Випуск 26 (МТ)
Permanent URI for this collectionhttps://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/19284
ENG: Issue 26 (BT)
Browse
Item Використання наплавних (понтонних) мостів для технічного прикриття транспортних об’єктів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Перепелиця, К. М.; Ключник, Сергій ВладиславовичUKR: Мета. Метою даної роботи є дослідження теми наплавних (понтонних) систем мостів як варіанта подолання водних перешкод, засобу технічного прикриття об’єктів національної транспортної інфраструктури, аналіз сучасної ситуації по застосуванню наявного майна наплавних систем з метою визначення напрямків подальших досліджень у цьому напрямку. Методика. Дослідження наявних наплавних (понтонних) систем мостів, їхньої класифікації та технічних характеристик, в контексті засобів технічного прикриття важливих транспортних об’єктів та подолання водних перешкод в умовах військового сьогодення. Результати. Проведено системний аналіз наплавних (понтонних) мостів як варіанту подолання водних перешкод для технічного прикриття об’єктів транспортної інфраструктури, розглянуто всі наявні наплавні (понтонні) засоби, що можуть бути використані за призначенням, визначено необхідність моделювання наплавних (понтонних) систем для розширення можливостей їх застосування. Наукова новизна. Науковий інтерес полягає в тому, що провівши аналіз класифікації та технічних характеристик наявних засобів наплавних (понтонних) систем мостів встановлено основні напрямки для проведення подальших досліджень та їх моделювань, що створить умови для їх оптимізованого застосування враховуючи виклики сьогодення в подоланні широких водних перешкод, технічного прикриття об’єктів національної транспортної інфраструктури наведенням дублюючих тимчасових наплавних мостів (паромних переправ). Практична значимість. Майно наплавних (понтонних) систем мостів необхідне для забезпечення технічного прикриття об’єктів національної транспортної інфраструктури. Враховуючи обмежену кількість однотипних систем наявних наплавних систем мостів, актуальним є дослідження адаптації різних схем конфігурацій комплектів наплавних систем тим самим розширення можливості їх застосування та забезпечить усі необхідні умови для подолання найширших водних перешкод України.Item Застосування нетипових проєктних рішень та схем у будівництві тимчасових мостів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Остапенко, Ігор Сергійович; Шаптала, Олександр Іванович; Крамар, Ігор ЄвгеновичUKR: Мета. Мета дослідження полягає в детальному аналізі особливостей проєктних рішень та процесів будівництва тимчасових мостових переходів. Особливу увагу приділено впровадженню нетипових конструктивно-технологічних рішень, що можуть суттєво поліпшити ефективність реалізації проєкту. Акцентується увага на використанні комбінацій інвентарних конструкцій надбудов опор «ИМИ-60» та зварних широкополочних двотаврових балок типу МА (Lр=18,53 м) зі сталі 15ХСНД. Методика. Дослідження та аналіз практич- них конструктивно-технологічних рішень, пов’язаних із будівництвом та відновленням мостових переходів за допомогою тимчасових мостів. Вивчення і узагальнення практичного досвіду впроваджених технологічних рішень у будівництві та реконструкції мостів, аналіз впливу наслідків бойових дій і сучасних військових конфліктів на стан транспортної інфраструктури, а також визначення оптимальних методів для відновлення мостів. Результати. Результатом дослідження стало узагальнення досвіду конструктивних проєктних рішень у будівництві (відновленні) тимчасових мостових переходів на деокупованих територіях. Розкрито та з’ясовано ключові етапи реалізації проєктно-технологічних рішень для будівництва мостового переходу з тимчасовим мостом, пошкодженим внаслідок бойових дій, із застосуванням сталевих інвентарних мостових конструкцій. Наукова новизна. Вперше розглянуто особливості проєктно-конструктивних рішень із раціональним поєднанням різних матеріалів і конструкцій при будівництві тимчасових мостів, що забезпечує тривалий термін їх експлуатації та збільшує статичне навантаження. Практична значимість. Провадження робіт і конструктивно-технологічних рішень при будівництві тимчасових мостів має ряд технологічних переваг, які забезпечують ефективне відновлення зруйнованих бойовими діями мостів у стислі терміни. У статті висвітлено дослідження застосування найбільш ефективних, економічно вигідних та простих у виконанні інвентарних конструкцій надбудов опор «ИМИ-60» і зварних широкополочних двотаврових балок типу МА (Lр=18,53 м) із сталі 15ХСНД, з максимальним використанням вже існуючих мостових конструкцій, залежно від умов будівництва, типу ґрунту та проєктних вимог до фундаментів.