Інші праці КСІ (ПДАФКіС)
Permanent URI for this collectionhttps://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/20577
ENG: Other Works
Browse
Item Теоретична підготовка як засіб підвищення мотивації до занять волейболом у здобувачів закладів фізичної культури і спорту(Український державний університет науки і технологій, Навчально-науковий інститут «Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту», Дніпро, 2025) Волощук, Катерина ВікторівнаUKR: Дисертаційну роботу присвячено науковому обґрунтуванню структури та змісту теоретичної підготовки як засобу підвищення мотивації до занять волейболом у здобувачів закладів фізичної культури і спорту Мета дослідження – теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити структуру та зміст теоретичної підготовки з волейболу для підвищення мотивації здобувачів ЗВО фізичної культури і спорту в умовах дистанційного навчання. Завдання дослідження: 1. Проаналізувати сучасний стан та підходи щодо забезпечення теоретичної підготовки у волейболі, як засобу підвищення мотивації студентів закладів фізичної культури та спорту до опанування майбутньою професією, на основі науково-методичної літератури. 2. На основі анкетування, визначити думку волейболістів-аматорів та здобувачів освіти ЗВО фізкультурного профілю щодо форм та засобів теоретичної підготовки волейболістів при дистанційній формі навчання. 3. Здійснити експертну оцінку щодо ранжирування розділів та тем теоретичної підготовки з волейболу при дистанційній формі навчання. 4. Розробити алгоритм контролю та оцінювання теоретичної підготовленості з волейболу здобувачів ЗВО фізичної культури і спорту. 5. Науково обґрунтувати та експериментально перевірити структуру та зміст теоретичної підготовки з волейболу та її вплив на підвищення мотивації до занять спортом у здобувачів ЗВО фізичної культури і спорту при дистанційній формі організації навчального процесу. У процесі виконання дисертаційної роботи були використані такі методи: аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури і мережі інтернет; анкетування; педагогічне спостереження; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; оцінка рівня мотивації до занять спортом; тестування теоретичних знань; методи математичної статистики. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше: - науково обґрунтовано структуру та зміст теоретичної підготовки з волейболу для майбутніх тренерів та викладачів фізичної культури при дистанційній формі організації навчального процесу у ЗВО фізичної культури і спорту з розподілом програмного матеріалу за чотирма рівнями: фундаментальні знання, спеціалізовані знання, поточні знання, допоміжні знання, що сприяє підвищенню мотивації здобувачів до занять спортом та до майбутньої професії; - обґрунтовано зміст теоретичної підготовки з волейболу з урахуванням сучасних тенденцій розвитку виду спорту та дистанційних умов навчання у ЗВО фізкультурного профілю, розроблено форми, засоби та методи теоретичної підготовки з використанням інноваційних комп’ютерних технологій та мав такі характеристики: а) взаємопов’язаний перехід від однієї теми теоретичної підготовки до іншої; б) комплексів засобів: відео-стрічки, презентації, відео та аудіо лекції, анімації, мультфільми, схеми, комп’ютерні додатки, блоги у соціальних мережах тощо; в) методів навчання: методи аналізу конкретних ситуацій; дискусійні методи; методи активізації сприйняття; пошукові та дослідницькі; г) взаємозв’язок теоретичної підготовки з іншими видами підготовки: психологічна, фізична, технічна, інтегральна, тактична; д) алгоритм контролю теоретичної підготовленості. - розроблено алгоритм контролю теоретичної підготовленості з волейболу, який містив чотири види тестування відповідно до рівнів теоретичних знань (фундаментальних, спеціалізованих, поточних, допоміжних), що дозволяє поетапно оцінити ступінь засвоєння змісту теоретичної підготовки студентами в умовах дистанційного навчання у ЗВО фізкультурного профілю. Набули подальшого розвитку знання щодо значущості, структури та змісту теоретичної підготовки у спорті та фізичному вихованні. Доповнено та розширено: - засоби та методи теоретичної підготовки з волейболу, а також форми та методи контролю рівня теоретичної підготовленості волейболістів; - дані щодо організації дистанційного навчання здобувачів у закладах вищої освіти; - дані щодо рівня мотивації здобувачів до занять спортом.