Статті КФВ

Permanent URI for this collection

ENG: Articles

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 80
  • Item
    Проблема виховання вольових якостей студентської молоді в процесі набуття вищої освіти
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2025) Черевко, Світлана Вікторівна; Дорош, Віра Анатоліївна; Лутаєва, Надія Валентинівна; Умеренко, Віктор Леонідович
    UKR: Автори даної статті зібрали та проаналізували матеріали наукових робіт, які розглядають поняття волі, як фактору, що обумовлює реалізацію можливостей людини в різних видах діяльності. Розуміння концепції сили волі вимагає мультидисциплінарного підходу, спираючись на історичну, філософську, психологічну та нейронаукову точки зору. Ця теоретична основа надає фундаментального розуміння складних механізмів людської волі, забезпечує досягнення мети в різних сферах життя, як-то спорт, освіта, творчість, професійна діяльність. Виховання вольових якостей у студентів є важливою частиною освітнього процесу в контексті набуття певного рівня свідомої саморегуляції та рівня компетентності за рахунок проходження курсу фізичного виховання в закладах вищої освіти. Вольові якості формуються в процесі практичних занять за умов раціонального вибору тренувальних навантажень, що мають тенденцію до збільшення, з обов’язковим урахуванням особистого рівня фізичної підготовленості студентів. Глобальні світові процеси вносять суттєві зміни, які потребують подальшого пошуку шляхів підвищення ефективності виховання студентської молоді. Наразі виникає потреба в удосконаленні особистісних якостей студентів, формуванні здатності до дій та вчинків на основі свідомих спонукань, як вищих регуляторів поведінки людини, що традиційно співвідносяться з вольовими процесами. Здатність до самоконтролю передбачає самостійність в прийнятті рішень, ініціації дій та відповідальність щодо їх здійснення. Необхідною умовою для прояву і формування вольових якостей є конкретизація мети та розуміння перспектив діяльності, усвідомлення необхідності фізичних і психоемоційних навантажень, як природно обумовлених.
  • Item
    Professional and Applied Physical Training as a Component of Physical Education for Students
    (LLC SPC «InterConf», 2024) Pichurin, Valerii V.; Umerenko, Viktor
    ENG: In the field of physical education, an essential principle has always been the idea of its connection with professional activity. This principle is most concretely embodied in professional and applied physical training. The purpose of this study is to analyze the results of research by experts who have studied the issue of professional and applied physical training for students in higher education institutions. It was established that in the theory of physical education, professional and applied physical training is considered a pedagogically directed process aimed at developing specialized physical readiness for future professional activities. The positive impact of professional and applied physical training is believed to be based on the mechanism of enhancing those functional capabilities of the human body that are essential for adaptation to specific working conditions. The most thoroughly developed area of research in this field focuses on issues related to professional and applied physical training for students in specific specialties.
  • Item
    Формування навичок раціональної організації рухової активності у курсантів ЗВО із специфічними умовами навчання
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Київ, 2024) Микитчик, О. С.; Кошелева, Олена О.; Сидорчук, Тетяна В.; Степанова, Ірина В.; Дутко, Тарас Романович
    UKR: Раціонально організована рухова активність є невід’ємною складовою здорового способу життя сучасної людини, одним із головних чинників формування, збереження та зміцнення здоров’я. Разом з цим, її недостатність порушує нормальну роботу систем організму, знижує його резистентність, призводить до погіршення адаптації до фізичного навантаження. На жаль, результати численних наукових досліджень свідчать, що за останній час, на тлі інтенсифікації навчального процесу, у закладах вищої освіти спостерігається тенденція до зниження обсягу рухової активності здобувачів. Особливої проблеми це набуває для забезпечення належного рівня фізичної підготовленості курсантів ЗВО зі специфічними умовами навчання, для яких високий рівень фізичних кондицій є основою якісного виконання професійних обов’язків, забезпечення власної безпеки. Тому формування мотивації до регулярних занять фізичною культурою, навичок використання засобів фізичного виховання з метою особистого та професійного вдосконалення є обов’язковою складовою їх підготовки. Авторами запропонована програма організації рухової активності курсантів на основі комплексного використання навчальних занять зі спеціальної фізичної підготовки, вправ в режимі навчального дня та самостійних тренувальних занять. З метою формування у курсантів навичок до самостійної організації раціональної рухової активності для них проводились консультації та надавались рекомендації щодо планування фізичних навантажень та добору фізичних вправ в різних формах організації занять, навчання методам самоконтролю в процесі занять фізичними вправами. Ефективність експериментальної програми визначалась шляхом порівняння показників фізичного стану учасників експерименту на початку на наприкінці дослідження. Отримані результати свідчать про доцільність використання запропонованої програми організації рухової активності для покращення фізичного стану курсантів.
  • Item
    Шляхи вдосконалення фізичного виховання студентів у сучасних умовах організації освітнього процесу
    (Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, Дніпро, 2025) Москаленко, Наталія; Кошелева, Олена; Сидорчук, Тетяна; Вілянський, Володимир; Москаленко, Дмитро; Дутко, Тарас Романович
    UKR: Вступ. Перехід на дистанційну форму навчання негативно позначився на якості викладання значної кількості навчальних дисциплін, особливо тих, що містять практичну складову та передбачають формування у майбутніх фахівців спеціальних професійних умінь та навичок. До дисциплін, викладання яких значно ускладнюється в умовах дистанційного навчання, варто віднести і фізичне виховання. Фахівці зазначають, що дистанційне навчання негативно вплинуло на викладання практичного складника дисципліни «Фізичне виховання», призвело до значного зниження оздоровчого ефекту занять, зменшення кількості здобувачів освіти, залучених до фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності у позанавчальний час і, відповідно, до зниження рухової активності студентської молоді. Така ситуація вимагає від науковців визначення напрямків удосконалення фізичного виховання в закладах вищої освіти, розроблення системи заходів, що відповідають викликам сьогодення та можуть забезпечити ефективність освітнього процесу навіть у сучасних складних обставинах його організації. Мета дослідження: визначити шляхи удосконалення фізичного виховання студентів у сучасних умовах організації освітнього процесу. Методи дослідження: аналіз, узагальнення та систематизація даних науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, анкетування, педагогічне тестування, метод експертної оцінки, методи математичної статистики. Результати дослідження. В результаті проведеного дослідження визначено наступні напрямки удосконалення фізичного виховання в ЗВО: забезпечення належного рівня рухової активності студентів за рахунок комплексного використання різних форм організації занять; удосконалення теоретичної та методичної підготовки студентів в системі фізичного виховання; впровадження сучасних видів рухової активності; застосування сучасних методів навчання та виховання; компʼютеризація та цифровізація фізичного виховання; розвиток фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи; удосконалення програмно-нормативного забезпечення фізичного виховання студентів з урахуванням вимог професійної діяльності; підвищення кваліфікації викладачів. Висновок. Комплексне застосування зазначених заходів в системі фізичного виховання буде сприяти підвищенню його ефективності в сучасних умовах організації освітнього процесу.
  • Item
    The Role of Psychological Flexibility in Posttraumatic Adaptation
    (EDITORIAL PRIMMATE S.A.S, 2024) Fedoryshyn, Halyna; Chepurna, Hanna; Lunchenko, Nadiia; Pichurin, Valerii V. ; Nyzovets, Olena
    ENG: According to the World Health Organization, 70% of the population reports experiencing traumatic incidents. Psychological flexibility, which consists of acceptance, cognitive defusing, mindfulness, value orientation, and behavioral flexibility, is important for adaptation after traumatic situations. Therefore, the purpose of the study is to determine the role of psychological flexibility in the process of recovery from traumatic events. This paper uses the methods of literature analysis and observation. In particular, the PRISMA approach was used to collect relevant scientific materials. To include the literature, 5 criteria were developed that related to the content, methodology, and time of writing (from 2014– 2024). A total of 40 items were included. The results showed that psychological flexibility is characterized by such factors as perception, cognitive defusing, mindfulness, value orientation, and behavioral flexibility. The study found that individuals with a high level of psychological flexibility cope better with traumatic events, have fewer PTSD symptoms, and recover faster. The conclusions note that welldeveloped psychological flexibility contributes to effective emotional management, adaptation to change, and finding constructive solutions in stressful situations. Thus, it is proved that developed psychological flexibility promotes recovery from trauma and reduces the negative impact of stress on health.
  • Item
    The Impact of Post-Traumatic Stress Disorder on the Psychological and Physical Health of Military Personnel
    (Ciudad Autónoma de Buenos Aires: Editorial Salud Ciencia y Tecnología, Argentina, 2025) Rogozhan, Petro; Borysova, Olesia; Volnova, Lesia; Pichurin, Valerii V.; Lobanov, Serhii
    ENG: Introduction: Given that PTSD is a complex problem in military personnel, it is important to characterize its impact on both mental and physical health. Objectives: The purpose is to analyze the impact of post-traumatic stress disorder on the psychological and physical health of military personnel based on the consideration of illustrative clinical cases. Methods: The methods of systematic literature analysis, thematic analysis, comparison and observation were used. The latter was expressed in 2 forms: clinical and everyday observation. Based on a strict selection of scientific sources (10 inclusion criteria were formed), the most relevant and relevant literature was selected. Results: The results showed that symptoms can include agitation, reflective feelings, flashbacks to painful events. Conclusions: The paper summarizes that PTSD can manifest itself at different stages, starting with acute PTSD (from 1 to 3 months), chronic PTSD (more than 3 months) to delayed PTSD (after 6 months) and complex PTSD. It can lead to cardiovascular problems, digestive problems, headaches, fibromyalgia, etc. Thus, it has been established that the impact of PTSD is multifaceted, as it includes both mental and physical health problems.
  • Item
    Методологія педагогіки і фізичне виховання
    (Наукові перспективи, Київ, 2024) Пічурін, Валерій Васильович
    UKR: В наш час у сфері фізичного виховання проводиться багато різнопланових наукових досліджень. Водночас, втілення їх результатів у педагогічну практику є недостатнім. З одного боку, це пов'язано з тим, що в науковій проблематиці недостатньо враховуються запити практики, а з іншого – з необхідністю підняти рівень результативності наукових досліджень. На думку автора, для цілеспрямованої роботи по подоланню зазначених недоліків необхідно враховувати науковий доробок методології педагогіки, яка концентрує свою увагу на способах отримання знань у цій сфері. Мета дослідження – проаналізувати науковий доробок у сфері методології педагогіки з точки зору його використання для вдосконалення наукових досліджень у сфері фізичного виховання. Автор виходить з того, що розглядає теорію фізичного виховання як спеціалізовану галузь загальної педагогіки. На підставі цього обґрунтовується важливість використання наукового доробку методології педагогіки для підвищення результатів наукових досліджень у фізичному вихованні. В контексті вдосконалення досліджень у сфері фізичного виховання проаналізовано ряд питань, що є предметом досліджень методології педагогіки: принципи наукового пізнання, детермінація педагогічних явищ, взаємо-зв'язок методів і предмету дослідження, вибір методів дослідження, формулювання проблеми дослідження, формулювання гіпотези, вимоги до гіпотез, педагогічний експеримент, завдання експерименту, етапи експерименту. Автор доходить висновку, що підвищення результативності наукових досліджень у фізичному вихованні є важливим завданням фахівців, які працюють у цій сфері. Суттєво допомогти у його вирішенні може використання наукового доробку методології педагогіки.
  • Item
    Загальні закономірності та індивідуальні особливості формування особистості студента як передумова розробки концепцій і педагогічних технологій у фізичному вихованні
    (Наукові перспективи, Київ, 2024) Пічурін, Валерій Васильович
    UKR: Важливою передумовою розробки концепцій, педагогічних технологій, спрямованих на формування особистості у сфері фізичного виховання є чітке уявлення стосовно основних закономірностей та індивідуальних особливостей які визначають цей процес. У даній роботі було поставлено завдання проаналізувати це питання з точки зору уявлень сучасної психології. Мета дослідження – аналіз загальних закономірностей та індивідуальних особливостей формування особистості у фізичному вихованні як передумова розробки концепцій і педагогічних технологій. Встановлено, що до загальних закономірностей формування особистості у фізичному вихованні фахівці відносять: зв’язок між формуванням особистості і її участю в діяльності; взаємозв’язок організму і психіки людини; зв’язок фізичного виховання з потребами суспільства; зв’язок фізичного виховання із здоров’ям людини; закономірну єдність цілей, завдань, змісту, методів і форм навчально-виховної діяльності; залежність результатів навчання студентів від організації їх продуктивної, творчої діяльності (скерованої на вирішення проблемних завдань); залежність мотивації студентів щодо занять фізичними вправами від їх уподобань; систематичність; наочність; доступність; безперервність; прогресування тренувальних дій; циклічність та ін. Встановлено, що в психології природа індивідуальних особливостей розглядається як проблема. Вважається, що індивідуальні особливості це результат численних і складних взаємодій між спадковістю індивіда і його середовищем. Вважається також, що індивідуальні особливості студента найбільш повно проявляються в динаміці набуття ним знань, умінь, навичок (швидкість, глибина, легкість, міцність засвоєння). Спираючись на зазначені теоретичні положення як на передумову, автор статті розробив концепцію психофізичної підготовки студентів закладів вищої освіти залізничного транспорту у процесі фізичного виховання. Реалізація концепції дозволила суттєво покращити у студентів: 1) рівень фізичної підготовленості; 2) рівень сформованості професійно значущих рис особистості; 3) використання адаптивних і відносно адаптивних когнітивних і поведінкових копінг-стратегій; 4) рівень толерантності до невизначеності; 5) зниження високих показників особистісної тривожності; 6) рівень розвитку концентрації і стійкості уваги та вестибулярної стійкості.
  • Item
    Фізична підготовленість як складова психологічної готовності студентів до служби у Збройних Силах України
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Пічурін, Валерій Васильович
    UKR: Вступ і мета дослідження. В умовах повномасштабної війни, яку розв’язала проти України російська федерація, особливої актуальності набула проблема психологічної підготовки військовозобов’язаних до служби у Збройних Силах України. Автор виходить з того, що розглядає фізичну підготовленість, як важливий чинник психологічної готовності студентів до служби у збройних силах. Мета дослідження – перевірка гіпотези про позитивний вплив фізичної підготовленості на психологічну готовність студентів до служби у лавах ЗСУ. Матеріал і методи. У дослідженні приймали участь 29 студентів. Діагностика фізичної підготовленості проводилась із використанням тестів, запропонованих в Державних тестах і нормативах оцінки фізичної підготовленості населення України. Для діагностики психологічних характеристик застосовувались відповідні методи психологічної діагностики. Результати. Встановлено взаємозв’язок показників фізичної підготовленості з рядом характеристик особистості, які визначають психологічну готовність студентів до служби у Збройних Силах України. Висновки. Фізична підготовленість студентів є чинником, який суттєво впливає на психологічну готовність до служби у збройних силах.
  • Item
    On the Appropriateness of Physical Education Models
    (LLC SPC «InterConf», 2024) Pichurin, Valerii V.; Umerenko, Viktor
    ENG: Currently, there is an intensification of discussions regarding the appropriateness of using such physical education models as health-adaptive, socially-oriented, personality-oriented, and sports-recreational, which, as is well known, differ in their goals and means of achieving them. The purpose of the study is to justify the necessity of using the principle of constructive alternativism in physical education. The initial premise of the study is the notion that approaches to analyzing physical education models should be conducted in both practical and theoretical planes. From a practical point of view, it is important to understand to what extent a particular model meets the current societal demand, the complexity of organizational measures necessary for its implementation, the material base, etc. From a theoretical standpoint, only the extent to which our understanding of physical education as a phenomenon has been deepened and expanded is important.
  • Item
    Understanding the Category of Volitional Qualities in the Context of Running Activity of Athletes
    (LLC Scientific Publishing Center «InterConf», 2024) Cherevko, Svitlana; Dorosh, Vira; Lutaeva, Nadia
    ENG: The authors of this article consider the concept of will as a factor that determines the realization of human capabilities in physical activities. Given the fact that the best results in running disciplines are incredibly high, the problem of will as a manifestation of volitional qualities and issues related to its function are relevant in the field of research in modern sports psychology and are important for understanding and use in practical work. The desire of athletes to win competitions by displaying volitional qualities becomes a stronger motive than the desire to win by displaying physical qualities.
  • Item
    Принцип конструктивного альтернативізму і фізичне виховання
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Пічурін, Валерій Васильович
    UKR: ВСТУП І МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ. В наш час активно йде переосмислення перспектив розвитку фізичного виховання у закладах освіти. Це проявляється, зокрема, у загостренні дискусій стосовно доцільності використання у наш час таких моделей фізичного виховання як оздоровчо-адаптивна, соціально-орієнтована, особистісно зорієнтована, спортивно-рекреативна, які, як відомо, різняться за своїми цілями і засобами їх досягнення. У ході цих дискусій прихильники деяких точок зору взагалі відкидають доцільність звертати увагу на інші підходи і пропонують свою точку зору як «істину у останній інстанції». У даній роботі зроблено спробу проаналізувати досвід виходу із аналогічних ситуацій у сучасній психології і застосувати його до сфери фізичного виховання. Мета дослідження – обґрунтувати доцільність використання у фізичному вихованні принципу конструктивного альтернативізму. МАТЕРІАЛ І МЕТОДИ. У процесі дослідження використано метод аналізу та узагальнення даних науково-методичної літератури. РЕЗУЛЬТАТИ. Вихідним положенням дослідження стало уявлення про те, що підходи до аналізу моделей фізичного виховання доцільно проводити у практичній і теоретичній площині. З практичної точки зору важливо розуміти у якій мірі та чи інша модель відповідає на актуальний запит суспільства, складність організаційних заходів, які необхідні для її реалізації, матеріальна база і т. і. З точки зору теорії важливим є тільки те, у якій мірі поглиблено і розширено наші уявлення про фізичне виховання як феномен. ВИСНОВКИ. У сучасних умовах військового стану в Україні найбільш доцільним є перехід до соціально- орієнтованої моделі фізичного виховання. В теорії фізичного виховання доцільно орієнтуватись на принцип конструктивного альтернативізму.
  • Item
    The Development of Students' Attention at Football Training
    (LLC SPC «InterConf», 2024) Pichurin, Valerii V.; Umerenko, Viktor; Dutko, Taras
    ENG: The purpose of the study was to examine the specific features of the development of selectivity, concentration and attention steadiness of students in physical education classes. The research involved 60 students (men aged 18-20). The control group consisted of 30 students (15 each) from the faculties of «Technical Cybernetics» and «Mechanical Science» who did not play sports at the university (assigned to the main or preparatory medical groups for health reasons) and attended physical education classes (4 hours per week) in the study groups of the main department for two years. The experimental group was also made up of 30 students of the faculties of «Technical Cybernetics» and «Mechanical Science» (15 each), who were assigned to the main medical group for health reasons and had been playing football at the university (4 hours per week) in the study groups of the sports department for 2 years. Diagnostics of students' selectivity of attention were carried out with the help of the Munsterberg test. Concentration and steadiness were diagnosed with the use of the Bourdon's proofreading test (the task was performed within 10 minutes). All the data were statistically processed via the Mann-Whitney U-test.
  • Item
    Features of the Influence of the Locus of Personality Control on the Expression of Aggression in Football
    (Scientific Publishing Center «InterConf», 2023) Pichurin, Valerii V.; Umerenko, Viktor; Dutko, Taras
    ENG: In the article, there are presented the results of the study of the relationship between the locus of personality control and expressions of aggression among football students. Thirty football students of the Ukrainian State University of Science and Technologies named after Academician V. Lazaryan took part in the study. The level of subjective control was diagnosed with the use of the Questionnaire of Subjective Control which was developed by E. Bazhin on the basis of the locus of control scale by D. Rotter. The number of red and yellow cards that players received during the competition was considered as a measure of the aggression. A statistical verification of the data received was carried out with the use of Spearman's coefficient of rank correlation. It was found that the level of subjective control is a factor related to the expression of aggression among football students.
  • Item
    Theoretical Prerequisites of Psychophysical Training in Physical Education
    (Scientific Publishing Center «InterConf», 2023) Pichurin, Valerii V.; Umerenko, Viktor; Dutko, Taras
    ENG: In this article, research provides the results of theoretical prerequisites for the formation of individual's structural components in the area of physical education. The authors believe that such prerequisites relate to the scientific achievements made by representatives of several scientific branches who have studied the mutual impact of the human body and mind. Within this context, there are considered such aspects as: the treatment to the issue of the physical in human beings through philosophy, psychoanalysis, the body-based approach in psychology, the psychosomatic approach in medicine, the psychology of development, and bodyoriented psychotherapy. The authors consider that the results of the research in these areas provide evidence for specialists of physical education to assume that it is possible to form components of the mental structure through the influence on the human body (via physical exercises).
  • Item
    Фізичне виховання як складова підготовки до професійної діяльності
    (Видавнича група «Наукові перспективи», Київ, 2023) Пічурін, Валерій Васильович
    UKR: До цього часу поширеною є спрощена думка, відповідно до якої професійні знання є основою професійної підготовки, а інші сторони покликані обслуговувати їх освоєння. Водночас, все більш поширеними стають претензії до психологічної і фізичної підготовленості фахівця. Так, наприклад, багато говориться про так званий людський фактор у зв'язку з аварійністю. Проте, на загальній підготовці фахівця у закладах вищої освіти це ніяк не відображається. Таким чином, збільшується розрив між вимогами практики і реаліями підготовки інженера. Свій суттєвий внесок у вирішення цих завдань може зробити фізичне виховання як навчальна дисципліна у закладах вищої освіти. Мета дослідження – проаналізувати фізичне виховання студентів як складову підготовки до професійної діяльності. Вихідним положенням дослідження стало припущення про те, що для осмислення місця фізичного виховання як складової підготовки особистості до професійної діяльності необхідним є системний підхід, який включає його аналіз в контексті таких наукових сфер як психологія професійної придатності та зміст освіти. Встановлено велику кількість досліджень, присвячених проблемі професійної придатності, розвитку окремих професійно значущих компонентів і їх структури. Це вказує на велику практичну значущість досліджень цієї сфери. Одним із напрямків таких досліджень є вивчення особливостей використання фізкультурної і спортивної діяльності для підготовки майбутніх фахівців до професійної діяльності. На результати дослідження професійної придатності в психології спираються фахівці у сфері педагогіки, які досліджують проблеми змісту освіти. Зміст професійної освіти вони поділяють на теоретичну і практичну підготовку. Зазначено, що фізичне виховання, насамперед, пов'язане з практичним розділом професійної освіти. Воно спрямоване на розвиток тих передумов (задатків, структурних компонентів особистості), що являють собою фундамент для формування професійно-необхідних навиків і умінь.
  • Item
    Питання формування рухових умінь і навичок у здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання
    (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, м. Київ, 2023) Черевко, Світлана Вікторівна; Дорош, Віра Анатоліївна; Лутаєва, Надія Валентинівна; Умеренко, Віктор Леонідович; Черевко, Анатолій Дмитрович
    UKR: Автори статті зібрали та проаналізували матеріали наукових робіт, в яких досліджуються проблеми організації навчального процесу з дисципліни Фізичне виховання, розглядаються питання формування рухових умінь і навичок та їх зв'язок з рівнем фізичної підготовленості у здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання. Глобальні перетворення в сферах розвитку наукових, правових, програмно-нормативних основ освітньої системи в Україні мають за мету створення освітнього простору, орієнтованого на самовиховання, саморозвиток і самовдосконалення людини. Діяльність в процесі навчання новим руховим діям має особливий прикладний учбово-пізнавальний характер, а ефективність навчання значною мірою визначається умінням викладача організувати навчальний процес у відповідності з фізіологічними, психологічними, педагогічними й структурними закономірностями, які є основою сучасних теорій та технологій навчання. Терміни «технологія», «рухова задача», «рухові уміння», «рухові навички» ‒ це інструментарій самопізнання, пізнання й перетворення навколишнього світу через дію (рух) [1]. Використовуючи певну методику навчання, викладачі фізичного виховання орієнтуються на індивідуальні можливості людини, її здібності, тому для кожної людини прийоми навчальної діяльності повинні бути різними, різним буде і темп педагогічних кроків. Слід зазначити, що в системі вищої освіти країни наразі бракує педагогічних технологій, здатних вирішувати задачі фізичного виховання в умовах дистанційної освіти. Якщо в загальноосвітніх закладах з дистанційною формою навчання учні не набувають необхідного рівня знань і рухових умінь, подальше навчання в закладах вищої освіти практично не вирішує задач із формування рухових умінь і навичок, оскільки саме підлітковий вік ‒ це період рухового вдосконалення моторних здібностей, більших можливостей для розвитку рухових якостей.
  • Item
    Психологія розвитку і фізичне виховання
    (SPC «InterConf». Mondial, Umeå, 2023) Пічурін, Валерій Васильович; Умеренко, Віктор Леонідович; Дутко, Тарас Романович
    UKR: Фізичне виховання є однією із сфер життєдіяльності людини, яка здійснює суттєвий вплив на розвиток особистості. Водночас, відповідно спрямованих концепцій і педагогічних технологій у цій сфері явно бракує. Їх розробка повинна проводитись з врахуванням теоретичних засад сучасної психології розвитку. Дослідження спрямоване на окреслення теоретичних передумов для розробки педагогічних концепцій і технологій щодо розвитку особистості у сфері фізичного виховання.
  • Item
    The Formation of Emotional Stability of Students in Physical Education
    (SPC «InterConf».,Epi, Orléans, 2023) Pichurin, Valerii V.; Umerenko, Viktor; Dutko, Taras
    ENG: One of the directions for improving the training of future specialists in higher education institutions is the formation of professionally relevant personality characteristics. Emotional stability is one of these characteristics. Physical education and sport are one of the few spheres of life of modern students in which this issue can be effectively resolved. The authors provide data on the positive impact of specially organized physical education classes on the formation of such emotional stability in students.
  • Item
    Fundamentals of Psycho-Physical Training of Students in Physical Education
    (A.C.M. Webb Publishing Co Ltd, 2023) Pichurin, Valerii V.; Umerenko, Viktor; Dutko, Taras
    ENG: There is a number of directions regarding the use of physical education for training for a professional work. One of the authors of the article proposed a direction called psycho-physical training. The research aims to determine the fundamentals of psycho-physical training of students in physical education. It is suggested that the development of the foundations of psycho-physical training of students should be based on the factors determined from the analysis of professiograms and qualification characteristics of a specific profession. In the article, such issues are revealed: directions of psycho-physical training in the process of physical education, its means, organization, control.