Магістерські роботи кафедри Інтелектуальні системи електропостачання (КІСЕ)
Permanent URI for this collection
UKR: Магістерські роботи кафедри "Інтелектуальні системи електропостачання"
ENG: Master Thesis "Power supply of railways"
ENG: Master Thesis "Power supply of railways"
Browse
Browsing Магістерські роботи кафедри Інтелектуальні системи електропостачання (КІСЕ) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 71
Results Per Page
Sort Options
Item Модернізація сонячного трекера із застосуванням штучного інтелекту(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Хімоненко, Владислав ГеннадійовичUKR: У дисертації розробляється фізичний макет сонячного трекера та досліджується ефективность перетворення електроенергії. Мeтoд прямoгo пeрeтвoрeння сoнячнoгo випрoмiнювaння в eлeктричну eнeргiю є, пo-пeршe, нaйбiльш зручним для спoживaчa, пoдругe, цeй мeтoд ввaжaється eкoлoгiчнo чистим спoсoбoм oтримання eлeктрoeнeргiї нa вiдмiну вiд викoристaння пaливa, ядeрнoї сирoвини чи гiдрoрeсурсу. У справжній роботі викладені методи збельшення ефективності перетворення сонячної енергії в електроенергію. Об'єкт дослідження - процес перетворення електроенергії у фотоелектричних джерелах, в яку входять СЕС, сонячні панелі, перетворювачі, трекерні установки та їх модифікації. Методи дослідження – аналіз проблем застосування віновлюваних джерел енергії, аналіз технічних рішень при перетворенні фотоелектричної енергії.Item Інтелектуальні системи регулювання напруги на шинах тягової підстанції постійного струму(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Федянович, Станіслав ЮрійовичUKR: У роботі досліджується проблема незалежного регулювання і стабілізація напруги по кожному фідеру окремо, яке б дозволило зменшити втрати від зрівняльних струмів, а також до мінімуму зменшити провали напруги при проходженні швидкісних поїздів. Це говорить про те, що при оптимальному алгоритмі управління рівнем напруги, можливо організувати процес перевезення вантажів і пасажирів з мінімальними втратами електроенергії. Мета дослідження– Забезпечення стабільного рівня напруги у тяговій мережі при впровадженні швидкісного руху. Об’єкт дослідження – Система тягового електропостачання постійного струму. Предмет дослідження – Незалежне регулювання і стабілізація напруги по фідерам міжпідстанційної зоні. Методи дослідження – Методи статистичного аналізу, аналітичне дослідження режимів напруги. Обробка результатів експериментальних досліджень виконана на ЕОМ з використанням програмних засобів Excel, MathCAD. Для моделювання роботи системи стабілізації з програмних пакетів обрана OrCAD 9.2Item Імітаційне моделювання електромагнітних процесів в тяговій мережі з розподіленими параметрами(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Чіпак, Олександр МиколайовичUKR: В вступі представлена основна мета та передумови проектно-дослідницької роботи. В першому розділі теоретичні передумови схем живлення тягової мережі на фідерних зонах ділянки та існуючі методи моделювання електромагнітних процесів в системі тягового електропостачання. В другому розділі є теоретичні передумови та результати створення імітаційної моделі електротягового навантаження з розподіленими параметрами і зосередженими параметрами з консольним живлення. Третій розділ містить основні результати та аналіз моделювання електромагнітних процесів в електрифікованій ділянці з розподіленими параметрами двостороннє живленняItem Втрати електроенергії при обмеженому керуванні пристроїв тягового електропостачання(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Тертишна, Ірина АндріївнаUKR: Мета роботи – розробка методології розрахунку розподілених систем керованого електропостачання, стабілізація режиму напруги в тяговій мережі та мінімізація втрат в контактній мережі за рахунок оптимізації параметрів системи, а саме – рівня напруг на шинах одно агрегатних тягових підстанцій. Режим напруги в тяговій мережі, за відсутності експлуатаційних обмежень, визначає провізну та пропускну здатність електрифікованої залізниці при введені швидкісного руху, для підвищення показників провізної та пропускної здатності вирішується завдання стабілізації рівня напруги при пропусканні рухомого складу зі споживаною потужністю 10 - 12 МВт. Показано, що розподілена система живлення з використанням пунктів підсилення дозволяє оптимізувати режим напруги в тяговій мережі, збільшити відстань між пунктItem Впровадження енергоефективних технологій в системі живлення власних потреб тягової підстанції(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад В. Лазаряна, 2020) Пшеничний, Антон ЮрійовичUKR: В дипломній роботі досліджується проблема економії електроенергії, що споживається власними потребами тягової підстанції. Завдання економії дуже складне, особливо у випадках, коли тягові підстанції мають застаріле обладнання. У зв’язку з виниклою проблемою розглядаються нові методи економії електроенергії – зменшення втрат електроенергії за рахунок використання енергозберігаючих технологій та підключення відновлюваних джерел електроенергії. Мета дослідження – дослідити вплив системи Smart Grid на втрати електроенергії. Об’єкт дослідження – тягова підстанція. Предмет дослідження – альтернативні джерела енергії. Метод дослідження полягає у використанні технології Powerpack для забезпечення безперебійного живлення власних потреб тягових підстанцій.Item Зниження вищих гармонійних складових на тягових підстанціях постійного струму(Reduction of higher harmonic components at DC traction substations, 2020) Тижбір, Христина ІванівнаUKR: У даній роботі розглядається проблема зниження вищих гармонік, що виникла у зв'язку з застосуванням напівпровідникової перетворювальної техніки з нелінійною вольт-амперною характеристикою. При випрямному навантаженні виходить спотворення, тобто відмінна від синусоїдальної, форми кривої споживаного струму. Ця спотворена форма кривої споживаного струму може бути представлена як сума ряду синусоїдальних кривих, що складається з основної синусоїди і вищих гармонійних синусоїд, що мають частоти, в кратне число раз перевищуючі частоту основної синусоїди. Падіння напруги, обумовлені цими струмами, викликають спотворення кривої напруги живлення. А це веде до погіршення показників якості електроенергії. В роботі проведено аналіз погіршення показників якості електроенергії при появі вищих гармонік напруги та струму. У ході виконання роботи, були проведено дослідження роботи випрямлячів тягових підстанцій постійного струму та визначено оцінку можливої появи та рівня вищих гармонійних складових. Проведено моделювання випрямних перетворювачів підстанцій постійного струму в системі Matlab. За допомогою розроблених моделей проведено імітацію роботи різних типів випрямних перетворювачів тягових підстанцій за наявності фільтрів вищих гармонік та без них. На основі аналізу зроблено висновки про можливість та ефективність застосування сучасних фільтрів вищих гармонік для зниження вищих гармонійних складових.Item Моделювання децентралізованої тягової системи електропостачання постійного струму(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Фалінський, Владислав ОлексійовичUKR: В даному дипломному проекті було приділена увага до такого питання як моделювання децентралізованої тягової системи електропостачання постійного струму, дослідження впровадження в систему сонячної електростанції, та вирішення цих важливих проблем. Проведення експериментальних досліджень на різних схемах живлення та усунення дефектів які в них виникають.Item Дослідження методів визначення місця короткого замикання в обмотках тягового трансформатора.(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Височанський, Артем ВікторовичUKR: В даному дипломному проекті було приділена увага до такого питання як досліждення методів визначення місця короткого замикання в обмотках тягового трансформатора, дослідження несправностей що виникають в обмотках, та вирішення цих важливих проблем. Проведення експериментальних досліджень на різних трансформаторах та усунення дефектів які в них виникають.Item Синергетичний регулятор напруги у тяговій мережі(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бондаренко, Михайло ОлександровичUKR: У роботі досліджується обґрунтування доцільності застосування декількох регуляторів тягової напруги в системах тягового електропостачання, тим самим підвищення його ефективності роботи. Основним завданням на сьогодні це досягнення більш високих енергетичних показників системи тягового електропостачання постійного струму та підвищення енергоефективності ЕРС при високих швидкостях руху необхідно впроваджувати системи для звуження діапазону відхилення напруги на струмоприймачах швидкісного ЕРС. Основний принцип регулювання напруги повинен бути побудований на застосуванні ідей нечіткої логіки для побудови системи управління ПІД-регулятором Методи дослідження – аналіз моделі, порівняння різних типів регуляторів напругиItem Імітаційне моделювання електромагнітних процесів у фідерній зоні при русі поїздів на двоколійній ділянці(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Тирсовий, Ростислав ПавловичUKR: У роботі досліджується імітаційне моделювання електромагнітних процесів в міжпідстанційній зоні при русі поїздів на двоколійній ділянці.В вступі представлена основна мета та передумови проектно-дослідницької роботи.Вперше до моделювання електромагнітних процесів в фідерній зоні при русі поїздів на двоколійній ділянці адаптивно існуючі ідентифікаційні моделі електрорухомого складу електровозів.Мета дослідження – імітаційне моделювання електромагнітних процесів у фідерній зоні при русі трьх поїздів на ділянках контактної мережі. Об’єкт дослідження – Тягова підстанція змінного струму 27,5кВ.Предмет дослідження – імітаційне моделювання в системі MatLab Simuling. Метод дослідження – Структури схем та моделей фідерної ділянки, розрахунок спаду напруги на струмоприймачах електровозів та оцінка струморозподілення на ділянці. У роботі розглядаються дві схеми електромагнітних процесів у фідерній зоні при русі поїздів на одно і двох колійних ділянках.Item Система живлення власних потреб тягової підстанції Ш змінного струму(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад. В. Лазаряна, 2020) Придаток, Володимир СергійовичUKR: Дана дипломна робота присвячана питанням модернізації системи живлення власних потреб тягової підстанції змінного струму на основі застосування енергії відновлювальних джерел в зазначеній системі живлення. На основі аналізу потужності власних потреб тягової підстанції визначина необхідна потужність сонячної електростанції та накопичувачів електроенергії у схемі живлення власних потреб а також на основі реальної структури тягової підстанції запропоновано компонувальні рішення по розміщенню основного обладнення проектованого СЕС. Додатково досліджене питання забезпечення норм якості електроенергії на приєднаннях споживачів власних потреб при у мові їх живлення від згаданої СЕСItem Захист інформаційних каналів від електромагнітного впливу на тяговій підстанції постійного струму НД-Вузол(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бобирь, Олександр ДмитровичUKR: В роботі було створено однолінійну схему з виділеними об’єктами телемеханіки для виявлення масштабу та каналів зв’язку, для подальшого спрощення розрахунків. Проведено зрівняльний аналіз заважаючих впливів на кабельні та повітряні канали зв’язку, також виявлені нові заходи для захисту каналів зв’язку. Також модернізування системи за допомогою заміни старих каналів зв’язку на сучасні. Модульність запропонованої системи, що дозволяє використовувати найсучасніше обладнання та канали зв’язку, в подальшому оптимізує технікоекономічні показники та збільшить показники контролю та якості інформації. Мета дослідження – аналіз проблем функціонування та вдосконалення системи телемеханіки для захисту інформаційних каналів від електромагнітного впливу на тяговій підстанції постійного струму. Об’єкт дослідження – система телемеханіки «Лісна». Предмет дослідження – пропозиції з оптимізації та захисту каналів зв’язку від електромагнітного впливу. Методи дослідження –зрівняльний аналіз електромагнітного впливу на лінії зв’язку. Оцінка можливостей вживання нового цифрового стандарту. Обробка результатів характеристик радіоканалівItem Підвищення ефективності діагностування опор контактної мережі електрифікованих залізниць(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад В. Лазаряна, 2020) Шлапак, Максим ІвановичUKR: В дипломному проекті розглянуто можливість застосування різних систем діагностування, для достовірного визначення стану опор контактної мережі. Проаналізовано основні види корозійних процесів які відбуваються в бетоні і арматурі та представлено класифікацію пошкоджень опор за ступенем їх небезпеки. Проаналізовано технічний стан опор контактної мережі та приведено загальні методи діагностування опор контактної мереж. Проведено аналіз небезпеки електрокорозії арматури та проаналізовано можливості визначення процесів руйнування стійок опор ультразвуковим методом діагностування. Представлено можливості діагностування за допомогою сучасних діагностичних приладів. Розкрито спосіб визначення стану опор контактної мережі за допомогою віброакустичного методу, електрохімічного методу та методу індуктивного контролю. Розроблено нейромережеву прогнозну модель в програмному комплексі STATISTICA, яка відрізняється від існуючих можливістю миттєвого аналізу, в ході діагностування стійок опор з використанням віброакустичного методу, отриманого масиву даних, для визначення їх дефектності та прийняття рішень щодо подальшої заміни.Item Енергетичний аудит університету(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад В. Лазаряна, 2020) Манжула, Олександр СергійовичUKR: В даному дипломному проекті було приділена увага до такого питання як дослідження проблем енергетичного аудиту університету. Завдання енергетичного аудиту це пошук шляхів надання допомоги суб'єктам господарювання для визначення напрямів ефективного енерговикористання. У зв'язку з і статистичними закономірностями, що з'являються при дослідженні сучасних даних, розглядаються нові методи аналізу енергетичного аудити в університеті – запровадження АСКОЕ та удосконалення обладнання. Мета дослідження – головною мета енергетичного аудиту є пошук шляхів надання допомоги суб'єктам господарювання для визначення напрямів ефективного енерговикористання. Об’єкт дослідження – система електропостачання Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка Лазаряна. Предмет дослідження – показники споживання електричної енергії об’єктами університету. Методи дослідження – в основу роботи покладені теоретичні та експериментальні дослідження. При їх проведенні застосовувалися: методи техніко-економічного аналізу. У роботі розглядаються система АСКОЕ, енергоефективні лампи, датчики руху.Item Удосконалення телекеруання в мережах помічнянської дистанції одеської залізниці(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад. В. Лазаряна, 2020) Малько, Максим ГеннадійовичUKR: У теперішній час на тягових підстанціях установлена апаратура автоматики яка забезпечує безперервний контроль і підтримку заданого режиму роботи основного устаткування системи електропостачання і тим самим дозволяє підвищити його надійність. Пристрої телемеханіки прискорюють забезпечення поточних профілактичних і відновлених робіт. При цьому підвищується пропускна здатність електрифікованих ліній. За рахунок впровадження автоматики і телемеханіки збільшується продуктивність праці дистанції електропостачання. Це дозволяє вивільнити великий контингент експлуатаційного персоналу на тягових підстанціях і в бригадах контактної мережі. Для ефективної роботи тягових підстанцій потрібна комплексна модернізація. Основні зусилля повинні бути направлені на заміну застарілого устаткування, при неможливості його заміни – вживання заходів по збільшенню терміну служби устаткування.Item Дослідження статичного контактного натискання струмоприймача на проводи контактної підвіски(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад В. Лазаряна, 2020) Нікітенко, Дмитро ЄвгеновичUKR: Мета роботи – Метою роботи є дослідження впливу статичного контактного натискання струмоприймача на проводи контактної підвіски. Питання забезпечення відповідної швидкісному режиму якості струмознімання комплексне і при його розгляді необхідно враховувати як механічні параметри контактних підвісок так і їх здатність передавати необхідну потужність до електрорухомого складу. Основні напрямки в створенні нових контактних підвісок та струмоприймачів, автоматизованих систем проектування та моделей взаємодії контактних підвісок зі струмоприймачами відображені в дослідженнях, проведених в наукових працях І. А. Бєляєва, І. І. Власова, В. А. Вологіна, Ю. І. Горошкова, Ю. І. Жаркова, Ю. Е. Купцова, К. Г. Марквардта, В. П. Міхєєва, Е. П. Фігурнова, А. В. Фрайфельда, О. А. Сидорова, І. С. Гершмана та інших. Проведений аналіз останніх публікацій показує, що головною передумовою впровадження швидкісного руху на електрифікованих залізницях України є визначення найбільш раціональних параметрів струмоприймачів та контактних підвісок, які б дозволяли експлуатувати електрорухомий склад з відповідним швидкісним режимом та забезпеченням необхідного рівня потужності, що отримується з контактної мережі.Item Удосконалення електричних розрахунків для визначення нагріву елементів струмоприймача(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад В. Лазаряна, 2020) Зіненко, Анатолій ВікторовичUKR: Сучасні умови експлуатації і проектування пристроїв струмознімання представляють дедалі жорсткіші вимоги до оцінки температур струмоприймачів в нестандартних режимах роботи. Причиною цього є розширення спектру експлуатаційних режимів, зростання питомих навантажень. Зниження оцінки теплових навантажень призводить до підвищеної пошкоджуваності пристроїв струмознімання та елементів системи електропостачання, скорочення їх терміну служби, внаслідок незворотних температурних властивостей і характеристик ізоляційних, провідникових і конструктивних матеріалів. Підвищення перетину основних елементів пристроїв струмознімання, призводить до того, що струмоприймач володіє збільшеною масою, має гірші динамічні характеристики і працює в енергетично невигідному режимі. Така ситуація характерна для роботи струмоприймачів постійного і змінного струмів. Зазначені обставини вимагають наявності достовірних методик розрахунку теплових процесів пристроїв струмознімання, що включають в себе питання створення математичної моделі, ідентифікації її параметрів, побудови спеціалізованих чисельних методів розрахунку.Item Оптимізація електроспоживання в системі електропостачання змінного струму в умовах підвищення швидкостей руху(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад. В. Лазаряна, 2020) Кононенко, Віктор ВолодимировичUKR: У дипломній роботі досліджується проблема підвищення енергоефективності та енергетичної безпеки на залізничному транспорті, електрифікованому на однофазному змінному струмі 25 кВ 50 Гц з ЕРС різних поколінь і сучасних магістралей зі швидкісним і високошвидкісним рухом. У даній роботі вирішувалося завдання вдосконалення в умовах застосування традиційних систем ЕРС. Поява на ЕРС нового покоління перетворювального електрообладнання на базі унікальних напівпровідникових приладів - силових транзисторів з ізольованим затвором (БТІЗ - IGBT) розширило простір наукових досліджень. Мета дослідження - дослідити показники системи електричної тяги в залежності від характеристик тягового електроприводу з різними типами перетворювачів. Об’єкт дослідження - електрифіковані залізничні лінії України з електротяговою мережею однофазного змінного струму 25 кВ 50 Гц і ЕРС з зонно-фазовим і імпульсним управлінням вхідними перетворювачами в умовах роботи з підвищеними швидкостями. Предмет дослідження - виявлення чинників, що впливають на показники якості електроспоживання, енергетичні залежності, що характеризують надійність, енергоефективність та безпеку при роздільній і спільній експлуатації по схемотехнічному виконанню вхідних перетворювачів електричного тягового електроприводу. Методи дослідження - при вирішенні поставлених завдань в роботі виконані узагальнення і аналіз матеріалів науково - технічної літератури, використані методи математичного аналізу та імітаційного моделювання в програмних пакетах Matlab / Simulink, методи обробки статистичних даних, методи теоретичних та експериментальних дослідженьItem Покращення режиму напруги електрифікованої ділянки постійного струму із застосуванням накопичувача енергії(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Сьомін, Олександр ВолодимировичUKR: У роботі досліджується проблема рівня напруги в системі тягового електропостачання постійного струму. Одним з найбільш ефективних методів енергозбереження є локальне накопичування електроенергії на різних стадіях її доставки до споживача, тобто введення в електроенергетичну систему транспорту накопичувачів енергії, здатних понизити капітальні вкладення на основне тягове електротехнічне устаткування і заощадити електроенергію, що витрачається на тягу потягів. У магістерській роботі викладені основні можливості енергозбереження на залізничному транспорті з використанням різних типів накопичувачів енергії. Метою роботи є обґрунтування доцільності застосування накопичувачів електричної енергії в системах електричної тяги постійного струму для підвищення режиму напруги в тяговій мережі. Об'єкт дослідження - система тягового електропостачання залізниці постійного струму, в яку входять тягові підстанції, тягова мережа, електрорухомий склад склад і різного роду накопичувачі електричної енергії. Методи дослідження – аналіз моделі, порівняння різних типів накопичувачів електричної енергії . Предмет дослідження – показники якості електроенергії в тяговій мережі.Item Накопичувач сонячної електростанції для балансування виробітку електроенергії(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад. В. Лазаряна, 2020) Песцов, Владислав ВадимовичUKR: У дипломної роботі йдеться про вирішення проблеми балансування виробітку електроенергії за допомогою накопичувачів сонячної електростанції. Існуючі в енергосистемі генеруючі джерела фактично знаходяться на стадії вичерпання фізичних можливостей для забезпечення добового регулювання та раціональних режимів роботи електростанцій, тому вже найближчим часом необхідне виконання їх реконструкції, а також введення нових високоманеврових потужностей. Мета дослідження – проаналізувати та вирішити сучасних проблем об’єднаної енергетичної системи України. Предмет дослідження - інтеграція систем накопичення в систему сонячних електростанцій, визначення їх ефективності, надійності, та фінансової доцільності. Методологія і методи дослідження - при вирішенні поставлених завдань в роботі виконані узагальнення і аналіз матеріалів науково - технічної літератури, використані методи математичного аналізу та імітаційного моделювання в програмних пакетах Matlab / Simulink, методи обробки статистичних даних, методи теоретичних та експериментальних досліджень.