Статті КФУ
Permanent URI for this collectionhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/12802
ENG: Articles
Browse
Item Засоби візуалізації навчальних матеріалів під час вивчення граматичних категорій української мови іноземними студентами(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Ужгород, 2024) Заваруєва, Інна Іванівна; Назаренко, Олена ВолодимирівнаUKR: У статті описано і проаналізовано рекомендації щодо створення та використання навчальних наочних матеріалів під час вивчення граматичних категорій української мови іноземними студентами. Актуальність дослідження полягає в потребі доповнення вже існуючих теоретичних побудов і майбутньому створенні інноваційних методів вивчення української мови як іноземної. Метою дослідження є спроба узагальнення практичного досвіду щодо створення наочних матеріалів, які систематизують процес вивчення граматики української мови (як іноземної), з використанням засобів візуалізації навчального матеріалу. В ході дослідження ми використовували теоретичний метод: аналіз, систематизація та узагальнення сучасних досліджень; систематизація і співвіднесення результатів дослідження відповідно до значень граматичних категорій української мови. Використання таких методів є фундаментом для встановлення механізмів активізації розумових процесів та створення асоціативних зв’язків у свідомості людини під час вивчення іноземних мов. У результаті, з’ясовано сутність поняття візуальної інформації та візуальної пам’яті людини, які пов’язані з загальними пізнавальними властивостями і є основоположними для людського пізнання. Виявлено, що структурований контент впливає на пізнавальні процеси, мислення і пам’ять. Інфографіка, це один із простих зорових подразників і якщо його пов’язати з певними поняттями, явищами, предметами і т. ін., він буде викликати в пам’яті закодовану навчальну інформацію. Виявлено роль впливу візуальних навчальних матеріалів на активізацію і мобілізацію уваги і пам’яті студентів; з’ясовано способи засвоєння граматичних категорій української мови за допомогою узагальнюючої таблиці. З’ясовано, що якісне навчання неможливе без застосування сучасних інноваційних освітніх технологій. Доведено, що використання певних символів, форм, орієнтовних ліній є дієвим способом якісного засвоєння навчального контенту. Перспективним напрямом роботи є дослідження, спрямовані на порівняльно-зіставний аналіз граматичних категорій різних частин мови, вивчення змісту окремих відмінків з метою виявлення особливостей їх розуміння і запам’ятовування.