Статті КФКС (ДМетІ)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Статті КФКС (ДМетІ) by Author "Ковтун, Алла"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Особливості психічного стану дітей середнього шкільного віку при різних формах навчання в умовах воєнного стану(Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, Дніпро, 2024) Демідова, Оксана; Ковтун, Алла; Степанова, Ірина; Максимов, Андрій Вячеславович; Найко, Дар’яUKR: Вступ. В умовах воєнного стану актуалізується вивчення питань щодо застосування в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти засобів і методів змішаного навчання. З 2019 року освітяни вже мають достатній досвід упровадження в освітній процес таких форм навчання, як змішане та дистанційне. Але довгострокова війна вносить свої корективи в сучасний освітній процес і визначає особливості функціонування закладів загальної середньої освіти в нових умовах. Значної уваги потребує не лише поліпшення освітнього середовища, в якому перебуває дитина під час навчання, а і пошуки шляхів покращення фізичного стану всіх учасників освітнього процесу і особливо психічного стану дітей різного шкільного віку, у яких, на жаль, все частіше спостерігаються різні ознаки стресу. Мета дослідження – визначити психічний стан дітей середнього шкільного віку при змішаній і дистанційній формах навчання у період воєнного стану. Матеріал і методи. Дослідження проводилось на базі Дніпровської гімназії № 37 Дніпровської міської ради та Комунального закладу «Гімназія № 28» Кам’янської міської ради. У науковому дослідженні взяли участь 36 учнів віком 11-12 років. З них: 17 здобувачів загальної середньої освіти навчались за змішаною формою навчання, а 19 – за дистанційною формою навчання. Дослідження проводилось в умовах воєнного стану. В ході дослідження використовувались такі методи: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури, методи психодіагностики, методи математичної статистики. Результати. В ході дослідження визначалась наявність стресу у дітей середнього шкільного віку при змішаній і дистанційній формах навчання в умовах воєнного стану. Визначення стресу було проведено за «Методикою В.Ю. Щербатих». Аналіз ознак інтелектуального, поведінкового, емоційного та фізіологічного стресів у дітей, які навчались за змішаною і дистанційною формами навчання, показав, що у учнів, які навчались за змішаною формою навчання спостерігались більш виражені ознаки стресу ніж у дітей, які навчались дистанційно. Висновок. Для компенсації освітніх втрат здобувачів загальної середньої освіти, причиною яких стали особливості освітнього процесу в період карантинних обмежень і в період воєнного стану, освітяни розглядають доцільність впровадження в заклади освіти прийомів і засобів змішаного навчання. Організація освітнього процесу у період воєнного стану має свої особливості і повинна враховувати психічний стан дітей, який впливає на успішність їх навчання. Результати дослідження дозволили встановити особливості психічного стану дітей, які займались за змішаною і дистанційною формами навчання. Було визначено, що у дітей, які навчались за змішаною формою навчання, спостерігалось більше ознак інтелектуального, поведінкового, емоційного і фізіологічного стресу, на відміну від дітей, які займались у дистанційному форматі.Item Фізична активність дітей середнього і старшого шкільного віку в умовах дистанційного навчання(Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, Дніпро, 2023) Демідова, Оксана; Степанова, Ірина; Ковтун, Алла; Чекмарьова, Наталя ГригорівнаUKR: Події останніх років, пов’язані з пандемією COVID-19 та воєнними діями в країні, гостро підняли питання збереження здоров’я дітей різного віку. Обмежувальні заходи, які застосовувались у період карантину, дистанційне навчання та ряд негативних факторів, пов’язаних з війною, призвели до значного зниження фізичної активності дітей та молоді. І це викликає занепокоєння, бо важливим аспектом у вихованні гармонійно розвинутої здорової дитини є саме рівень її фізичної активності. Всесвітньою організацією охорони здоров’я для людей різних вікових груп надано рекомендації щодо виконання фізичної активності різної інтенсивності протягом дня та протягом тижня. Оцінка стану фізичної активності дітей і молоді в умовах дистанційного навчання у сучасних реаліях допоможе у підборі необхідних методів і засобів для збільшення загальної фізичної активності школярів, що, в свою чергу, буде сприяти покращенню їх здоров’я.