Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти
Permanent URI for this communityhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/12233
ENG: Qualifying final work of higher education applicants made or protected DNUZT (USUST)
Browse
Item Поліпшення характеристик пружного підвішування локомотивів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Алтухов, Сергій АнатолійовичUK: Аналіз надійності локомотивів показує, що найбільша кількість пошкоджень приходиться на екіпажну частину. На вартість життєвого циклу тягового рухомого складу значно впливають пошкодження колісно-моторного блоку, безпосередньо пов'язані з конструкцією буксових зав’язків колісних пар з рамою візка. Відмова механізмів демпфування коливань першого ступеня пружного підвішування призводить до збільшення амплітуд коливань галопування і підстрибування візка, що викликає значне наднормативне зростання навантажень та пошкоджуваності вузлів і деталей екіпажної частини. У зв'язку з цим, одним з основних вузлів, що впливає на надійність екіпажної частини та локомотива у цілому є пружне підвішування буксового вузла. Удосконалення його схеми, конструкції і параметрів може благотворно вплинути на безпеку руху, вартість життєвого циклу, коефіцієнт експлуатаційної готовності. Аналіз виконаних досліджень по динаміці рухомого складу в цілому показує, що задовільні та стабільні ходові якості екіпажа можуть бути забезпечені шляхом вибору раціональних значень пружнодисипативних параметрів пружного підвішування. Виконано порівняльний аналіз існуючих схем пружного підвішування магістральних вантажних тепловозів, а також конструкції, сфери застосування та характеристик пружних елементів, що застосовуються у пружному підвішуванні. Слід зазначити, що пружне підвішування локомотивів нового покоління відрізняється у застосуванні багатофункціональних гвинтових пружин в центральній ступені підвішування і в відсутності листових ресор в буксовому ступені. Гідравлічні гасителі, широко використовувані в механічної частини локомотивів всіх останніх розробок, при великій інтенсивності коливань надресорної будови втрачають ефективність розсіювання надлишкової механічної енергії в резонансній області. Це характерно для високих швидкостей руху поїздів, зв'язок між буксами і візком в таких випадках стає більш жорстким. З іншого боку, в конструкціях локомотивів колишніх серій для розсіювання енергії коливань в буксової ступені пружного підвішування застосовувалися листові ресори. Тут подібний ефект з'являється, навпаки, при малих швидкостях, що пов'язано з явищами замикання листів ресори силами сухого тертя.