Кафедра "Рухомий склад та колії"
Permanent URI for this community
ENG: Department of Rolling Stock and Track
Browse
Browsing Кафедра "Рухомий склад та колії" by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 287
Results Per Page
Sort Options
Item Пристрій для очистки внутрішньої поверхні цистерни(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2003) Куліченко, Анатолій Якович; Мілянич, Андрій РомановичUA: Пристрій для очистки внутрішньої поверхні цистерни містить вісь, вставлену з можливістю обертання, і зв'язану з нею принаймні одну щітку із пристосуванням її притискування до поверхні очистки, виконаним у вигляді важільної системи. Щітки виконані у вигляді пучків розпушеного металевого ворсу і розташовані на гнучкому кільці, приєднаному гнучкою зв'язкою до осі обертання. Вісь обертання складається із двох частин, шарнірно між собою з'єднаних і під'єднаних до електроприводу гнучким валом.Item Механізм для очистки внутрішньої поверхні котла цистерни(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2004) Джус, Володимир Степанович; Куліченко, Анатолій Якович; Мілянич, Андрій РомановичUK: Механізм для очистки внутрішньої поверхні котла цистерни, що містить вісь, встановлену з можливістю обертання, і зв'язану з нею щонайменше одну торцеву щітку із засобом її притискування до поверхні очистки. Вісь приєднана до механізму кручення, що має аксіально зміщені пружинні пластини, які за допомогою шарнірно закріплених важелів з'єднані з центральною стійкою, а через неї - з багатооборотним кулачком, який приєднаний до електроприводу.Item Спосіб нанесення металевих покриттів на поверхню кочення коліс залізничних вагонів(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2004) Мілянич, Андрій РомановичUK: Спосіб нанесення металевих покриттів на поверхню кочення коліс залізничних вагонів, при якому метал, що наноситься на поверхню, за допомогою електродуги нагрівається до температури плавлення. Метал у вигляді стержня періодично нагрівають, одночасно із цим безперервно пластично розм'якшують і наносять на поверхню за допомогою засобу обробки, виконаним у вигляді послідовно закріплених секцій металевого ворсу, що обертаються замкнутим контуром, і поділяються на струмопровідні та каскад секцій, ізольованих від контакту з електрострумом.Item Механічна щітка для видалення із котла залізничних цистерн залишків нафто-мастильних речовин(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2004) Куліченко, Анатолій Якович; Лаушник, Ігор Петрович; Мілянич, Андрій РомановичUK: Механічна щітка для видалення із котла залізничних цистерн залишків нафто-мастильних речовин містить закріплені на валу очисні елементи. Очисні елементи закріплені у формі шнека на валу, який встановлений на шарнірі з можливістю провертатись на кут 90° і вступати в зачеплення із привідною шестернею.Item Пристрій закріплення механізму очистки зовнішньої поверхні залізничних цистерн(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2004) Лаушник, Ігор Петрович; Мілянич, Андрій РомановичUK: Пристрій закріплення механізму очистки зовнішньої поверхні залізничних цистерн містить рознімний корпус, який має з'єднані між собою захоплювачі, ходові механізми та механізми з робочими органами. Корпус складається із двох незалежних частин, а захоплювачі з'єднані між собою пружними металевими рейками і гнучкими тягами, під'єднаними до спільного для двох корпусів механізму натягу.Item Механізм для очистки поверхні котла цистерни(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2004) Куліченко, Анатолій Якович; Мілянич, Андрій РомановичUK: Механізм для очистки внутрішньої поверхні котла цистерни містить вісь, встановлену з можливістю обертання, і зв'язану з нею принаймні одну торцеву щітку із засобом її притискування до поверхні очистки, виконаного у вигляді важільної системи. Торцеві щітки закріплені до останньої секції телескопічного механізму з можливістю їх переміщення, приєднаними до нього системи важелів і гнучкої тяги всією довжиною половини цистерни.Item Визначення необхідної кількості піврейсів для виконання заданого обсягу роботи маневровими локомотивами на пасажирській станції(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2006) Боднар, Борис Євгенович; Болжеларський, Ярослав ВолодимировичUKR: Розроблена методика розрахунку необхідної кількості піврейсів для виконання заданого обсягу маневрової роботи на пасажирській станції. Розрахунок кількості піврейсів проводиться на основі графіку руху поїздів та технологічних процесів роботи станції і пасажирського вагонного депо.Проаналізовано типи маневрових піврейсів, розраховано необхідну їх кількість для конкретного маневрового району. Приведено результати дослідної поїздки, які узгоджуються з результатами розрахунку.Item Використання обробки солями для керування структурою підшипникових сплавів(Вінницький національний аграрний університет, Міжнародна громадська організація "Асоціація спеціалістів промислової гідравліки і пневматики", 2006) Кузін, Олег Анатолійович; Яцюк, Ростислав Арсенійович; Кузін, Микола Олегович; Мещерякова, Тетяна МиколаївнаRU: Исследованиями баббита Б16, полученного из чистых компонентов и при переплаве вторичного сырья, показано, что в баббите из вторичного сырья возрастает количество упрочняющей фазы и ее неоднородность в размерах; обработка солями NH4Cl и NaCl приводит к изменению формы частиц упрочняющей фазы от остроугольных многоугольников до выделений пластинчатой и хлопьевидной формы.Item Оцінка міцності надресорних балок візків вантажних вагонів(Державний науково-дослідний центр залізничного транспорту України, Київ, 2006) Терещак, Юрій ВолодимировичUK: В статті проведено аналіз можливих шляхів удосконалення конструкції , а також технології виготовлення надресорної балки візка ЦНИИ-Х3 моделі 18-100. При аналізі був проведений розрахунок напружено - деформованого стану надресорних балок візків моделі 18-100 виготовлених за допомогою технології литва та зварювання попередньо деформованих та вирізаних листів, так звана штампозварна конструкція. Розрахунок проводився використовуючи метод кінцевих елементів (МКЕ). При аналізі були враховані всі сили у відповідності з нормативними документами для вагонів колії 1520 мм та схем обпирання вагону на надресорну балку. Відповідно до нормативних документів та схем обпирання було побудовані схеми та визначені значення сил для стандартного напіввагона. Самі розрахунки виконані в програмному комплексі MSC Nastran for Windows шляхом розбиття побудованої в ньому твердотільної моделі на кінцеві елементи. Також при аналізі був знайдений та розрахований оптимальний розмір елемента, який для нашого випадку склав 25 мм. В результаті розрахунків та аналізу отриманих значень напружень в найбільш небезпечних зонах надресорної балки було встановлено, що конструкція надресорної балки зі сферичним підп’ятником та ковзунами з постійним контактом є менш навантаженою, а отже більш надійною. Також в статті запропоновано провести натурні випробування після проведення теоретичних досліджень, що дало б змогу більш глибоко та вірно оцінити можливість та доцільність запровадження штампозварної конструкції надресорної балки з сферичним підп’ятником.Item Вплив мікроструктури матеріалу костилів на їх руйнування(ДП «ДНДЦ УЗ», 2006) Кузін, Олег Анатолійович; Мещерякова, Тетяна Миколаївна; Кузін, Микола ОлеговичUK: Старіння металовиробів верхньої будови колії вимагає постійної уваги щодо підтримання її працездатності. Важливими деталями, які забезпечують жорсткість колії на дерев'яних шпалах, є костилі. Їх передчасний вихід з ладу пов'язаний із невизначеністю впливу мікроструктури, яка формується в процесі виготовлення цих деталей, на працездатність та експлуатаційну надійність.Item Вплив мікроструктури на стійкість проти спрацювання нероз'ємних з'єднань рейок після термітного зварювання(Українська академія друкарства, м. Львів, 2006) Кузін, Микола Олегович; Кузін, Олег Анатолійович; Мещерякова, Тетяна МиколаївнаUK: Досліджено особливості формування неметалічних включень і структури після термітного зварювання рейок Р65. Розвиток структурної неоднорідності суттєво впливає на твердість і зносостійкість термітної сталі. Зростання зносостійкості у 2-3 рази відбувається при наявності 58-62% перліту, ділянки якого мають розмір, співрозмірний із розміром плям контакту. Визначено шляхи керування структурою для підвищення стійкості проти спрацювання нероз'ємних з'єднань.Item Підвищення зносостійкості підшипників ковзання шляхом вибору оптимальних параметрів мікроструктури(Вінницький національний аграрний університет, Міжнародна громадська організація "Асоціація спеціалістів промислової гідравліки і пневматики", 2006) Кузін, Микола Олегович; Мещерякова, Тетяна Миколаївна; Кузін, Олег Анатолійович; Яцюк, Ростислав АрсенійовичRU: Исследованиями вкладышей подшипников скольжения из сплава Б16 показано изменение количества упрочняющей фазы SnSb по сечению отливки в условиях центробежного литья. Оптимальной микроструктурой, при которой наблюдается повышение износостойкости в 2-2.5 раза, является наличие 46-52% упрочняющей фазы с минимальным количеством концентраторов напряжений. Разработаны рекомендации по формированию микроструктуры на поверхности контактного взаимодействия, которая обеспечивает повышение сопротивление изнашиванию узлов трения тяговых двигателей электровозов.Item Удосконалення нормування витрати дизельного палива маневровими тепловозами(Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2007) Болжеларський, Ярослав ВолодимировичUK: Дисертація присвячена удосконаленню нормування витрат дизельного палива маневровими тепловозами шляхом розрахунку необхідної дотичної роботи тепловоза для переробки заданої кількості составів, роботи дизеля та встановлення на її основі норми годинної витрати палива. У дисертації визначені техніко-економічні показники маневрового тепловоза, параметри системи технічної експлуатації маневрових тепловозів та межі їх зміни. Вперше побудовані математичні моделі розрахунку часу розгону та дотичної роботи для робочого та холостого піврейсу на основі методу вузлових точок, визначення годинної витрати палива у залежності від роботи дизеля, запропоновано спосіб визначення роботи з подолання втрат на привід допоміжних агрегатів. Розроблений порядок встановлення норми витрати палива та відповідне програмне забезпечення, яке автоматизує даний процес. Розраховано економічний ефект від впровадження удосконаленої методики нормування.Item Influence of the Structure of Babbitt on the Stress-Strain State in the Zone of Friction Contact(Springer, US, 2007) Burak, Ya. I.; Kuzin, Mykola O.EN: The methods of mathematical simulation are used to study the process of contact friction interaction for homogeneous lead and heterogeneous intact or run-in B16 babbitt. It is shown that the hard and soft structural components of the run-in babbitt strongly decrease the size of the zones of plastic deformation in the material, improve its wear resistance, and promote the increase in the operating reliability and service life of plain bearings.Item Динамічне навантаження на рейки залізничної колії у місцях їх стикування(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2007) Куліченко, Анатолій Якович; Джус, Володимир СтепановичUK: Авторами запропонована доволі проста диференціальна методика розрахунку коефіцієнта поштовху залежно від швидкості переміщення залізничного вагона і коефіцієнта жорсткості його колісної підвіски.Item Використання методу імітаційного моделювання для оцінки впливу параметрів структури на зносостійкість підшипників ковзання двигунів магістральних електровозів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2008) Мещерякова, Тетяна Миколаївна; Кузін, Микола ОлеговичUK: З використанням методу імітаційного моделювання структури проведено аналіз впливу кількості твердої фази на параметри зносостійкості антифрикційного сплаву Б16. Розроблена методика оптимізації лінійної інтенсивності зношування в залежності від кількісного співвідношення між структурними складовими матеріалу, отримані розрахункові дані корелюють з результатами випробовувань на зносостійкість.Item Дослідження напружено-деформованого стану пружинистих втулок розсувних колісних пар(Державний науково-дослідний центр залізничного транспорту України, Київ, 2008) Дьомін, Юрій Васильович; Ляско, Ґжеґож; Терещак, Юрій ВолодимировичUK: Досліджено напружено - деформівний стан пружинистих втулок розсувних колісних пар типу SUW 2000, конструкцію яких було змінено в зв’язку із зломом деяких сегментів в процесі експлуатації. Аналітичні розрахунки були перевірені на практиці з допомогою випробувань за допомогою тензодатчиків , датчиків прискорень та спеціального устаткування фірми КТМ (Німеччина) та опрацьовані за допомогою програмного забезпечення LMS International – TestLab. За результатами випробувань та аналітичних розрахунків , виконаних за допомогою методу кінцевих елементів, а саме програмного комплексу MSC Patran, зроблено відповідні висновки щодо підвищення надійності конструкції нової втулки у 5 разів, що дозволяє рекомендувати її для використання в блокувальному механізмі розсувної колісної пари системи SUW 2000.Item Сход с рельсов поезда в условиях управления опасностью(Государственный научно-исследовательский центр железнодорожного транспорта Украины, Киев, 2008) Сокол, Эдуард Николаевич; Болжеларский, Ярослав ВладимировичRU: Исследуется случай схода с рельсов пассажирского поезда в условиях управления опасностью. Устанавливается техническая причина схода с рельсов и возможности его предотвращения.Item Зміцнення поверхневого шару циліндричних деталей механізмів засобів транспорту обробкою інструментом з гнучкими робочими елементами(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2008) Куліченко, Анатолій ЯковичUK: У представленій статті визначені співвідношення між пружно-деформованим станом матеріалу, формозміненням та зміцненням поверхневого шару в процесі обробки поверхні металу інструментом з гнучкими робочими елементами. Наведені результати випробувань, які показали, що ефект зміцнення та опір стомленості є достатньо високим.Item Тягові розрахунки при нетипових умовах гальмування(Державний науково-дослідний центр залізничного транспорту України, Київ, 2008) Болжеларський, Ярослав ВолодимировичUK: Розглянута у статті методика дозволяє визначити положення поїзда на короткоелементному переломному профілі, у якому можливе утримання поїзда в загальмованому стані при нестандартних умовах гальмування (гальмування лише гальмами локомотива, використання гальмівного башмака та ін.) при дослідженнях обставин залізнично-транспортних пригод у випадках, коли пряме застосування традиційних методів тягових розрахунків неприйнятне.