Факультет "Управління енергетичними процесами"
Permanent URI for this community
UKR: Факультет "Управління енергетичними процесами"
ENG: Faculty "Railway Electrification"
ENG: Faculty "Railway Electrification"
Browse
Browsing Факультет "Управління енергетичними процесами" by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 128
Results Per Page
Sort Options
Item Аналіз можливостей підвищення ефективності струмознімання при високошвидкісному русі рухомого складу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Романішин, Дмитро СергійовичUK: В процесі роботи були розглянуті різні типи контактних вставок, описано моделювання різних видів контактних підвісок застосованих на швидкісних та високошвидкісних магістралях . Розглянуті заходи щодо охорони праці при роботі по зміні вставок на полозі струмоприймача, проведена оцінка впливу шкідливих і небезпечних чинників на обслуговуючий персонал і навколишнє середовище, а також вказані способи по їх зниженню.Item Модернізація сонячного трекера із застосуванням штучного інтелекту(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Хімоненко, Владислав ГеннадійовичUKR: У дисертації розробляється фізичний макет сонячного трекера та досліджується ефективность перетворення електроенергії. Мeтoд прямoгo пeрeтвoрeння сoнячнoгo випрoмiнювaння в eлeктричну eнeргiю є, пo-пeршe, нaйбiльш зручним для спoживaчa, пoдругe, цeй мeтoд ввaжaється eкoлoгiчнo чистим спoсoбoм oтримання eлeктрoeнeргiї нa вiдмiну вiд викoристaння пaливa, ядeрнoї сирoвини чи гiдрoрeсурсу. У справжній роботі викладені методи збельшення ефективності перетворення сонячної енергії в електроенергію. Об'єкт дослідження - процес перетворення електроенергії у фотоелектричних джерелах, в яку входять СЕС, сонячні панелі, перетворювачі, трекерні установки та їх модифікації. Методи дослідження – аналіз проблем застосування віновлюваних джерел енергії, аналіз технічних рішень при перетворенні фотоелектричної енергії.Item Інтелектуальні системи регулювання напруги на шинах тягової підстанції постійного струму(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Федянович, Станіслав ЮрійовичUKR: У роботі досліджується проблема незалежного регулювання і стабілізація напруги по кожному фідеру окремо, яке б дозволило зменшити втрати від зрівняльних струмів, а також до мінімуму зменшити провали напруги при проходженні швидкісних поїздів. Це говорить про те, що при оптимальному алгоритмі управління рівнем напруги, можливо організувати процес перевезення вантажів і пасажирів з мінімальними втратами електроенергії. Мета дослідження– Забезпечення стабільного рівня напруги у тяговій мережі при впровадженні швидкісного руху. Об’єкт дослідження – Система тягового електропостачання постійного струму. Предмет дослідження – Незалежне регулювання і стабілізація напруги по фідерам міжпідстанційної зоні. Методи дослідження – Методи статистичного аналізу, аналітичне дослідження режимів напруги. Обробка результатів експериментальних досліджень виконана на ЕОМ з використанням програмних засобів Excel, MathCAD. Для моделювання роботи системи стабілізації з програмних пакетів обрана OrCAD 9.2Item Імітаційне моделювання електромагнітних процесів в тяговій мережі з розподіленими параметрами(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Чіпак, Олександр МиколайовичUKR: В вступі представлена основна мета та передумови проектно-дослідницької роботи. В першому розділі теоретичні передумови схем живлення тягової мережі на фідерних зонах ділянки та існуючі методи моделювання електромагнітних процесів в системі тягового електропостачання. В другому розділі є теоретичні передумови та результати створення імітаційної моделі електротягового навантаження з розподіленими параметрами і зосередженими параметрами з консольним живлення. Третій розділ містить основні результати та аналіз моделювання електромагнітних процесів в електрифікованій ділянці з розподіленими параметрами двостороннє живленняItem Втрати електроенергії при обмеженому керуванні пристроїв тягового електропостачання(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Тертишна, Ірина АндріївнаUKR: Мета роботи – розробка методології розрахунку розподілених систем керованого електропостачання, стабілізація режиму напруги в тяговій мережі та мінімізація втрат в контактній мережі за рахунок оптимізації параметрів системи, а саме – рівня напруг на шинах одно агрегатних тягових підстанцій. Режим напруги в тяговій мережі, за відсутності експлуатаційних обмежень, визначає провізну та пропускну здатність електрифікованої залізниці при введені швидкісного руху, для підвищення показників провізної та пропускної здатності вирішується завдання стабілізації рівня напруги при пропусканні рухомого складу зі споживаною потужністю 10 - 12 МВт. Показано, що розподілена система живлення з використанням пунктів підсилення дозволяє оптимізувати режим напруги в тяговій мережі, збільшити відстань між пунктItem Впровадження енергоефективних технологій в системі живлення власних потреб тягової підстанції(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад В. Лазаряна, 2020) Пшеничний, Антон ЮрійовичUKR: В дипломній роботі досліджується проблема економії електроенергії, що споживається власними потребами тягової підстанції. Завдання економії дуже складне, особливо у випадках, коли тягові підстанції мають застаріле обладнання. У зв’язку з виниклою проблемою розглядаються нові методи економії електроенергії – зменшення втрат електроенергії за рахунок використання енергозберігаючих технологій та підключення відновлюваних джерел електроенергії. Мета дослідження – дослідити вплив системи Smart Grid на втрати електроенергії. Об’єкт дослідження – тягова підстанція. Предмет дослідження – альтернативні джерела енергії. Метод дослідження полягає у використанні технології Powerpack для забезпечення безперебійного живлення власних потреб тягових підстанцій.Item Зниження вищих гармонійних складових на тягових підстанціях постійного струму(Reduction of higher harmonic components at DC traction substations, 2020) Тижбір, Христина ІванівнаUKR: У даній роботі розглядається проблема зниження вищих гармонік, що виникла у зв'язку з застосуванням напівпровідникової перетворювальної техніки з нелінійною вольт-амперною характеристикою. При випрямному навантаженні виходить спотворення, тобто відмінна від синусоїдальної, форми кривої споживаного струму. Ця спотворена форма кривої споживаного струму може бути представлена як сума ряду синусоїдальних кривих, що складається з основної синусоїди і вищих гармонійних синусоїд, що мають частоти, в кратне число раз перевищуючі частоту основної синусоїди. Падіння напруги, обумовлені цими струмами, викликають спотворення кривої напруги живлення. А це веде до погіршення показників якості електроенергії. В роботі проведено аналіз погіршення показників якості електроенергії при появі вищих гармонік напруги та струму. У ході виконання роботи, були проведено дослідження роботи випрямлячів тягових підстанцій постійного струму та визначено оцінку можливої появи та рівня вищих гармонійних складових. Проведено моделювання випрямних перетворювачів підстанцій постійного струму в системі Matlab. За допомогою розроблених моделей проведено імітацію роботи різних типів випрямних перетворювачів тягових підстанцій за наявності фільтрів вищих гармонік та без них. На основі аналізу зроблено висновки про можливість та ефективність застосування сучасних фільтрів вищих гармонік для зниження вищих гармонійних складових.Item Підвищення ефективності очистки димових газів від золи на котлах ТП-90(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Синельник, Максим СергійовичUK: У роботі досліджується об’єкт розробки – удосконалення способів технології очистки димових газів від золи на котлах теплових електростанцій. Мета роботи – побудова математичної моделі коагулятора для створення досконалішого методу розрахунку ефективності уловлювання золи, використання можливості ЕОМ для чисельної інтеграції рівнянь руху і випаровування крапель і, як результат, практична реалізація резервів підвищення ефективності золоуловлювачів. Розроблена математична моделі коагулятора, що дозволяє створити більш досконалий метод розрахунку ефективності уловлювання золи з використання можливості ЕОМ для чисельного інтегрування рівнянь руху і випаровування крапель і, в кінцевому рахунку, практична реалізація резервів підвищення ефективності золоуловлювачів. Математичне моделювання руху крапель води, що випаровуються, дозволяє визначити траєкторії крапель в коагуляторі та оцінити охолодження димових газів. В залежності від характеристик розпилювання та параметрів газу, проведений вибір розташування форсунок в коагуляторі з максимальним уловлюванням золи.Item Розробка автоматизованого електропривода ескалатора(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Колісник, Костянтин ВалерійовичUK: В магістерській роботі виконано проектування та створення системи автоматизованого керування електроприводом ескалатора, проведено аналіз можливих рішень та визначено оптимальну елементну базу для створення проекту. Розроблено та відтворено на рівні симуляції в програмному середовищі ZelioSoft 2 роботу автоматики, що реалізована на базі інтелектуального реле ZelioLogic SR2B201BD. Розроблені основи охорони праці та безпеки при обслуговувані мотор-компресора. Мета дослідження полягає в розробці автоматизованого електропривода ескалатора ЕТ-3М Дніпровського метрополітену. Об’єкт дослідження – електропривод ескалатора. Предмет дослідження – автоматизація технологічного процесу переміщення в модернізованому електроприводі. Метод дослідження – аналітичний.Item Розробка тягового двигуна для швидкісного пасажирського електровоза(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Войтов, Віталій СергійовичUK: В даній магістерській роботі проведено аналіз вимог TSI до параметрів тягового рухомого складу, параметрів сучасних швидкісних електровозів, виконано розрахунки асинхронного тягового електродвигуна з короткозамкненим ротором з опорно-рамним підвішуванням та розраховано характеристики електровоза.Item Моделювання децентралізованої тягової системи електропостачання постійного струму(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Фалінський, Владислав ОлексійовичUKR: В даному дипломному проекті було приділена увага до такого питання як моделювання децентралізованої тягової системи електропостачання постійного струму, дослідження впровадження в систему сонячної електростанції, та вирішення цих важливих проблем. Проведення експериментальних досліджень на різних схемах живлення та усунення дефектів які в них виникають.Item Розробка уніфікованих асинхронних допоміжних приводів електровозів ЧС2 та ЧС7(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Сівоха, Денис СергійовичUK: В першому розділі роботи виконаний аналіз допоміжного обладнання електровозів ЧС2 та ЧС7, представлені технічні характеристики, сформовані проектні данні до розрахунку перетворювача. В другому розділі виконано аналіз способів регулювання частоти обертання асинхронних двигунів, вибрано регулювання від частотного перетворювача, розроблено функціональну схему. В третьому розділі вибрані асинхронні двигуни для приводу вентиляторів та компресорів з використанням законів частотного керування. Для асинхронного приводу вибрано та спроектована схема автономного інвертора напруги та система живлення на основі однофазного автономного інвертора, трансформатора та випрямляча. В якості силових ключів інверторів застосовані біполярні транзистори з ізольованим затвором. В четвертому розділі вибрано елементи системи керування автономними трифазними інверторами.Item Дослідження методів визначення місця короткого замикання в обмотках тягового трансформатора.(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Височанський, Артем ВікторовичUKR: В даному дипломному проекті було приділена увага до такого питання як досліждення методів визначення місця короткого замикання в обмотках тягового трансформатора, дослідження несправностей що виникають в обмотках, та вирішення цих важливих проблем. Проведення експериментальних досліджень на різних трансформаторах та усунення дефектів які в них виникають.Item Синергетичний регулятор напруги у тяговій мережі(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бондаренко, Михайло ОлександровичUKR: У роботі досліджується обґрунтування доцільності застосування декількох регуляторів тягової напруги в системах тягового електропостачання, тим самим підвищення його ефективності роботи. Основним завданням на сьогодні це досягнення більш високих енергетичних показників системи тягового електропостачання постійного струму та підвищення енергоефективності ЕРС при високих швидкостях руху необхідно впроваджувати системи для звуження діапазону відхилення напруги на струмоприймачах швидкісного ЕРС. Основний принцип регулювання напруги повинен бути побудований на застосуванні ідей нечіткої логіки для побудови системи управління ПІД-регулятором Методи дослідження – аналіз моделі, порівняння різних типів регуляторів напругиItem Дослідження перехідних процесів у колах роботизованної електротехнічної системи(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Войтаник, Владислав ОлександровичUK: В магістерській роботі надана загальна інформація про релейні елементи, їх типи, структуру, будову та сфери використання. Детально описано виконавчі органи робототехнічних систем. Розглянуті сервоприводи, крокові двигуни та двигуни постійного струму, їх особливості, методи керування, а також надані рекомендації щодо застосування їх у роботі. Приведені основні типи датчиків положення, такі як інкрементальні та абсолютні енкодери, розглянуто мікропроцесорні системи типу Arduino. Мета дослідження полягає у розробці методів та апаратної частини для фіксування таких динамічних показників, як час спрацьовування, швидкість наростання струму та напруги виконавчих елементів. Об’єкт дослідження – перехідні процеси у колах виконавчих елементів роботизованної електротехнічної системи. Предмет дослідження – часові та динамічні параметри і характеристики елементів системи на базі одноплатного комп’ютера Arduino. Метод дослідження – експериментальний.Item Розробка частотного перетворювача для живлення приводу компресора тролейбуса(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Гога, Євген ОлександровичUK: В магістерській роботі проведено аналіз проблеми переходу від електроприводу постійного струму до асинхронного частотнорегульованого електроприводу компресора тролейбуса. Розроблено варіант схеми частотного перетворювача для живлення асинхронного електродвигуна приводу компресора, проведено розрахунок навантажень інвертора, виконано підбір силових ключів, ємнісного фільтру. Розроблені основи охорони праці та безпеки при обслуговувані мотор-компресора. Мета дослідження полягає в розробці раціонального рішення при переході від приводу компресора на постійному струмі до регульованого асинхронного електроприводу з перетворювачем частоти. Об’єкт дослідження – електропривод компресора тролейбуса. Предмет дослідження – електромагнітні процеси та характеристики в модернізованому електроприводі. Метод дослідження – аналітичний.Item Імітаційне моделювання електромагнітних процесів у фідерній зоні при русі поїздів на двоколійній ділянці(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Тирсовий, Ростислав ПавловичUKR: У роботі досліджується імітаційне моделювання електромагнітних процесів в міжпідстанційній зоні при русі поїздів на двоколійній ділянці.В вступі представлена основна мета та передумови проектно-дослідницької роботи.Вперше до моделювання електромагнітних процесів в фідерній зоні при русі поїздів на двоколійній ділянці адаптивно існуючі ідентифікаційні моделі електрорухомого складу електровозів.Мета дослідження – імітаційне моделювання електромагнітних процесів у фідерній зоні при русі трьх поїздів на ділянках контактної мережі. Об’єкт дослідження – Тягова підстанція змінного струму 27,5кВ.Предмет дослідження – імітаційне моделювання в системі MatLab Simuling. Метод дослідження – Структури схем та моделей фідерної ділянки, розрахунок спаду напруги на струмоприймачах електровозів та оцінка струморозподілення на ділянці. У роботі розглядаються дві схеми електромагнітних процесів у фідерній зоні при русі поїздів на одно і двох колійних ділянках.Item Система живлення власних потреб тягової підстанції Ш змінного струму(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад. В. Лазаряна, 2020) Придаток, Володимир СергійовичUKR: Дана дипломна робота присвячана питанням модернізації системи живлення власних потреб тягової підстанції змінного струму на основі застосування енергії відновлювальних джерел в зазначеній системі живлення. На основі аналізу потужності власних потреб тягової підстанції визначина необхідна потужність сонячної електростанції та накопичувачів електроенергії у схемі живлення власних потреб а також на основі реальної структури тягової підстанції запропоновано компонувальні рішення по розміщенню основного обладнення проектованого СЕС. Додатково досліджене питання забезпечення норм якості електроенергії на приєднаннях споживачів власних потреб при у мові їх живлення від згаданої СЕСItem Розробка ефективних заходів з покращення якості обслуговування та ремонту електрорухомого складу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Козаков, Віталій ОлеговичUK: Даний дипломний проект має на меті запропонувати низку заходів з максимального продовження працездатного стану рухомих одиниць із збереженням їх функціональних можливостей. Проведений аналіз стану рухомого складу та його вплив на ефективність та обгрунтування технічної діагностики рухомого складу.Item Захист інформаційних каналів від електромагнітного впливу на тяговій підстанції постійного струму НД-Вузол(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бобирь, Олександр ДмитровичUKR: В роботі було створено однолінійну схему з виділеними об’єктами телемеханіки для виявлення масштабу та каналів зв’язку, для подальшого спрощення розрахунків. Проведено зрівняльний аналіз заважаючих впливів на кабельні та повітряні канали зв’язку, також виявлені нові заходи для захисту каналів зв’язку. Також модернізування системи за допомогою заміни старих каналів зв’язку на сучасні. Модульність запропонованої системи, що дозволяє використовувати найсучасніше обладнання та канали зв’язку, в подальшому оптимізує технікоекономічні показники та збільшить показники контролю та якості інформації. Мета дослідження – аналіз проблем функціонування та вдосконалення системи телемеханіки для захисту інформаційних каналів від електромагнітного впливу на тяговій підстанції постійного струму. Об’єкт дослідження – система телемеханіки «Лісна». Предмет дослідження – пропозиції з оптимізації та захисту каналів зв’язку від електромагнітного впливу. Методи дослідження –зрівняльний аналіз електромагнітного впливу на лінії зв’язку. Оцінка можливостей вживання нового цифрового стандарту. Обробка результатів характеристик радіоканалів