Магістерські роботи кафедри Локомотиви (КЛ)
Permanent URI for this collection
UKR: Магістерські роботи кафедри Локомотиви
ENG: Master Thesis Locomotives
ENG: Master Thesis Locomotives
Browse
Browsing Магістерські роботи кафедри Локомотиви (КЛ) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 39
Results Per Page
Sort Options
Item Поліпшення експлуатаційних показників маневрових тепловозів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Ковальчук, Ігор ВікторовичUK: Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає маневровий тепловоз, а метою – поліпшення показників його роботи. Проаналізовані дослідження в області маневрового рухомого складу. Розглянута модель формування режимів роботи дизель-генераторних установок в експлуатації. Розглянута можливість застосування багатодизельної силової установки на тепловозі. Розраховані основні показники роботи багатодизельних тепловозів. Запропоновані заходи по підвищенню надійності роботи тепловозів з багатодизельною силовою установкою. Ключовими словами в дипломній магістерській роботі являються: маневровий тепловоз, режими роботи, паливна економічність, дизель-генераторна установка, багатодизельна силова установка, дводизельний тепловоз, тридизельний тепловоз, витрата палива, середньоексплуатаційний ккд, надійністьItem Розробка пропозицій по зниженню витрат енергоресурсів тепловозами промислового залізничного транспорту(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Герасимов, Артем ОлексійовичUK: Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає процес прямування поїзда ділянкою, а метою – розробка пропозицій по зниженню витрат енергоресурсів на тягу під час руху поїзда ділянкою. В роботі розглянуто системний підхід до вирішення задачі про управління рухом поїзда та виконано огляд та аналіз методів тягових розрахунків. Надано опис оптимальних траєкторій руху поїзда та визначено, що оптимальної траєкторії досягти на практиці неможливо. Надано порівняльну оцінка способів інтегрування рівняння руху поїзда та обрано для математичної моделі класичний спосіб розв’язання диференціального рівняння руху поїзда. При розробці пропозицій по зниженню витрат енергоресурсів на тягу поїздів тепловозами промислового залізничного транспорту визначено функції оптимізації режимів ведення поїзда. Розглянуто критерії математичного моделювання та удосконалено математичну модель для оптимізації режимів ведення. Вирішено задачу тягових розрахунків для кар’єрного профілю, для якого характерні ухили великої величини. На математичній моделі поїзд проведено на різних позиціях контролера машиніста, визначено витрати енергоресурсів та час ходу поїзда. Розраховано функцію мінімізації витрат палива, яка залежить від початкової швидкості виходу на елемент ділянки та ухилу. З врахуванням складеної функції оптимізації витрату дизельного палива зменшено на 2-4%.Item Комплексна модернізація локомотивного парку депо Д(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Каліновський, Олег ВасильовичUK: Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає локомотивний парк, а метою – його модернізація. Проаналізовані потреба в оновленні парку локомотивів та основні напрями його модернізації. Розглянутий світовий досвід застосування гібридного приводу та альтернативних джерел енергії на локомотивах. Проаналізовані характеристики накопичувачів енергії та їх придатність для застосування на локомотивах. Запропонована схема гібридного приводу для маневрового тепловоза. Виконаний розрахунок основних характеристик модернізованого тепловоза 2ТЭ116 та модернізованого тепловоза ЧМЭ3 з гібридною силовою установкою. Розглянуті основні аспекти техніко-економічного обґрунтування доцільності комплексної модернізації локомотивного парку.Item Ескізний проект гібридного маневрового тепловоза з осьовою формулою 30 – 30(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Погрібниченко, Олександр ВасильовичUK: Виконання необхідного обсягу перевезень пасажирів і вантажів, при одночасному зниженні витрат паливоенергетичних ресурсів є проблемою, актуальність якої підтверджується багаторічним досвідом роботи залізниць. Рішення цієї проблеми можливо шляхом відновлення й модернізації рухомого складу, удосконалення організації руху й водіння поїздів, впровадження передових методів обслуговування і ремонту локомотивів, а також інших заходів спрямованих на ефективне використання енергоресурсів. Стан локомотивного парку ПАТ «Укрзалізниці» катастрофічно погіршується, особливо це стосується маневрових тепловозів. З часу отримання незалежності України закупівля маневрових тепловозів майже не проводилась. Це призвело до того, що понад 95 % маневрових тепловозів повністю вичерпали призначений термін служби. Відповідно до «Комплексної програми оновлення залізничного рухомого складу України», затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 14 жовтня 2008 року №1259, передбачено оновлення парку тягового рухомого складу за рахунок створення та впровадження локомотивів нового покоління та модернізації сучасним силовим обладнанням наявних локомотивів для доведення їх показників до сучасних вимог. Однією з головних задач при проектуванні, створенні нових локомотивів та модернізації існуючих є пошук способів зменшення споживання дизельного пального та скорочення обсягів шкідливих викидів до мінімуму. Перехід на більш чисті види пального вже почався. Надалі основною тенденцією стане перехід до використання транспортних засобів з повністю електричними двигунами. У той же час великі корпорації вкладають все більше і більше коштів у гібридні системи для підвищення гнучкості в проектуванні і монтажі, оптимізації експлуатаційних характеристик і зменшення негативного впливу на навколишнє середовище. Сьогодні всі види транспортних засобів можуть використовувати гібридні технології для досягнення більш ефективних і екологічних показників. Переваги обумовлені очевидними економічними стимулами: поліпшення експлуатаційних характеристик; скорочення викидів; зменшення експлуатаційних витрат завдяки меншій витраті пального; низькі витрати на технічне обслуговування у зв'язку з відмовою від дизельних двигунів; зниження рівня шуму; збільшення довгострокової ефективності системи енергопостачання. Застосування накопичувачів енергії у тяговій мережі локомотива є одним із шляхів зниження витрат пального на тягу в усьому світі. Це є найбільш актуальним для тягового рухомого складу, а особливо для маневрових локомотивів. Практика доводить, що середньоексплуатаційна потужність дизелів маневрових тепловозів складає 10…15 % від номінальної потужності дизеля. Тому використання накопичувачів енергії саме для маневрового тепловоза є найбільш перспективним. Мета роботи полягає у визначенні параметрів та характеристик гібридного тепловоза, його систем та елементів. Для досягнення поставленої мети необхідно розглянути та визначити особливості роботи маневрових тепловозів, проаналізувати напрямки поліпшення експлуатаційних показників локомотивів, сформувати критерій ефективності та виконати необхідні розрахунки, включаючи розрахунки параметрів екіпажної частини. Об’єктом дослідження в роботі є гібридний маневровий тепловоз, а предметом – його умови експлуатації, силові кола та екіпажна частина.Item Підвищення ефективності активізаторів зчеплення пари «колоесо-рейка» локомотивів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Руденко, Олександр ЄвгеновичUK: Об’єктом досліджень в магістерській роботі виступає існуюча проблема не ефективного використання тягового рухомого складу, а саме часта необхідність використання додаткового локомотива в якості допоміжного, на затяжних підйомах. Метою роботи є створення активізатора зчеплення, що забезпечує в будь-яких погодних умовах, стабільний коефіцієнт зчеплення коліс локомотива з рейками не менше 0,3. На основі існуючої фізико-математичної моделі фрикційної підсистеми «колесо - проміжна фрикційна зв'язок - рейка», розроблена методика визначення величини проковзування в трибосистеми «колесо - рейка» з використанням роликової аналогії на стандартній машині тертя, істотно спрощує процедуру експерименту. Розроблено критерій подібності адгезійних зв'язків третього тіла в контакті «колесо - рейка» з метою оптимізації триботехнічних характеристик. . З метою обґрунтування можливості ефективного використання активізатора зчеплення нами виконано математичне моделювання мікрооб'єму поверхонь тертя, та встановленні всі необхідні умовиItem Ескізний проект маневрового тепловоза з осьовою формулою 30 – 30(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Мойсеєнко, Павло ОлеговичUK: На основі вихідних даних до роботи у першому наближенні визначено передаточне число тягового осьового редуктора, яке забезпечує реалізацію дотичної сили тяги тепловоза, крутячого моменту тягового двигуна у тривалому режимі, а також умову його міцності при конструкційній швидкості. Остаточне значення передаточного числа встановлено з урахуванням прийнятої довжини централі. Окрім цього отримане значення передаточного числа перевірено за умовою розміщення в нижній частині габариту рухомого складу веденого зубчастого колеса з кожухом. З використанням універсальних характеристик тягового генератора розрахована та побудована дійсна зовнішня характеристика тягового генератора, а на основі універсальної (безрозмірної) характеристики тягового електродвигуна розраховані та побудовані електромеханічні характеристики ТЕД, які потім перераховані в електротягові характеристики КМБ. На основі отриманих електротягових характеристик КМБ розрахована тягова характеристика проектного тепловоза та побудовані обмеження по зчепленню колісних пар з рейками.Item Удосконалення системи утримування локомотивів промислового залізничного транспорту(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Петрига, Дмитро АндрійовичUK: Об'єктом в магістерській дипломній роботі виступає – система утримання локомотивів. Метою магістерської дипломної роботи є удосконалення системи утримування локомотивів для умов промислового залізничного транспорту. Виконано аналіз та визначено шляхи утримання локомотивів. При огляді закорднонного досвіду організації технічних обслуговувань та поточних ремонтів тягового рухомого складу визначено фактори, які визначають терміни експлуатації локомотивів. Для оцінки надійності обладнання локомотивів змодельовано прогнозування технічного стану тягового рухомго складу. Особливу увагу приділено несучим конструкціям локомотивів, оскільки вони безпосередньо впливають на безпеку руху. При удосконаленні системи технічного обслуговування та ремонтів локомотивів запропоновано основні діагностичні параметри оцінки технічного стану устаткування тепловозів, серед яких електрична міцність ізоляції, опір ізоляції високовольтних кіл, перехідний опір контактів комутуючого обладнання, омічний опір обмоток та кіл електричних машин і апаратів та рівномірність завантаження циліндрів, максимальна і мінімальна температура вихлопних газів, відхилення від середньої температури, тиск масла, тиск палива.Item Вдосконалення систем діагностування ланцюгів управління високошвидкісного рухомого складу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Сорока, Дмитро ВіталійовичUK: Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає систем діагностування ланцюгів управління високошвидкісного рухомого складу, а метою – її вдосконалення. При проведенні аналізу основних відмов ланцюгів управління електропоїзда постійного струму виявлено, що в даний час якість і рівень надійності окремих елементів в цілому є задовільними. Визначено, що вагома кількість відмов припадає на контактну групу лінійних контакторів. Надано рекомендації з підвищення рівня надійності контакторів. При огляді сучасних систем діагностування електричних ланцюгів обрано основні схемні рішення, які доцільно застосувати в системі діагностування електропоїзда постійного струму. Серед них розглянуто комплексне діагностування ланцюгів управління, діагностування тиристорних перетворювачів, схеми сигналізації контролю несправностей контактних груп електроапаратів та ін. При розрахунку ефективності від вдосконалення систем діагностування ланцюгів управління високошвидкісного рухомого складу визначено, що впровадження запропонованих рішень призведе до зменшення часу простоїв високошвидкісного рухомого складу на ремонтах, скорочення витрат на утримання та ін.Item Поліпшення ефективності систем охолодження локомотивів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Щербачук, Віталій АнатолійовичUK: Проведено огляд і аналіз причин, що призводять до зниження теплорозсіювальної здатності систем охолодження тепловозів, і показана необхідність удосконалення конструкції, контролю і оцінки економічних наслідків такою зниження. Проведено аналіз фактичного стану теплорозсіювальної здатності системи охолодження кількох магістральних тепловозів. В результаті встановлено, що теплорозсіювальна здатність системи охолодження тепловозів, які перебувають в експлуатації, може становити до 0,3 від номінальною значення, що на 65% нижче регламентованих допустимі значення. При оптимізації розташування пучка трубок по фронту, за критерієм аеродинамічного опору повітрю спроектовано одинадцять варіантів розміщення рядів краплеподібних трубок в пучку. Встановлено, що доцільно розташувати сусідні трубки по фронту, на відстані не більше ніж 27,5 мм одна від одної. При проектуванні нової конструкції секції радіатора тепловоза необхідно виходити з властивостей уніфікованості вузла охолоджувального пристрою. В даному випадку, особливу роль відіграють геометричні параметри кріплення радіатора до колекторів водяної системи, а саме висота радіатора і його ширина. Так найбільш раціональне значення розташування по фронту краплеподібних трубок, з кутом розвороту 15° і площею внутрішнього перерізу трубки 50 мм2, становить 23 мм. При цьому максимальна кількість рядів трубок по фронту дорівнює шести. Результати моделювання параметрів трубок різного профілю та різного напрямку повітряного потоку показали, що найкраще тепловідведення мають трубки краплеподібного профілю з продувкою з тупої сторони. Зниження температури в них на відстані 10 см від входу при початковій температурі 75°С води складає 11,2°С, зниження температури в звичайних плосковальних складає 8,3°С. Також, якщо розглядати секцію в цілому, то з епюр видно, що така схема розташування трубок сприяє більш рівномірному відводу тепла по всій секції радіатора.Item Розробка заходів зі зменшення зношування поверхні колісних пар локомотивів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бабенко, Ярослав ВіталійовичUK: Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає колісна пара локомотива, а метою – розробка заходів зменшення зношування поверхні колісних пар. В першому розділі виконано огляд та аналіз існуючих заходів підвищення ресурсу колісних пар локомотивів. Розглянуто теоретичні основи природи зчеплення коліс із рейками. Вказано фактори що впливають на зношування колісних пар локомотива й надано аналіз видів та причини пошкодження колісних пар. На підставі аналізу існуючих заходів підвищення ресурсу колісних пар спроектована уніфікована для різних серій тепловозів система гребнезмащування. Надано рекомендації впровадження заходів з відновлення геометричних розмірів бандажів колісних пар локомотивів і можливість загартування поверхні бандажів колісних пар, що також суттєво вплине на підвищення їх ресурсу. В економічному розділі проведено розрахунок строку окупності та ефективності впровадження вищевказаної системи. Згідно розрахункам, строк окупності системи складає близько 4 місяців. Для поліпшення стану охорони праці при впровадженні заходів зі зменшення зношування поверхні колісних пар локомотивів запропоновано встановлення системи вентиляції на робочому місці наплавлення бандажів.Item Організація технічного обслуговування високошвидкісного рухомого складу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Рожков, Віталій ОлексійовичUK: Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає система технічних обслуговувань, а за мету дослідження обрано її організація для умов високошвидкісного рухомого складу. В роботі розкрита сутність стратегій обслуговування з контролем рівня надійності та контролем параметрів в експлуатації, яка висвітлює характер та їхню ціль. Зазначено, що застосування конкретної стратегії визначається оптимальним регламентом технічних обслуговувань. Визначено, що існуючі стратегії потребують їх суттєвого вдосконалення за рахунок впровадження сучасних заходів, до яких, зокрема, належать методи регламентного технічного обслуговування виробником. Технічне обслуговування виробником на сьогоднішній день є невід’ємними елементами будь-якої товарної політики. Тому технічне обслуговування високошвидкісного рухомого складу має містити в собі не тільки комплекс технічних послуг, але й послуги із проведення технічних обслуговувань, ремонтів, матеріально-технічного забезпечення, технічного консультування, навчання персоналу тощо. При огляді автоматизації процесів виконання технічного обслуговування високошвидкісного ТРС проведено аналіз існуючих конструкцій автоматизації технічного обслуговування високошвидкісного рухомого складу та запропоновано до впровадження автоматизований вимірювальний блок стенду випробування паливної системи високого тиску.Item Підвищення ефективності зчеплення пари «колесо-рейка» локомотивів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Перебийніс, Олексій ОлеговичUK: Об'єктом дослідження у дипломній магістерській роботі є підвищення ефективності зчеплення пари «колесо-рейка» локомотивів, а предметом - математична модель просторових коливань вантажного тепловоза при русі по ділянках шляху довільного обрису в плані, експериментальні дослідження бічного впливу на шлях рухомого складу при різних трибологічних станах точках контакту коліс рухомого складу з рейками, економічна ефективність технічних рішень з управління трибологічних станом між колесами рухомого складу з рейками. Метою роботи є дослідження впливу трибологічного стану контактних поверхонь між колесами рухомого складу і рейками на взаємодію коліс рухомого складу та колії, а також розробити рекомендації і технічні рішення в області контролю тертя в зонах контактів колеса і рейки із застосуванням рейкозмащувального пристрою, який встановлюється на різні типи рухомого складу. Розроблені математичні моделі просторових коливань секції руху вантажного тепловоза, що дозволяють враховувати трибологічних стан контактних поверхонь між колесами рухомого складу і рейками, досліджено вплив різних варіантів трибологічних стану контактних поверхонь між колесами рухомого складу і рейками на взаємодію коліс рухомого складу і рейок. Запропоновано, на рівні винаходів технічні рішення всепогодного рейкозмащувального пристрою, в тому числі для застосування комбінованої лубрикації, для нанесення різних типів мастильних матеріалів з можливістю установки на різні типи рухомого складу. Результати роботи можуть бути застосовані при проектуванні нових та модернізації існуючих серій локомотивів.Item Ескізний проект вантажного тепловоза з осьовою формулою 30 – 30(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Колісник, Дар’я ІгорівнаUK: Для зниження впливу ударів і величини бічних сил на крайніх осях встановлюються пружні осьові упори з попереднім натягом. При цьому жорсткий удар об рейки виходить тільки від маси колісної пари, пружність осьового упору значно подовжує шлях, на якому поглинається сила набігаючого екіпажу. Попередній натяг необхідний для того, щоб виключити непотрібне поперечне переміщення осей відносно рами під час руху. Визначено основні габаритні розміри та виконано габаритний баланс проектного тепловоза. На основі аналізу характеристик обрано та сформовано схему пружного підвішування локомотива. Виконано розрахунок основних параметрів системи пружного підвішування, а саме, розрахунок на міцність – пружини та гумового амортизатора. Розраховані жорсткості вище названих елементів, а також жорсткість пружних елементів пружного вузла та візка. Визначено статичний прогин пружного підвішування тепловоза. В результаті розрахунку встановлено, що частота власних коливань екіпажної частини знаходиться у припустимих межах. Пружне підвішування є складною коливальною системою, на яку періодично впливає збурення з боку колії, що породжує так звані вимушені коливання. Тому визначено швидкості руху при яких може наступити явище резонансу. На основі розрахованих значень коефіцієнту відносного тертя виконана оцінка демпфування коливань. Можна рахувати, що демпфування в пружному підвішуванні проектного тепловоза є задовільним, тому що робота тертя становить 3,5% від роботи пружних сил підвішування, що входить в нормований діапазон.Item Підвищення надійності систем охолодження силових установок тепловозів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бондаренко, Євген ЮрійовичUK: Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає система охолодження силової установки тепловоза, а метою – підвищення надійності систем охолодження. В роботі проаналізовано показники надійності систем охолодження силових установок тепловозів. Для розрахунку параметрів охолоджуючого пристрою тепловоза та потужності привода вентиляторів складено математичну модель, за допомогою якої розраховано параметри системи охолодження. Для підвищення експлуатаційної надійності систем охолодження силових установок тепловозів розглянуто концепцію систем керування температурою теплоносія, в тому числі сучасного дизелебудування. Оскільки при розрахунках показників надійності систем охолодження силових установок тепловозів було виявлено, що раптові відмови, які викликають непланові ремонти, виникають через зміну характеристик датчика-реле температури, запропоновано його замінити на датчики цифрового типу, оскільки вони мають достатньо високий ресурс використання й не контрактують безпосередньо з рідиною. Для опитування цих датчиків необхідно застосовувати мікроконтролери. Виконуючі елементи відкривання жалюзі пропонуємо замінити на крокові двигуни, а включення електровентиляторів – магнітні пускачі, включені через підсилювальні реле.Item Підвищення ефективності роботи силової установки маневрового тепловоза(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Питайло, Олег ОлександровичUK: Підтверджений розділ присвячений доцільності впровадження технологій ремоторизації маневрових тепловозів. Технології успішно реалізуються зусиллями ТРЗ вже декілька років. Ремоторизацію в Україні успішно пройшли тепловози деяких промислових підприємств Запоріжжя, Кривого Рогу, Дніпра. Запропонований спрощений варіант методики порівняльного розрахунку підтвердив достовірність заявленої інформації стосовно зниження експлуатаційних витрати дизельного палива. Сама методика потребує удосконалення і її програмної реалізації для Замовника. Крім питань, пов’язаних з витратою дизельного палива, методика мала б включати в себе і питання моторних змазок. Більш широке поле для розвитку і удосконалення подібних методик додали б проблемні питання технічних оглядів та поточних ремонтів ремоторизованих тепловозів.Item Підвищення надійності систем охолодження силових установок тепловозів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бондаренко, Ігор ЮрійовичUK: Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає система охолодження силової установки тепловоза, а метою – підвищення надійності систем охолодження. В роботі проаналізовано показники надійності систем охолодження силових установок тепловозів. Для розрахунку параметрів охолоджуючого пристрою тепловоза та потужності привода вентиляторів складено математичну модель, за допомогою якої розраховано параметри системи охолодження. Для підвищення експлуатаційної надійності систем охолодження силових установок тепловозів розглянуто концепцію систем керування температурою теплоносія, в тому числі сучасного дизелебудування. Оскільки при розрахунках показників надійності систем охолодження силових установок тепловозів було виявлено, що раптові відмови, які викликають непланові ремонти, виникають через зміну характеристик датчика-реле температури, запропоновано його замінити на датчики цифрового типу, оскільки вони мають достатньо високий ресурс використання й не контрактують безпосередньо з рідиною. Для опитування цих датчиків необхідно застосовувати мікроконтролери. Виконуючі елементи відкривання жалюзі пропонуємо замінити на крокові двигуни, а включення електровентиляторів – магнітні пускачі, включені через підсилювальні реле.Item Аналіз методів підвищення коефіцієнту зчеплення коліс рухомого складу з рейками(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Тишевський, Сергій АндрійовичUK: Об’єктом досліджень в магістерській роботі виступає існуюча проблема не ефективного використання тягового рухомого складу, а саме часта необхідність використання додаткового локомотива в якості допоміжного, на затяжних підйомах. Метою роботи є створення активізатора зчеплення, що забезпечує в будь-яких погодних умовах, стабільний коефіцієнт зчеплення коліс локомотива з рейками не менше 0,3. На основі існуючої фізико-математичної моделі фрикційної підсистеми «колесо - проміжна фрикційна зв'язок - рейка», розроблена методика визначення величини проковзування в трибосистеми «колесо - рейка» з використанням роликової аналогії на стандартній машині тертя, істотно спрощує процедуру експерименту. Розроблено критерій подібності адгезійних зв'язків третього тіла в контакті «колесо - рейка» з метою оптимізації триботехнічних характеристик. . З метою обґрунтування можливості ефективного використання активізатора зчеплення нами виконано математичне моделювання мікрооб'єму поверхонь тертя, та встановленні всі необхідні умови відповідності. Розраховано очікуваний економічний ефект від впровадження активізатора зчеплення. Запропоновано варіант встановлення на локомотиві.Item Поліпшення динамічних показників тягового рухомого складу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Щуцький, Андрій МиколайовичUK: Об’єктом дослідження в магістерській роботі є динамічні показники тягового рухомого складу, а предметом – ресорне підвішування локомотива ВЛ10. Метою роботи є поліпшення динамічних показників тягового рухомого складу за рахунок модернізації ресорного підвішування. Проведено аналіз досліджень щодо вдосконалення динамічних властивостей локомотивів. Сформована математична модель вертикальних коливань локомотива. Досліджено вплив сил тертя в фрикційних елементах ресорного підвішування на взаємодію екіпажної частини локомотива з колією. Було запропоновано удосконалення ресорне підвішування локомотива ВЛ10. Результати роботи можуть бути застосовані при проектуванні нових локомотивів, а також при модернізації існуючих.Item Поліпшення характеристик пружного підвішування локомотивів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Алтухов, Сергій АнатолійовичUK: Аналіз надійності локомотивів показує, що найбільша кількість пошкоджень приходиться на екіпажну частину. На вартість життєвого циклу тягового рухомого складу значно впливають пошкодження колісно-моторного блоку, безпосередньо пов'язані з конструкцією буксових зав’язків колісних пар з рамою візка. Відмова механізмів демпфування коливань першого ступеня пружного підвішування призводить до збільшення амплітуд коливань галопування і підстрибування візка, що викликає значне наднормативне зростання навантажень та пошкоджуваності вузлів і деталей екіпажної частини. У зв'язку з цим, одним з основних вузлів, що впливає на надійність екіпажної частини та локомотива у цілому є пружне підвішування буксового вузла. Удосконалення його схеми, конструкції і параметрів може благотворно вплинути на безпеку руху, вартість життєвого циклу, коефіцієнт експлуатаційної готовності. Аналіз виконаних досліджень по динаміці рухомого складу в цілому показує, що задовільні та стабільні ходові якості екіпажа можуть бути забезпечені шляхом вибору раціональних значень пружнодисипативних параметрів пружного підвішування. Виконано порівняльний аналіз існуючих схем пружного підвішування магістральних вантажних тепловозів, а також конструкції, сфери застосування та характеристик пружних елементів, що застосовуються у пружному підвішуванні. Слід зазначити, що пружне підвішування локомотивів нового покоління відрізняється у застосуванні багатофункціональних гвинтових пружин в центральній ступені підвішування і в відсутності листових ресор в буксовому ступені. Гідравлічні гасителі, широко використовувані в механічної частини локомотивів всіх останніх розробок, при великій інтенсивності коливань надресорної будови втрачають ефективність розсіювання надлишкової механічної енергії в резонансній області. Це характерно для високих швидкостей руху поїздів, зв'язок між буксами і візком в таких випадках стає більш жорстким. З іншого боку, в конструкціях локомотивів колишніх серій для розсіювання енергії коливань в буксової ступені пружного підвішування застосовувалися листові ресори. Тут подібний ефект з'являється, навпаки, при малих швидкостях, що пов'язано з явищами замикання листів ресори силами сухого тертя.Item Підвищення нагрівостійкості тягових електродвигунів при експлуатації в екстремальних умовах(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Винник, Дмитро ВіталійовичUKR: Об’єктом досліджень в магістерській роботі є тяговий електродвигун, при експлуатації в екстремальних умовах. Метою цієї роботи є впровадження та дослідження комплексу електроізоляційних матеріалів для створення системи електричної ізоляції тягового електродвигуна, що забезпечує як мінімум подвоєння гарантійного пробігу електровозів з 175 тис км до 350 тис км і загального пробігу до 1 млн 600 тис км без капітального ремонту та підвищення технології ремонту ТЕД. Магістерська робота спрямована на модернізацію існуючих конструкцій вітчизняних тягових електродвигунів на основі застосування нових електроізоляційних матеріалів і оптимізації технологічних режимів при їх ремонті. Застосування сучасних матеріалів з підвищеним коефіцієнтом теплопровідності і оптимізація технологічних режимів ремонту дозволить збільшити клас нагрівостійкості системи електричної ізоляції, надійність і термін служби тягових електродвигунів при експлуатації в екстремальних умовах.