2015
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2015 by Issue Date
Now showing 1 - 16 of 16
Results Per Page
Sort Options
Item Визначення поздовжніх та поперечних параметрів рейкової лінії мультиметром(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Романцев, Іван ОлеговичUK: Мета. Розробка методу виміру поздовжніх та поперечних параметрів рейкової лінії без використання спеціальної вимірювальної апаратури та виключення залежностей. Методика. Для розробки методу розглянуті недоліки методів визначення поздовжніх та поперечних параметрів рейкової лінії, сформована схема проведення вимірів та обмеження моделі, розроблена математична модель визначення первинних параметрів рейкової лінії без виміру фаз електричних сигналів. Результати. Отримані дані дають можливість сформувати процес беззупинного дослідження поздовжніх та поперечних параметрів рейкової лінії. Наукова новизна. Отримані нові залежності первинних параметрів рейкової лінії від напруг та струмів на початку та в кінці рейкової лінії, а також від індивідуальних параметрів рейкового кола в процесі її неперервної експлуатації. Практичне значення. Отриманий метод дозволяє визначати первинні параметри рейкової лінії на робочих частотах в процесі її експлуатації без закриття руху.Item Электропитание и защита устройств электрической централизации(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2015) Сердюк, Татьяна Николаевна; Тодоров, Захар Вадимович; Грецко, А. С.RU: Целью данной работы является анализ проблем, возникающих в панелях электропитания старого образца, разработка рекомендаций по расчету и внедрению современных схем и средств релейной защиты, оценка влияния системы тягового электроснабжения на работу устройств сигнализации, централизации и блокировки (СЦБ). Методика. Выполнена оценка причин неисправностей и пожарной опасности в панелях электропитания поста электрической централизации и средств защиты в устройствах электропитания. Усовершенствована методика расчета максимальной токовой защиты с блокировкой по минимальному напряжению. Результаты. Выполнены расчеты сопротивлений электропитающих установок с разными уровнями напряжений с учетом взаимоиндукции контактной сети и высоковольтных линий сигнализации, централизации и блокировки (ВЛ СЦБ). Определены токи и напряжения уставок максимальной токовой защиты линии ВЛ СЦБ 10 кВ электрифицированного участка переменного тока. Выявлено, что неправильное функционирование устройств СЦБ может происходить вследствие влияния тягового тока на рельсовые цепи в нормальных и аварийных режимах работы системы электроснабжения и в результате кратковременного перерыва или понижения питающего напряжения. Научная новизна. Научная новизна заключается в усовершенствовании формул расчета сопротивления короткого замыкания (КЗ) максимальной токовой защиты с блокировкой по минимальному напряжению за счет учета емкостного и индуктивного влияния тяговой сети переменного тока 25 кВ на линии ВЛ СЦБ, что позволило более точно определить значения токов уставок минимального и максимального КЗ и минимального напряжения. Относительные погрешности расчетов в сравнении с уставками, применяющимися на действующем участке, не превысили для токов – 2 %, для напряжения – 2,2 %. Практическая ценность. Разработаны рекомендации по внедрению современных средств релейной защиты в устройствах железнодорожной автоматики. Для защиты линий ВЛ СЦБ 6 (10) кВ предложено применять двухступенчатую трехфазную трехрелейную максимальную токовую защиту с блокировкой по минимальному напряжению.Item Системні характеристики автоматизованих сортувальних станцій(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Косолапов, Анатолій АркадійовичUK: У роботі дається характеристика автоматизованих сортувальних станцій як об'єктів автоматизації, об'єктів проектування і систем управління, розробляти які необхідно на основі індустріальних методів проектування. Для вирішення різноманітних наукових, технічних, організаційних завдань була виконана класифікація автоматизованих систем керування (АСК) сортувальних гірок і станцій за рядом загальноприйнятих класифікаційних ознак. Наведена класифікація автоматизованих систем на сортувальних станціях характеризує в першу чергу складність об'єкта автоматизації і алгоритмів роботи технологічного комплексу. АСК безперервно-дискретними технологічними процесами, що відноситься до локально-автоматичному (автоматичному) типу підвищеної УІП (809–2153 технологічних змінних) і характеризуються вищим рівнем функціональної надійності. АСК сортувальними станціями як з точки зору складності об'єкта автоматизації, так і з позицій їх внутрішньої організації є складними системами, а як об'єкт проектування - це системи дуже високої складності, для розробки яких необхідні індустріальні засоби автоматизованого проектування.Складні системи мають синергетичний ефект. Синергетичний підхід до проектування систем керування сортувальними станціями передбачає врахування наступних основних факторів: природа ієрархічно структурована в кількох видів відкритих нелінійних систем різних рівнів організації: динамічно стабільні, адаптовані, і найбільш складні – системи, що еволюціонують; зв'язок між ними здійснюється завдяки хаотичному, неврівноваженому стану систем, що є сусідами. Неврівноваженість є необхідною умовою появи нової організації, нового порядку, нових систем. У неврівноважених умовах відносна незалежність елементів системи поступається місцем корпоративній поведінці елементів: поблизу рівноваги елемент взаємодіє тільки із сусідніми, далеко від рівноваги – «бачить» всю систему цілком і узгодженість поведінки елементів зростає.Item Аналіз стійкості земляного полотна для реалізації умов його безпеки при підвищенні швидкості руху(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Петренко, Володимир Дмитрович; Тютькін, Олексій Леонідович; Купрій, Володимир ПавловичUKR: В статті наведені результати математичного моделювання високого залізничного насипу в двох варіантах, причому розглядається варіант підсилення земляного полотна за допомогою геосинтетичних матеріалів. Мета цієї статті полягає у аналізі стійкості земляного полотна для реалізації умов його безпеки при підвищенні швидкості руху. Методика. Розроблено об’ємну скінченно-елементну модель високого залізничного насипу, на основі якої виконано комплекс розрахунків. Результати. В наданій роботі викладені результати математичного моделювання методом скінченних елементів на основі комплексу Structure CAD (SCAD) непідсиленого та підсиленого геосинтетичним матеріалом високого залізничного насипу. Отримані параметри напружено-деформованого стану земляного полотна обох варіантів. Наукова новизна. На основі чисельного аналізу напружено-деформованого стану моделей показано, що армування земляного полотна надало перерозподілу напружень іншої локалізації, а саме в районі обойми з геосинтетики. У подальшому можлива оптимізація розташування геосинтетики по висоті, оскільки досліджене положення може бути не самим оптимальним. Практичне значення. Практична значимість обумовлена підвищенням стійкості земляного полотна при його підсиленні, тобто реалізація умов безпеки при його експлуатації стає визначеною. Дослідження напружено-деформованого стану конструкції земляного полотна запобігає різним аварійним ситуаціям, оскільки дозволяє впевнено прогнозувати зміну напружень та деформацій при підсиленні геосинтетичними матеріалами.Item О дуализме случайного и детерминированного в алгоритмах(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Шинкаренко, Виктор Иванович; Васецкая, Татьяна НиколаевнаRUS: Любая величина, которую получают путем измерений может быть одновременно и случайной и детерминированной. Случайность проявляется в силу большого количества факторов, которые плохо контролируются, и которые в определенной степени могут компенсировать друг друга. Целью данной работы является исследование двойственного проявления случайного и детерминированного в алгоритмах. Детерминированность алгоритмов является их неотъемлемым свойством. Под детерминированностью алгоритмов понимают, что для любых данных из множества входных данных при любом исполнении алгоритма будет выполнено одно и ту же последовательность действий и получен один и тот же результат. Это свойство алгоритмов поддерживаются всеми вычислительными устройствами как абстрактными (машины Тьюринга, Поста), так и реальными. В работе рассмотрены случаи проявления случайного и детерминированного в алгоритмах и программах, касается задач практического программирования. Показано, что результат любого события можно рассматривать как случайный, так и как детерминированный. В силу свойства детерминированности сам алгоритм не может производить случайные величины. Итак, случайные результаты выполнения алгоритмов могут быть обусловлены только случайным представлением входных данных. Например, неиннициованные переменные, результат работы стохастических алгоритмов (генетический алгоритм, метод случайного поиска и др.), или непосредственно входные данные можно рассматривать и как детерминированные, и как случайные (количество студентов в группе, подбрасывание копейки и др.) Такие входные данные могут привести к нестабильной работе программ, использующих этот метод. Понимание указанных аспектов позволит избежать ошибок при программировании и соответственно использовать их при анализе и исследованиях алгоритмов.Item Метод моделювання системи тягового електропостачання(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Сердюк, Тетяна Миколаївна; Мелешко, В. В.; Гаврилюк, Володимир ІллічUK: Удосконалено математичну модель системи тягового електропостачання змінного струму, яка може стати науковим обґрунтуванням методу виміру гармонік зворотного тягового струму. За результатами моделювання й аналізу відповідних експериментальних даних було з’ясовано, що в найгірших умовах опиняються рейкові кола, розташовані в районі тягових підстанцій та в місцях знаходження локомотивів, оскільки струм гармонійних завад в такому разі буде найбільшим. Біля тягової підстанції відбувається збір всього зворотного тягового струму. Експериментальний та аналітичний аналіз показав, що найбільш небезпечними є гармонійні завади частотою 25, 75, 100 й 125 Гц для колійного реле кодових рейкових кіл 25 Гц.Завади даною частотою можуть привести до його помилкового спрацьовування. Причиною виникнення струмів завад вказаної частоти можуть бути регулятори пуску тягових двигунів, випрямлячі електровозів, робота щітково-колекторного механізму тягових та допоміжних двигунів, система зовнішнього електропостачання. Спектральний аналіз зворотного тягового струму дозволяє не тільки виявити небезпечні з погляду нормального функціонування пристроїв автоматики гармоніки, але і несправності в роботі різних елементів системи тягового електропостачання (тягових двигунів, тиристорних перетворювачів локомотивів, устаткування тягових підстанцій постійного струму). За результатами моделювання й аналізом відповідних експериментальних даних було з’ясовано, що в якнайгірших умовах опиняються рейкові кола, розташовані в районі тягових підстанцій. В рейковому колі, де знаходиться локомотив й суміжному з ним, струм завад від тягових двигунів локомотива буде максимальним, в інших РК цей струм буде меншим завдяки роботі дросель-трансформаторів, згладжуючим фільтрам РК й струмам утікання.Item Automated Measurement of Parameters of Track Circuits(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Serdiuk, Tetiana M.EN: The method of measuring the parameters of track circuits (a time and amplitude parameters of code current, flowing in rail lines, an input impedance of the track circuit, a characteristic impedance, a propagation constant) is considered in this paper. The algorithms of definition of parameters of track circuit (ТС) are elaborated. As a result, the develop hardware-software apparatuses allows you to define by the EMF induced in the two receiving coils separately, the following quantities: the magnitude of the code current for the entire length of the track circuit, the duration of the pulses and pauses for all parcels of code, determine the type of code signal and the type of code track transmitter, coordinate, the length of the TC, serviceability of insulating junctions and electrical connectors. The results of measurements of EMF induced in each of the receiving coils apart, the spectral composition of the noise occurring in the traction network, and harmonic amplitude and impulse noise, the causes of noise in the rail network can be revealed. Algorithm for checking the status of the track circuit involves determining the state of the track circuit and it is carried out on the current curve of the locomotive signalling depending on the coordinates obtained from the measurements. Underestimated the value of ALS current compared with the calculated value indicates an undervalued ballast resistance. The test of offered measuring apparatuses were executed on the Pridneprovsky railway.Item Оцінка стану безпеки руху на залізничних переїздах(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Возняк, Олег МихайловичUK: У роботі розглянуто методи, які використовуються на практиці при оцінці стану рівня безпеки на автомобільних дорогах України з точки зору можливості їх використання на залізничних переїздах. Актуальність роботи. Реальний стан у сфері забезпечення безпеки руху на залізничних переїздах постійно вимагає нових підходів та рішень. Тому доцільно розробити систему оцінки стану рівня безпеки на залізничних переїздах, яка, на даний час відсутня серед нормативних документів, які діють на залізничному транспорті України. Мета. Розробка системи оцінки стану рівня безпеки на залізничних переїздах. Наукова новизна. Наводиться аналіз методів оцінки безпеки, які використовуються на автомобільних дорогах з метою оцінки безпеки руху залізничного транспорту та автотранспортних засобів у зоні залізничних переїздів. Практичне значення. Оцінка ступеню безпеки дорожнього руху на залізничних переїздах з метою її підвищення є одним із головних завдань як дорожньої експлуатаційної служби, так і служб залізничного транспорту. Вона необхідна для виявлення небезпечних ділянок і розробки заходів щодо поліпшення умов руху на них.Item Побудова системи дослідження надійності вантажних вагонів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Мурадян, Леонтій АбрамовичUK: В роботі розглянуті питання вирішення проблем надійності рухомого складу залізниць. При вирішенні реальних завдань часто виникають ситуації невизначеності, які можна розділити на дві категорії: відсутність достатньо повного і достовірного знання про предметну область і відсутність можливості отримати вичерпну інформацію про конкретні умови роботи, об’єкт, ситуацію тощо. Іноді доводиться користуватися інформацією, отриманою раніше, і яку неможливо ні перевірити, ні доповнити, ні отримати повторно. Для подолання проблеми невизначеності знань розроблені різні методи, що застосовуються при побудові системи дослідження надійності. Найбільш неформальний підхід – це використання коефіцієнтів впевненості, що виражають ступінь достовірності знання. Коефіцієнти впевненості мають багато спільного з оцінками ймовірності. Властивості цих коефіцієнтів не завжди підкоряються правилам теорії ймовірності. Але методи обчислення коефіцієнтів впевненості деякої сукупності значною мірою нагадують методи обчислення ймовірності складних подій за ймовірностями здійснення складових подій. На сучасному етапі розвитку науки для представлення знань широке поширення одержав математичний апарат нечіткої логіки та теорія функцій довіри. Автором запропонована методика побудови системи дослідження надійності із залученням апарату нечіткої логіки. Описано особливості коефіцієнта впевненості і можливість його використання при побудові системи дослідження надійності вагонів. Система дослідження ґрунтується на зв'язку ознаки несправності і самої несправності відповідного вантажного вагона, що формується фахівцями ремонтних і експлуатаційних вагонних депо. Крім цього, отримано підсумковий коефіцієнт впевненості гіпотез при заданих відношеннях апріорних ймовірностей справедливості гіпотез з певними ознаками несправностей вантажних вагонів.Item Гармонійний склад фідерних струмів при аварійних вимиканнях швидкодіючими вимикачами. Теоретичні передумови(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Михаліченко, Павло Євгенович; Костін, Микола ОлександровичUKR: Мета. Отримати вирази для обчислення спектральної характеристики обмеженої за часом частини імпульсу перехідної величини. Методика. В роботі використано математичний апарат перетворення Фур’є. Результати. Введено поняття поточного і миттєвого спектрів для аналізу детермінованих функцій електричних величин системи тягового електропостачання постійного струму в аварійних режимах її роботи. Практичне значення. Запропоновані вирази для обчислення поточного та миттєвого спектрів обмеженої за часом частини імпульсу перехідної величини дозволяють отримати нові ознаки, на яких може базуватися релейний захист систем тягового електропостачання.Item Методи, заходи та засоби підвищення безпеки руху на залізничних переїздах(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Возняк, Олег МихайловичUK: Стан безпеки на залізничних переїздах як в Україні, так і в інших країнах, залежить не тільки від технічного оснащення переїзду, а й від культури поведінки усіх учасників руху. Організація руху переїздами повинна забезпечувати максимальний захист учасників руху від потрапляння в ДТП, мінімальні затримки транспортних засобів і максимальну зручність пересування водіїв, машиністів і пасажирів транспортних засобів через переїзд. Мета. Вивчення вітчизняного та зарубіжного досвідів підвищення безпеки руху на залізничних переїздах. Наукова новизна. Здійснено узагальнення різноманітних методів, заходів та засобів підвищення безпеки руху на залізничних переїздах. Практичне значення. Комплексне використання ряду організаційних, навчальних та технічних заходів, запровадження нових та модернізація існуючих пристроїв сприятиме підвищенню рівня безпеки в межах залізничних переїздів. Шляхи вирішення проблеми підвищення безпеки на залізничних переїздах включають до себе: будівництво за маршрутами руху швидкісних поїздів нових шляхопроводів, замість існуючих переїздів; впровадження технологій, які зроблять повністю неможливим проїзд автотранспорту на переїзд при забороненому показанні дорожнього світлофора; перекриття проїжджої частини переїздів за допомогою чотирьох шлагбаумів; посилення взаємодії Укрзалізниці з підрозділами патрульної поліції (колишнього ДАІ) щодо контролю за дотриманням правил дорожнього руху на переїздах; розробка та поширення програм навчальних курсів для дітей про правила безпеки на залізницях.Item Моделювання та дослідження точкового каналу зв’язку «колія – локомотив»(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Гончаров, Костянтин Вікторович; Бурковський, Ю. В.UKR: На сьогоднішній день в Україні головним локомотивним засобом забезпечення безпеки руху поїзда є автоматична локомотивна сигналізація безперервної дії з числовим кодуванням АЛСН. Проте в умовах впровадження швидкісного руху, а в перспективі і високошвидкісного руху, чотирьохзначна система АЛСН не дозволяє машиністу отримати достатню інформацію про поточну поїзну ситуацію. Окрім показань колійних світлофорів необхідно передавати на локомотив інформацію про кількість вільних попереду блокділянок, постійні та тимчасові обмеження швидкості, профіль колії, поточну координату, маршрут руху по станції та інші данні. Один із шляхів удосконалення засобів забезпечення безпеки руху поїзда пов’язаний із застосуванням додаткового точкового каналу зв’язку «колія – локомотив», який утворюється між колійними прийомо-відповідачами (балізами) та локомотивним опромінювачем-приймачем. З метою дослідження та раціонального вибору параметрів такого каналу зв’язку була розроблена його математична модель. Проведені дослідження показали, що при використанні балізи стандартного розміру, а саме 400×540 мм, раціонально використовувати локомотивну антену з одним витком та розмірами 670×445 мм. Кількість витків у колійній антені необхідно обирати в залежності від опору навантаження. Наприклад, при опорі 100 Ом доцільно використовувати антену з двома витками. Розрахункова зона чутливості колійного прийомо-відповідача становить 0,52 м, що дозволяє передавати дані на локомотив при швидкості руху поїзда до 529,3 км/год. Розроблена математична модель може бути корисною при удосконаленні існуючих та проектуванні нових систем забезпечення безпеки руху поїзда.Item Вплив контакту рейки та колеса на деформативну роботу залізничної колії(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Бондаренко, Ірина ОлександрівнаUK: Метою даного дослідження є обґрунтування необхідності встановлення меж технічних станів залізничної колії відповідно станам надійності, для можливості сформування нормативної бази з надійності та функціональної безпеки залізничної колії України. Методика. Для досягнення мети дослідження використано методи аналізу особливостей контактної взаємодії рейки та колеса при русі характерних для умов експлуатації залізниць на Україні. Результати. Обґрунтовано встановлення відповідності технічних станів елементів та конструкції колії станам надійності з урахуванням жорсткісних деформацій залізничної колії. Ці стани повинні враховувати тип рухомого складу, стан коліс та рейок, траєкторію руху поїздів та характеристики елементів конструкції за матеріалами, з яких вони виготовлені. Обґрунтовано причини за якими межі не встановлено та з'ясовано які дослідження необхідно провести для їх встановлення. Наукова новизна. Обґрунтовано необхідність розроблення класифікації станів надійності залізничної колії за допустимими відхиленнями при влаштуванні й утриманні рейкової колії. Встановлено необхідність нормування технічних станів залізничної колії на яких базуватимуться засади щодо жорсткісних деформацій залізничної колії. Практична значимість. Укрзалізниця є одним із засновників Ради із залізничного транспорту держав-учасників Співдружності. Останнім часом цей орган видав міждержавний стандарт ГОСТ 32192-2013 «Надежность железнодорожной техники. Основные понятия термины и определения» та на його основі розробив новий міждержавний стандарт «Безопасность функциональная железнодорожной техники. Термины и определения». Та Укрзалізниця є членом організації співпраці залізних доріг,міжнародного союзу залізничного транспорту де встановлено в усіх транспортних галузях норми з надійної та безпечної роботи залізниць. Дане дослідження допоможе впровадженню даних стандартів на залізницях України, забезпечить підвищення інформаційної ефективності в розглянутій сфері, забезпечуючи взаєморозуміння, єдність подання і сприйняття інформації, в тому числі, в договірноправових відносинах суб'єктів господарської діяльності один з одним, органами влади, в міждержавних науково-технічних і торговельно-економічних відносинах.Item Визначення опору ізоляції баласту рейкового кола без фазових вимірів та виключення залежностей(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Романцев, Іван Олегович; Гаврилюк, Володимир ІллічUK: Розробка методу виміру опору ізоляції баласту без додаткових вимірів фазових співвідношень сигналів та порушення працездатності. Методика. Для розробки методу розглянуті найбільш прості виміри в рейкових колах без відключення колійного реле, сформовані схема вимірів електричних сигналів в рейковому колі, необхідні вихідні залежності та початкові обмеження, описані попередні розрахунки для подальших обчислень, послідовність отримання результату, отримані нові залежності електричних сигналів в рейкових колах, вихідні дані для обмеження математичної моделі при визначенні опору ізоляції баласту. Результати. Отримані дані дають можливість сформувати процес беззу-пинного обслуговування рейкового кола при вимірі опору ізоляції баласту. Наукова новизна. Отримані нові залежності електричних сигналів в рейкових лініях при використанні методу без закриття руху по рейковому колі. Практичне значення. Отримані дані дозволяють удосконалити методологічну базу проведення вимірів в рейкових колах при удосконалення існуючого обслуговування або методів діагностування рейкових ліній.Item Вплив нерівностей колії в межах залізничних переїздів на безпеку руху поїздів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Курган, Микола Борисович; Курган, Дмитро Миколайович; Лужицький, Олег ФедоровичUKR: Мета. Відомо, що при реконструкції залізниці для впровадження швидкісного руху поїздів виконуються роботи з виправлення колії в профілі і в плані. Якщо на ділянках між переїздами корегування плану здійснюється у межах основної площадки земляного полотна, то в зоні переїзду зсуви колії виконати складно, а тому часто перед і за переїзним настилом утворюються нерівності в плані, що призводить до зниження плавності й комфортабельності їзди. Такі нерівності виявляються під час проходу колієвимірювального вагону. Проведений статистичний аналіз колієвимірювальних стрічок показав стійку тенденцію накопичення нерівностей колії в зоні розташування переїздів. Тому метою даної роботи є дослідження впливу нерівностей колії на плавність і безпеку руху поїздів. Методика. Колія представлена інерційною пружньо-дисипативною системою з натурними нерівностями. Переміщення кожного з тіл у можливих лінійних і кутових напрямках описується диференціальними рівняннями Лагранжа другого роду з урахуванням зв'язків, накладених на ці тіла. Для виконання розрахунків необхідні вихідні дані, що адекватно описують геометрію колії. Найбільш зручним, перш за все враховуючи регулярність заїздів, залишається стрічка колієвимірювального вагону. Для визначення спектру динамічних показників було виконано моделювання руху вагону з використанням методів статистичної обробки даних. Результати. Моделювання руху екіпажу виконувалось для максимальних швидкостей 80, 100 і 120 км/год та нерівностями колії з відступами І, ІІ і ІІІ ступеню. При швидкості руху 120 км/год коефіцієнт запасу стійкості колеса проти вкочення на головку рейки змінюється від 2,6 до 1,5 і при подальшому зростанні нерівностей колії з урахуванням нерівнопружності підрейкової основи може стати меншим допустимого значення, що викличе загрозу безпеці руху поїздів. Наукова новизна. Отримали подальший розвиток питання оцінки і дослідження розвитку нерівностей колії. Отримані статистичні дані стосовно накопичення нерівностей колії в межах залізничного переїзду та встановлено вплив цих нерівностей на безпеку руху залізничного транспорту.Item Гармонійний склад напруги і струму та енергетичні показники лінії зовнішнього електропостачання(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Костін, Микола Олександрович; Шейкіна, Ольга ГригорівнаUKR: Згідно з рядом нормативних документів, основним фактором, який визначає якість параметрів електричної енергії, досягнення в питанні електромагнітної сумісності, закон керування пристроями компенсації реактивної потужності тощо є рівень гармонійного складу напруг і струмів в вузлах приєднання навантаження. Тому в роботі приведено результати досліджень спектральних складів напруги і струму в лінії електропередачі зовнішнього електропостачання тягової підстанції з 6-пульсним діодним випрямлячем. Необхідну реєстрацію часових залежностей напруг і струмів здійснювали на елементах досліджуваних ділянок Придніпровської залізниці відповідно спеціально розробленої програми. Часові залежності зміни діючих значень напруги і струму на виході районної підстанції (РП) записували за допомогою переносних самописців (зі швидкістю запису 100 … 300 мм/год) магнітоелектричної системи з випрямлячем і класом точності 1,5. Для отримання регістрограм напруги використовували ампервольтметр, який вмикали паралельно затискачам вторинної обмотки трансформатора напруги. Синхронну реєстрацію струму здійснювали приладом того ж типу, який вмикали послідовно з вторинною обмоткою трансформатора струму певної фази мережі РП. Встановлено, що вхідні (до тягової підстанції) напруга і струм є суттєво несинусоїдними. При цьому несинусоїдність кривої напруги обумовлена головним чином за рахунок гармонік 2; 5; 7 та 11. Сумарний коефіцієнт спотворення склав 10,5 % при нормально допустимому 6 %. Основний вклад в спотворення струму вносять гармоніки 2; 4; 6 і 7. Інтегральний показник струму THDI при вхідному I1 = 700 А склав 17,1 %, що перевищує нормативне значення. Коефіцієнт потужності системи електротяги λ = 0,973, а коефіцієнт реактивної потужності tgφ = 0,273. Отже, коефіцієнт потужності не менше нормативного значення, що дорівнює 0,92 …0,95, а фактична величина tgφ перевищує нормовану, що становить 0,25.