Статті КЕМ ДІІТ
Permanent URI for this collectionhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/640
ENG: Articles
Browse
Item Сучасний погляд на перспективи розвитку дистанційного навчання у вищій освіті(Ужгородський національний університет, 2020) Наливайко, Лариса Романівна; Марценюк, Лариса ВолодимирівнаUKR: Стаття присвячена визначенню основних аспектів організації дистанційної форми навчання. Стрімка діджиталізація, економічні, політичні й соціальні зміни, які відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність реформування системи освіти. Перш за все, це стосується задоволення освітніх потреб громадян протягом всього життя, забезпечення доступу до освітньої та професійної підготовки всіх, хто має необхідні здібності й адекватну підготовку. Найбільш ефективному рішенню вищезазначених проблем сприяє дистанційне навчання. В статті проаналізовано сутність та методи організації дистанційного навчання, розкрито особливості застосування електронних платформ для організації такої форми навчання у різних країнах світу. Наведено результати соціологічного моніторингу думки здобувачів освіти Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ щодо організації навчального процесу та впровадження дистанційного навчання. Виявлено, що в цілому студенти задоволені якістю організації дистанційної форми навчання. Визначено позитивні характеристики дистанційного навчання, а саме: екстериторіальність; економія на транспортних витратах; інтерес сучасної молоді до використання інформаційних засобів у повсякденному житті; збільшення кількості студентів; простота та доступність навчання; зручна система консультацій; демократичні відносини між учнем та викладачем; зручність для організацій у навчанні своїх працівників, не перериваючи їх регулярну роботу; низький рівень оплати за дистанційну освіту порівняно з традиційним; індивідуальний темп навчання; новий статус викладача. До негативних рис онлайн освіти автор відносить проблеми: аутентифікації користувачів під час перевірки знань, розрахунку методичного навантаження викладача та авторського права навчальних матеріалів; високу трудомісткість розробки якісного освітнього змісту та високу вартість обладнання для дистанційного навчання; необхідність надання користувачам персонального комп’ютера та доступу до мережі Інтернет; необхідність пошуку та застосування дієвих механізмів мотивації здобувачів освіти.