Галузева науково-дослідна лабораторія дінаміки та міцності рухомого складу
Permanent URI for this community
RU: Отраслевая научно-исследовательская лаборатория динамики и прочности подвижного состава
Browse
Browsing Галузева науково-дослідна лабораторія дінаміки та міцності рухомого складу by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 27
Results Per Page
Sort Options
Item Effect of the State of Car Running Gears and Railway Track on Wheel and Rail Wear(Technical University of Budapest, Budapest, 1998) Blokhin, Evgen P.; Pshinko, Oleksandr M.; Danovich, Viktor D.; Korotenko, Mykhaylo L.EN: This paper presents the results of theoretical research and real condition experiments which were conducted with the purpose of determining the influence of the open goods wagon running gear characteristic parameter deviations from their nominal values on the wheel and rail wear. The experimental results has confirmed the reliability of conclusions made on the basis of modelling.Item Визначення показників безпеки руху вагонів при гальмуванні уповільнювачами(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2008) Мямлін, Сергій Віталійович; Козаченко, Дмитро Миколайович; Гаркаві, Наум ЯковичUKR: Описано основні чинники, які впливають на показники безпеки руху вантажних вагонів на сортувальних гірках. Розглянуто взаємодію колеса вантажного вагона та гальмівного уповільнювача. Виконано нормативні розрахунки показників стійкості колеса та визначено небезпечні режими руху вагонів на гірках.Item О концепциях статистических измерений(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2008) Коротенко, Михаил Леонидович; Грановский, Роман Беркович; Гаркави, Наум Яковлевич; Федоров, Евгений Федорович; Филиппенко, Е. И.; Литвиненко О. Н.; Блохин, Евгений ПетровичUK: Описано чотири концепції статистичних вимірів та методики обробки спостережень, які реалізують ці концепції; наведено приклади, в яких продемонстровано випадки правомірного і неправомірного використання при вирішенні виробничих задач результатів, отриманих по цих методиках.Item Стенд для дослідження сили тертя у ковзунах візка вантажного вагона(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2009) Коротенко, Михайло Леонідович; Блохін, Євген Петрович; Панасенко, Віталій Якович; Клименко, Ірина Володимирівна; Грановський, Роман Беркович; Федоров, Євген ФедоровичUK: Стенд для дослідження сили тертя у ковзунах візка вантажного вагона містить рейки, П-подібний стояк, закріплений на фундаменті, органи вертикального та горизонтального навантаження, поворотну навколо вертикальної осі опору кочення, опорний та центрувальний підшипники, пристрій для фіксації положення візка на стенді та його виштовхування, пульт керування, пристрій для записування результатів досліджень. На поперечній балці П-подібного стояка жорстко закріплений орган вертикального навантаження подвійної дії, по осі рухомої частини якого через опорний та центрувальний підшипники закріплена рухома, за рахунок розміщеного між нерухомою та рухомою частинами опорного підшипника механізму поворотної дії горизонтального навантаження, балка, котра імітує шворневу балку піввагона. Додатково рухома балка підвішена до згаданої вище поперечної балки за допомогою податливих елементів. Нерухома частина опорного підшипника має зв'язок з цією поперечною балкою за допомогою напрямних у вигляді шліцьових з'єднань.Item Тренажер для навчання машиніста локомотива(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2009) Блохін, Євген Петрович; Железнов, Констянтин Ігорович; Урсуляк, Людмила Вікторівна; Глухов, Віктор Валентинович; Євдомаха, Григорій Васильович; Бабакова, Оксана Вікторівна; Клюєвський, В'ячеслав ВасильовичUK: Тренажер для навчання машиніста локомотива являє собою макет кабіни локомотива, в якому розташоване робоче місце машиніста зі штатним устаткуванням, необхідним для керування локомотивом, засобами сигналізації та індикації.Item Программно-вычислительный комплекс для исследования продольной нагруженности наливных поездов(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2010) Блохин, Евгений Петрович; Гаркави, Наум Яковлевич; Железнов, Константин Игоревич; Урсуляк, Людмила Викторовна; Романюк, Янина НиколаевнаUK: Надано опис можливостей розробленого обчислювального комплексу та його використання для розв'язання задач безпеки і стійкості руху.Item О роли натурных испытаний при оценке качества подвижного состава железных дорог(Восточноукраинский национальный университет им. В. Даля, Луганск, 2010) Блохин, Евгений Петрович; Коротенко, Михаил Леонидович; Клименко, Ирина ВладимировнаRU: В статье делается акцент на необходимости проведения натурных испытаний как материала для оценки и корректировки математической модели.Item Повышенный износ колес и рельсов – важнейшая проблема транспорта(Государственный научно-исследовательский центр железнодорожного транспорта Украины, Киев, 2011) Блохин, Евгений Петрович; Мямлин, Сергей Витальевич; Сергиенко, Н. И.RU: В статье рассматривается повышенный износ колес и рельсов.Item Динамические качества грузовых вагонов, имеющих тележки с диагональными связями(Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2012) Блохин, Евгений Петрович; Алпысбаев, Кабден Турсынгалиевич; Грановский, Роман Беркович; Дзичковский, Евгений Михайлович; Кривчиков, Алексей Евгеньевич; Федоров, Евгений ФедоровичRU: Изложены некоторые результаты ходовых динамических испытаний полувагонов, имеющих тележки с диагональными связями, производства КНР для Казахстанских железных дорог.Item Тележки ZK1 полувагонов, построенных в КНР(Корпорация "Техностандарт", Харьков, 2012) Блохин, Евгений Петрович; Алпысбаев, К. Т.; Панасенко, Виталий Яковлевич; Гаркави, Наум Яковлевич; Клименко, Ирина Владимировна; Грановский, Роман Беркович; Федоров, Евгений ФедоровичRU: Цицикарской железнодорожной компанией с ограниченной ответственностью (QRRS, КНР) для Казахского акционерного общества Казтеміртранс (АО «КТТ») изготовлены полувагоны на тележках ZK1, который, по сравнению с традиционными трехэлементными грузовыми тележками, имеют ряд конструктивных особенностей. В статье проведен анализ конструкции тележки ZK1 на предмет того, что она имеет высокую критическую скорость, а также низкий износ колес и амортизационных устройств.Item Об эквивалентности критериев безопасности от схода колеса с рельсов при использовании направляющей либо боковой силы(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Блохин, Евгений Петрович; Коротенко, Михаил Леонидович; Клименко, Игорь ВладимировичRU: Цель. Уточнение критериев безопасности от схода колеса с рельсов, в которых используется либо боковая, либо направляющая силы. Методика. Методика связана с анализом выражений критериев безопасности от схода колеса с рельсов, в которых используется боковая или направляющая силы в положении предельного равновесия системы, а также с анализом выражений для коэффициента запаса устойчивости от схода колеса с рельсов при использовании указанных критериев. Результаты. Показано, что критерии безопасности от схода колеса с рельсов, представляющие собой либо отношение боковой силы к вертикальной, либо направляющей силы к вертикальной, действующие в точке контакта гребня набегающего колеса с головкой рельса, эквиваленты. В отношении коэффициента запаса устойчивости от схода колеса с рельсов показано, что вблизи границы безопасности их использование дает практически одинаковые результаты. Научная новизна. Проведена детализация понятий критериев безопасности, использующих боковую или направляющую силы, и показана их эквивалентность. Практическая значимость. Полученные результаты позволяют вместо двух выражений критериев безопасности, приводящихся в нормативной литературе, использовать одно из этих двух выражений, что дает ряд удобств при обработке результатов испытаний. Также даны рекомендации по использованию критериев, в которых используется отношение боковой или направляющей силы к вертикальной, действующих в точке контакта гребня набегающего колеса с головкой рельса.Item Стенд для дослідження сили тертя у ковзунах візка вантажного вагона (патент 92527)(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2014) Мямлін, Сергій Віталійович; Міщенко, Андрій Анатолійович; Клименко, Ірина Володимирівна; Панасенко, Віталій Якович; Федоров, Євген ФедоровичUK: Стенд для дослідження сили тертя у ковзунах візка вантажного вагона містить рейки, закріплені в центральній частині на поворотній навколо вертикальної осі платформі, що опирається на опорний підшипник, П-подібну стойку, закріплену на фундаменті, органи вертикального та горизонтального навантаження, пульт керування, контролювання та записування результатів дослідження. На П-подібній стойці на нерухомій перекладині закріплено орган вертикального навантаження, на штоку якого закріплено рухому балку, яка імітує шкворневу балку кузова вагона з п'ятником і ковзунами, рейки жорстко закріплені на рухомій платформі, котра закріплена на опорному підшипнику та має центрувальний підшипник, який служить центром повороту рухомої платформи з можливістю повертання навколо вертикальної осі органом горизонтального навантаження подвійної дії, закріпленим до фундаменту, до якого закріплений упор для контакту з виступом рухомої платформи, положення якого визначає кут α з вершиною на осі шкворня візка, визначений площиною контакту між ковзунами та кінцевим вимикачем органу горизонтального навантаження.Item Упруго-фрикционный скользун для тележки грузового вагона(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2014) Вайчунас, Гедиминас; Мямлин, Сергей Витальевич; Босов, Аркадий Аркадьевич; Панасенко, Виталий Яковлевич; Клименко, Ирина Владимировна; Федоров, Евгений ФедоровичRU: Цель. Необходимо выяснить вопросы относительно уменьшения износа деталей скользунов грузовых вагонов, уменьшения расходов на восстановление изношенных деталей, улучшения динамических качеств рельсовых экипажей и повышения безопасности их движения. Методика. Износоустойчивые элементы скользунов выполнены в виде сменных металлокерамических пластинок, жестко закрепленных на плоскостях трения. Результаты. В процессе эксплуатации из-за загрязнения, износов трущихся поверхностей и других причин силовые характеристики скользуна могут существенно меняться, что будет неблагоприятно сказываться на динамических качествах тележек и, как следствие – на безопасности движения поездов. Поэтому предложенное авторами решение по улучшению работы упругих фрикционных скользунов путем их модернизации является актуальным. Научная новизна. Усовершенствована конструкция скользуна тележки грузового вагона. На пружине установлен фрикционный клин, наклонная поверхность которого взаимодействует с опорной наклонной площадкой плиты через пластинку с нанесенными на нее износо-устойчивыми элементами в виде металлокерамических вставок. Практическая значимость. Использование износоустойчивых элементов в виде сменных металлокерамических вставок будет способствовать уменьшению износа элементов соединения тележки и рамы грузового вагона, улучшению его динамических качеств, а также уменьшению расходов на восстановление изношенных трением скользунов.Item Методи розрахунку уніфікованої маси вантажних поїздів на напрямках(Інженерна академія України, Київ, 2015) Музикін, Михайло Ігорович; Нестеренко, Галина Іванівна; Горобець, Володимир ЛеонідовичUKR: Задача вибору норм маси поїздів відноситься до класу експериментальних задач і її вирішення потребує знаходження оптимуму: такої вагової норми, при якій приведені витрати по здійсненню перевезень будуть мінімальними. Запропонована методика техніко-економічних розрахунків норм маси вантажних поїздів, розглянуто взаємозв’язок норм маси з основними показниками експлуатаційної роботи, експлуатаційно-економічну ефективність підвищення маси вантажних поїздів, взаємозв’язок між нормами маси поїздів та перевізними витратами.Item Дослідження питань міцності та подовження терміну служби несучих конструкцій тягового та моторвагонного рухомого складу залізниць України(ООО «Подвижной состав», Харьков, 2015) Горобець, Володимир Леонідович; Бондарєв, Олександр МатвійовичUK: На залізницях України понад 85% одиниць тягового та моторвагонного рухомого складу, що знаходяться в експлуатації, працюють за межами призначеного (20-25 років від побудови) терміну експлуатації. Для вирішення питання подовження терміну експлуатації одиниць тягового та моторвагонного рухомого складу, що знаходяться в експлуатації за межами призначеного терміну експлуатації визначення спеціалістами ДНУЗТа було розроблено відповідний комплекс науково-дослідних робіт. Ці роботи, як показав досвід, виявилися спроможними забезпечити продовження терміну експлуатації рухомого складу навіть до 50 років від побудови. При визначенні термінів подовження експлуатації застосовувалися різні методики, а для забезпечення безпечної експлуатації одиниць рухомого складу, в межах подовженого терміну, розроблялися технічні рішення відповідних заходів, які повинні виконуватися під час проведення оглядів стану несучих конструкцій та ремонтів та оглядів стану несучих конструкцій. Проведення цих робіт повинно було сприяти поступовій заміні застарілих одиниць рухомого складу на нові при умові забезпечення замовлень на перевезення пасажирів та вантажів. Мета роботи полягає в розробці методології робіт, яка як в Україні, так і в Росії складається з наступного: оцінка динамічних якостей рухомого складу й експлуатаційної навантаженості основних несучих конструкцій рам візків і кузовів одиниць рухомого складу шляхом проведення динамічних ходових і динамічних міцносних випробувань; експериментальна оцінка границі витривалості рам візків при проведенні їх стендових вібраційних випробувань ( у зв'язку з відсутністю можливості визначення ідентичних характеристик для кузова, шляхом проведення їх ресурсних випробувань із доведенням до руйнування, ухвалене рішення такі випробування проводити тільки для рам візків); оцінка міцносних якостей несучих конструкцій кузова й рам візків з використанням методу скінчених елементів. Результати: Розроблені методики було апробовано на певній кількості одиниць тягового та моторвагонного рухомого складу під час проведення робіт з продовження терміну їх служби в межах до 50 років. Результати цих робіт показали реалізуємість розроблених основних положень та документів щодо забезпечення безпечної експлуатації одиниць рухомого складу в межах подовженого терміну експлуатації. Наукова новизна: До елементів наукової новизни слід віднести те, що в роботі показано, як в залежності від різних обставин буде можливим застосувати різні методики для вирішування питань подовження призначеного терміну експлуатації одиниць рухомого складу. Практична значимість: Завдяки розробленим методикам було забезпечено безпечність експлуатації одиниць рухомого складу за межами призначеного терміну служби і таким чином вирішено питання забезпечення потреб у пасажирських та вантажних перевезеннях, але ж за цей час не було вирішено питання суттєвого оновлення парку рухомого складу залізниць України. Висновки: Під час вирішування питань подовження призначеного терміну експлуатації можуть бути використані різні методики, але ж обов’ковими етапами мають буті ті, які визначені в методології проведення цих робіт.Item About the Evaluation of the Longitudinal Forces Level Effecting the Track Displacement at Transient Modes of Train Movement(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Masleieva, Liudmyla H.; Ursuliak, Liudmyla V.; Arsonov V. V.EN: Purpose. Study the transient modes effect of movement on the track displacement for the freight train safety control is supposed in this paper. For this it is necessary to investigate the longitudinal dynamics of a train on the track displacement. Simultaneously to assess the longitudinal forces level of a track and rolling stock interaction. Methodology. The level of the longitudinal forces, effecting the track displacement, was evaluated using mathematical modeling of longitudinal vibrations of the trains at transient modes of motion caused by braking. It was considered that each train vehicle consists of a body (solid) and the wheel sets, connected with the body by friction bearings (inelastic link). It was believed that during the movement of each train vehicle the vertical plane of its symmetry coincident with the vertical plane of symmetry of the assembled rails and sleepers. At simulation it was also supposed that in the process of translational motion of the vehicle body wheels make pure rolling along the rail without slipping on it. Findings. In the results of calculations the values of the longitudinal forces at different types of braking were obtained (it is regenerative braking and pneumatic one) under quasi-static and shock transients. For this various initial state of clearances in the inter-car connections up to beginning of transient was considered. The level of dynamic additives to longitudinal forces of interaction between wheel and rail that are substantially depending on vehicle accelerations was assessed. Originality. The transient regimes effect of trains movement caused by braking on the level of the longitudinal forces of track and rolling stock interaction was investigated. The longitudinal load of freight trains with regenerative and pneumatic braking was researched. The effect of the initial state of the train and different modes of braking on a dynamic additive to the longitudinal forces of the interaction between the track and rolling stock, which may effect the displacement of assembled rails and sleepers, was estimated. Practical value. The obtained results can be used to select rational modes of braking of freight trains, especially on lengthy down grade, from the positions prevent possible track displacement.Item Стенд для дослідження сили тертя у ковзунах візка вантажного вагона (патент 109955)(ДП “Український інститут промислової власності”, Київ, 2015) Мямлін, Сергій Віталійович; Міщенко, Андрій Анатолійович; Клименко, Ірина Володимирівна; Панасенко, Віталій Якович; Федоров, Євген ФедоровичUKR: 1. Об'єкт винаходу: стенд для дослідження сили тертя у ковзунах візка вантажного вагона. 2. Галузь використання: випробувальна техніка, а саме - для дослідження сили тертя у ковзунах - бокових опорах кузова на візок вантажного вагона при його обертанні відносно кузова вагома. 3. Стенд для дослідження сили тертя у ковзунах візка вантажного вагона має рейки, закріплені в центральній частині на поворотній навколо вертикальної осі платформі, що опирається на опорний підшипник, П-подібну стійку, закріплену на фундаменті, органи вертикального та горизонтального навантаження, пульт керування, контролювання та записування результатів дослідження. Новим є те, що на П-подібній стійці на нерухомій перекладині закріплено орган вертикального навантаження, на штоку якого закріплено рухому балку, яка імітує шворневу балку кузова вагона з п’ятником і ковзунами, рейки жорстко закріплені па рухомій платформі, котра закріплена на опорному підшипнику та має центрувальний підшипник, який служить центром повороту рухомої платформи з можливістю повертання навколо вертикальної осі органом горизонтального навантаження подвійної дії, закріпленим до фундаменту, до якого закріплений упор для контакту з виступом рухомої платформи, положення якого визначає кут α з вершиною на осі шворня візка, визначений площиною контакту між ковзунами та кінцевим вимикачем органу горизонтального навантаження. 4. Альтернативне рішення: стенд для дослідження сили тертя у ковзунах вагона, який не має органу вертикального навантаження, що ускладнює конструкцію стенда та підвищує кошторис ремонту вагона. 5. Технічний результат. Організації вертикального навантаження на візок і визначення сили тертя у ковзунах в залежності від навантаження візка та надання під час випробуваннях на стенді візку природних умов роботи: можливість забігати одній боковині відносно іншої, вибирати зазори між гребенем коліс та головкою рейок, переміщення надресорної балки на можливі зазори.Item Тензометричний підсилювач на несучій частоті(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2016) Глухов, Віктор Валентинович; Федоров, Євген Федорович; Карпенко, Володимир ВолодимировичUK: Тензометричний підсилювач на несучій частоті, що містить вимірювальний міст, задаючий генератор синусоїдальної напруги несучої частоти, підсилювач потужності живлення вимірювального моста парафазною синусоїдальною напругою, попередній підсилювач несучої частоти, демодулятор, активний фільтр нижніх частот з програмно-керованими частотами зрізу, підсилювач постійної напруги з програмно-перемикним коефіцієнтом підсилення, балансувальний пристрій, пристрій калібрування, джерело еталонної опорної напруги, дешифратор команд управління, пристрій управління режимами вимірювального каналу, аналого-цифровий перетворювач, системну магістраль, пристрій автоматичної стабілізації напруги живлення вимірювального моста і комп'ютер, який відрізняється тим, що додатково введено радіочастотний фільтр, фільтр верхніх частот, два фільтри нижніх частот, перетворювач рівня і мікроконтролер, що виконує функції дешифратора адреси та пристрою управління режимами роботи вимірювального каналу; підсилювач потужності живлення вимірювального моста парафазною синусоїдальною напругою з автоматичною стабілізацією амплітуди містить два буферних підсилювача, що охоплені негативними зворотними зв'язками з вимірювальним мостом; балансувальний пристрій містить два незалежних контури омічного і ємнісного балансування розкиду активних і реактивних параметрів вимірювального моста і з'єднувальних кабелів, при цьому контур омічного автоматизованого балансування винесено з ланцюгів попереднього підсилювача несучої частоти і містить джерело еталонної опорної напруги, цифро-аналоговий перетворювач, суматор, перетворювач рівня аналогового сигналу і мікроконтролер, а контур автоматичного балансування по ємності містить додатково введені демодулятор, фільтр нижніх частот, фазозсувний каскад, інтегратор, коригуючу ланку, аналоговий помножувач і перетворювач напруга-струм; вихід задаючого генератора несучої частоти з'єднаний зі входами основного демодулятора, фазозсувного каскаду і першими входами буферних підсилювачів; другі входи і виходи буферних підсилювачів, а також входи пристрою калібрування підключені до живлючої діагоналі вимірювального моста кабельними лініями зв'язку; вихід фазозсувного каскаду з'єднаний з керуючим входом додаткового демодулятора і першим входом аналогового помножувача; вихід додаткового демодулятора через фільтр нижніх частот, інтегратор, коригуючу ланку з'єднаний з другим входом аналогового помножувача; вихід помножувача підключений до входу перетворювача напруга-струм; виходи перетворювача напруга-струм і пристрою калібрування з'єднані з одним із входів попереднього підсилювача несучої частоти, при цьому обидва його входи через радіочастотний фільтр підключені до вимірювальної діагоналі моста, а вихід - через фільтр верхніх частот до аналогових входів основного і додаткового демодуляторів; вихід основного демодулятора через фільтр нижніх частот підключений до одного із входів суматора, його другий вхід - до виходу цифро-аналогового перетворювача, що сполучений з виходом джерела еталонної опорної напруги; вихід суматора через активний фільтр нижніх частот з програмно-керованими частотами зрізу підключений до входу підсилювача постійної напруги з програмно-перемикним коефіцієнтом підсилення; керуючі цифрові входи цифро-аналогового перетворювача і активного фільтра нижніх частот підключені до мікроконтролеру через двохдротову лінію, а підсилювач постійної напруги - через паралельну шину; вихід підсилювача постійної напруги з'єднаний зі входом аналого-цифрового перетворювача і через перетворювач рівня з аналоговим входом мікроконтролера; цифрові входи і виходи мікроконтролера і аналого-цифрового перетворювача з'єднані через системну магістраль; аналого-цифровий перетворювач підключений до комп'ютера.Item Узагальнення досвіду літературних джерел і експериментальних даних для комплексних порівняльних випробувань вставок пантографів(Інститут проблем матеріалознавства імені І. М. Францевича НАН України, Київ, 2016) Баб’як, Микола Олександрович; Горобець, Володимир Леонідович; Артемчук, Віктор ВасильовичUK: У роботі проведено аналіз контактних матеріалів для накладок пантографів на основі літературних даних та нормативних документів. Розглянуто результати експериментальних досліджень експлуатаційного зношування накладок пантографів електровозів постійного струму та вставок електровозів змінного струму. Зроблено висновок про доцільність експлуатації окремих видів накладок.Item Исследование прочности валов с несовершенствами материала(Восточноукраинский национальный университет имени Владимира Даля, Луганск, 2016) Горобец, Владимир Леонидович; Мямлин, Сергей Витальевич; Горобец, Евгений ВладимировичRUS: В статье рассмотрена методология оценки прочности и допускаемых нагрузок валов с несовершенствами материала, передающих крутящий момент. При составлении методик использованы специальные приложения метода сечений, также методы сопротивления материалов и теории разрушения. Предложен принцип создания специальных расчетных моделей для оценки напряженно-деформированного состояния внутреннего сечения, в котором дислоцирован эллиптический трещиноподобный дефект с целью дальнейшей оценки уровня нагрузок, которые не приводят к росту трещины.