Ректорат УДУНТ
Permanent URI for this collectionhttps://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/19312
ENG: Rectorate of the USUST
Browse
Item Ефективне партнерство освіти та бізнесу: кластерна модель для України(Видавнича група «Наукові перспективи», Київ, 2024) Бажан, Сергій ПетровичUKR: У статті розглядається кластерний підхід як перспективна модель взаємодії освіти та бізнесу. На основі теоретичного аналізу та емпіричного дослідження кластерів світу, визначено ключові фактори успішної співпраці, здійснено аналіз їх вплив на розвиток економіки та обґрунтовано переваги кластерів для розвитку інновацій, підвищення конкурентоспроможності регіонів та забезпечення безперервної освіти. Тут держава відіграє визначальну роль у створенні та розвитку кластерів. Її активна участь сприяє подоланню багатьох бар’єрів, які виникають у процесі формування ефективних кластерних систем, а саме: обмежені фінансові, матеріальні та кадрові ресурси; відсутність цільових програм, спрямованих на розвиток конкретних кластерів або кластерних ініціатив; нормативна неврегульованість дій учасників кластеру, складність процедури отримання дозволів і ліцензій на певні види діяльності, недосконала система оподаткування діяльності кластерів тощо. Зазначимо, що сприятливе законодавче середовище, створене державою, є необхідною умовою для ефективного розвитку кластерів. Де, розробка та впровадження законодавчих актів, які стимулюють створення і розвиток кластерів, спрощують процедури реєстрації та ведення бізнесу в умовах кластеру, забезпечують захист інтелектуальної власності, сприяє розвитку інфраструктури кластерів утворення технопарків, бізнес-інкубаторів. Мета яких полягає у проведенні спільних досліджень учасника кластеру, підготовки затребуваних на ринку праці кадрів тощо. Сьогодні, для України реформування системи освіти є надзвичайно актуальною проблемою, оскільки навчання й виховання підростаючого покоління яке буде розбудовувати державу після війни, це пріоритетне завдання Уряду в середньостроковій перспективі. Створення Урядом умов для ефективної співпраці освіти та бізнесу, це важливий крок в реформуванні системи освіти, що дозволяє поєднати теоретичні знання, отримані в закладах освіти, з практичними потребами ринку праці. Такий підхід сприяє розвитку інновацій та підвищує конкурентоспроможність випускників закладів освіти. Одним із основних інструментів державної політики у сфері освіти має бути розвиток кластерів, як інноваційних інфраструктурних об'єктів, що дозволять інтегрувати освіту в бізнес, стимулюватиме інновації, підвищуватиме якість освіти та сприятиме регіональному розвитку економіки.