2024
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2024 by Title
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Демаркація між науковою і псевдонауковою економіками: необхідно відкинути хрематистську складову(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2024) Мямлін, Владислав ВіталійовичUKR: Метою дослідження є акцентування уваги економічної громадськості на тому, що економіка зможе тільки тоді ефективно функціонувати, коли вона повністю постане в чистому вигляді й позбавиться різних баластоутворюючих складових, які в даний час тісно з нею переплетені та гальмують її розвиток. Методика полягає у використанні системного та філософсько-гуманістичного підходів, логіко-чуттєвого сприйняття дійсності, а також застосування аналогій, запозичених у природи та у замкнутих технічних процесів, які вже побудовані та успішно функціонують на підставі універсальних законів Всесвіту. Результати. Показано різницю в підходах різних теорій до функціонування економіки. Доказується, що сучасна ліберальна економічна теорія є науково не спроможною, оскільки оперує псевдонауковими категоріями такими, як «прибуток», «відсоток» внаслідок чого економіка не працює та постійно приводить до усяких негативних явищ: криз, інфляції, безробіттю тощо. При новій моделі відсутні всі протиріччя, притаманні сучасній економіці та передусім кризові явища. Наукова новизна полягає в тому, що вперше прийняті, зовсім відмінні від існуючої економічної моделі, науково обґрунтовані принципи та правила функціонування. Доведено негативний вплив на економіку таких псевдонаукових категорій як «прибуток» та «відсоток». Гроші треба платити лише за працю. Всі теорії, школи та напрямки, які підтримують одержання «прибутку» та «відсотків» по кредитам, являються ненауковими. Практична значимість. Пропонується нова економічна конструкція, яка функціонуватиме на зовсім інших принципах – модель високоефективної національної економіки. В цій моделі на перший план виступає реальна економіка, а фінансова система переноситься на другий план, тільки як обслуговуюча система. Перехід на запропоновану макроекономічну модель дозволить в рази покращити функціонування економічної системи в інтересах всього суспільства, що дуже швидко відобразиться на підвищенні добробуту всіх громадян та держави.Item Діджитал - менеджмент як інструментарій антикризового управління розвитком підприємства(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2024) Чаркіна, Тетяна Юріївна; Марценюк, Лариса Володимирівна; Задоя, Вячеслав ОлександровичUKR: Мета. Визначити інструменти діджитал - менеджменту, які потрібно використовувати для антикризового управління бізнесом. Проаналізувати стан цифрових технологій на вітчизняних підприємствах та обґрунтувати переваги цифровізації для бізнесу. Надати пропозиції щодо впровадження цифрових технологій на залізничному транспорті України в умовах кризи. Методика. Для досягнення поставленої мети застосовані методи аналогій, моделювання, порівняльного аналізу, системний аналіз. Результати. Розглянуто фактори, що впливають на процес цифровізації бізнесу в Україні. Виконано аналіз впливу цифровізації на формати зайнятості населення до 2030 року. Надано пропозиції щодо модернізації інфраструктури пасажирських перевезень залізниці в умовах кризи, для підвищення ефективності проєктного менеджменту залізничного транспорту в Україні. Наукова новизна. Обґрунтовано, що цифровізація – це тренд менеджменту, що змінює реалії управління компаніями та виводить їх на новий рівень. З’ясовано, що через швидке впровадження цифровізації, формати зайнятості будуть змінюватися, затребувані формати: віддалена робота, часткова зайнятість, проєктна робота, фріланс. Запропоновано удосконалити процес управління модернізацією інфраструктури пасажирських перевезень залізниці в умовах кризи за рахунок формування цифрової платформи, що забезпечить суспільну підтримку процесів реалізації проєктів модернізації й оптимізацію проєктного менеджменту за рахунок впровадження інформаційно-комунікаційних інструментів Практична значимість. Використання інструментів діджитал - менеджменту, особливо цифрових платформ, допоможе створити більш привабливі умови для розвитку бізнесу в умовах кризи. Розроблена модель управління модернізацією інфраструктури залізничних пасажирських перевезень на основі цифрових технологій, яка спрямована на забезпечення підтримки реалізації проєктів модернізації, буде сприяти підвищенню якості управлінських рішень та прискоренню процесів їх реалізації.Item Методичні підходи до економічної оцінки інноваційної діяльності залізничного транспорту(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2024) Полішко, Тетяна Валеріївна; Костюк, Андрій ВасильовичUKR: Мета. Обґрунтування необхідності удосконалення економічної оцінки інноваційної діяльності залізничного транспорту, розроблення методичних підходів і практичних рекомендацій щодо оцінки інноваційної діяльності залізничного транспорту, дослідження вимог та показників оцінки, що характеризують результати впровадження інновацій. Методика. В процесі виконання завдань у даній роботі було використано різноманітні методи та підходи. Абстрактно-логічний метод використовувався для визначення цілей дослідження. Аналітико-монографічний підхід застосовувався при аналізі літературних джерел. Метод аналізу та синтезу даних для аналізу існуючих методичних підходів та показників. Комплексний огляд та стратегічний аналіз для описання перспективних напрямків інноваційного розвитку залізничного транспорту. Системний, аналогії та структурно-функціональний методи дослідження для визначення показників економічної оцінки інноваційної діяльності. Результати. У статті розглянуто основні методичні підходи і запропоновано новий підхід до економічної оцінки інноваційної діяльності. Наукова новизна. Надано рекомендації по використанню додаткової системи показників для оцінки інноваційної діяльності залізничного транспорту. Практична значимість. Надані в статті рекомендації щодо використання системи показників можуть бути застосовані в підрозділах залізничного транспорту для прийняття рішення про впровадження інновацій.Item Організаційно-економічні механізми розв’язання екологічних проблем викликаних війною, у європейських повоєнних контекстах(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2024) Андрушків, Богдан Миколайович; Головкова, Людмила Степанівна; Кирич, Наталія Богданівна; Погайдак, Ольга Богданівна; Ханнуф, Катерина ЄвгенівнаUKR: Стаття присвячена формуванню організаційно-економічних механізмів розв’язання екологічних проблем викликаних війною у Європейських повоєнних контекстах та реалізації в цих умовах концепції гермінативного розвитку економіки. Виявлено інструментарій зменшення негативного екологічного впливу на функціонування суб’єктів господарювання. Загалом у статті використано інноваційні підходи до ефективного управління екологічно-ресурсними та гермінативними чинниками розвитку економіки. Виявлено сильні та слабкі сторони кожного з них, доведено доцільність застосування до кожного конкретного чинника. Методика. В дослідженні використано логічний та діалектичний метод; методи синтезу, порівняння, групування, узагальнення системного підходу, а також методи експертного оцінювання і анкетування, методи планування, прогнозування і математичного моделювання. Наукова новизна: запропоновано механізм управління чинниками еколого-ресурсного впливу на їх діяльність, який забезпечує ефективність впроваджуваних інновацій, координації як матеріальними ресурсами так і фінансовими потоками, що базується на моделюванні даних процесів. Запропоновано наукові підходи до їх формування та управлінський постконфліктний інструментарій, на основі використання моделювання процесів забезпечення стабільного функціонування суб’єктів господарювання в повоєнних умовах, відповідно до вимог і стандартів ЄС.Item Розвиток мультимодальних перевезень в Україні: економічний та інфраструктурний виміри(Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2024) Ситнік, Володимир Володимирович; Пікуліна, Олена ВікторівнаUKR: Мета. Дослідити теоретичні основи та практичні аспекти розвитку транспортно-логістичних хабів у мультимодальних залізничних перевезеннях в Україні в умовах повномасштабної війни, а також визначити шляхи післявоєнної відбудови транспортної інфраструктури для підвищення її ефективності та конкурентоспроможності на міжнародній арені. Методика. Для досягнення поставленої мети використано комплекс наукових методів: аналіз та синтез - для вивчення праць провідних вчених та актуальних даних щодо стану транспортної інфраструктури; порівняльний аналіз - для зіставлення тенденцій розвитку мультимодальних перевезень в Україні та інших країнах; стратегічний аналіз - для визначення основних напрямків модернізації транспортної системи; прогнозування і сценарне планування - для оцінки можливих сценаріїв розвитку мультимодальних перевезень у післявоєнний період. Результати. Обґрунтовано критичну важливість розвитку мультимодальних перевезень для економічної стабільності України в умовах війни. Виявлено, що воєнні дії призвели до значних руйнувань транспортної інфраструктури, зокрема залізничної та автомобільної мереж. Підкреслено необхідність інтеграції різних видів транспорту та оптимізації логістичних процесів через розвиток мультимодальних транспортних вузлів і транспортно-логістичних центрів (ТЛЦ). Визначено ключові завдання уряду щодо модернізації інфраструктури та впровадження інноваційних рішень для підвищення ефективності транспортної системи. Наукова новизна. Розроблено теоретичні засади та практичні рекомендації з розвитку мультимодальних перевезень в Україні в умовах війни та післявоєнної відбудови. Запропоновано створення єдиної логістичної платформи 5PL-рівня, яка забезпечить повну інтеграцію логістичних процесів від виробництва до споживача. Визначено роль транспортно-логістичних кластерів у відновленні та розвитку економіки країни, а також шляхи залучення інвестицій і державного стимулювання для модернізації транспортної інфраструктури. Практична значимість. Результати дослідження можуть бути використані органами державної влади, підприємствами транспортної галузі та інвесторами при розробці стратегій відновлення та розвитку транспортної інфраструктури України. Запропоновані заходи сприятимуть підвищенню ефективності транспортної системи, забезпечать стійкість експортно-імпортних операцій в умовах війни та післявоєнної відбудови, а також підвищать конкурентоспроможність України на міжнародному ринку транспортних послуг.