Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти
Permanent URI for this communityhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/12233
ENG: Qualifying final work of higher education applicants made or protected DNUZT (USUST)
Browse
Item S-модель коливань стенду для випробування осей колісних пар рухомого складу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Антонов, Денис ІгоровичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 41 сторінках, містить 30 ілюстрацій, таблиць 2 та 20 джерел. Виконано огляд конструкцій і характеристик стендів для випробування осей колісних пар рухомого складу залізниць. Виконано ідеалізацію двох розрахункових схем для побудови математичної моделі випробувального стенду, що описує вимушені коливання його силових ланок. На основі побудованої математичний моделі, за допомогою технологій візуального програмування пакету Simulink системи Matlab побудовані та налагоджені дві s-моделі, що визначають власні частоти коливання ланок випробувального стенду. Побудовано залежність власних частот коливань стенду від маси важелів стенду. У четвертому розділі викладені положення про охорону праці під час воєнного стану і дій при знаходженні вибухонебезпечних об’єктів.Item S-моделі коливань мостового крану під час підйому вантажів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Дяченко, Іван МиколайовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 45 сторінках, містить 16 ілюстрацій, таблиць 2 та 16 джерел. Виконано огляд розрахункових схем які використовують при побудові математичних моделей, що описують коливання системи «кран – вантаж» під час підйому вантажу. Розглянуті поширені математичні моделі, що описують коливання вантажу під час його підйому. На основі математичних моделей, за допомогою інструментів візуального програмування пакету Simulink системи Matlab побудовані та налагоджені дві s-моделі коливання вантажу у «довідривної» та «післявідривної» стадіях підйому вантажу краном вантажопідйомністю 2 т. У розділу охорони праці дано опис вимог до безпечного виконання підоймо-вантажних робіт і до запобіжних систем у конструкціях кранів.Item Автоматизація аналізу електромагнітних завад в рейкових колах від електрорухомого складу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Зубко, Андрій ВікторовичUK: Магістерська робота виконана на 46 сторінках, містить 24 рисунки, 3 додатків, 16 літературних джерел. В магістерській роботі виконано аналітичний огляд проблеми електромагнітної сумісності рейкових кіл з електрорухомим складом, сформульовано постановку задачі аналізу електромагнітної сумісності рухомого складу з рейковими колами; розглянуто методи частотно-часового аналізу сигналу; створено метод, який дозволяє автоматизувати аналіз електромагнітних завад в рейкових колах, які використовуються на залізницях України, а саме виявляти перевищення енергії заданого рівня впродовж заданого інтервалу часу в певних смугах частот, які містять сигнальні частоти СА. Розроблено відповідний програмний засіб з використанням середовища MATLAB, мови програмування Java.Item Автоматизація визначення поточного стану стрілочних переводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Клюзов, Роман ГеоргійовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 21 сторінках, 4 таблиці, 5 рисунків та 12 джерел літератури. Дослідження в роботі присвячені визначенню способу автоматизованого дистанційного пошуку порушень у роботі централізованої стрілки в залежності від стану її складових елементів. Мета дослідження – розробка способу визначення поточного стану стрілочного переводу за струмом живлення двигуна. Об’єкт дослідження – вплив відхилення від встановлених норм функціонування робочих механізмів стрілочного переводу на часові та частотні характеристики струму електродвигуна. Предмет дослідження – вплив зміни характеру навантаження на струмову криву. Методи дослідження – аналіз відмов у роботі стрілочного переводу та аналіз впливу порушень у роботі стрілочних переводів на характеристики струму електродвигуна.Item Автоматизація визначення поточного стану стрілочних переводів (комплексна)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Дехтяренко, Євгеній ОлеговичUKR: Бакалаврська робота виконана на 26 сторінках, 2 таблиці, 10 рисунків та 12 джерел літератури. Робота присвячена дослідженню та розробці способу дистанційного діагностування стану стрілочних переводів в автоматизованому режимі. Розглянуто устрій та досліджено причини відмов централізованих стрілок. Мета дослідження – визначення можливості та розробка підходу до дистанційного аналізу стану стрілочного переводу. Об’єкт дослідження – уніфікація алгоритму пошуку несправностей та їх узагальнення в автоматизованій системі. Предмет дослідження – відмови централізованих стрілок і способи їх визначення. Методи дослідження – аналіз впливу порушень у роботі стрілочних переводів на характеристики струму електродвигуна.Item Автоматизація визначення технічного стану стрілочних переводів з електроприводами змінного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Дехтяренко, Євгеній ОлеговичUKR: Магістерська робота виконана на 65 сторінках, містить 28 рисунків, 3 таблиці та 25 джерел літератури. В магістерській роботі запропоновано рішення питання автоматизації визначення технічного стану стрілочних переводів з електроприводами змінного струму. Приведені загальні відомості про контроль параметрів стрілочних електроприводів. Досліджена імітаційна модель управління електродвигуном стрілочного електроприводу та приведені часові залежності її роботи. Розглянуто електроприводи стрілочних переводів високошвидкісного електричного транспорту як колісного, так і магнітолевітуючого. Проведено виявлення несправностей стрілочних переводних пристроїв з електродвигунами змінного струму на графіку потужності переводу, для чого виконано вибір та аналіз діагностичних параметрів. Висновок. Аналіз зміни потужності переведення при різних несправностях для синтезу діагностичної моделі за потужністю переведення стрілки дозволив виділити 10 відмітних характеристикItem Автоматизація вимірювання електричних та часових параметрів реле залізничної автоматики(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кучерява, Катерина МихайлівнаUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 24 рисунки, 5 таблиць та 13 джерел літератури. В магістерській роботі проведено аналіз існуючої технології перевірки часових та електричних параметрів електромагнітних реле залізничної автоматики. Існуюча технологія перевірки реле залізничної автоматики має ряд недоліків: низький клас точності, низька чутливість, нерівномірність шкали, обмеженість нижньої межі вимірювань. Розроблені структурна схема автоматизованого вимірювального комплексу для перевірки параметрів реле першого класу безпеки та принципова схема блоку для вимірювання електричних параметрів реле залізничної автоматики на базі ЦАП, який дозволяє формувати постійну напругу в діапазоні 0 - 50 В з кроком 50 мВ. В даному блоці реалізовані алгоритми вимірювання напруги вмикання та вимикання реле. Розроблена структура блоку вимірювання часових параметрів реле залізничної автоматики, який забезпечує вимірювання часових інтервалів в діапазоні від 65 мс до 70 хвилин та контроль логічного стану 8 фронтових і 8 тилових контактів реле. Об’єкт проектування: технологія вимірювання електричних та часових параметрів реле залізничної автоматики.Item Автоматизація вимірювання електричних та часових параметрів реле залізничної автоматики(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Савін, Кирило ВасильовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 39 сторінках, містить 14 рисунків, 1 таблицю та 10 джерел літератури. В бакалаврській роботі приведений аналіз методів перевірки електромагнітних реле залізничної автоматики, розглянули вимоги до реле першого класу надійності та розглянуто класифікацію електромагнітних реле. Розглянуто питання техніко- економічного обґрунтування впровадження вимірювального комплексу для перевірки параметрів реле залізничної автоматики, розроблено блок програмно – керованого джерела живлення, розглянуто переваги та недоліки кожного з елементів. Розроблено структура блоку вимірювання часових параметрів реле залізничної автоматики. Розглянуто та приведено схеми таймерів типу TMR. Висновок. Розроблений комплекс надає змогу суттєво скоротити час для перевірки та ремонту одного реле, збільшити точність вимірювань параметрів реле, збільшити продуктивність, підвищити безпеку руху потягів, зменшити та вартість обладнання.Item Автоматизація вимірювання механічних параметрів реле залізничної автоматики(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Овсянко, Анатолій ВікторовичUKR: Магістерська робота виконана на 55 сторінках, містить 12 рисунків, 5 таблиць та 15 джерел літератури. Об’єкт розробки – реле залізничної автоматики. Мета роботи – автоматизувати вимірювання механічних параметрів реле залізничної автоматики. Приведено аналіз технології вимірювання параметрів електромагнітних реле першого класу надійності. Розроблено методи вимірювання механічних параметрів електромагнітних реле першого класу надійності й дано наукове обґрунтування методу вимірювання. Розроблено метод автоматизованого виміру контактного тиску в реле НМШ і РЕЛ.Item Автоматизація вимірювання механічних параметрів реле залізничної автоматики(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Осняч, Аліна ОлегівнаUK: В першому розділі проведено аналіз існуючої технології перевірки електромагнітних реле залізничної автоматики, перевірка їх часових, електричних і механічних параметрів. Виявлені такі недоліки існуючої технології перевірки реле на РТД: застосовуються застарілі стенди; низька точність вимірювань; від електромеханіка вимагає постійної зорової напруги; практично всі операції перевірки параметрів реле виконуються вручну, а це вимагає значних затрат часу; ряд параметрів оцінюються візуально Другий розділ включає в себе розробку вимірювального комплексу для перевірки параметрів електромагнітних реле залізничної автоматики. В дипломному проекті було розроблено структурну схему автоматичного вимірювального комплексу, а також принципові схеми його блоків. За допомогою автоматизованого вимірювального комплексу можливо виміряти часові, електричні та механічні параметри реле залізничної автоматики. В третьому розділі був розроблений метод автоматизованого вимірювання контактного тиску який дозволить вимірювати механічні параметри електромагнітних реле залізничної автоматики без зняття кожуху реле, що значно скоротить час перевірки реле. Мета дослідження – розробка автоматизованого методу вимірювання механічних параметрів реле. Об’єкт дослідження – електромагнітні релн першого класу надійності. Методи дослідження – диференційні рівняння, статистичний аналіз експериментальних даних, чисельні методи.Item Автоматизація вимірювання механічних параметрів реле залізничної автоматики(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Гринь, Тетяна ПетрівнаUK: Магістерська робота виконана на 58 сторінці, містить 12 ілюстрації, 5 таблиць та 13 використаних джерел. В магістерській роботі проведено аналіз методів перевірки електромагнітних реле залізничної автоматики, перевірка їх механічних,часових та електричних параметрів. Існуюча технологія перевірки реле залізничної автоматики має ряд недоліків: низький клас точності, низька чутливість, нерівномірність шкали, обмеженість нижньої межі вимірювань. Розроблена структурна схема автоматизованого вимірювального комплексу для перевірки параметрів реле першого класу безпеки та принципові схеми його блоків. Завдяки автоматизованому вимірювальному комплексу можливо виміряти часові, електричні та механічні параметри реле залізничної автоматики. Розроблений комплекс надає змогу суттєво скоротити час для перевірки та ремонту одного реле, збільшити точність вимірювань параметрів реле, збільшити продуктивність, підвищити безпеку руху потягів, зменшити вагогабаритні показники та вартість обладнання. Об’єкт проектування: технологія перевірки механічних параметрів реле залізничної автоматики.Item Автоматизація контролю параметрів рейкових кіл з вагону-лабораторії(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бєльдєй, Сергій РомановичUKR: Магістерська робота виконана на 72 сторінці, містить 11 рисунків, 8 таблиці та 19 джерел літератури. Об’єкт розробки – система контролю параметрів кодового струму з вагону-лабораторії. Мета роботи – дослідження електромагнітних процесів, які протікають в каналах автоматичної локомотивної сигналізації (АЛС) при передачі сигналів з рейкового кола на локомотив шляхом наведення електрорушійної сили (ЕРС) на приймальні котушки. Виконано аналіз методів контролю параметрів кодового струму з вагону-лабораторії і на перегоні. Дано наукове обґрунтування методиці контролю кодового струму з вагону-лабораторії. Досліджено питання охорони праці і безпеки при обслуговуванні пристроїв залізничної автоматики. Висновок. У результаті виконаних досліджень удосконалено метод контролю параметрів кодового струму АЛС з вагону-лабоарторії; розглянуто питання охорони праці і безпеки при обслуговуванні пристроїв сигналізації, централізації блокування (СЦБ).Item Автоматизована система контролю параметрів двигунів стрілочних приводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Сакович, Богдан ЛеонідовичUKR: Магістерська робота виконана на 80 сторінці, містить 27 рисунків, 6 таблиць та 28 джерел літератури. Об’єкт розробки – двигуни стрілочних електроприводів. Мета роботи – розробка методики діагностування двигунів стрілочного електроприводу за допомогою методу осцилографування струму та визначення його спектрального аналізу. Приведено аналіз методів технічного обслуговування і діагностики приводів, розглянуто характеристики двигунів типу МСТ і МСП. Розроблено методи діагностування двигунів стрілочних електроприводів, організація ремонтних робіт. Розроблено методи ідентифікації несправностей в двигунах стрілочних приводів шляхом осцилографування робочого струму.Item Адаптація логістичних технологій залізничного транспорту України до стандартів ЄС(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Культенко, Вадим ВіталійовичUK: Метою магістерської роботи є обґрунтування теоретичних засад і розробка науково-методичних рекомендацій щодо розвитку та адаптації логістичних технологій залізничного транспорту України до стандартів ЄС. У першому розділі досліджено сутність, види логістики та етапи її розвитку, зроблено аналіз транспортно-логістичної стратегії Європейського союзу, розглянута інтеграція України в Європейські транспортно-логістичні системи. У другому розділі виконано аналіз економічного стану АТ «Укрзалізниця» та його профільної та непрофільної діяльності, розглянуто стратегія розвитку залізничної галузі в умовах сучасного ринкового господарства. У третьому розділі розглянуто шляхи покращення логістичних технологій залізничного транспорту України, а саме: розвиток мультимодальних перевезень, а також розбудова транспортно-логістичних центрів. Наукова новизна одержаних результатів полягає в уточненні теоретичних положень і розробці практичних рекомендацій щодо удосконалення логістичних технологій підприємств залізничного транспорту, а також надані пропозиції щодо розвитку мультимодальних перевезень та транспортно-логістичних центрів.Item Адаптація норм утримання рейкової колії України до норм утримання рейкової колії Європейського союзу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Тарасевич, Максим ВолодимировичUKR: Дипломна робота складається зі вступу, 5 розділів та висновків. Загальний обсяг роботи становить 64 сторінки, містить 20 рисунки і 20 таблиць. Список використаних джерел включає 15 найменувань. Залізнична колія є важливим і відповідальним елементом перевізного процесу. Найбільший вплив на його якість, безпеку та комфортність перевезення вантажів та пасажирів має верхня будова колії, особливо його основний елемент — залізничні рейки (далі — рейки). У зв'язку з цим під час експлуатації залізничної колії до якості рейок висуваються високі вимоги. Найбільш складними та відповідальними пристроями у колійному господарстві є з'єднання для перетину рейкових колій. Вони є особливими конструкціями, які працюють у більш важких умовах, ніж шлях на перегоні. Дана робота дозволяє зрозуміти, що колія не тільки складається з окремих компонентів і розглядається сама собою, а навпаки повинена розглядатися як "Як система колесо-колія". Колія повинна: забезпечувати високу безпеку, сприймати вертикальні та горизонтальні сили від рухомого складу, передавати ці сили через рейко-шпальну решітку та баластну призму на нижню будову колії, забезпечувати хороший комфорт при їзді, забезпечувати високу продуктивність перевезень. Колесо рухомого складу передає вертикальні та горизонтальні сили на колію. У безстиковій колії додатково виникають поздовжні сили через температурні зміни. Колія піддається квазістатичним (низькочастотним) та високочастотним навантаженням.Item Адаптація параметрів залізничної колії на відповідність вимогам Європейських норм(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бібко, Юлія ВікторівнаUKR: Метод дослідження – аналітичний. Головною метою цієї магістерської роботи є адаптація елементів верхньої будови колії (рейки) на залізницях України до нормативів країн Європейського Союзу. Об'єктом дослідження є рейки залізничної колії. Для досягнення поставленої мети в роботі проаналізовано наявні конструкції рейок і методи їхнього розрахунку в залізничній колії в країнах Європейського Союзу та Україні. Під час порівняння розрахункових напружень у голівці та підошві рейок із допустимими зроблено висновок, що розрахункові напруги не перевищують допустимих. Ґрунтуючись на розрахунках було запропоновано використовувати навантаження 25 т на залізницях України.Item Адаптація системи управління якістю надання послуг пасажирам вокзалів до європейських вимог(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Іванча, Сергій АнатолійовичUK: У першому розділі виконано огляд інформаційно-літературних джерел, в яких висвітлена система управління якістю надання послуг пасажирам вокзалів на залізничному транспорті України, на залізничному транспорті у європейських державах, в тому числі на високошвидкісних магістралях, викладено систему оцінки якості транспортного обслуговування, в тому числі в пасажирських перевезеннях, наведена класифікація європейських поїздів, узагальнена система тарифів і пільг, що має місце на залізницях у європейських державах. У другому розділі наведена техніко-економічна характеристика філії «Пасажирська компанія» АТ «Українська залізниця» та на прикладі вокзалів, які, на момент написання роботи, входили до структури компанії, – Київ-Пас, Дніпро та Львів, виконано аналіз системи сервісного обслуговування пасажирів за 2017-2019 роки та проілюстрований графічно. У третьому розділі запропоновано удосконалення організаційної структури управління вокзалів із застосуванням логістичної системи управління пасажирськими перевезеннями, впровадження концесійних підходів щодо державно-приватного партнерства на залізничному транспорті та узгодження величини концесійної плати.Item Адаптація системи функціонування залізничного транспорту України до європейських моделей в умовах євроінтеграції(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гусак, Ольга ПавлівнаUKR: Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Обсяг основного тексту – 97 сторінок, у тому числі 19 таблиць, 10 рисунків, крім того, вступ на 3 сторінках, висновки на 3 сторінках, перелік посилань з 68 джерел, додатки. У першому розділі роботи досліджено джерела фінансування діяльності суб’єктів господарювання в умовах відкритої економіки; розглянуто нормативно-правове забезпечення формування фінансових ресурсів; проаналізовано практику реформування залізниць у зарубіжних країнах. У другому розділі проведено макроекономічний аналіз залізничної галузі та надано характеристику діяльності Регіональної філії «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця»; проаналізовано фінансовий стан та результати діяльності Регіональної філії «Придніпровська залізниця»; розглянуто стратегію повоєнного відновлення та розвитку залізничної галузі. У третьому розділі розглянуто основні напрямки інституціональних перетворень на залізничному транспорті України в контексті створення системи фінансування, сумісної з європейськими моделями; запропоновано організаційну структуру управління і фінансування залізничного транспорту України з точки зору її сумісності з європейськими моделями; розроблені заходи підвищення ефективності фінансування пасажирських перевезень, сумісні з європейськими моделями. На основі отриманих результатів дослідження зроблено ґрунтовні висновки.Item Аеродинамічний розрахунок елементів гальмівного обладнання тягового рухомого складу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Жук, Олег ВасильовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 31 сторінці, містить 24 ілюстрації та 9 використаних джерел. В бакалаврській роботі проведені дослідження для визначення ряду особливостей поведінки аеродинамічних процесів, які мають місце при різних параметрах функціонування трубопроводів. Об’єкт розробки – технологія математичного моделювання аеродинамічних процесів, що мають місце у гальмівних системах рухомого складу. Мета роботи – розрахунок повітропроводів при різних їх параметрах функціонування. Методи дослідження – метод скінчених елементів аеродинамічних процесів.Item Акустична діагностика механічних параметрів реле(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Семенов, Михайло ВолодимировичUKR: Магістерська робота виконана на 59 сторінках, містить 15 рисунків, 17 джерел літератури. Дана робота присвячена дослідженню методів автоматизованих вимірювань і створенню вимірювальних стендів для перевірки параметрів реле залізничної автоматики. У роботі аналізуються основні вимоги до реле, їхні типи та методи автоматичної діагностики. Розглянуто сучасні підходи до акустичної діагностики, яка дозволяє оцінювати механічні параметри реле без розбирання та втручання у їхню конструкцію. У роботі представлено алгоритм акустичної діагностики реле, досліджено ефективність цього методу та запропоновано вдосконалення для підвищення надійності та точності діагностики. Результати досліджень мають практичну цінність, оскільки впровадження автоматизованих систем діагностики сприяє підвищенню безпеки руху на залізницях, зниженню експлуатаційних витрат та покращенню технічного обслуговування релейної апаратури. Мета дослідження – розробка та обґрунтування методики акустичної діагностики механічних параметрів реле, що використовуються на залізницях України. Галузь застосування: методи акустичної діагностики можуть застосовуватися в РТД залізниці для перевірки стану реле. Висновок. Впровадження акустичного метода діагностики дає можливість збільшити швидкість діагностики механічних параметрів реле та виключити людський факторItem Аналіз алгоритмів кластеризації для обробки великих даних(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Єрмаков, Владислав ВіталійовичUKR: Магістерська робота виконана на 171 сторінках, містить 58 рисунків, 3 таблиць та 19 використаних джерел. У магістерській роботі було спроектовано та розроблено програмне забезпечення для порівняння алгоритмів кластеризації великих даних. Проєкт надає можливість дослідникам оцінювати ефективність різних підходів, таких як K-means, ієрархічна кластеризація та DBSCAN, у задачах з текстовими та числовими даними. Програма забезпечує набір ключових функцій, зокрема завантаження та обробку даних, візуалізацію результатів кластеризації та обчислення метрик якості. Як допоміжні функції програма надає можливість налаштовувати параметри алгоритмів, експортувати результати та будувати інтерактивні графіки для аналізуItem Аналіз алгоритмів машинного навчання в ML.NET(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2022) Бурцев, Андрій ВолодимировичUKR: Об'єктом дослідження є алгоритми навчання машинного навчання. Мета роботи: дослідити роботу алгоритмів у відкритому фреймворку ML.NET. Провести дослідження областей застосування та якість роботи алгоритмів. Класифікація типів завдань і формування рекомендацій використання доцільного алгоритму навчання до кожного типу. Проаналізувати чому даний алгоритм є кращим для вирішення конкретної задачі. Методика дослідження: теоретичний аналіз наукових і літературних джерел, формально-логічний аналіз, узагальнення, абстрактування, конкретизація, моделювання та спостереження. Під час виконання роботи було досліджено роботу алгоритмів у відкритому фреймворку ML.NET. Було детально розглянуто принципи та ідеї, на яких побудована машинне навчання. У роботі було проаналізовано два види сценарію машинного навчання, сценарій регресії та сценарій багато класової класифікації. Було проведено 12 експериментів, по 6 експериментів за кожен сценарій навчання машини. Було приділено багато уваги тестовим даним для екскрементів. Дані підбиралися різних розмірів та різних за типом наповнення. У роботі також було розглянуто аналогічні фреймворки для розробки машинного навчання.Item Аналіз взаємодії локомотивів типу ТЕ33А з рейковою колією на гірських ділянках(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Байда, Сергій АндрійовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 38 сторінках, містить 13 ілюстрацій, 1 таблицю та 19 використаних джерел. Об’єкт дослідження – сучасний тяговий рухомий склад, а саме тепловоз ТЕ33А. Мета роботи – дослідження силової взаємодії тепловоза ТЕ33А з рейковою колією під час руху в кривій ділянці колії та визначення максимально допустимих швидкостей руху. Методи дослідження – інженерні методи дослідження динаміки рухомого складу з використанням особливостей конструкції та силових в’язей між конструктивними елементами тягового рухомого складу. Визначено основні фактори, які обмежують рух екіпажу в кривій ділянці колії, побудовано залежності максимальної бази візка від радіуса кривої та зазору між колесом та головкою рейки. Встановлено допустиму швидкість руху тепловоза ТЕ33А від радіуса кривої ділянки колії, забезпечуючи при цьому динамічні показники та показники безпеки руху. Результати роботи можуть бути використані задля безпечної експлуатації тепловозів ТЕ33А в кривих ділянках залізничної колії.Item Аналіз використання колійних машин під час ремонту колії з урахуванням європейського досвіду(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Іванець, Денис ВалерійовичМагістерська робота виконана на 75 стор.,21рис., 12табл., 12 літературних джерел. Метод дослідження – аналітичний. У магістерській роботі розглянуто та проаналізовано питання капітального ремонту з використанням колійної техніки. Було опрацьовано питання конструкції колії, його роботи під впливом рухомого складу. Опрацьовано питання вибору техніки для ремонту колії в країнах Європейського Союзу. У роботі було виділено проблеми у колійному господарстві України під час використання сучасної колійної техніки. Розглянуто економічні аспекти у ремонтах коліїItem Аналіз використання частотно-регульованого приводу в компресорних установках(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Гречуха, Вадим МиколайовичUKR: Дипломна магістерська робота виконана на 66 сторінках, містить 19 ілюстрацій, 10 таблиці та 20 використаних джерел. В роботі виконано аналіз особливостей влаштування та експлуатації промислових систем стисненого повітря, встановлені основні типи компресорів та області їх застосування, вивчений досвід експлуатації таких систем в Європейському Союзі. Автором проведена порівняльна оцінка енергоефективності найбільш розповсюджених способів регулювання продуктивності гвинтового компресору: перепусканням з нагнітання на всмоктування; переведенням компресора на режим холостого ходу; зміною частоти обертання ведучого валу гвинтового компресора. Встановлено, що при зміні відносного споживання стисненого повітря в діапазоні від 0,31 до 1,0 перший спосіб не забезпечує зниження споживаної потужності, другий спосіб дозволяє знизити добове споживання електричної енергії на 18,21% в порівнянні з першим способом і третій спосіб здатен забезпечити найвищу енергетичну ефективність ‒ добове споживання електричної енергії на 32,3% менше в порівнянні з першим способом та на 17,3% в порівнянні з другим способом. Враховуючи отримані результати, для підвищення енергоефективності систем стисненого повітря, рекомендується: застосовувати для приводу компресорних блоків енергоефективні електродвигуни; в системах, що характеризуються відносно невеликим об’ємом ресивера, сильно чи швидко змінним в часі споживанням, малою кількістю компресорів хоча б у одного компресора має регулюватись швидкість обертання. Мета дослідження ‒ визначення ступеня енергоефективності систем стисненого повітря та умов її досягнення при використанні частотно-регульованого приводу в компресорних установках.Item Аналіз виробничо-економічних показників роботи екскаваторних комплексів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Середа, Юрій ВікторовичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 68 сторінках, містить 19 ілюстрацій, 22 таблиці та 23 використаних джерела. Метою дослідження є підвищення продуктивності екскаваторних комплексів при виробництві земляних робіт шляхом вдосконалення методики їх підбору за критеріями продуктивності та економічної ефективності, методів розрахунку виробничо-економічних показників, відтворення та оновлення машинного парку. Проведено аналіз виробничо-економічних показників роботи екскаваторних комплексів. Запропоновано методика розрахунку показників роботи екскаваторних комплексів, при якому підбір комплекту машин проводиться з урахуванням організаційно-технологічної надійності будівництва об'єкта і проведена серія розрахунків. За результатами розрахунків встановлено сфери переваги екскаваторних комплексів в широкому технологічному діапазоні і при різній дальності транспортування ґрунту.Item Аналіз впливу експлуатаційних показників на енергоефективність промислових електроприводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Прудкогляд, Юлія ОлександрівнаUK: Метою роботи був аналіз впливу коефіцієнта навантаження двигуна на енергетичну ефективність електропривода та кількісна оцінка ефективності заміни недовантаженого двигуна двигуном меншої потужності з точки зору зменшення втрат в двигуні. В роботі розкрито поняття енергоефективності, визначено потенційні умови її підвищення в загальнопромислових електроприводах в прив’язці до запровадженої Енергетичної стратегії України, проаналізовано основні критерії енергоефективності. Показано, що для оцінки енергоефективності електромеханічної системи, можна застосовувати поняття коефіцієнту корисної дії, також узагальненого критерію енергоефективності. Розглянуто основні практичні заходи по підвищенню енергоефективності електроприводів. Містить матеріали дослідження впливу експлуатаційних показників на енергетичну ефективність електропривода, вимоги безпеки праці під час виконання робіт з розробки і експлуатації електроприводів, а також діям персоналу у разі виникнення надзвичайних ситуацій. В загальних висновках і рекомендаціях містяться основні положення та рекомендації отримані в результаті проведених досліджень.Item Аналіз впливу експлуатації нового типу локомотива на показники роботи депо «Ковель»(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Войтюк, Дмитро ВікторовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 64 сторінках, містить 0 ілюстрацій, 6 таблиць та 15 використаних джерел. Проаналізовано тягові плечі локомотивного депо Ковель у поєднанні з тенденціями розвитку залізничної мережі України. Ззапропоновано організувати подовжене тягове плече Ковель-Львів-Івано-Франківськ. Запропоновано впровадити у вантажному русі електровоз ДС3 (дві секції) замість тепловоза 2М62. Для запропонованого тягового плеча визначено кількісні та якісні показники використання локомотивів. Встановлено, що внаслідок запропонованих заходів показники використання локомотивів покращились.Item Аналіз впливу експлуатації нового типу локомотива на показники роботи депо «Львів-Захід»(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Барух, Владислав АндрійовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 52 сторінках, містить 3 ілюстрації, 5 таблиць та 25 використаних джерел. Проаналізовано вплив різних заходів на покращення показників використання локомотивів. Проаналізовано тягові плечі локомотивного депо Львів-Захід і запропоновано організувати подовжене тягове плече Рава-Руська – Львів – Чернівці. Запропоновано впровадити у пасажирському русі тепловоз ТЕП150 (дві секції) замість тепловоза 2М62. Для запропонованого тягового плеча визначено кількісні та якісні показники використання локомотивів. Встановлено, що внаслідок запропонованих заходів показники використання локомотивів покращились.Item Аналіз впливу напруги живлення на тепловий стан електродвигуна поршневого компресора ДК-406(ДК-409)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Гурбіч, Іван СергійовичUKR: Дипломна магістерська робота виконана на 64 сторінках, містить 22 ілюстрацій, 4 таблиці та 22 використаних джерел. В роботі виконано аналіз статистичних даних по поломкам мотор-компресора ЕК-7Б. Виявлені фактори, що найбільше впливають на втрату працездатності механізмом, серед яких найімовірнішими є невідповідність фактичної тривалості увімкнення унормованій величині через відхилення напруги живлення від номінального значення та перевантаження струмом якоря двигуна в холодний період. Автором розроблена математична модель електромеханічної системи мотор-компресора, що враховує коливання напруги живлення та зміну температури навколишнього середовища. Для оцінки теплового стану електричної машини використано метод теплових схем. За результатами моделювання встановлено, що в нормальних умовах експлуатації, а також за відсутності підвищених моментів опору в механізмі, які викликані загусанням мастила за низьких температур, розрахункова величина перегріву якірної обмотки не перевищує гранично допустимого значення для ізоляції класу В. Небезпечною буде ситуація, коли компресор працює з підвищеним моменту опору в механізмі (спостерігається при від’ємних температурах навколишнього середовища, -10ºС і нижче) і при цьому напруга на якорі матиме мінімально допустиме значення. Експлуатація в таких умовах приведе до значного (в рази) зменшення терміну експлуатації машини. Мета дослідження ‒ аналіз впливу зміни напруги живлення електродвигуна ДК-406(ДК409) та температури навколишнього середовища на його тепловий стан шляхом комп’ютерного математичного моделювання.Item Аналіз впливу переходу на європейську ширину колії на локомотивний парк України(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Чистіков, Микита ЮрійовичUKR: Пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи магістра містить 79 сторінок, 6 рисунків, 12 таблиць, 44 джерела. Об’єкт розробки – процес переходу з національної на європейську ширину колії. Мета роботи – проведення аналізу впливу переходу на європейську ширину колії на локомотивний парк України. В роботі було проведено дослідження, присвячене визначенню технічних, економічних і логістичних аспектів переходу на європейську ширину колії. Зокрема, було вивчено вплив цього переходу на стан локомотивного парку, включаючи потребу в модернізації існуючого обладнання та закупівлі нового. Аналіз показав, що реалізація цього процесу сприятиме інтеграції української залізничної мережі до європейської транспортної системи, але вимагатиме значних інвестицій та ретельного планування. Було розроблено рекомендації щодо поетапного переходу з урахуванням мінімізації впливу на транспортну інфраструктуру та економіку країниItem Аналіз впливу форми та розмірів робочого органу на ґрунт та сусідні комунікації(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Іванов, Олександр ВасильовичUK: В роботі проведено огляд варіантів отримання горизонтальних отворів у ґрунті для прокладання комунікацій, проведено патентний огляд варіантів проколювання отворів у ґрунті та їх розширення, приведена теорія визначення опору переміщення плоского робочого органу клиновидної форми та конічно-циліндричного робочого органу в залежності від нормованих характеристик ґрунту та його вологості, знайдена залежність впливу розміру наконечника від діаметра та кількості футлярів, що прокладаються одночасно. Наведено теорію визначення впливу форми та розмірів РО на сусідні комунікації та можливість їхнього сусідства. Проведено експериментальні дослідження на лабораторній установці кафедри прикладної механіки та матеріалознавства. Проведено аналіз небезпечних і шкідливих факторів при роботі проколюючої та лабораторних установок. Видані рекомендації щодо розмірів робочих органів. Мета дослідження полягає в отриманні теоретичних залежностей для визначення зони зміни щільності ґрунту від форми робочого органу та параметрів робочого органу. Предмет дослідження – можливість визначення можливості прокладання комунікацій в обмеженому міському підземному просторі. Метод дослідження – аналітичні викладки та перевірка на лабораторному обладнанні.Item Аналіз гальмівних характеристик дизель-поїзда ДПКр3(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Кіндзерський, Богдан АндрійовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 50 сторінках, містить 7 ілюстрацій, 0 таблиць та 25 використаних джерел. Визначено параметри гальмівної системи дизель-поїзда ДПКр-3 та проведено порівняння з найближчим аналогом – дизель-поїздом ДР1А. Встановлено числове значення основних параметрів, які необхідні для розрахунку гальмівного шляху: розрахункового натиснення на вісь та розрахункового гальмівного коефіцієнту. Результати роботи можуть стати основою для аналогічних досліджень інших типів рухомого складу, для яких показники гальмівної системи не визначені а також для продовження досліджень у напрямку уточнення інших показників, що використовуються при розрахунку гальмівного шляху: основного питомого опору та прискорення поїзда під дією одиничної прискорюючої сили.Item Аналіз графічних інтерфейсів за допомогою трекінга очей(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2022) Фролов, Iлля ВалерійовичUKR: Об’єкт дослідження – аналіз графічних інтерфейсів за допомогою технології трекінгу очей. Метою роботи є дослідження графічних інтерфейсів за допомогою технології відстеження відповідності фокусу зору зі структурою інформації на моніторі. Методи дослідження здійснені з використанням методів обробки відеокадрів, методів розпізнавання рис обличчя на відеокадрі, методів розпізнавання зіниці ока, методів підвищення точності розпізнавання фокусу зору, методів підрахунку координат фокусу зору, методів відстеження відповідності фокусу зору зі структурою інформації на моніторі комп’ютера. Наукова новизна. Запропоновано систему відстеження відповідності фокусу зору зі структурою інформації на моніторі комп’ютера з використанням доступних апаратних засобів: звичайної відеокамери, вбудованої в ноутбук та зовнішньої веб-камери. Запропонована система забезпечує більшу точність відстеження фокусу зору порівняно з іншими системами. Практичне значення одержаних результатів. Розроблена система відстеження відповідності фокусу зору зі структурою інформації на моніторі комп’ютера для аналізу графічних інтерфейсів дозволяє зробити висновки щодо необхідності редагування інформаційного контенту, для покращення концентрації уваги.Item Аналіз даних з сенсорних мереж Інтернету речей для прогнозування технічного обслуговування та виявлення несправностей(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Кучеренко, Антон АндрійовичUKR: Магістерська робота виконана на 131 сторінках, містить 6 рисунків, 18 таблиць та 59 використані джерела. У роботі розглядається створення системи аналізу даних з сенсорних мереж Інтернету речей (IoT), яка використовує сучасні методи машинного навчання для прогнозування технічного обслуговування та виявлення несправностей. Основна увага приділяється застосуванню алгоритму Isolation Forest для виявлення аномалій, методу Random Forest для прогнозування, а також рекурентних нейронних мереж (LSTM) для аналізу часових рядів. Мета роботи — розробити архітектуру системи, здатну ефективно аналізувати дані, отримані з IoT-сенсорів, для зниження експлуатаційних витрат та підвищення надійності обладнання. Програмна реалізація виконана мовою Python із використанням бібліотек TensorFlow, Keras, PandasItem Аналіз динаміки розвитку досліджень в галузі комп'ютерних наук на основі бібліографічних посилань(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Саєнко, Євген ОлеговичUKR: Магістерська робота виконана на 192 сторінках, містить 54 рисунків, 21 таблиць та 55 використані джерела. В магістерській роботі було здійснено розробку пошукового сервісу наукових публікацій з ціллю аналізу динаміки розвитку досліджень в галузі комп'ютерних наук на основі знайдених бібліографічних посилань. Розкрито експериментальний метод досліджень в галузі комп'ютерних наук на основі бібліографічних посилань, визначено його дієвість та ефективність. Було проведено дослідження ефективності системи пошуку досліджень в галузі комп'ютерних наук на основі бібліографічних посилань. Метою даної дипломної роботи є здійснити аналіз динаміки розвитку досліджень в галузі комп'ютерних наук на основі знайдених бібліографічних посилань за допомогою розробленого програмного забезпечення. Об’єкт дослідження – напрямки досліджень в галузі комп'ютерних наук на основі бібліографічних посилань.Item Аналіз доцільності застосування частотно-регульованих приводів відцентрових насосів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Чигарний, Андрій ВікторовичUKR: Дипломна магістерська робота виконана на 67 сторінках, містить 30 ілюстрацій, 15 таблиць та 27 використаних джерел. В роботі проведено аналіз режимів роботи насосних установок та способів керування їх продуктивністю. Встановлено, що для насосних станцій які працюють в умовах суттєвого коливання тиску та витрати в мережі найбільш енергоефективним є спосіб регулювання швидкості обертання робочого колеса насосу. Порівняння витрат енергії в насосній установці при різних способах керування режимами її роботи показало, що при дроселюванні напірного трубопроводу споживана установкою потужність знижується за лінійним законом, а при частотному регулюванні ‒ за кубічним законом. Так при зменшенні витрати в мережі на 15 %, використовуючи дроселювання напірного трубопроводу, досягається зменшення витрати електроенергії на 3…5 %, а при частотному регулюванні ‒ до 36 %. В мінімальній робочій точці, за рахунок застосування частотно-регульованого електроприводу насосу досягається економія споживаної потужності у 88 %. В роботі доведено, що використання частотно-регульованих приводів для насосів в технологічних процесах дозволяє знизити енергоспоживання технологічним обладнанням і їх використання є доцільним. Мета дослідження ‒ порівняння енергетичних втрат в приводах насосних агрегатів з різними видами керування їх режимами роботи. Визначення вузлів приводних систем та умов експлуатації, де найбільш вигідним є застосування частотного керування.Item Аналіз екологічної ситуації на стрілочному заводі(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Петрушанко, Наталія ВікторівнаUKR: Дипломна робота виконана на 40 сторінок, містить 2 формули, 24 ілюстрації, 5 таблиць, 21використане джерело. Об’єктом дослідження є діяльність стрілочного заводу з точки зору його впливу на навколишнє природне середовище. Метою даної роботи є надання характеристики роботи стрілочного підприємства з точки зору впливу на довкілля. Методи дослідження: бібліографічний метод, для побудови графіків і діаграм використовували стандартний програмний пакет MS Office Excel. Одержані результати: отримана всебічна екологічна характеристика стрілочного заводу.Item Аналіз експлуатаційної надійності колісних пар рухомого складу при наявності приповерхневих концентраторів напружень(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Мичка, Богдан ВасильовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 35 сторінках, містить 7 ілюстрацій та 15 використаних джерел. В бакалаврській роботі проведені дослідження для визначення технологічних шляхів підвищення довговічності колісних пар із приповерхневими концентраторами напружень. Об’єкт розробки – колісні пари рухомого складу із наявністю концентраторів напружень. Мета роботи – встановлення оптимальних параметрів зміцнення поверхні кочення коліс, при яких забезпечуються сталий рівень параметрів міцності колісних пар. Методи дослідження – порівняльні та описові методи аналізу літературних джерел, методи комп’ютерної механіки (метод скінчених елементів), метод зважених нев’язок.Item Аналіз експлуатаційної надійності та удосконалення технології ремонту компресорів локомотивів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Павленко, Микола ВолодимировичUKR: Магістерська робота загальним обсягом 6 креслень та 78 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 4 розділів. Проект містить 29 ілюстрацій, 11 таблиць та список літературних джерел з 13 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступають гальмівні поршневі компресори локомотивів, а метою – аналіз експлуатаційної надійності та удосконалення технології ремонту компресорів. Предмет дослідження – експлуатаційна надійність та технологічні операції діагностування й ремонту. При розробці теми магістерської дипломної роботи розглянуто одне з основних питань безпеки руху поїздів, оскільки компресор є першою ланкою, яка відповідає за забезпечення поїзда гальмами. При виконанні аналізу пошкоджень та експлуатаційної надійності компресорів локомотивів ми проаналізували несправності та пошкодження компресора. На підставі аналізу даних про відмови компресорів в експлуатації ми виконали первинний аналіз статистичних даних про надійність з визначенням основних характеристик та закону розподілу напрацювання компресорів до відмови. Визначення кількісних характеристик надійності за статистичним даними про відмови компресорів локомотивів дозволило визначити певні терміни для діагностування компресорів та виконання планових ремонтів. Для удосконалення технології обкатувальних випробувань компресорів локомотивів ми проаналізували індикаторну діаграму компресора. Для теоретичного моделювання струму привідного двигуна ми обрали та обґрунтували математичну модель при узгодженні основних параметрів роботи компресора з параметрами привідного електродвигуна й запропонували варіант модернізації стенду обкатки компресорів з можливістю діагностування роботи окремого циліндра.