Статті КФВ
Permanent URI for this collection
ENG: Articles
Browse
Browsing Статті КФВ by Author "Pichurin, Valeriy V."
Now showing 1 - 18 of 18
Results Per Page
Sort Options
Item Жизнестойкость студентов и психологическая готовность к профессиональной деятельности(Харьковский национальный педагогический университет им. Г. С. Сковороды, Харьков, 2015) Пичурин, Валерий Васильевич; Пічурін, Валерій Васильович; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.RU: В структуре психологической готовности специалиста к професеиональной деятельности важное место занимает сформированность так называемых профессионально значимых качеств личности. К их числу необходимо отнести и жизнестойкость личности. Цель - выяснить существующие тенденции относительно уровня развития жизнестойкости и ее составляющих у студентов. Материал и методы: в исследовании приняли участие 130 студентов Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта им. академика В. Лазаряна. Из них 73 - юноши, и 57 - девушки. Возраст 17 - 20 лет. Диагностика уровня развития жизнестойкости и ее составляющих (вовлеченности, контроля, принятия риска) проводилась с использованием опросника жизнестойкости С. Мадди в адаптации Д. Леонтьева и Е. Рассказавой. Результаты: установлены показатели жизнестойкости, характеризующие современных студентов. Полученные результаты дают основания говорить о психологической готовности современных студентов к профессиональной деятельности по фактору жизнестойкость. Выводы: 1) абсолютное большинство студентов имеют высокие показатели жизнестойкости и показатели в пределах нормы; 2) юноши и девушки имеют статистически значимые различия показателей по фактору «вовлеченно».Item Копінг-стратегії студентів і психологічна готовність до професійної праці(Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харків, 2015) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Мета: з’ясувати існуючі тенденції щодо використання студентами копінг-стратегій. Завданнями дослідження було виявлення копінг-стратегій, які використовують студенти в когнітивній, емоційній і поведінковій сферах, а також виявлення адаптивних, неадаптивних і відносно адаптивних варіантів їх копінг-поведінки. Матеріал: в дослідженні приймали участь 600 студентів (300 – юнаки, 300 – дівчата). Вік учасників дослідження складав 17 – 19 років. Результати: за методикою E. Heim виявлено рівень використання студентами ряду когнітивних, емоційних і поведінкових стратегій. Встановлено тенденції відносно використання студентами адаптивних, неадаптивних і відносно адаптивних копінг-стратегій. Висновки: найбільш поширеною копінг-стратегією студентів в когнітивній сфері є «збереження самовладання», в емоційній сфері – «оптимізм», в поведінковій сфері – «відволікання». Використання студентами адаптивних стратегій кількісно переважає використання неадаптивних і відносно адаптивних (за виключенням поведінкових адаптивних стратегій у юнаків і дівчат).Item Копінг–стратегії студентів і їх формування в процесі психолопчної і психофізичної підготовки(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2015) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Мета: перевірити припущення про те, що реалізація в ході навчальних занять з фізичного виховання розроблених основ психологічної і психофізичної підготовки студентів залізничних вузів суттєво позитивно впливає на використання студентами адаптивних і відносно адаптивних копінг-стратегій. Матеріал: в дослідженні приймали участь 282 студенти (144- юнаки, 138- дівчата). Вік учасників дослідження складав 17-20 років. Методи: Діагностика копінг-стратвгій проводилась за методикою E. Heim в адаптації Л. І. Вассермана. Результати: встановлено, що використання в ході навчальних занять з фізичного виховання складових психологічної і психофізичноІ' підготовки студентів залізничних вузів суттєво позитивно впливає на формування у студентів адаптивних і відносно адаптивних когнітивних і поведінкавих копінг-стратвгій і не впливає на формування адаптивних і відносно адаптивних емоційних копінг-стратегій. Виявлено, що традиційні заняття з фізичного виховання суттєво не впливають на формування у студентів адаптивних і відносно адаптивних емоційних копінг-стратегій.Item Психологическая и психофизическая подготовка как фактор формирования личности студентов(ГУФВиС РМ, 2014) Пичурин, Валерий Васильевич; Пічурін, Валерій Васильович; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.; Москаленко, Наталья Васильевна; Москаленко, Наталя Василівна; Moskalenko, Natalia V.RU: Результаты исследований формирования ряда личностных характеристик студентов железной дороги в психологической и психофизической подготовки во время школьных занятий физического воспитания.Item Психологічна і психофізична готовність студентів-залізничників до професійної праці(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2013) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Приведено результати дослідження ряду характеристик, які впливають на рівень психологічної і психофізичної готовності студентів-залізничників до професійної праці.Item Психологічна і психофізична підготовка як напрямок професійно-орієнтованого фізичного виховання студентів(Роял Принт, Днепропетровск, 2015) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UA: 1. Психологічна і психофізична підготовка студентів до професійної діяльності може здійснюватись в процесі фізичного виховання. її доцільно розглядати як частину фізичного виховання студентів спеціалізовану стосовно психологічних і психофізичних особливостей майбутньої професійної діяльності. 2. Психологічна і психофізична підготовка доповнює загальну і спеціальну фізичну підготовку та професійно-прикладну фізичну підготовку у фізичному вихованні студентів. З. Результатом психологічної і психофізичної підготовки має бути психологічна і психофізична готовність студента до професійної діяльності.Item Психологічна і психофізична підготовка як складова фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів(Харківський національний педагогічний університету імені Г. С. Сковороди, 2014) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Ціль: провести аналіз феномену психологічної і психофізичної підготовки як складової фізичного виховання студентів. Матеріал: літературні джерела за проблемою дослідження. Результати: приведено і проаналізовано ряд чинників, які визначають необхідність проведення у вищій школі спеціальної психологічної і психофізичної підготовки до професійної праці. Розглянуто питання психологічної і психофізичної підготовки студентів до професійної праці в структурі фізичного виховання. Показано відмінність запропонованого поняття «психологічна і психофізична підготовка» відомим у фізичному вихованні поняттям «професійно-прикладна фізична підготовка» і «психофізична підготовка». Психологічна і психофізична готовність розглядається в роботі як певна підструктура загальної структури особистості. Запропоновано модель психологічної і психофізичної готовності студента. Висновки: психологічна і психофізична підготовка студентів до професійної діяльності може здійснюватись в процесі фізичного виховання. Її доцільно розглядати як частину фізичного виховання студентів спеціалізовану стосовно психологічних і психофізичних особливостей майбутньої професійної діяльності.Item Психологічна і психофізична підготовка як фактор зниження особистісної тривожності у студентів(Харківський національний педагогічний університету імені Г. С. Сковороди, 2015) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Ціль: перевірити припущення проте, що запропонований зміст психологічної і психофізичної підготовки студентів залізничних вузів в процесі фізичного виховання є ефективним з точки зору зниження високого рівня особистісної тривожності. Матеріал: в дослідженні прийняли участь 120 студентів, які мали високий рівень особистісної тривожності. Вік учасників дослідження складав 17 – 19 років. Психологічна діагностика рівня особистісної тривожності у студентів проводилась з використанням шкали оцінки рівня реактивної і особистісної тривожності Ч.Спілбергера. Результати: використання в процесі психологічної і психофізичної підготовки на заняттях з фізичного виховання у юнаків (значущих видів спорту - атлетизму й пауерліфтингу) та у дівчат (аеробіки й сахаджа-йоги) статистично значуще вплинуло на зниження у них особистісної тривожності. Висновки: Рекомендується навчальні заняття з фізичного виховання проводити за такою структурою. Підготовча частина заняття - 10 хвилин. Головна частина – 75 хвилин. З них 25 хвилин - для вирішення традиційних завдань фізичного виховання студентів з формування у них рухових навичок і умінь та розвитку фізичних якостей. 20 хвилин в структурі заняття відводилось на виконання студентами спеціальних фізичних вправ. 30 хвилин основної частини присвячувалося заняттю професійно значущим видом спорту. Заключна частина складала 5 хвилин.Item Психологічна і психофізична специфіка роботи на залізничному транспорті як чинник змісту фізичного виховання у залізничних вузах(Нова ідеологія, Дніпропетровськ, 2015) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.; Пічурін, Віктор; Пичурин, Виктор; Pychuryn, ViktorUK: У статті представлено результати вивчення психологічних і психофізичних аспектів професійної діяльності на залізничному транспорті. Отримані результати можуть слугувати основою для вироблення критеріїв і вимог до студентів залізничних вузів, розробки ефективних методик формування психологічної психофізичної підготовленості до праці в процесі фізичного виховання.Item Розвиток вестибулярної стійкості тудентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2013) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Приведено результати дослідження розвитку вестибулярної стійкості у студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки під час навчальних занять з фізичного виховання.Item Розвиток уваги у студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2014) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: У статті викладено результати проведеного автором дослідження концентрації і стійкості уваги студентів в процесі психологічної і психофізичної підготовки.Item Рівень суб'єктивного контролю студентів-футболістів як чинник їх ігрових агресивних дій(Дніпропетровський національний університет ім. Олеся Гончара, 2014) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: В статті розглядається рівень суб'єктивного контролю студентів-футболістів як чинник їх ігрових агресивних дій.Item Теоретико-методологічні основи психологічної і психофізичної підготовки студентів у процесі фізичного виховання(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Мета. Виявити теоретико-методологічні основи для проведення психологічної і психофізичної підготовки студентів в процесі фізичного виховання. Методика. В якості методу дослідження використано теоретичний аналіз. Результати. Суть авторського підходу полягає в ствердженні того, що методологічне підґрунтя для постановки питання про психологічну і психофізичну підготовку особистості студента в процесі фізичного виховання виявляється при аналізі в психології і філософії таких фундаментальних питань як психофізична проблема, взаємовплив організму і психіки людини, проблема особистості в психології. Наукова новизна. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше обґрунтовано теоретико- методологічні засади для проведення психологічної і психофізичної підготовки студентів в процесі фізичного виховання. Практична значимість. Результати дослідження дають необхідне теоретичне підґрунтя для вироблення чітких критеріїв і вимог до студентів в процесі психологічної і психофізичної підготовки, створення точних методів оцінювання її складових, розробки ефективних методик формування психологічної і психофізичної готовності студентів в процесі фізичного виховання.Item Толерантність до невизначеності як складова психологічноі готовності студентів до професійної діяльності і її формування в процесі фізичного виховання(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Київ, 2015) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Приведено результати дослідження рівня розвитку у студентів ряду складових толерантності до невизначеності та іх формування в процесі фізичного виховання.Item Формування копінг-стратегій у студентів в процесі психологічної і психофізичної підготовки(Дніпропетровський національний університет ім. Олеся Гончара, 2016) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Досліджено копінг-стратегій студентів університету.Item Формування професійно-значимих рис особистості студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2014) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Приведено результати дослідження формування ряду характеристик особистості студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки під час навчальних занять з фізичного виховання.Item Фізичне виховання як засіб підготовки особистості до професійної праці(Нова ідеологія, Дніпропетровськ, 2015) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: У статті проаналізовано головні напрямки, запропоновані науковцями щодо використання фізичного виховання для підготовки до професійної діяльності.Item Фізичне виховання як чинник динаміки фізичної підготовленості студентів(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Київ, 2016) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: В статті приведено результати авторського дослідження динаміки фізичної підготовленості студентів. На підставі отриманих даних стверджується, що навчальні заняття з фізичного виховання, які проводяться в обсязі 4 навчальних годин на тиждень, є чинником, що здійснює суттєвий вплив на позитивну динаміку показників фізичної підготовленості студентів.