VI Міжнародна конференція «University Library at a New Stage of Social Communications Development» <br> Тема 2021 «Виклики, можливості та перспективи університетських бібліотек у глобальному сценарії невизначеності» <br>
Permanent URI for this collection
UK: VI Міжнародна конференція «University Library at a New Stage of Social Communications Development»
Тема 2021 «Виклики, можливості та перспективи університетських бібліотек у глобальному сценарії невизначеності»
EN: VI International conference «University Library at a New Stage of Social Communications Development»
Topic 2021 «Challenges, Opportunities and Prospects of University Libraries in the Global Scenario of Uncertainty»
Тема 2021 «Виклики, можливості та перспективи університетських бібліотек у глобальному сценарії невизначеності»
EN: VI International conference «University Library at a New Stage of Social Communications Development»
Topic 2021 «Challenges, Opportunities and Prospects of University Libraries in the Global Scenario of Uncertainty»
Browse
Browsing VI Міжнародна конференція «University Library at a New Stage of Social Communications Development» <br> Тема 2021 «Виклики, можливості та перспективи університетських бібліотек у глобальному сценарії невизначеності» <br> by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 43
Results Per Page
Sort Options
Item Промоція читання та соціальні комунікації: можливості та виклики університетських бібліотек у глобальному сценарії невизначеності (тези доповіді)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Мямліна, Антоніна ВладиславівнаUK: Промоція академічних бібліотек та можливості промоції читання під час нестабільності є метою даної невеличкої розвідки. Буде проаналізовано рекламні кампанії бібліотек та зразки кризових комунікацій бібліотек, які допоможуть частково впоратися з новими викликами під час невизначеності.Item Vaccination Infodemic Among Сitizens of Magallanes, Cavite, Philippinesn (abstracts)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Yap, Joseph Marmol; Tafalla, DarylEN: The pandemic saw a rise in the spread of information disorders. The proliferation of fake news and information affect our lives as it disrupts our relationship with family members and friends. Trust with each other is being questioned as different people believe in contrasting opinions from what they hear, read, or see in traditional media and social media. As the status of inoculation in the Philippines is slowly moving due to many factors, the citizens who want protection took time to get vaccinated. This survey research intends to understand how people from a fourth class municipality of Cavite made their decision to be vaccinated in spite of misinformation circulating from their close knitted physical interactions within family, friends, and neighbors up to the powerful influence of the traditional media and social media. Librarians have an emerging role to play. Librarians can be partners of a local government unit to promote the citizens well-being. Librarians provide sources of health information vital for an individual to help them arrive at an informed decision. The librarians can showcase the advantages and benefits of being vaccinated as evidenced by scientific publications and as endorsed by the World Health Organization.Item Бібліометричний аналіз публікацій науковців у журналах відкритого доступу як інструмент підвищення публікаційної активності вишу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Костирко, Тамара Миколаївна; Корольова, Тетяна ДіонісіївнаUK: Бібліометричні дослідження наукової діяльності дозволяють виявляти шляхи наукового зростання і перспективні напрямки, визначати місце і потенціал наукових колективів, проводити інформаційний пошук нестандартних та нетрадиційних методів розвитку науки та інновацій. У доповіді проаналізовано публікації вчених Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова (НУК ім. адм. Макарова) у журналах відкритого доступу (ВД) з використанням продуктів і сервісів наукометричної бази даних (БД) Scopus. Сформульовано пропозиції для підвищення публікаційної активності та кращого представлення наукових результатів закладу вищої освіти (ЗВО) шляхом збільшення публікацій у журналах ВД.Item Методологічна рефлексія для стратегічного бачення та конструювання майбутнього бібліотек(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Ільганаєва, Валентина ОлександрівнаUK: Пропонується звернення науковців та практиків інформаційно-бібліотечної сфери до можливостей методологічної рефлексії. Доводиться необхідність підвищення рівня традиційної наукової рефлексії у бібліотекознавстві. Зміни самих дослідників стають результатом методологічної рефлексії і можуть скласти необхідний механізм відображення суттєвих властивостей атракторів глобального медіа простору, створення стратегічних образів бібліотек та змісту їх діяльності.Item Інформаційна підтримка бібліотеками протистояння «Hate Speech» (тези доповіді)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Савенкова, Людмила Василівна; Харитоненко, Олена ІванівнаUK: Нещодавнє соціологічне дослідження Київського міжнародного інституту соціології «Безпека в Інтернеті» продемонструвало, що молоді люди найчастіше, порівняно з іншими групами, стикаються з мовою ворожнечі і, на жаль, саме вони схильні її ігнорувати. Університетська спільнота завжди обстоює принципи толерантності та заперечення будь-яких форм дискримінації. Відтак перед закладом вищої освіти щороку, з кожним новим набором студентів, постає завдання з’ясувати рівень розуміння здобувачами освіти означеної проблеми, організувати і провести виховну роботу в цьому напрямку. Роль бібліотеки в цих процесах може бути пов’язана з проведенням анкетувань, інформаційним забезпеченням, медіацією просвітницьких заходів.Item Проблемы методологии современного библиотековедения(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Кобелев, Алексей НиколаевичRU: Анализируются состояние и особенности развития современной научной методологии библиотековедения. Констатируется, что тенденции развития наук социокомуникационного цикла выдвигают новые требования к методологии сегодняшних библиотековедческих исследований. Подчеркивается рост значимости исследований, направленных как на изучение закономерностей развития библиотечного знания, механизмов его функционирования, так и решения конкретных практических проблем.Item Діяльність бібліотеки університету в умовах трансформаційних змін (тези доповіді)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Орєхова, Валентина ВолодимирівнаUK: У статті розглянуто діяльність бібліотеки імені М. А. Жовтобрюха Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка в умовах трансформаційних перетворень. Зосереджено увагу на упроваджені сучасних послуг, спрямованих на інформаційне забезпечення всіх учасників освітнього процесу в системі наукових комунікацій і бібліотечно-комунікаційних технологій. Схарактеризовано діяльність книгозбірні з забезпечення інформаційної підтримки науково-дослідної діяльності університету.Item Репрезентація університетських бібліотек у соціальних медіа(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Покровська, Наталія Василівна; Федорович, Марина Миколаївна; Щербина, Марина ОлегівнаUK: Соціальні медіа дають можливість розкрити потенціал бібліотеки з різних сторін. Розвиваючи даний напрямок роботи, бібліотекарі прагнуть постійно вивчати нові тенденції в цифровому просторі, підвищувати і розвивати технічні навички, ставити перед собою креативні цілі і реалізовувати творчі проекти. Ключові слова: сучасна університетська бібліотека; цифрові сервіси; наукова діяльність; соціальні медіа; онлайнові технології; соціальні мережі; Facebook; YouTube; TikTokItem Бібліотека 4.0 – бібліотека майбутнього(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Вдовіна, Олена ОлександрівнаUK: Розглянуто поняття бібліотеки наступного покоління – Бібліотеки 4.0. Схарактеризовано переваги та особливості Бібліотек 4.0. Проаналізовано нові напрямки розвитку бібліотек майбутнього.Item Каким может быть репозиторий (на примере репозитория Белорусского национального технического университета)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Ковалевский, Алексей ВикентьевичRU: В докладе приводятся примеры уникальных коллекций Репозитория Белорусского национального технического университета, раскрываются особенности их создания, наполнения и продвижения.Item Особливості забезпечення охорони баз даних в Україні(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Пономаренко, Зінаїда ОлексіївнаUK: Розглянуто різні підходи до охорони баз даних в Україні від неправомірного використання шляхом їх реєстрації.Item Передбачення майбутнього: нові ролі університетського бібліотекаря(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Ніколаєнко, Наталія Миколаївна; Рибальченко, Олена МиколаївнаUK: Представлено нові ролі бібліотекарів – фасилітатор, тьютор, модератор, коуч та надано огляд їх запровадження у діяльність наукової бібліотеки Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка – однієї з чотирьох бібліотек, що перебувають у процесі реорганізації ЗВО. Виявлено вплив нововведень на результативність діяльності бібліотеки і університету.Item Documenting the Cataloging Practices and Policies among Selected Libraries in Kazakhstan (abstracts)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Manabat, April R.EN: A survey was conducted among selected librarian catalogers in Kazakhstan to determine the current cataloging practices and policies being employed in their respective libraries. Responses suggested that cataloging is still one of the important aspects of the library work even with the emergence of electronic resources. While many are still applying traditional standards such as MARC, AACR, LC and DDC in their descriptive cataloging and authority works, catalogers were interested in new standards such as RDA and BIBFRAME. Finally, interests in having a unified online catalog as well as more trainings on the field of cataloging and metadata librarianship in the future has also been considered by these libraries to improve the quality of their cataloging work.Item Міжнародні комунікаційні процеси як фактор впливу на видавничу діяльність(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Лесюк, Ольга ВасилівнаUK: Розглянуто тенденції розвитку масових комунікацій в умовах глобалізації. Окреслено напрямки розвитку нових інноваційних форм видавничої галузі як форми комунікацій.Item Спільні видавничі проекти студентів і бібліотеки: на прикладі наукової бібліотеки Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Малиновська, Таїсія ВолодимирівнаUK: Статтю присвячено видавничим проектам студентів ДНУ, здійсненим за підтримки університетської бібліотеки. Визначено напрями співпраці студентства й бібліотечних установ у видавничій сфері. На конкретних прикладах показано варіанти реалізації спільних ініціатив.Item Open Educational Resources in the Context of Open Access (abstracts)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Markin, PabloEN: Despite the perception of Open Educational Resources (OERs) as universally available, these involve barriers, such as the need for the presence of compatibility with existing educational frameworks (Mishra, 2017, p. 369). While OERs inherently promote Open Access to higher education, their deployment can be taking place in both closed and open education setups. A successful deployment of OERs, such as for improved teaching and learning outcomes, will likely require flexibility in terms of curriculum development (Mishra, 2017, p. 369). University libraries tend to be the education institution-level providers of OER-related services, such as hosting (Thompson, & Muir, 2020, p. 685). However, in many cases, OERs meet with low levels of awareness among teaching faculty, emphasis in organizational policies and institutional support. Additionally, the utilization of OERs faces barriers related to digital skills, copyright-related knowledge and human resources availability (Henderson, & Ostashewski, 2018). Thus, OERs require institutional commitment, educator incentives and support staff for their success (Mishra, 2017, p. 370). Additionally, the utilization of OERs faces barriers related to digital skills, copyright-related knowledge and human resources availability (Luo, Hostetler, Freeman, & Stefaniak, 2020, p. 140). Since OERs require institutional commitment, educator incentives and support staff, the successful implementation of OERs likely also demands significant investment in terms of time, funding, and human resources. Yet, mini-grants, stipends, guidelines, checklists and awards may fail to replace the need for permanent funding that might be necessary for the ongoing development of OERs (McGowan, 2020. p. 24). Sponsorship projects for OER development may also become dispersed between academic libraries and teaching departments or university units, which can lead to fragmentary, intermittent practices. At the same time, OER will likely be, and has already been, making part of library responses to online learning transitions under the pandemic conditions (Mehta, & Wang, 2020, p. 351). Both students and instructors likely encounter multiple obstacles for successful online learning, which can be pedagogical, technical, and financial or organizational. Whereas some of these barriers can be addressed with the help of OERs, the success of the associated measures is not assured. Therefore, OERs can be one among other means for maintaining and improving education quality in online and offline settings (Lassoued, Alhendawi, & Bashitialshaaer, 2020, p. 1). In other words, the presence of institutional policies, adequate incentives and support frameworks for the use and sharing of OERs as well as raising awareness about their availability is likely to be critical regardless of the language setting internationally (Mishra, 2017, p. 369). Moreover, apart from Open Access to OERs, for local institutions the discoverability and sustainability of OERs are likely to affect their adoption. In terms of instructional or learner outcomes, the deployment of OERs can fail to produce a significant difference (Luo, Hostetler, Freeman, & Stefaniak, 2020, p. 140). Without adequate instructional design and compatible pedagogical strategies, the implementation of OERs can be challenging or lack in effectiveness in terms of their expected positive impacts. Thus, the potential of OERs can be context dependent (McGowan, 2020. p. 24).Item Використання електронних ресурсів з платформ відкритого доступу для спрощення пошуку користувачами (з досвіду роботи бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Слищенко, Тетяна Анатоліївна; Скорченко, Ілона Володимирівна; Іванова, Тетяна ДмитрівнаUK: У роботі розглянуто процес пошуку електронних ресурсів відкритого доступу з метою поповнення електронного каталогу сучасної бібліотеки ЗВО в умовах невизначеності на прикладі діяльності науково-технічної бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна (ДНУЗТ). Зосереджено увагу на найбільш доступні платформи електронних освітніх ресурсів відкритого доступу з метою покращення інформаційного забезпечення навчального процесу, в тому числі, дистанційного та змішаного.Item Online / Offline обслуговування користувачів: з досвіду роботи бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Петренко, Олена Анатоліївна; Сідорчик, Олена ВолодимирівнаUK: На прикладі Бібліотеки ДНУЗТ проведено аналіз роботи по обслуговуванню всіх категорій користувачів. Особливу увагу приділено наданню послуг в традиційному та електронному виді.Item On the Full-Fledged Mission Statement of the University Scientific and Technical Library(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Lazarev, Vladimir; Yuryk, InnaEN: The mission statements of an organization drawn up just according to the definition of the ISO 9000 dictionary of quality management systems cannot be recognized as an effective management tool since the ISO requirements for this document are excessively general, vague. Following the mission statement ISO definition, it is very possible to draw up even a formally correct document which would not specify the specifics of the organization at all and would not stimulate its staff, either. To create full-fledged mission statements, it is necessary to use both the accumulated world experience and the results of theoretical studies of the functions of mission statements. Having used the both sources, we proposed a definition of the mission statement of a university library that includes 13 mission statement functions (for two of them–revealing the philosophy of strategic decision-making and stimulating creative team work of staff–specific ways of their implementation were outlined) with the subsequent drawing up the new mission statement of the Scientific Library of the Belarusian National Technical University.Item Лайфхаки для неангломовних бібліотекарів: особливості комунікативної практики перекладу (тези доповіді)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Осадчий, Віталій ІвановичUK: Бібліотеки ЗВО перетворюються в інформаційні центри для надання послуг як студентам, так і дослідникам, для того, щоб інтегрувати специфічні дослідження свого навчального закладу в світове наукове співтовариство, а також взаємодіяти з колегами по всьому світу. Перешкодою для роботи в умовах глобалізації науки стає недостатній рівень володіння англійською мовою. Англійська мова сучасного бібліотекаря включає пасивні та активні аспекти спілкування.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »