Кафедра інтелектуальної власності та управління проектами (ДМетІ)
Permanent URI for this community
ENG: Department of Intellectual Property and Project Management (DMetI)
Browse
Browsing Кафедра інтелектуальної власності та управління проектами (ДМетІ) by Subject "administrative offense"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Особливості формування справи про адміністративне правопорушення державними інспекторами з IP-питань(Ужгородський національний університет, Ужгород, 2023) Кірін, Роман; Петренко, Віталій Олександрович; Хоменко, ВолодимирUKR: У статті розглядаються особливості формування справи про адміністративне правопорушення (АП) державними інспекторами з IP-питань. Встановлено, що у чинній формі протоколу про АП неоднозначними, невизначеними та/або дискусійними уявляються розуміння окремих понять, пов’язаних із складом АП та об’єктами IP-права. Запропоновано розглядати протокольну процедуру формування справи про адміністративне IP-правопорушення як сукупність адміністративно-деліктних та контрольно-наглядових IP-механізмів і дій, здійснюваних особами, уповноваженими законом складати протоколи про АП з метою забезпечення процесуальних підстав притягнення особи до адміністративної відповідальності та доказів, що мають значення для правильного вирішення справи. Виявлено, що поняття «матеріали про АП» не у повній мірі розкривається в Інструкції Мінекономіки, запропоновано враховувати зв’язок процедури складання протоколу про АП із процесом державного контролю, що здійснюється державним IP-інспектором. Акцентовано увагу на проблемному питанні припису Положення про IP-інспекторів, яким передбачено право державного IP-інспектора призначати експертизу вилучених продукції, до складу якої входять об’єкти IP-права та відповідних документів. Встановлено неузгодженість приписів IP-законодавства із положеннями процесуального та судово-експертного законодавства у випадку проведення судової IP-експертизи. Встановлено, що кількісний регламент адміністративно-деліктного IP-процесу обумовлений варіативністю співвідношення кількості АП та кількості осіб, відносно яких складено протокол. Систематизовано часовий регламент адміністративно-деліктного IP-процесу, який обумовлений встановленими строками щодо вид дій державного IP-інспектора. Визначено сукупність послідовних обов’язків державного інспектора з IP-питань на стадії після складення протоколу та зібрання додатків до нього. Робиться висновок, що окремі матеріали і документи про АП, які можуть додаватися до протоколу про АП, мають факультативний характер, тобто додаватися за наявності власне матеріалу, проведення відповідних дій, наслідком яких є певний документ, та/або наявності суб’єктів які можуть та бажають надати такі матеріали.Item Проблеми встановлення підстав адміністративної відповідальності за порушення прав у сфері інтелектуальної власності(Ужгородський національний університет, 2024) Кірін, Роман Станіславович; Петренко, Віталій Олександрович; Хоменко, ВолодимирUKR: У статті розглядаються особливості встановлення підстав адміністративної відповідальності за адміністративні правопорушення в IP-сфері. З’ясовано, що при встановленні таких підстав важливою умовою є аспект їх пріоритету, первинності. Виявлено, що у нормативних підставах визначаються приписи нормативно-правового IP-акту, а також припис КУпАП, яким передбачено відповідальність незаконного використання об’єкта IP-права або інше умисне порушення прав на об’єкти IP-права, що охороняються законом. Систематизовано в актуальному стані нормативно-правові акти, відповідно до яких проводяться заходи державного IP-нагляду (контролю). Встановлено, що фактична підстава адміністративної відповідальності за порушення прав у IP-сфері обумовлена наявністю юридичного факту, фактичних обставин дійсності, з якими пов’язано настання наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення адміністративно-деліктних відносин щодо вчинення особою незаконного використання об’єкта IP-права або іншого умисного порушення прав на об’єкти IP-права, яке містить склад АП та за яке КУпАП передбачена адміністративна відповідальність. Підтверджено, що загальною кінцевою підставою адміністративної відповідальності за порушення прав у IP-сфері слід визнати юрисдикційну підставу. Акцентовано увагу на правомірності вважати обставиною, що виключає провадження в справі про IP-АП у разі отримання відповідним судом за місцем вчинення IP-АП справи про IP-АП, в якій наявний протокол про IP-АП складений особою, що не є державними інспекторами з IP-питань або особою, яка не уповноважена КУпАП на складання такого протоколу, а ст. 247 КУпАП доповнити відповідним пунктом. Робиться висновок про доцільність встановлення не лише загальних, зовнішніх підстав, але й внутрішніх підстав проведення кожної процесуальної стадії з урахуванням того, що деякі з них можуть мати як обов’язковий так і факультативний характер. Запропоновано розглядати систему підстав адміністративної відповідальності за порушення прав у IP-сфері у вигляді послідовної ланки дій «нормативна – фактична – процесуальна – юрисдикційна», результатом яких є відповідна сукупність підстав «норма – проступок – провадження – постанова».