застосування інновацій в дигіталізації, виникають глибокі питання щодо прискорення сталого розвитку. Основна мета дослідження – аналіз соціально-економічних аспектів забезпечення сталого розвитку транспортних підприємств та визначення механізмів інтеграції екологічних, економічних та соціальних складових у їх діяльність. Проте сучасна динаміка соціально-економічного розвитку, зростаючий попит на транспортні послуги, цифровізація та екологічні виклики формують певні нові умови функціонування галузі транспорту, що вимагають розробки ефективних стратегій сталого розвитку, що враховують соціальні, економічні та екологічні аспекти. Методи. У цьому дослідженні використано комплексний підхід, що включає аналіз нормативної бази, статистичні методи, графоаналітичне моделювання та системний аналіз взаємозалежності економічних і екологічних показників. Результати. Встановлено, що сучасний стан розвитку транспортних підприємств України характеризується низьким рівнем адаптації до основних принципів сталого розвитку. Багато транспортних підприємств стикаються з проблемами надто застарілої інфраструктури та високими витратами на утримання. Основними проблемами є нерівномірний розподіл інфраструктурних ресурсів, що обмежує можливості оптимального використання транспортного потенціалу, відсутність належного фінансування інноваційно-інвестиційних проєктів у сфері транспорту, недостатня екологізація діяльності підприємств транспорту, що призводить до негативного впливу на навколишнє середовище. Впровадження сучасних технологій відбувається несистематично та без врахування стратегічних цілей сталого розвитку. Запропоновано заходи для підвищення ефективності управління транспортними підприємствами, серед яких є розробка стимулюючих механізмів для впровадження інноваційних технологій, інтеграція екологічних стандартів у процес перевезень, створення умов для державно-приватного партнерства та залучення інвестицій у транспортну інфраструктуру. Практична значимість. Результати дослідження можуть бути використані під час планування стратегій розвитку транспортних підприємств та модернізації їх діяльності відповідно до вимог сталого розвитку.