2018
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2018 by Issue Date
Now showing 1 - 16 of 16
Results Per Page
Sort Options
Item Випуск 14. Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика Другие названия(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2018)UK: У статтях висвітлені наукові дослідження, виконані авторами в Дніпропетровському національному університеті залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна та інших організаціях. Статті присвячені вирішенню актуальних питань з проблем розрахунків, проектування, будівництва, експлуатації та реконструкції мостів, тунелів і інших інженерних споруд, застосування сучасних будівельних матеріалів і технологій будівництва, пошуку шляхів підвищення надійності та подовження довговічності інженерних споруд. Збірник наукових праць становить інтерес для працівників науково-дослідних організацій, викладачів вищих навчальних закладів, докторантів, аспірантів, магістрантів та інженерно-технічних працівників.Item Comparative Calculation of the Stability of the Landslide Slope in the Software Complexes «OTKOS» and «LIRA-CAD 2017»(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Petrenko, Volodymyr D.; Tiutkin, Oleksii L.; Ihnatenko, Dmytro Yu.; Kovalchuk, Vitalii V.ENG: Purpose. The analysis and comparison of the results of calculation by the finite-element model of the slope in the software complex «LIRA-CAD 2017» with the determination of the its stability in the software complex «OTKOS» allows to determine the accuracy the results and the most favorable conditions for the development of the displacement and parameters of the most dangerous surface slip for further calculation of anti-slip retaining structures. Methodology. The geomorphological data were obtained from the results of laboratory studies of soils in the considered slope. Creation of a bulk finite element model of the slope in accordance with the built cuts and depths of soil layers. Calculation of the nonlinear problem of finite-element simulation of the slope in the software complex «LIRA-CAD 2017». Creation and calculation of the stability problem of the landslide slope in the software complex «OTKOS» and comparison of the results of the its stress-strain state. Results. The results of calculating the finite-element model of the landslide slope in the software complex «LIRA-CAD 2017» and its stability in the software complex «OTKOS» were obtained. The analysis of the obtained results of sliding surfaces study is carried out. The calculation of the strengthening of the slope area is carried out with the help of soil cement retaining piles, located at right angles to the vector of the displacement direction. Originality. Despite the presence of a large number of different methods of studying the surfaces of sliding, it is impossible to determine exactly the scenario of the displacement, using only one of the calculation methods. First of all, this is due to the rather high variation of the initial data of the problem, which in turn depends on the environment and assumptions, as well as on external factors that can not be taken into account precisely. The next task is to carry out the calculation of the strengthening of the landslide slope by soil-cement piles. Practical value. It is known that it is advisable to use soil-cement piles as a protective element, which interacts well with the soil environment due to its structure of the source material. A comparative analysis of the calculation results of the slope stability with the help of software systems «LIRA-CAD 2017» and «OTKOS» gives an answer to the question of the its reliability.Item Дослідження конструктивних форм та армування прогонової будови під залізницю(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Попович, Микола Михайлович; Філяур, В. О.UKR: Мета. Розглядається плитна прогонова будова типу БПС, виконання 1, повною довжиною lр=14,3 м згід-но ВНД УЗ 32.2.04.050-2015 ЦП (ЦП-289) під залізницю, досліджуються конструктивні форми та армування плитної прогонової будови під залізницю, порівнюються їх геометричні характеристики і несуча здатність. За отриманими результатами знаходиться оптимальний варіант, при якому досягається максимальна економія бетону і арматури, зменшення ваги без негативного впливу на несучу здатність. Методика. Дослідження виконується методом пробного проектування. Результати. Застосування поздовжніх або поперечних отворів в плитах прогонових будов зменшує вагу блоків, а поперечні отвори дають можливість огляду прогонових будов, що суттєво при їх експлуатації. Наукова новизна. Використання поздовжніх або поперечних отворів без зменшення несучої здатності прогонових будов. Практична значимість. Застосування поздовжніх або поперечних отворів в прогонових будовах зменшує їх вагу. Наявність поперечних отворів в прогонових будовах сприяє проведенню обстеження при поточному утриманні.Item Аналіз концепції формування рівня конкурентоспроможності підрядних підприємств України в умовах динамічних трансформацій вітчизняного будівельного ринку послуг(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Радкевич, Анатолій Валентинович; Арутюнян, Ірина Андріївна; Сайков, Данило ВолодимировичUKR: Мета. Дослідження поточного стану підрядних підприємств на базі показників конкурентоспроможності є актуальною задачею з врахуванням динамічних змін на будівельних ринках в розрізі регіонів України. Методика. Дана постановка завдання займає провідну роль вже тому. що підрядні підприємства є базовими організаційними структурами з постачання завершених будівельних об’єктів та надання будівельних послуг. В центрі аналізу будівельних ринків послуг лежить розрахунок індексу конкурентоспроможності, який базується на показниках об’ємів виконаних будівельно-монтажних робіт вітчизняних підрядних підприємств. Результати. В роботі проведено аналіз сучасного стану вітчизняних будівельних ринків на базі теоретико-статистичних даних. Визначена позитивна динаміка розвитку будівельного сектору, виконано статистичний аналіз даних показників будівельно-монтажних робіт минулих років в розрізі регіонів України. Визначено, що кон’юнктура будівельних ринків має середні, здебільшого малі, показники конкурентоспроможності, спостерігається нерівномірний розвиток та формування вітчизняного будівельного сектору. Наукова новизна. Сформовано поняття «нестійкості» кон’юнктури будівельного ринку послуг, досліджено основні фак-тори, що зумовлюють визначену нестабільність у сфері будівельних ринків, їх вплив на рівень ефективності господарювання підрядних підприємств. Практична значимість. Теоретико-методологічним інструментом аналізу є показники рівня конкурентоспроможності, що є провідними в рамках дослідження нестійких буді-вельних ринків.Item Аналіз результатів стійкості природних схилів, складених неоднорідними та шаруватими ґрунтами(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Тютькін, Олексій Леонідович; Дубінчик, Ольга Іванівна; Кільдєєв, Віталій РомановичUKR: Мета. В рамках теорії граничної рівноваги виконати математичне моделювання стійкості зсувонебезпечного схилу, складеного неоднорідними та шаруватими ґрунтами за допомогою програми «ОТКОС» для визначення параметрів стійкості природного схилу. Методика. Для досягнення поставленої мети розглянуті і проаналізовані зсувонебезпечні ділянки Придніпров’я, природні та техногенні чинники, які активізують зсувні процеси. Зроблено порівняльний аналіз комплексу ОТКОС з існуючими професійними комплексами. Виконано розрахунки параметрів зсуву різними методами. Результати. Визначені розраховані параметри зсуву: коефіцієнт запасу стійкості, координата початку поверхні ковзання, глибина заколу, координата закінчення поверхні ковзання. Побудовані поверхні ковзання за різними методами розрахунку, діаграми закономірностей зміни коефіцієнта стійкості, діаграма деформованого стану зсувонебезпечного схилу, приуро-ченого до парку Зелений Гай м. Дніпро. Наукова новизна. Отримана можливість прогнозувати поведінку природних схилів, складених неоднорідними та шаруватими ґрунтами в процесі їх активації. Практична значимість. Розроблено методику визначення параметрів стійкості схилу за допомогою комплексу ОТКОС та основи практичної роботи із комплексом SCAD для аналізу деформованого стану природного схилу.Item Удосконалення технологічного процесу обслуговування понтонних секцій наплавного залізничного мосту (НЗМ-56)(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Северин, Олександр Петрович; Яковлєв, Сергій Олександрович; Шаптала, Олександр Іванович; Крамар, Ігор ЄвгеновичUKR: Мета. Модернізація технологічного процесу обслуговування понтонних секцій НЗМ-56 в ПТОР військової частини з метою продовження їх експлуатаційного терміну придатності. Методика. Прикладні дослідження. Результати. Розроблено технологічний процес і нові засоби для обслуговування понтонних секцій комплекту наплавного мосту НЗМ-56. Наукова новизна. Новизна полягає в тому, що технологія процесу обслуговування понтонних секцій НЗМ-56 в ПТОР військової частини запропонована і апробована вперше в частинах Держспецтрансслужби. Практична значимість. Отримані результати технологічного процесу будуть впроваджені в технологічний процес військовими частинами Держспецтрансслужби при проведення технічного обслуговування і постановки секцій понтонів, інвентарю і елементів мостів НЗМ-56 на різні види зберігання.Item Сучасні задачі та проблеми протимінної діяльності в Україні(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Москальов, Геннадій Юрійович; Петрівський, Ігор Володимирович; Щусь, Володимир Миколайович; Артємьєв, Микола Сергійович; Конопельнюк, М. В.UK: Мета. Визначення основних напрямів діяльності виконавчої влади України в подоланні сучасного в клику – забруднення території вибухонебезпечними предметами на Донбасі. Методика. Оглядова стаття. Результати. Визначені основні напрями організаційної, адміністративної, управлінської, технічної, навчальної роботи підрозділів профільних міністерств з протимінної діяльності в України. Наукова новизна. Питання гуманітарного розмінування для України і шляхи вирішення його потребують значних змін в процесі організації, планування та підготовки кваліфікованих кадрів для проведення розмінування територій. Практична значимість. Визначені пріоритетні напрями в роботі відповідних профільних структурах міністерств для подальшого впровадження в практичні дії.Item Комплексний підхід до вирішення проблем довговічності залізобетонних мостових конструкцій(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Коваленко, Валентина Володимирівна; Заяць, Юрій Львович; Коваленко, Сергій ВолодимировичUK: Мета. Попередження передчасного руйнування мостових конструкцій. Методика. В роботі застосовані макроструктурний, фрактографічний, аналітичний аналізи, методи фізико-механічних випробувань зразків бетону. Результати. В роботі предметом дослідження є не тільки структурний стан та властивості бетону мостових конструкцій, а й фізико-хімічні властивості сировинних матеріалів. Проведені дослідження передчасно зруйнованих балок мостових плитного типу показали: 1) невідповідність сировинних матеріалів: піску, щебеню та цементу вимогам стандартів; 2) наявність у хімічному складі води затворювання великої кількості карбонатних та гідрокарбонатних комплексів; 3) невідповідність вимогам сучасної технології методів та технічного регламенту виробництва в цеху мостових конструкцій заводу, що належить ПАТ «Укрзалізниця». Інноваційна технологія виробництва бетону мостових конструкцій дозволить попередити їх передчасне руйнування. Наукова новизна. В роботі застосовано комплексний аналітичний і технічний підхід до виявлення причин передчасного руйнування балок мостових плитного типу. Оцінено максимальну кількість факторів, які могли вплинути на їх передчасне руйнування. Показано, що сукупність факторів, які негативно вплинули на структурні характеристики бетону балок мостових плитного типу була значно поглиблена наявністю ефективних каталізаторів руйнівних процесів. Упровадження додаткових до українських стандартів вимог випробувань мікроструктурних характеристик щойно виготовленого бетону мостових конструкцій дозволить на ранніх стадіях виявити небезпечні фактори та спрогнозувати строк служби мостових конструкцій. Практична значимість. Дослідження фізико-механічних властивостей зразків бетону, виготовленого за новітніми технологіями підтвердили їх високу якість. Складність контролю хімічного складу сировинних матеріалів значно спрощується шляхом дослідження структурних параметрів цементного каменю готових виробів. Доведено необхідність впровадження інноваційної технології виробництва бетону та залізобетону мостових конструкцій.Item Аналіз стану несучих конструкцій автошляхового проїзду суміщеного моста через річку Дніпро у м. Дніпро за результатами обстеження(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Солдатов, Кім Іванович; Мірошник, Віталій Анатолійович; Ключник, Сергій Владиславович; Заяць, Юрій ЛьвовичUKR: Мета. Метою даної роботи є аналіз причин розладнання роботи залізобетонних плит авто- та трамвай-них проїздів в місті їх спирання, незадовільний стан асфальтобетонного покриття та особливо деформацій-них швів. Методика. Стан основних несучих конструкцій автошляхового проїзду досліджувався візуально з фіксацією конструктивних елементів, вузлів сполучення та дефектів на фото. Проведена інструментальна зйомка плану та профілю по всій довжині мостового переходу та на підходах, виконано випробування міц-ності бетону неруйнівним способом. Результати. Результатом даної роботи є надані рекомендації стосовно причин розладнання роботи залізобетонних плит, деформаційних швів та появи інших дефектів, що впли-вають на несучу здатність, витривалість та безпеку. Наукова новизна. Наукова зацікавленість полягає в тому, що у даному випадку ми маємо чотири несучі елементи, що розташовані поверхово: верхній пояс фе-рми, поперечні балки, поздовжні балки та залізобетонні плити. Сумісна їх робота не проста, а тому виника-ють питання забезпечення сумісної їх роботи без розладнання вузлів сполучення. Додаткові проблеми вини-кають за рахунок наявність двох трамвайних колій. Практична значимість. Спираючись на отримані дані та виконаний аналіз причин виникнення дефектів надані рекомендації по усуненню дефектів, заміні дефор-маційних швів на більш досконалі, підсилення вузла спирання плит та застосуванню більш надійного асфа-льтобетонного покриття.Item До питання вантажопідйомності старих прогонових будов(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Ключник, Сергій ВладиславовичUKR: Мета. Визначити вантажопідйомність реальної споруди в м. Жовті Води (ферми з нижнім поясом пара-болічної форми) з урахуванням часу експлуатації, особливості роботи прогонової будови і наявних дефектів, а також визначення можливості і умов пропуску по мосту сучасних поїзних навантажень і вирішення питань посилення, ремонту або заміни прогонових будов. Методика. Вантажопідйомність прогонових будов моста визначається методом класифікації відповідно до Галузевого стандарту України ДСТУ 32.6.03.111-2002 «Правила визначення вантажопідйомності металевих прогонових будов залізничних мостів». Результати. На основі виконаних розрахунків отримані класи прогонової будови і класи сучасного і перспективного рухомого складу. Проведено аналіз використання прогонової будови яка відслужила вже понад 100 років під сучасне навантаження. Наукова новизна. Порівняно несучу здатність прогонових будов розрахованих по нормам 1886 р. з литого заліза з сучасними нормами. Практична значимість. На основі аналізу результатів проведених розрахунків встановлено запас міцності реального прогонової будови. Вказана можливість експлуатації прогонових будов моста в даний час під сучасні навантаження.Item Чисельний аналіз конструкції перегінних тунелів, що знаходяться в різних рівнях(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Петренко, Володимир Дмитрович; Тютькін, Олексій Леонідович; Хавін, О. Б.UKR: Мета. Створення методології розробки скінченно-елементних моделей для визначення напружено-деформованого стану (НДС) оправ перегінних тунелів, що знаходяться в різних рівнях. Методика. Застосування чисельного методу скінченних елементів для розрахунку НДС оправ перегінних тунелів по п’яти варіантам розташування, що знаходяться в різних рівнях. Розроблені об’ємні скінченно-елементні моделі на основі просторових елементів, що дозволяють врахувати розміщення перегінних тунелів в оточуючому масиві по глибині та відносно друг друга. Результати. Отримані ізолінії та ізополя напруженого і деформованого станів п’яти варіантів розташування перегінних тунелів. Встановлено, що розміщення перегінних тунелів безпосередньо один над одним та з деяким зміщенням по горизонталі не призводить до збільшення НДС і повністю відповідає потрібним значенням горизонтальних, вертикальних, поздовжніх і дотичних напружень в залізобетонній оправі з урахуванням різного виду навантажень. Наукова новизна. Висновки чисельного аналізу НДС п’яти скінченно-елементних моделей (п’яти варіантів) в програмного комплексі SCAD свідчать про достатній запас міцності бетону для всіх п’яти варіантів оправ перегінних тунелів, що знаходяться в різних рівнях, оскільки розрахункова міцність для бетону класу В30 складає 21 МПа. Практична значимість. На основі результатів аналізу можна рекомендувати запроектовані варіанти конструкцій, що мають високий рівень міцності, до впровадження оправ перегінних тунелів, що знаходяться в різних рівнях, з ме-тою суттєвого зменшення об’ємів використання підземного простору при спорудженні об’єктів метрополітену мілкого закладення в мегаполісах України.Item Розробка нових залізобетонних прогонових будов для малих та середніх залізничних мостів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Марочка, Віталій Владиславович; Бобошко, Степан ГеннадійовичUK: Мета. Покращення конструкції залізобетонних прогонових будов для малих та середніх залізничних мо-стів. Методика. Для досягнення поставленої мети розглянуто сучасну конструкцію та проаналізовано зако-рдонний досвід конструювання залізобетонних прогонових будов. Результати. Проведено дослідження ак-туальних нормативних документів, сучасного стану розвитку конструкцій та технологій у області спору-дження та капітального ремонту малих та середніх прогонових будов. Розроблено удосконалену конструк-цію залізобетонних прогонових будов, що дозволяє уникати основних проблем, які виникають у ході експлуатації прогонових будов існуючої конструкції. Наукова новизна. Запропонована нова концепція зов-нішнього армування залізобетонних прогонових будов. Удосконалені арматурні та опалубні креслення залі-зобетонних прогонових будов залізничних мостів. Практична значимість. Запропоновані рішення дозво-ляють вирішити одразу ряд проблем, пов’язаних з виробництвом та експлуатацією залізобетонних прогоно-вих будов на залізничних мостах.Item Методики розрахунку та дослідження матеріалів газопроводу на міцність, втомну тріщиностійкість(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Лучко, Йосип ЙосиповичUK: Мета. Метою роботи є аналіз методів розрахунку та виконати оцінку міцності і втомної тріщиностійкості газопроводу тривалої експлуатації. Методика. На основі аналізу сучасних методів розрахунку магістральних трубопроводів на міцність і довговічність та на цій основі сформульована методика комплексної оцінки роботоздатності досліджуваного етиленпроводу, як з позицій класичних критеріїв міцності, так і підходів механіки втомного руйнування, які дозволяють врахувати циклічний характер зміни навантажень у трубопроводі. Результати. Одержані результати розрахунків міцності і втомної тріщиностійкості газопроводу тривалої експлуатації за класичними критеріями міцності та оцінки роботоздатності трубопроводів з враху-ванням їх дефектності на основі механіки руйнування. Отримані експериментальні дані міцності і тріщино-стійкості трубної сталі і її зварних з’єднань газопроводу. На основі комплексу експериментів побудована діаграма втомного руйнування газопроводу. Наукова новизна. Автором вперше проведені багатоваріантні експериментальні і теоретичні розрахунки міцності та втомної тріщиностійкості трубної сталі тривало екс-плуатованих потенційно-небезпечних ділянок магістральних трубопроводів. Практичне значення. Одержані результати міцності і втомної тріщиностійкості дозволили удосконалити методичні засади експрес методу оцінки роботоздатності потенційно-небезпечних ділянок магістральних трубопроводів.Item Випуск 13. Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2018)UK: У статтях висвітлені наукові дослідження, виконані авторами в Дніпропетровському національному університеті залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна та інших організаціях. Статті присвячені вирішенню актуальних питань з проблем розрахунків, проектування, будівництва, експлуатації та реконструкції мостів, тунелів і інших інженерних споруд, застосування сучасних будівельних матеріалів і технологій будівництва, пошуку шляхів підвищення надійності та подовження довговічності інженерних споруд. Збірник наукових праць становить інтерес для працівників науково-дослідних організацій, викладачів вищих навчальних закладів, докторантів, аспірантів, магістрантів та інженерно-технічних працівників.Item Основы концепции комбинированного наземного метрополитена в г. Днепре с позиции тунисского опыта(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепр, 2018) Тютькин, Алексей Леонидович; Бурауи, РадиRUS: Цель. В статье разработан конкретный вариант комбинированного наземного метрополитена в г. Днепре на основе тунисского опыта создания и эксплуатации подобного вида транспорта. Методика. Для достижения поставленной цели авторами был проанализирован опыт создания линий различных видов легкорельсового транспорта, в общем, и наземного метрополитена в частности. Определены особенности видов легко-рельсового транспорта Греции, Германии, Российской Федерации, а также легкого метро г. Туниса. Проанализированы преимущества и недостатки наземных и надземных линий. Результаты. После анализа зарубежного опыта, выяснено, что базовым вариантом для комбинированного наземного метрополитена является метротрам. Для г. Днепра разработан маршрут наземного метрополитена, в котором использованы решения из нескольких разновидностей наземного метрополитена. Это позволило учесть особенности города, его топографию и урбанистические решения, а также при этом минимально нарушить уже сложившуюся сложную транспортную систему. Разработан маршрут наземного метрополитена от разворотного круга на ул. Игоря Сикорского до ул. Трудовых резервов, ж/м Тополь-3, оригинальность которого состоит в том, что некоторая его часть основана на отчужденных территориях и вышедшей из эксплуатации железнодорожной линии. Научная новизна. Разработанные основы концепции комбинированного наземного метрополитена в г. Днепре с позиции тунисского опыта и обоснование данной концепции определяют новые результаты в сфере городского транспорта, в частности, измененные закономерностей пассажиропотоков. Практическая значимость. Разработка перспективного маршрута наземного метрополитена с использованием тунисского опыта легкорельсового транспорта и легкого метро, а также украинского опыта скоростного трамвая, позволит создать транспортную сеть, значительно упрощающую пассажироперевозки в г. Днепре.Item Development of Technology of Arranging Areas with Transitional Stiffness Index on Approaches to Railway Bridges(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Marochka, Vitalii V.; Boboshko, Stepan H.EN: Purpose. To investigate the issue of transitional rigidity on the railways of Ukraine, to form a complex of existing measures to strengthen the transitional sections, to develop and justify the solution to the problem of transitional stiffness on approaches to railway bridges. Methodology. Theoretical research methods analysis and synthesis has been used. For mathematical modeling of the structure, a finite element method has been used - a three-dimensional mathematical model was created with stiffnesses corresponding to real ones, and loaded by static load of the rolling stock. Findings. The analysis of the literature and the experience of developed countries on the issue of arranging areas with transitional stiffness index on approaches to railway bridges, proposed and developed a solution for amplifying sections with transitional stiffness, a theoretical calculation of the mathematical model of the corresponding areas was developed the working draft for arranging areas with transitional stiffness index on approaches to railway bridges has been designed. Originality. The technology of amplification of areas with transitional stiffness has been proposed, a model of a section with a transitional stiffness index has been developed and constructed in the first approximation. Practical value. Developed construction of soil-cement piles allows to enhance areas with transitional stiffness index on approaches to railway bridges. The obtained data open up new possibilities in the experimental study of areas with a transitional stiffness index.