Статті КУГПІС
Permanent URI for this collection
ENG: Articles
Browse
Browsing Статті КУГПІС by Author "Кривчик, Геннадій Георгійович"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item Методологічні принципи як норми етичного і професійного кодексу історика(Дніпровський національний університет ім. О. Гончара, Дніпро, 2018) Кривчик, Геннадій ГеоргійовичUK: Показано взаємозв’язок основних етичних норм із загальнонауковими й спеціальними історичними методологічними принципами, уточнено визначення й наведено приклади застосування останніх, вміщено критику щодо порушення етики й наукової методології.Item На шляху до наукової творчості(Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара , Дніпро, 2017) Іваненко, Валентин Васильович; Кривчик, Геннадій Георгійович; Накашидзе, Ірина СергіївнаUKR: Розглянуто методику проведення наукових досліджень і написання наукових робіт, а також усного оприлюднення результатів наукових досліджень студентів, що здійснюються під керівництвом викладачів. Розраховано на студентів вищих навчальних закладів.Item Оcновні загальнонаукові методи дослідження в історичних науках(Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара; Центр соціально-політичних досліджень, 2017) Кривчик, Геннадій ГеоргійовичUK: У статті розглянуто питання про застосування двох пар основних загальнонаукових методів пізнання – аналізу і синтезу, індукції та дедукції – в історичних дослідженнях. Наведено приклади використання означених методів видатними вітчизняними істориками. Стверджується, що аналітичний метод, який означає розбирання, розчленування цілого на складові частини, допомагає виокремлювати в об’єкті історичного дослідження передусім такі проблеми, як розвиток економічних і політичних відносин, внутрішньої і зовнішньої політики держави, культурні процеси, а також питання політичної, громадської, науково-педагогічної, просвітницької, підприємницької (тощо) діяльності історичної особи. Щодо синтезу, то застосування цього методу в історичних науках передбачає визначення предмету дослідження (явища), відбір необхідного фактичного матеріалу та розкриття предмету дослідження за наміченим сюжетом. Індукція передбачає перехід у процесі пізнання від окремого знання до загального, від накопичених у процесі пізнання достовірних окремих фактів до встановлення певних закономірностей історичного процесу, формулювання законів, які, у свою чергу, сприяють пізнанню окремих явищ, фактів, процесів, тобто слугують основою дедукції – переходу від загального до окремого. Тим самим дедуктивний метод значно полегшує і прискорює процес історичного дослідження та забезпечує зображення певного історичного явища на тлі загальних історичних процесів.Item Однопартійність чи антіпартійність: до характеристики політичної системи СРСР (препринт)(Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара, Дніпро, 2017) Кривчик, Геннадій ГеоргійовичUK: Показано, що головною особливістю політичної системи колишнього СРСР була формально однопартійна, а по суті непартійна організація влади, адже КПРС не можна вважати партією в звичайному розумінні цього поняття.Item Порівняльний метод у історичних науках та навчанні(Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара , Дніпропетровськ, 2017) Кривчик, Геннадій ГеоргійовичUK: У статті показано роль, можливості, правила використання порівняльного методу в історичних дослідженнях та викладанні історичних дисциплін у вищій школі. Стверджується, що порівняльний метод дає можливість глибше усвідомити сутність історичних явищ і процесів, адже об’єктивну оцінку з позицій історизму можна дати тільки в порівнянні з іншими як у просторі, так і в часі. Крім того, здійснюючи дослідження із застосуванням порівнянь, історик змушений виходити за межі певної вузької теми, він залучає ширший емпіричний матеріал і зрештою розширює свій науковий кругозір і творчий діапазон. Виступаючи в якості важливого дидактичного методу, порівняння забезпечує наочність викладання історії й сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу, закріпленню раніше здобутих знань.Item Правові гарантії формування системи національних інформаційних ресурсів в Україні(Дніпропетровський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Дніпро, 2016) Євсєєва, Галина Петрівна; Кривчик, Геннадій ГеоргійовичUK: Одним із пріоритетів України є формування інформаційного суспільства, яке можна визначити як суспільство, що орієнтоване на інтереси людей, відкрите для всіх і спрямоване на забезпечення гласності й публічності при прийнятті всіх управлінських рішень. Кожен член такого суспільства, юридична особа, неурядова організація матимуть можливість створювати і накопичувати інформацію та знання, отримати до них вільний доступ, користуватися та обмінюватися ними й завдяки цьому повною мірою реалізовувати свій потенціал для забезпечення особистого і суспільного розвитку, підвищення якості життя.Item Уведення в науково-педагогічну діяльність (препринт)(ПП "Ліра ЛТД", Дніпро, 2018) Іваненко, Валентин Васильович; Кривчик, Геннадій Георгійович; Накашидзе, Ірина СергіївнаUK: У посібнику розглянуто сучасні методологічні основи проведення науково-дослідних студій, передусім з історичних дисциплін. Надані вказівки щодо узагальнення й оприлюднення результатів досліджень у наукових виданнях. Також вміщено поради щодо методики проведення навчальних занять зі студентами. Розраховано на студентів старших курсів, аспірантів, молодих науковців і викладачів історичних та інших гуманітарних дисциплін вищих навчальних закладів.Item Школа професора Пойди(ПФ Стандарт-Сервіс, Дніпро, 2018) Кривчик, Геннадій ГеоргійовичUK: Присвячується моєму Вчителю, професору Д.П. Пойді як видатному педагогу і наставнику, керівнику кафедри вітчизняної історії, самобутній і непересічній особистості, чудовій людині, а також моїм колегам і друзям - його учням і оточенню 1970-1980-х рр.Item Історичні витоки та етичний зміст української толоки(Стандарт сервис, Дніпро, 2017) Євсєєва, Галина Петрівна; Кривчик, Геннадій ГеоргійовичUK: Публікація присвячена аналізу толоки як історичного витоку волонтерського руху в Україні. Толока як вид колективної взаємодопомоги опирається на базові цінності, які формувалися в ході розвитку цього звичаю. Ці цінності детально розглядаються у статті.Item Історія в технічному ВНЗ: викладання в межах можливого(Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет, Дніпро, 2017) Кривчик, Геннадій ГеоргійовичUK: В статті обгрунтовується необхідність адаптації викладання історичних дисциплін до потреб і можливостей студентів технічних і природничих спеціальностей, більш широкого застосування проблемного методу викладання.