Презентації 2021
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Презентації 2021 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 32
Results Per Page
Sort Options
Item Інформаційне обслуговування користувачів з особливими освітніми потребами (презентація)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Палєй, Тетяна Леонідівна; Новосьолова, Світлана ЮріївнаUK: Актуальною проблемою в ЗВО є створення сприятливих умов для навчання студентів з особливими освітніми потребами. Супровід цієї категорії — це створення комплексної допомоги при навчанні та умов, що сприяють успішній адаптації студентів, їх психологічній реабілітації й особистісному становленні в соціумі. Тому, одним із пріоритетних напрямків роботи бібліотек є бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів з особливими потребами, забезпечення їм вільного доступу до інформації, реалізації їх прав на отримання якісних послуг.Item Открытая наука в мире и в Украине(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Чмырь, Елена СергеевнаRU: Открытая наука – относительно новый тренд в мире, если говорить о терминологии и подходах. С другой стороны, наука не может быть локальной - это глобальное явление. И прогресс только тогда возможен, когда ученые открыто обмениваются результатами исследований, обсуждают их, дискутируют по проблемным вопросам, выходящим за рамки узких направлений, применяют междисциплинарный подход. Рассмотрены актуальные подходы к определению открытой науки. Сделан короткий обзор научных публикаций и документов международных организаций. Обобщены данные относительно инфраструктуры открытости науки в Украине и мире, в общем плане описаны стратегические перспективы утверждения открытой науки в Украине.Item Роль бібліотеки в сприянні інноваціям у науковій комунікації (презентація)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Чуканова, Світлана ОлександрівнаUK: Сучасна наука тяжіє до відкритості, що в свою чергу означає: більше спільних проектів, використання відкритих даних, створення спільних лабораторних записів, застосування інструментів відкритої науки (Open Science tools).Item Documenting the Cataloging Practices and Policies among Selected Libraries in Kazakhstan (presentation)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Manabat, April R.EN: A survey was conducted among selected librarian catalogers in Kazakhstan to determine the current cataloging practices and policies being employed in their respective libraries. Responses suggested that cataloging is still one of the important aspects of the library work even with the emergence of electronic resources. While many are still applying traditional standards such as MARC, AACR, LC and DDC in their descriptive cataloging and authority works, catalogers were interested in new standards such as RDA and BIBFRAME. Finally, interests in having a unified online catalog as well as more trainings on the field of cataloging and metadata librarianship in the future has also been considered by these libraries to improve the quality of their cataloging work.Item Бібліотечна комунікація в соціокультурному просторі сучасного суспільства(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Клименко, Оксана Зіновіївна; Сокур, Олена ЛеонідівнаUK: Репрезентовано бібліотечну комунікацію в соціокультурному просторі сучасного суспільства. Обґрунтовано сутність і зміст терміну «бібліотечна комунікація» як заздалегідь спланованої діяльності в соціокультурному просторі сучасного суспільства. Представлено структурні контентні елементи бібліотечної комунікації: мета, сутність, рушійний механізм, призначення, реалізація, базові інструменти, основний комунікаційний продукт, індиферентні компоненти, джерела, середовище та специфіка функціонування, рівні та результат. Встановлено, що бібліотечна практика сьогодні невпинно збагачується новими явищами та поняттями на їх позначення, яким бібліотекознавство як наука повинна сформулювати відповідні терміни, надати теоретико-методологічне обґрунтування. Аргументовано, що у контексті теорії соціальних комунікацій актуальним є інституціалізація терміна «бібліотечна комунікація» як окремого виду професійного спілкування та рушійної сили трансформації бібліотечної справи.Item Информационная грамотность: инициативы научной библиотеки БНТУ. Часть I(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Юрик Инна ВикторовнаRU: Поддержка и развитие информационной грамотности была и остается важнейшей задачей университетских библиотек. Актуальность развития библиотечных практик по обучению информационной грамотности обусловлена интенсивным развитием информационных технологий, увеличением информационных потоков, появлением больших объемов дезинформации, изменением дизайна образовательной среды. Практики Научной библиотеки БНТУ по формированию информационной грамотности включают различные формы и методы и охватывают разные категории пользователей.Item Використання та розвиток інституційного репозитарію (з досвіду роботи бібліотекарів-депозиторів Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна) (презентація)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Бондаренко, Олена ОлегівнаUK: Розглядається досвід роботи з наповнення електронного архіву (репозитарію eaDNURT) бібліотекарами-депозиторами науково-технічної бібліотеки (НТБ) Дніпровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна.Item Трансформація ролі бібліотеки від інформування до навчання: сучасні виклики (презентація)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Рябець, Ірина Володимирівна; Голубєва, Марія ОлександрівнаUK: Розглянуто питання залученості наукової бібліотеки університету в освітньо-науковий процес із питання розвитку академічних навичок («Academic Skills») студентства. Авторами було запропоновано два шляхи включення наукової бібліотеки університету до процесу розвитку академічних навичок у здобувачів вищої освіти в навчально-методичному плані.Item Life Hacks for non-English-Speaking Librarians: Features of Communicative Practice in Translation (presentation)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Osadchyi, Vitalii I.EN: University libraries are becoming information centers for providing services to both students and researchers to integrate specific research of their educational institution into the world scientific community, as well as to interact with colleagues around the world. Poor command of English hinders the work in the context of science globalization. The English language of the modern librarian includes passive and active aspects of communication.Item Open Educational Resources in the Context of Open Access (presentation)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Markin, PabloEN: Despite the perception of Open Educational Resources (OERs) as universally available, these involve barriers, such as the need for the presence of compatibility with existing educational frameworks (Mishra, 2017, p. 369). While OERs inherently promote Open Access to higher education, their deployment can be taking place in both closed and open education setups. A successful deployment of OERs, such as for improved teaching and learning outcomes, will likely require flexibility in terms of curriculum development (Mishra, 2017, p. 369). University libraries tend to be the education institution-level providers of OER-related services, such as hosting (Thompson, & Muir, 2020, p. 685). However, in many cases, OERs meet with low levels of awareness among teaching faculty, emphasis in organizational policies and institutional support. Additionally, the utilization of OERs faces barriers related to digital skills, copyright-related knowledge and human resources availability (Henderson, & Ostashewski, 2018). Thus, OERs require institutional commitment, educator incentives and support staff for their success (Mishra, 2017, p. 370). Additionally, the utilization of OERs faces barriers related to digital skills, copyright-related knowledge and human resources availability (Luo, Hostetler, Freeman, & Stefaniak, 2020, p. 140). Since OERs require institutional commitment, educator incentives and support staff, the successful implementation of OERs likely also demands significant investment in terms of time, funding, and human resources. Yet, mini-grants, stipends, guidelines, checklists and awards may fail to replace the need for permanent funding that might be necessary for the ongoing development of OERs (McGowan, 2020. p. 24). Sponsorship projects for OER development may also become dispersed between academic libraries and teaching departments or university units, which can lead to fragmentary, intermittent practices. At the same time, OER will likely be, and has already been, making part of library responses to online learning transitions under the pandemic conditions (Mehta, & Wang, 2020, p. 351). Both students and instructors likely encounter multiple obstacles for successful online learning, which can be pedagogical, technical, and financial or organizational. Whereas some of these barriers can be addressed with the help of OERs, the success of the associated measures is not assured. Therefore, OERs can be one among other means for maintaining and improving education quality in online and offline settings (Lassoued, Alhendawi, & Bashitialshaaer, 2020, p. 1). In other words, the presence of institutional policies, adequate incentives and support frameworks for the use and sharing of OERs as well as raising awareness about their availability is likely to be critical regardless of the language setting internationally (Mishra, 2017, p. 369). Moreover, apart from Open Access to OERs, for local institutions the discoverability and sustainability of OERs are likely to affect their adoption. In terms of instructional or learner outcomes, the deployment of OERs can fail to produce a significant difference (Luo, Hostetler, Freeman, & Stefaniak, 2020, p. 140). Without adequate instructional design and compatible pedagogical strategies, the implementation of OERs can be challenging or lack in effectiveness in terms of their expected positive impacts. Thus, the potential of OERs can be context dependent (McGowan, 2020. p. 24).Item Лідерство у студентському колективі (презентація)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Жукова, Анна РобертівнаUK: Для дослідження феномену лідерства у студентському колективі та для досягнення поставленої мети використовувалися теоретичні методи дослідження, зокрема аналіз і синтез, узагальнення, пояснення. У результаті проаналізовано проблеми формування лідерських якостей студентів закладів вищої освіти, розглянуто історію розвитку проблеми лідерства, багатогранність поняття. Представлені трактування феномена лідерства, існуючі у вітчизняній і зарубіжній літературі. Аналізується феномен рольової диференціації лідерства в групі, висвітлюється роль бібліотек у формуванні лідерської компетентності студентів. Для ефективного формування у студентів лідерських якостей потрібно вивчати їх психологічні особливості й зазначається, що бібліотеки відіграють значущу роль у процесі формування лідерських якостей у студентів.Item Bridge of Knowledge: Experience, Difficulties and Challenges of Developing a New Platform for Scientists of the Gdan University of Technology(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Kokot-Kanikuła, KamilaEN: The report tells about the "Bridge of Knowledge" platform, where you can present your achievements. This system helps to manage current scientific information, and is also an institutional repository of scientific results and a database on copyright and self-archiving policy in Polish open access scientific journals.Item Информационная грамотность: инициативы научной библиотеки БНТУ. Часть II(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Юрик Инна ВикторовнаRU: Поддержка и развитие информационной грамотности была и остается важнейшей задачей университетских библиотек. Актуальность развития библиотечных практик по обучению информационной грамотности обусловлена интенсивным развитием информационных технологий, увеличением информационных потоков, появлением больших объемов дезинформации, изменением дизайна образовательной среды. Практики Научной библиотеки БНТУ по формированию информационной грамотности включают различные формы и методы и охватывают разные категории пользователей.Item Бібліотечний книгообмін: історія та сучасний стан (презентація)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Лучка, Людмила МиколаївнаUK: Розглянуто питання книгообмінних зв’язків між бібліотеками різного підпорядкування, визначено роль обміну виданнями у процесах комплектування багатогалузевих фондів, у створенні науково-освітнього та інтелектуального простору Катеринославщини. Проаналізовано тематичний склад видань, що надійшли шляхом внутрішнього книгообміну. Проаналізовано сучасний стан документообміну у бібліотечній мережі Дніпропетровщини.Item Vaccination Infodemic Among Сitizens of Magallanes, Cavite, Philippines. Part II (presentation)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Yap, Joseph Marmol; Tafalla, DarylEN: The pandemic saw a rise in the spread of information disorders. The proliferation of fake news and information affect our lives as it disrupts our relationship with family members and friends. Trust with each other is being questioned as different people believe in contrasting opinions from what they hear, read, or see in traditional media and social media. As the status of inoculation in the Philippines is slowly moving due to many factors, the citizens who want protection took time to get vaccinated. This survey research intends to understand how people from a fourth class municipality of Cavite made their decision to be vaccinated in spite of misinformation circulating from their close knitted physical interactions within family, friends, and neighbors up to the powerful influence of the traditional media and social media. Librarians have an emerging role to play. Librarians can be partners of a local government unit to promote the citizens well-being. Librarians provide sources of health information vital for an individual to help them arrive at an informed decision. The librarians can showcase the advantages and benefits of being vaccinated as evidenced by scientific publications and as endorsed by the World Health Organization.Item Промоція читання та соціальні комунікації: можливості та виклики університетських бібліотек у глобальному сценарії невизначеності. Ч. I (презентація)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Мямліна, Антоніна ВладиславівнаUK: Промоція академічних бібліотек та можливості промоції читання під час нестабільності є метою даної невеличкої розвідки. Буде проаналізовано рекламні кампанії бібліотек та зразки кризових комунікацій бібліотек, які допоможуть частково впоратися з новими викликами під час невизначеності.Item Профессиональные компетенции специалиста библиотеки высшего учебного заведения (презентация)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Макеева, Ирина ИвановнаRU: В докладе рассматриваются профессиональные компетенции специалиста библиотеки высшего учебного заведения. Анализируется характер профессиональных компетенций специалиста вуза в процессе его деятельности.Item Vaccination Infodemic Among Сitizens of Magallanes, Cavite, Philippines. Part I (presentation)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Yap, Joseph Marmol; Tafalla, DarylEN: The pandemic saw a rise in the spread of information disorders. The proliferation of fake news and information affect our lives as it disrupts our relationship with family members and friends. Trust with each other is being questioned as different people believe in contrasting opinions from what they hear, read, or see in traditional media and social media. As the status of inoculation in the Philippines is slowly moving due to many factors, the citizens who want protection took time to get vaccinated. This survey research intends to understand how people from a fourth class municipality of Cavite made their decision to be vaccinated in spite of misinformation circulating from their close knitted physical interactions within family, friends, and neighbors up to the powerful influence of the traditional media and social media. Librarians have an emerging role to play. Librarians can be partners of a local government unit to promote the citizens well-being. Librarians provide sources of health information vital for an individual to help them arrive at an informed decision. The librarians can showcase the advantages and benefits of being vaccinated as evidenced by scientific publications and as endorsed by the World Health Organization.Item Діяльність бібліотеки університету в умовах трансформаційних змін. Ч. I (презентація)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Орєхова, Валентина ВолодимирівнаUK: У статті розглянуто діяльність бібліотеки імені М. А. Жовтобрюха Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка в умовах трансформаційних перетворень. Зосереджено увагу на упроваджені сучасних послуг, спрямованих на інформаційне забезпечення всіх учасників освітнього процесу в системі наукових комунікацій і бібліотечно-комунікаційних технологій. Схарактеризовано діяльність книгозбірні з забезпечення інформаційної підтримки науково-дослідної діяльності університету.Item Інформаційна підтримка бібліотеками протистояння «Hate Speech» (презентація)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Савенкова, Людмила Василівна; Харитоненко, Олена ІванівнаUK: Нещодавнє соціологічне дослідження Київського міжнародного інституту соціології «Безпека в Інтернеті» продемонструвало, що молоді люди найчастіше, порівняно з іншими групами, стикаються з мовою ворожнечі і, на жаль, саме вони схильні її ігнорувати. Університетська спільнота завжди обстоює принципи толерантності та заперечення будь-яких форм дискримінації. Відтак перед закладом вищої освіти щороку, з кожним новим набором студентів, постає завдання з’ясувати рівень розуміння здобувачами освіти означеної проблеми, організувати і провести виховну роботу в цьому напрямку. Роль бібліотеки в цих процесах може бути пов’язана з проведенням анкетувань, інформаційним забезпеченням, медіацією просвітницьких заходів.